Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei valtaosa nykynaisista arvosta kotiäitiyttä? Miehenä tätä ihmettelen.

Vierailija
21.11.2024 |

Miehenä olen kovin surullinen siitä, että valtaosa naisista valitsee uran ennemmin kuin kotiäitiyden. Kotiäitiys on kuitenkin kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä. Kyllä olen sitä mieltä, että naisen paikka on kotona. Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä, niin valtaosassa työpaikkoja tuottavuus paranisi huimasti. Se, että naiset halveksivat nykypäivänä kotiäitiyttä, on varmasti erittäin suuri syy siihen, miksi syntyvyys on romahtanut. Tuohan ei koske pelkästään Suomea, vaan länsimaita yleensäkin.

Mielestäni ihan pienistä tytöistä asti tulisi naisia alkaa kasvattamaan siten, että kotiäitys on tärkeintä ja arvokkainta työtä, mitä nainen voi elämässään tehdä. Että nainen ei voi koskaan työelämässä, eikä millään työllä korvata kotiäidin tekemään työtä.

Kommentit (277)

Vierailija
201/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa voi olla kotona kun sitä ei täällä yhteiskunta arvosta ja muut ihmiset ei ymmärrä että joku haluais olla kotona töissä.

Vierailija
202/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, kun naiset haluaa miehen rahat.

Oletko jotenkin tyhmä? Kotiäiti vaatii miehen rahat. Töissä käyvät äidit maksavat puolet elämisestä, tosin suomalaiset miehet usein vaativat naisia maksamaan 70% kaikesta, ei suinkaan puolia.

Suomalaiseen mieheen ei voi luottaa, siksi on oltava omat rahat.

Millä rahoilla se nainen maksaa 70 %? Siihenhän menee lähärin koko palkka.

Tietenkin, naiselle ei jää säästöjä sillä aikaa, kun mies hankkii itselleen "pientä kivaa" kuten Mersun tai miesluolaan uuden pelikoneen yms tai lähtee matkoille kavereineen. Monet kerrat kuultu ketjun aihe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aika huono diili naiselle.

eroprosentit avioliitoissa pyörii siellä 50 hujakoilla, kolmasosa on pettänyt naistaan ja ties kuinka moni on väkivaltainen, juoppo, narkki tai muuta vastaavaa. Jos tähän yhdistettäisiin se, että mies voisi käyttää taloudellista väkivaltaa ja nainen olisi aina riippuvainen miehesi niin katastrofi olisi valmis.

Ehdottaisin sen sijaan, että miehet (miksei naisetkin) ottaisivat tärkeimmäksi tehtäväkseen olla mahdollisimman hyviä kumppaneita sen sijaan, että jommastakummasta osapuolesta tehtäisiin taloudellisesti riippuvainen.

Vierailija
204/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään naiset halua olla miehiä ja lapsia palvelevia kotiäitejä sellaisessa maailmassa, jossa miehetkään ei enää halua olla naisia arvostavia turvallisia ja luotettavia perheenisiä. Konservatiiviset miehet aina itkee sitä, että naiset muuttuu, mutta samalla tavalla suuri osa miehistä on muuttunut naurettaviksi katkeriksi ja kiusaaviksi pikkupojiksi. Ei olisi yksikään entisajan normaali mies eikä nainen arvostanut tätä nykyistä vanhoja arvoja kaipaavien miesten itkua.

Ja kai ne romantisoidut entisajan pullantuoksuiset kotiäiditkin kovaa työtä teki, ehkä poislukien jotkin rikkaat seurapiirirouvat. Silloin kotona riitti työtä. Kyllähän nytkin voi nysvätä jotain kaappien järjestyksiä ja erikoisia vauvanruokia vaikka 10 tuntia joka päiviä, mutta se ei ole niin tarpeellista tai hyödyllistä että sen takia voisi jäädä palkkatyöstä vauvalomaa pidemmäksi aikaa pois. Ennen kotona oli hyödyllistä työtä kotiäideille. Ja olisihan se nykyisillä avioeroprosenteilla aika huono sijoitus luottaa toimeentulonsa yhden miehen palkan varaan.

Vierailija
205/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa olla kotiäiti. Miehen palkka ei vaan riitä elätettämään perhettä eikä miehen läsnäoloon voi valitettavasti luottaa. Jos mies päättäisi lähteä niin kotiäitinä olisin vaikka taloudellista turvaa. 

Vierailija
206/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnostele mitä muut tekee ja jokainen valitkoot itse. Itselleni kotiäitiys miehen kanssa olisi painajainen :D

Vierailija
207/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on nykyään sellanen mies joka hoitaa kunnialla elatuksen vielä niin että samalla naiselle maksettaisiin eläkettä? Aivan. Ei ole mahdollista nyky yhteiskunnassa.

Vierailija
208/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii onhan se miehelle edullinen diili. Itse tienaa, kerryttää eläkettä ja vaurastuu ja samalla nainen hoitaa lapset ja kodin. Naiselle ei paljoa siitä käteen jää lapsen lisäksi. Sekään ei kaikille olisi plussa.

Vierailija
209/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti voisin jäädä, jos se olisi taloudellisesti mahdollista.

Valitettavasti Suomessa on huonot palkat ja tosi perhevihamielinen ilmapiiri. Olin lapsesta puolisen vuotta hoitovapaalla ja mies kitisi koko ajan, miten kaikki maksaa ja minä olen loinen. Hän tietysti söi päivittäiset ravintolalounaat, kävi kallilla salilla personal trainerin kanssa, matkusti kavereiden kanssa, shoppaili Ruotsin risteily perheenä taas vei perikatoon. Minä etsin lapselle vaatetta kirppikseltä, kävelin ja kuljin julkisilla joka paikkaan ym.

Oli ihan kivaakin mennä töihin ja jättää mies ex-mieheksi.

Vierailija
210/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, ja sit mies menee kyntämään uutta vakoo. Nainen jää puille paljaille ilman ammattia, rahaa ja eläketurvaa.

ÄLÄ UNTA NÄÄ, ETTÄ NAISET ON NIIN TYHMIÄ v, 2024

Vierailija
211/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko itse vastaa työn, josta ei saa palkkaa, lomia, lomarahoja, työterveyshuoltoa, eläkettä, lisiä esim. arkipyhinä tehdystä työstä eikä edes sairauslomia? Tuskin. Älä siis odota että naiset suostuisivat moiseen.

Miesten on pakko ottaa 6-12kk tai jos ei ota niin joutuu vankilaan.

Siinä on paljon ilta- ja viikonloppuvapaita ja lähes jokainen yö saa nukkua rauhassa. Niitä ei kotiäideillä ole.

Vierailija
212/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät arvosta kotiäitiyttä juuri siksi kun KAIKKI työt laitetaan heidän harteilleen. Isät eivät auta muuten kuin tuovat vain leivän pöytään. Perhe-elämä on paljon muutakin. 

Vierailija
213/277 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että maailmassa o yks uskonto ja se o RAHA

Miettikää ny vähä, jos haluatte vain omaisuutta kasvattaa siinä välissä ei todellakaan kannata lisääntyä.

Vähemmälläkin ihan tosi pärjää! Ei tarvi olla 300 000 euron asuntoo,  70 000 euro autoo, mökit, huvijahdit sun muut...

Jotain muuta elämään kiitos!

Vierailija
214/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on virallinen kieli Suomessa ja sillä voi kirjoittaa yhtä hyvin.

Vierailija
215/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalle naisista tuo ei ole mahdollista koska kulut pitäisi jakaa puoliksi miehen kanssa ja siksi väheksytään niitä joille se on mahdollista. Pitäisi ennemminkin tehdä naisille mahdolliseksi hankkia sekä perhe että ura sitten myöhemmin - itse olen hoitanut lapsia kotona mieheni rahoilla ja sen jälkeen kouluttauduin kovempipalkkaiselle alalle mitä mieheni. Olen ollut tosi tyytyväinen tähän valintaan.

Vierailija
216/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymies vaan ei tienaa niin paljon että sillä palkalla maksettais autot, talo, vaimon ja lasten elatus. Niin ja lisäksi vaimolle eläkettä.

Vierailija
217/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä arvosta lyhytnäköisyyttä. Nuorempana itsekin esim. matkustelin ilman matka- ja matkustajavakuutusta enkä ollut ammattiliiton jäsen. Noh, kakka osui tuulilasiin ja opin läksyni. En voi kuin ihmetellä aikuisia naisia, jotka jäävät vuosiksi kotiin ja luottavat siihen, että mies pysyy rinnalla ja elättää heidät vielä eläkeiässäkin.

Leskeneläke poistuu 1975 ja sen jälkeen syntyneiltä. Kun ei ole kertynyt omaa eläkettä, on nainen todella heikoilla, jos mies kuolee varhain. Avioliiton aikana miehellekään ei ole voinut kertynyt isoa omaisuutta, jos on eletty yhden ihmisen palkalla. Tätä leskeneläkkeen poistamista ovat miehet toivoneet eniten, joten nyt niittävät sitä mitä kylvivät.

Yhdellä palkalla ollaan eletty ja omaisuutta on kertynyt sen verran, että pääomatuloilla tulee mukavasti toimeen. Mikä on ongelma?

Vierailija
218/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nainenkin voi olla kotiäiti.

Vierailija
219/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen köyhyys harvoin viehättää. Saati todella epävarma ja lyhyt työura. 

t. Puoliso, vanhempi ja DI

Vierailija
220/277 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii onhan se miehelle edullinen diili. Itse tienaa, kerryttää eläkettä ja vaurastuu ja samalla nainen hoitaa lapset ja kodin. Naiselle ei paljoa siitä käteen jää lapsen lisäksi. Sekään ei kaikille olisi plussa.

Ja tämän lisäksi se yh- äiti on miesten mielestä naisten alinta kuraa, huåran alapuolella, vaikka jättäjä olisi mies.