Miksei valtaosa nykynaisista arvosta kotiäitiyttä? Miehenä tätä ihmettelen.
Miehenä olen kovin surullinen siitä, että valtaosa naisista valitsee uran ennemmin kuin kotiäitiyden. Kotiäitiys on kuitenkin kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä. Kyllä olen sitä mieltä, että naisen paikka on kotona. Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä, niin valtaosassa työpaikkoja tuottavuus paranisi huimasti. Se, että naiset halveksivat nykypäivänä kotiäitiyttä, on varmasti erittäin suuri syy siihen, miksi syntyvyys on romahtanut. Tuohan ei koske pelkästään Suomea, vaan länsimaita yleensäkin.
Mielestäni ihan pienistä tytöistä asti tulisi naisia alkaa kasvattamaan siten, että kotiäitys on tärkeintä ja arvokkainta työtä, mitä nainen voi elämässään tehdä. Että nainen ei voi koskaan työelämässä, eikä millään työllä korvata kotiäidin tekemään työtä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen syy on raha.
Moniko mies tienaa lähes 100ke/vuosi jotta pystyy elättämään vaimon ja lapset? Alle tuon lähes mahdotonta ellei sitten heittäydy täysin tukiloiseksi. Miehen pitäisi vielä pystyä maksamaan vaimon eläkevakuutus palkastaan että tuo kannattaisi pitkällä tähtäimellä.
Olisin mielelläni ollut yli vuoden per lapsi kotona mutta ei vain ollut asuntovelallisella varaa....
Olin kotona yhteensä kolme vuotta kun lapset syntyivät. Se aika ei tehnyt eläkkeeseen kovin kummoista lovea. Ihan hyvin on ehtinyt olla töissä sen jälkeenkin. Eikä todellakaan minunkaan miehellä ollut mitään 100ke/vuosi tuloja, ja oli meillä asuntolainaa kun oltiin juuri ostettu talo (Espoosta). Mutta eihän alle 3-vuotiaan äiti täysin ilman tuloja ole, kun saa kuitenkin vanhempainrahaa ja kotihoidontukea, ja kotona ollessa voi säästää mm. luopumalla toisesta autosta ja tekemällä itse ruokaa. Minä ompelin myös osan vaatteista itse.
Kannattaa laskea ja arvioida järkevästi, mikä on tärkeää ja mahdollisuuksien rajoissa. Kotiäitiyden ei tarvitse tarkoittaa, että pitäisi koko elämä olla kotona.
Meillä on ap:n kanssa arvot niin kaukana, että meille ei tulisi edes parisuhdetta. Turha siis pohtia, jäisinkö hänen rouvaksi kotiin.
No mistä nainen saa rahaa jos ei käy palkkatöissä? Mitä jos se työssäkäyvä mies sairastuu syöpään tai kuolee?
Vierailija kirjoitti:
No mistä nainen saa rahaa jos ei käy palkkatöissä? Mitä jos se työssäkäyvä mies sairastuu syöpään tai kuolee?
Din jävla idiot
Avskaffa skolmedicin och mångkultuuren
Jag kan vårda sjukdommar själv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Din jävla idiot
Avskaffa skolmedicin och mångkultuuren
Jag kan vårda sjukdommar själv
Kai ymmärrät ettei kukaan edes vaivaannu lukemaan?
Olisihan se itse kunkin mielestä varmasti mukavaa, jos voisi ulkoistaa kodin- ja lastenhoidon puolisolle kokonaan. Itse kävisi vain töissä ja nautiskelisi elämästä, toinen siivoaisi, kokkaisi ja kaitsisi kakaroita. Miksikäs ei.