Miksei valtaosa nykynaisista arvosta kotiäitiyttä? Miehenä tätä ihmettelen.
Miehenä olen kovin surullinen siitä, että valtaosa naisista valitsee uran ennemmin kuin kotiäitiyden. Kotiäitiys on kuitenkin kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä. Kyllä olen sitä mieltä, että naisen paikka on kotona. Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä, niin valtaosassa työpaikkoja tuottavuus paranisi huimasti. Se, että naiset halveksivat nykypäivänä kotiäitiyttä, on varmasti erittäin suuri syy siihen, miksi syntyvyys on romahtanut. Tuohan ei koske pelkästään Suomea, vaan länsimaita yleensäkin.
Mielestäni ihan pienistä tytöistä asti tulisi naisia alkaa kasvattamaan siten, että kotiäitys on tärkeintä ja arvokkainta työtä, mitä nainen voi elämässään tehdä. Että nainen ei voi koskaan työelämässä, eikä millään työllä korvata kotiäidin tekemään työtä.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa paljonko tämä kotiäidin palkka on. Se on kuitenkin 24h työ ja kohdunvuokraus yksinään yhdestä lapsesta maksaa kymmeniä, satoja tuhansia euroja. Eli paljonko on talousraha, ja siihen päälle naisen "palkka"?
Ei suinkaan nainen palkkaa saa kotona olemisesta. Silloinhan jokainen kernaasti jäisi kotiin istumaan. Nainen saa olla turvaisassa kodissa lasten kanssa ja saa talousrahan. Ei tänän kuulu palkat ja verot ja eläkekertymät. Kotona on mukava pysytellä. Jää siinä aikaa sitten ystävättärien kanssa jutustelullekin kun lapset on pesty ja puettu.
Jos ei saa palkkaa niin on orja. Et sinä tuollaiseen saa ketään naista suostumaan, että laittaa oman elämänsä sivuun 20 vuodeksi ja tuhoaa kroppansa sinun klooniesi vuoksi kun sinä kerrytät omaisuuttasi seuraavia siitoksiasi varten. Luovuta spermaa jos et halua investoida naiseen
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei makseta. Kukaan ei elä kutsumuksella. Taloudellinen väkivalta on parisuhteissa yleistä.
Avioliittolaki takaa puolisoille saman elintason, mutta eihän se käytännössä toteudu suurimmassa osassa perheitä.
Höpsis pöpsis! Nyt ei ollenkaan ruveta tähän mitään lakeja sekoittamaan. Leipaisepa perheellesi jokin herkullinen kakku niin saat muuta ajateltavaa ja hermot lepäävät.
Jos mies haluaisi maksaa kaiken niin mikäs siinä. Niin varakkaita on harvassa.
Onko ap halukas maksamaan vaimon autot, harrastukset, vaatteet, matkat, lapsen vaatteet, harrastukset, ruoat, sähköt, sisustuksen, huonekaluista verhoihin, kahvilareissut ym?
Vastaa nyt ap että maksatko kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi olla arvokasta jos siitä saa vähemmän kuin mitä työtön mies tienaa?
Niin, mitä kertoo kotiäitiyden arvostuksesta se, että kodinhoidontuki on pienempi kuin pieninkin työttömyyskorvaus? Sitten ei ole edes niitä työttömien alelippuja jne. Kaikki on miehen varassa ja mies voi halutessaan pitää naisen köyhyydessä. Jos kotiäitiys on arvokasta, miksei se näy rahallisesti? Niin, miksei?
T: pitkään kotona lapsia hoitanut, jolle lapset ovat tärkeintä maailmassa, mutta joka ei koe itseääb arvostetuksi
Jukka Koivun vaimo Helena Koivu ois halunnut olla kotiäiti ja rahaakin oli vaikka lampaat söis niin eipä passannut. Mies ei halunnut maksaa.
Helena voi ilmoittautua ap:lle, nyt löytyi maksumies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henk. koht. ei kiinnosta, koska se on aivan hemmetin tylsää. Tarvitsen älyllistä tekemistä, ja sitäpaitsi kotona olo pienen lapsen/lasten kanssa 24/7 on tuhat kertaa raskaampaa kuin mikään työ. Meidän perhe kertakaikkiaan voi paremmin, kun minä käyn töissä. Ulospäinsuuntautunut ja vilkas lapsi viihtyy päiväkodissa hyvin, enkä pystyisi ikinä tarjoamaan hänelle riittävää virikemäärää kotona.
Ei ole miesten eikä yhteiskunnan asia päättää naisten puolesta miten heidän tulee elämänsä käyttää. Enkä todellakaan tajua, miksi sen kotona olijan pitäisi olla juuri äiti siinä tapauksessa, että lapsella on myös isä.
Älyllistä tekemistä löydät kyllä muutenkin, jos omaat rikkaat aivot. Kotihoitolapsille löytyy jos jonkinmoista kerhoa ja iltaisinkin jos mitä. Sen lisäksi on leikkikentät, kirjaston satutuokiot jne.
Ei se ole ongelma etteikö kotiäitiys onnistuisi. Ongelma on se r aiskaava ja riistävä mies kuviossa. Kukaan ei tule suostumaan tuollaiseen hyväksikäyttöjärjestelyyn eikä altistamaan lapsiaan sellaiselle, että kasvavat ajatellen naisten olevan ahneiden, itsekkäiden hirviöiden palkattomia kotiorjia
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti! Ongelma ei ole siinä, etteikö naiset arvostaisi kotiäitiyttä. Vaan että kukaan, tai mikään muu, tässä yhteiskunnassa, ei sitä arvosta. Ei saa palkkaa, eläkettä ei kerry ja suorastaan halveksutaan kun työntelee rattaita missä tahansa yleisessä paikassa. Että miksi et ole töissä ja lapsi tarhassa.
Tämä! Ärsytti suunnattomasti kuunnella naapurin eläkeläismammojen ja pappojen vittuilua, kun hoidin pikkulapsia kotona. Ei kerry kuulemma eläke ja kukaan ei huoli minua enää ikinä töihin. Ihan päin naamaa näin sanottiin.
Ja aina oli lapset huonosti puettu, enkä kuulemma osannut hoitaa lapsiani ollenkaan. Milloin olin ylisuojeleva, milloin hulttio, kun menin taaperon kanssa klo 19 jälkeen ulkoilemaan! Minun olisi pitänyt sylivauvan ja taaperon kanssa ajella naapurin nurmikot ja olin kuulemma laiska, kun sanoin, etten voi jättää vauvaa ja taaperoa pihaan vahtimatta. Paras oli, kun nuorin lapsi oli 1 kk ikäinen, niin naapurin ukko kysyi, koska menen töihin. Eihän kukaan edes huoli 1 kk ikäistä hoitoon! Ovat olleet hiljaa sen jälkeen, kun palasin töihin. Olen muuten korkeasti koulutettu ja palkka 50 000 e/ vuosi nykyään.
Viihdyn paremmin työelämässä. Olin aikoinaan viisi vuotta lasten kanssa kotona. Ei ollut ihan minun juttuni, vaikka ihanaa oli olla lasten kanssa kotosalla.
Lainukset toimii huonosti. Ei kotiäitiys ole tylsää, jos on rahaa. Eikä minulle koti ole mikään avovankila. Enkä ole "töissä" ympäri vuoden. On mukavaa, kun saa levätä tarpeeksi eikä revitä moneen suuntaan. Saan nauttia vapaa-ajastakin nyt vielä nuorena. Tylsillä ihmisillä on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi olla arvokasta jos siitä saa vähemmän kuin mitä työtön mies tienaa?
Niin, mitä kertoo kotiäitiyden arvostuksesta se, että kodinhoidontuki on pienempi kuin pieninkin työttömyyskorvaus? Sitten ei ole edes niitä työttömien alelippuja jne. Kaikki on miehen varassa ja mies voi halutessaan pitää naisen köyhyydessä. Jos kotiäitiys on arvokasta, miksei se näy rahallisesti? Niin, miksei?
T: pitkään kotona lapsia hoitanut, jolle lapset ovat tärkeintä maailmassa, mutta joka ei koe itseääb arvostetuksi
Kapitalistinen järjestelmä vihaa kotiäitejä, koska kotiäitiys myös hidastaa lasten koneistoon siirtymistä. Mitä aiemmin broileri on koneessa, sitä vapaammin sitä pääsee manipuloimaan ja silpomaan. Se että lapselle aiheutuu tästä tietysti peruuttamattomia psyykkisiä haittoja, on tietysti vaan kapitalistin etu: hän on varmasti sijoittanut myös lääketeollisuuteen
Onneksi perhe-elämä on jo ohi. Sen aikana sai kyllä kokea pettymyksen toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henk. koht. ei kiinnosta, koska se on aivan hemmetin tylsää. Tarvitsen älyllistä tekemistä, ja sitäpaitsi kotona olo pienen lapsen/lasten kanssa 24/7 on tuhat kertaa raskaampaa kuin mikään työ. Meidän perhe kertakaikkiaan voi paremmin, kun minä käyn töissä. Ulospäinsuuntautunut ja vilkas lapsi viihtyy päiväkodissa hyvin, enkä pystyisi ikinä tarjoamaan hänelle riittävää virikemäärää kotona.
Ei ole miesten eikä yhteiskunnan asia päättää naisten puolesta miten heidän tulee elämänsä käyttää. Enkä todellakaan tajua, miksi sen kotona olijan pitäisi olla juuri äiti siinä tapauksessa, että lapsella on myös isä.
Älyllistä tekemistä löydät kyllä muutenkin, jos omaat rikkaat aivot. Kotihoitolapsille löytyy jos jonkinmoista kerhoa ja iltaisinkin jos mitä. Sen lisäksi on leikkikentät, kirjaston satutuokiot jne.
Juurikin näin. Nainen viihdyttää itseään aivan itse naistenlehtiä lueskellen ja luksuselämästä unelmoiden. Naiselle usein riittää tuo päänsisäinen haavemaailma jossa ritarit saapuvat ratsuin kosimaan naista.
Jospa ap ryhtyisi itse palkattomaksi koti-isäksi.
Kiitos, kun arvostat kotiäitiyttä! Kotiäitinä olen tällaista arvostusta kaivannutkin. "Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä". Ok, mitä jos muutat Afganistaniin? Kai kaikki opettajat, hoitajat, lääkärit ja kaikki tarpeettomat "ei tuottavan työn tekijät" voi sitten olla myös miehiä? Ja naiset kotiin. Okei, voisko naisille maksaa jotain kivaa kansalaispalkkaa kotona olemisesta? Ja kun arvostus on noin kovaa luokkaa, sen rahallisen korvauksen tulisi olla myös kova.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tosin miksi yhteiskunta ja naiset päättää sitten miesten puolesta että on mentävä armeijaan/sivariin/vankilaan VIELÄ vuonna 2024?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tosin miksi yhteiskunta ja naiset päättää sitten miesten puolesta että on mentävä armeijaan/sivariin/vankilaan VIELÄ vuonna 2024?
Naiset ovat näin päättäneet ja siihen on alistuttu.
Siksi, koska silloin miehellä on kaikki mahdollisuudet taloudelliseen väkivaltaan, nainen on kykenemätön lähtemään suhteesta jos hänellä ei ole mitään tuloja; mihin sitä edes lähtisi varattomana?
Ap ei tunne yhtään naista ja elää haavemaailmassa. Oivoi
Itsekin arvostan kotiäitiyttä, mutta onhan se helvetin tylsää lasten kanssa kotona olla. Kyllä mun tuntema jokainen vähänkään älykäs ns. kotiäiti tekee tosiasiassa muutakin kuin on vain lasten kanssa. On etätyötä/kotona toimisto, opintoja, harrastuksia, järjestötoimintaa ym. Ja paljon äitejä, joilla on ura ja iso perhe. Ei nämä ole mitään joko/tai valintoja ihmisille joilla on kapasiteettia.
Miehestä ajattelisin, että hän on joko yksinkertainen tai epävarma (tai molempia), jos selittäisi tuollaista juttua kuin ap. Vetoaa varmasti naisiin jotka samalla tasolla, ja toisille aidosti sopii tuollainen elämä, tietysti.