Mitä hyötyä on esim 70 tontun autosta kun käyvän kulkupelin saa tuurilla jo alta tontun, nipulla satiaisia?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on tuotakin kalliimpi auto. Ostin sen ihan itseäni varten, ei kiinnosta mitä siitä ollaan mieltä.
Pidän se najettavuudesta, suorituskyvystä, hiljaisuudesta, laadun tunteesta, turvallisuudesta jne. Halvemmalla ei uutta autoa saa josta nuo kaikki löytyvät.
Ei puhettakaan etta ajaisin jollain kälyisellä parin tonnin romulla saati että antaisin perheen ajaa moisella pommilla.
Mahtaa olla huono itsetunto ja pieni.. Onneksi miehet kiinnittävät minuun huomion eikä autooni. Aika surullista jos toisinpäin.
Harmittaako kun joku käy töissä, tienaa rahaa ja käyttää omat rahansa mihin haluaa? Mene kadetonttu itse töihin siitä kitisemästä ja käytä omat rahasi itse mihin haluat.
Katos ei oo sulta pois.
Vierailija kirjoitti:
1500 auto riittää jo pitkälle jos ei turmele sitä ja huoltaa hyvin ym.
Ja aika riskitön, jos hajoaa pahasti, hakee toisen tilalle, eihän tuo 1500e ole kuin reilu 100e/kk ja moni maksaa jotain 250-500e/kk lyhennystä tai leasing maksua.
Eikö ne edes yleensä hajoa jos osaa ihan perusasiat katsoa ostamisen hetkelle, halpa pitää ostaa aina luotettavalta, joku tuntee auton hyvin ja on omistanut sen melko pitään, ei mistään muualta, se on jo sääntö numero 1. (esim piilovikaiset viedään autoliikkeeseen vaihtoon, kun ei kehdata myydä)
Jos omalla rahalla sen maksaa, niin mitä se sinulle kuuluu AP?
Vierailija kirjoitti:
Mukavampi ajaa. Siis niin paljon mukavampi. Esim että on talvellla lämmin eikä tarvi skrapata laseja. Kiihtyy riittävän hyvin. Turvallisempi. Takuu voimassa, ei tarvi pelätä että jää tielle tai kalliita remppoja.
Listahan on pitkä. Mutta muistan kun ajattelin itsekin että auto on vain väline paikasta a paikkaan b. Sitten kun pääsi uuden auton makuun niin vaikea se on downshiftata enää.
Miten niin ei jäädy? Jos on webastoko? No voihan sen asentaa mihin autoon vain?
Jos jää tielle niin käytän tiepalvelua, ajoin juuri 4 vuotta tonnin autolla, en jäänyt tielle kertaakaan, kerran piti hakea motonetista uusi akku, siinä kaikki.
Tuo tiepalveluhan maksaa vanhaan autoon jotain 5-6e/kk ja jäähän ne uudet autotkin välillä tien poskeen, näin kävi juuri yhdellä tutullakin.
Ikä ei vaikuta tehoon, saa niitä halpoja ja tehokkaita ikäautoistakin ja päin vastoin.
Takuu, siis jos joku 500e korjaus ei maksa mitään niin sen takia maksaa autosta 45 tonnia enemmän? Ei kovin hyvää matikkaa tämä, esim 5000e autoa saa aika paljon korjata, että siitä tulee 50 tonnin auto.
Ikänä en uutta autoa ostais, melkeen puolet hinnasta romahtaa ku ajat sen kotipihalle. Tietysti jos joku käteisellä ostaa eikä keksi mitää muuta käyttöä rahalle mitä tulee ikkunoista ja ovista sisään nii mikä siinä. Voin sitte ostaa sen auton kymmenen vuoden päästä pilkkahintaan jos on laatuauto. Jos ajatellaan vaikka kymmenvuotiasta saksalaista laatuautoa, ei sen ajo-ominaisuudet juuri huonommat ole ku tuliterässä.
Uusi auto:
- arvo alenee useamman tonnin vuodessa, tässä menee jo 2-3 tonnia savuna ilmaan joka vuosi, sillä saisi hyvän käytetyn
- lyhennykset ovat usein jotian 3-5 tonnia per vuosi, eli sama kuin ajaisi joka vuosi 5 tonnin auton kaatopaikalle ja ottaisi toisen
- pitää aina varoa ettei tule naarmuja tai mitään, eikä uskalla jättää parkkiin minne vain, erityisesti juhlapäivinä
- pitää huoltaa, puhdistaa ja muuta hyvin ja arvokkailla aineilla ja tarvikkeilla, että arvo edes jotenkin säilyy, aikaa ja rahaa palaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavampi ajaa. Siis niin paljon mukavampi. Esim että on talvellla lämmin eikä tarvi skrapata laseja. Kiihtyy riittävän hyvin. Turvallisempi. Takuu voimassa, ei tarvi pelätä että jää tielle tai kalliita remppoja.
Listahan on pitkä. Mutta muistan kun ajattelin itsekin että auto on vain väline paikasta a paikkaan b. Sitten kun pääsi uuden auton makuun niin vaikea se on downshiftata enää.
Reilu tonnin auto pistetään paaliin jos siihen tulee kalliita remppoja ja tuon hintaluokan auton ostajalle suorituskyvyllä ei ole oikein merkitystä,kunhan kulkee eteenpäin.Ja tarpeeksi vaatteita niin ei palele.
Juuri näin ja mulla oli ainakin lämpötolppa ja sisäpistoke ja puhallin, joten auto oli talvellakin kuiva ja lämmin ja ikkunat sulat aina lähtiessä.
Se tonnin hiluxi alkaa olla sellaista tavaraa ettei sillä todellakaan mennä luotettavasti sinne minne menen tuolla uudenkarhealla hiluxillani.
70 000 euron autossa on nahkapenkit, joissa edellisen köyhän satiaiset ja luteet eivät lisäänny.
Kyllä ne 50-60 luvun amerikkaiset on paljon hienompia kuin nämä nykyautot, jotka ovat jotain ihan muodottomia peltikotteroita, että en tuollaisen kanssa paljoa ylpeilisi, lähinnä häpeäisin tyylittömyyttä.
Kiitän kaikkia jotka maksavat autoliikkeen kynnyksen ylitysmaksun. Itse ajan ne sitten tonnin kahden hintaisina loppuun kun niistä on tyyppiviat korjattu ja kriittiset kilometrit ajettu.
M47
Miksi ostaa 70 tontun auto, kun rekeen mahtuu hyvin sekä tontut että lahjat?
On siinä pikkasen eroa turvallisuuden ja mukavuuden kannalta jos ajat 500€ romua verrattuna useamman kymppitonnin uuteen autoon. Itse ajan säännöllisesti pitkiä työmatkoja (500+ km suuntaansa yhdellä pysähdyksellä), joten jätän suosiolla ne romut (jotka voivat hajota matkalla) väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa saa kunnon autoa alta 50.000$
Eikä ylikään ennen kun käy vaihtamasse ne euroiksi.
No ite en kyllä haluis jakaa autoani 70 tontun kanssa. Mutta toisaalta mie en myöskään oo ostanut autoani tontun alta, vaan autokaupasta, enkä maksanut satiaisilla, vaan rahalla...
Jos kukaan ei ostaisi uusia autoja, käytetyt loppuisivat ennen pitkään kokonaan. Jo nyt ollaan tilanteessa, että käytettyjä autoja tuodaan ulkomailta, jotta niitä olisi tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
On siinä pikkasen eroa turvallisuuden ja mukavuuden kannalta jos ajat 500€ romua verrattuna useamman kymppitonnin uuteen autoon. Itse ajan säännöllisesti pitkiä työmatkoja (500+ km suuntaansa yhdellä pysähdyksellä), joten jätän suosiolla ne romut (jotka voivat hajota matkalla) väliin.
Niitä 20v romuja voi vielä itse korjata mutta kun sun uuteen peltilehmään syttyy häiriövalo niin poikkeuksetta se on korjaamoreissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä 20v romuja voi vielä itse korjata mutta kun sun uuteen peltilehmään syttyy häiriövalo niin poikkeuksetta se on korjaamoreissu.
OBD-järjestelmä tuli uusiin autoihin viimeistään vuonna 2001. Sitä uudempiin niitä valoja jo syttyy, itseasiassa jo 90-luvun autoihinkin.
Kukaan ei usko sitä, että olisit pystynyt ajamaan autolla 200 000 km kahden tonnin kuluilla. Tuolla kilometrimäärillä meni vähintään kaksi jakopäätä ja niiden uusiminen maksaa ainakin 500 € kappaleelta. Lisäksi mihin tahansa paljon ajettuun autoon tulee pikkuvikoja joita täytyy korjata.