Miksei valtaosa nykynaisista arvosta kotiäitiyttä? Miehenä tätä ihmettelen.
Miehenä olen kovin surullinen siitä, että valtaosa naisista valitsee uran ennemmin kuin kotiäitiyden. Kotiäitiys on kuitenkin kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä. Kyllä olen sitä mieltä, että naisen paikka on kotona. Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä, niin valtaosassa työpaikkoja tuottavuus paranisi huimasti. Se, että naiset halveksivat nykypäivänä kotiäitiyttä, on varmasti erittäin suuri syy siihen, miksi syntyvyys on romahtanut. Tuohan ei koske pelkästään Suomea, vaan länsimaita yleensäkin.
Mielestäni ihan pienistä tytöistä asti tulisi naisia alkaa kasvattamaan siten, että kotiäitys on tärkeintä ja arvokkainta työtä, mitä nainen voi elämässään tehdä. Että nainen ei voi koskaan työelämässä, eikä millään työllä korvata kotiäidin tekemään työtä.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni mies ei tienaa niin paljoa, että voisi elättää vaimoa ja lapsia. Neton pitäisi olla vähintään 7000e nykypäivänä jos useampi lapsi. Ei millään 3000e netolla elätetä vaimoa ja kolmea lasta.
Kyllä tuolla 3k€ netolla selviää ainakin pikkulapsivaiheen yli jos elää melko riskittömästi, ei tee älyttömän huonoja valintoja ja saa ne kolme lasta vaikka 5 v sisään. Myöskään erittäin suurta elintasoa on turha odottaa, mutta toisaalta fiksuilla valinnoilla ja itse tekemällä pärjää. Ei sillä tietenkään murrosikäisten jääkiekkoharrastusta makseta mutta voihan nainen olla kotona esimerkiksi vain kunnes nuorin on kolme vuotta. Siinä on kuitenkin aika pitkä pätkä kotiäitiyttä, jonka jälkeen muikkeli voi mennä
En ole pihi, mutta koska olen ysärin lapsia niin olen tottunut siihen että asioihin ei vaan ole varaa. Olenko nähnyt oikeaa köyhyyttä, niin en ole, mutta on vaan lapsesta asti ollut täysin selvää että johonkin ulkomaanmatkailuun ei vaan ole varaa ja auto ostetaan järkevän merkkisenä, joku muu saa ajaa Bemarilla ja Audilla siinä missä meille kelpaa vaikkapa Skoda. Vaatteet on monikäyttöisiä ja kestäviä ja korjataan itse. Harrastukset on esimerkiksi lenkkeily, ja investoitiin pikkulapsiaikana tosi hyviin lastenvaunuihin. Ne sai myytyä pois melko hyvällä hinnalla.
Nyt sitten ollaan molemmat alalla jossa tienataan niin että rahasta ei ole huolta, ja oon tähän tosi tyytyväinen. Jokainen saa elää elämänsä miten haluaa mutta minä olen kyllä todella tyytyväinen omiin valintoihini ja jos ette halua yrittää samaa, niin sitten on turha myöskään kadehtia mitä olen tuon vaiheen jälkeen saavuttanut. En olisi pystynyt saamaan tätä sekä perhettä, jos en olisi elänyt ja opiskellut miehen rahoilla.
Olen 55-vuotias äiti ja minulle on aina ollut itsestäänselvää hankkia koulutus ja käydä töissä. Minulle tämän opetti jo isoäitini, joka sanoi, että naisells pitää olla koulutus ja omat rahat.
Suomessasaa mennä aika kauas, että olisi toisin ajateltu. Ennen naisilla oli vaan huonommat mahdollisuudet.
Jotkut äärikristilliset on toimineet toisin ja nyt lisänä nämä oikeistokonsetvatiivit, jotka ruokkii ajatusta sillä, että he saavat enemmän hyviä töitä, kun naiset syrjäytetään kotiorjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän se oli mahdollista, perheitä verotettiin eri tavalla. Monilla oli myös kotiapulaisia ja piikoja.
Milloin tämä ennen oli? Kotiapulaiset kuulostavat 1950-luvun kaupunkilaisperheiltä ja piiat 1900-luvun alkupuolen isoilta maatiloilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko itse vastaa työn, josta ei saa palkkaa, lomia, lomarahoja, työterveyshuoltoa, eläkettä, lisiä esim. arkipyhinä tehdystä työstä eikä edes sairauslomia? Tuskin. Älä siis odota että naiset suostuisivat moiseen.
Miesten on pakko ottaa 6-12kk tai jos ei ota niin joutuu vankilaan.
Siinä on paljon ilta- ja viikonloppuvapaita ja lähes jokainen yö saa nukkua rauhassa. Niitä ei kotiäideillä ole.
Et selvästikään ole koskaan nukkunut armeijan tuvassa, jossa useampi nukkuu siinä samassa huoneessa. Yritäpä siinä saada unta, kun joku tai kenties jotkut tupakaveri(t) kuorsaa(vat) niin että seinät raikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni mies ei tienaa niin paljoa, että voisi elättää vaimoa ja lapsia. Neton pitäisi olla vähintään 7000e nykypäivänä jos useampi lapsi. Ei millään 3000e netolla elätetä vaimoa ja kolmea lasta.
Kyllä tuolla 3k€ netolla selviää ainakin pikkulapsivaiheen yli jos elää melko riskittömästi, ei tee älyttömän huonoja valintoja ja saa ne kolme lasta vaikka 5 v sisään. Myöskään erittäin suurta elintasoa on turha odottaa, mutta toisaalta fiksuilla valinnoilla ja itse tekemällä pärjää. Ei sillä tietenkään murrosikäisten jääkiekkoharrastusta makseta mutta voihan nainen olla kotona esimerkiksi vain kunnes nuorin on kolme vuotta. Siinä on kuitenkin aika pitkä pätkä kotiäitiyttä, jonka jälkeen muikkeli voi mennä tekemään uraa.
Nykyään
Aika monta muuttujaa pärjääkö tuolla summalla vai ei. Keskellä korpea tarvitsee kahta autoa, isossa kaupungissa ei. Paljon vuokra,onko oma? Mutta jos sulla mahdollista elättää yksin koko perhe,ei tarkota et kaikki pystyy samaan. Siinä tapauksessa kahden työssäkäyvän vanhemman nettopalkat vois huoletta olla kummallakin 1500e eikä mutinoita. Mitä tää kansa valittaa? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla 3k€ netolla selviää ainakin pikkulapsivaiheen yli jos elää melko riskittömästi, ei tee älyttömän huonoja valintoja ja saa ne kolme lasta vaikka 5 v sisään. Myöskään erittäin suurta elintasoa on turha odottaa, mutta toisaalta fiksuilla valinnoilla ja itse tekemällä pärjää. Ei sillä tietenkään murrosikäisten jääkiekkoharrastusta makseta mutta voihan nainen olla kotona esimerkiksi vain kunnes nuorin on kolme vuotta. Siinä on kuitenkin aika pitkä pätkä kotiäitiyttä, jonka jälkeen muikkeli voi mennä tekemään uraa.
Nykyään
Siis elätit itsesi lisäksi puolison ja lapset? Tarkottaa että puolisolle ei tukiakaan,jos olisi elämä on kotiura. Jos apn aloituksen mukaan työssäkäyvä mies elättää naisen ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii onhan se miehelle edullinen diili. Itse tienaa, kerryttää eläkettä ja vaurastuu ja samalla nainen hoitaa lapset ja kodin. Naiselle ei paljoa siitä käteen jää lapsen lisäksi. Sekään ei kaikille olisi plussa.
Ja tämän lisäksi se yh- äiti on miesten mielestä naisten alinta kuraa, huåran alapuolella, vaikka jättäjä olisi mies.
Höpöhöpö!
Onnellinen kotiäiti on feminismille pahinta myrkkyä, mitä voi olla.
Vähän kuin ateistit muslimeille. Kristittyjä voidaan sietää, koska ne uskoo, mutta ateismi vie jallajallalta koko pohjan pois.
Feminismi, feminismi ja feminismi. Ottaisit sinäkin selvää asioista, kun Suomessa ei ole edes ollut mahdollista koskaan kuin korkeintaan rikkailla. Agraariyhteiskunnassa koko pe
Lueppa vielä tämä feministin hapan kommentti kotiäiteydestä "Ja tämän lisäksi se yh- äiti on miesten mielestä naisten alinta kuraa, huåran alapuolella, vaikka jättäjä olisi mies."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla köyhä kotiorja miehen armoilla? No uuh, tottakai käytän elämäni semmoiseen.
Ja mies voi tehdä kaikkea muutakin kuin lähteä nuoren naisen mukaan. Esim. rajoittaa taloudellisesti, olla hoitamatta lapsia jotta äiti pääsisi edes esim. jumppaan, arvostella kaikesta..
En ottaisi tuota riskiä ikinä. Omassa suvussa näitä näki ja heistä tuli katkeria mummoja.
Ei ole missään sanottu, että nainen ei voisi saada rahaa kotiäitinä. Kyllähän pariskunnilla on Suomessa oikeus sopia, että naisella on käyttörahaa, ja naisella on oikeus valita mies joka suostuu tähän. Kannattaa valita sen oman suvun ulkopuolelta toki.
Harvalla miehellä on varaa maksaa 4700 €/kk palkkaa ja eläkemaksut siihen päälle.
Harva on niin säätanan tyhmä, että maksaisi vaimolle palkkaa ja siitä julkisia eläkemaksuja vapaaehtoisesti. Sinä olet!
Eläkemaksun verran tallettamalla ja 4% korolla pankissa makuuttamalla tienaa n. 15 vuodessa eläkkeen kokoiset pääomatulot pelkistä koroista, mutta kun se pääoma on omissa käsissä ja jää lapsille.
En jää kotiäidiksi, koska en halua ikinä lapsia. Niin yksinkertaista. Jos miehet haluavat, että joku jää kotiin lasten kanssa ja tulee riippuvaiseksi toisen ihmisen rahoista niin jääkööt itse kotiin kakaroittensa kanssa.
Vierailija kirjoitti
Tämä.
Olen vapaaehtoisesti sinkku, kun naiset haluaa miehen rahat, jos teet lapsia.
Lue: naiset haluavat, että miehet maksaisivat oman osansa lapsista aiheutuvista kuluista. Eli elättäisivät osaltaan OMAN LAPSENSA. Jeesus että kyllästyttää tämä vinkuminen, kun toisaalla mies ei voi edes kahvikupillista tarjota!
Niin, esim. Sveitsissä on kotiäitejä. Mies maksaa 3500 elatusmaksuja, jos tulee ero. Ei muuten tule kovin usein.
Suomi on suoritusyhteiskunta ja kaikkien pakko tehdä jotain pois kotoa ettei työssä olevien tarvi kadehtia. Täällä ei arvosteta kotiäitiyttä ja perhekeskeisyyttä vaikutat lällyltä/mikä toi on olevinaan jos haluat hoitaa lapsesi itse.
Kyllä kotiäitiyttä arvostetaan, mutta kaikilla ei ole varaa tai kiinostusta sellaiseen (koskee sekä miehiä että naisia). Eikä tarvitsekaan, täällä Suomessa voi elää ihan oman näköistä elämää (mahdollisuuksien rajoissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla köyhä kotiorja miehen armoilla? No uuh, tottakai käytän elämäni semmoiseen.
Ja mies voi tehdä kaikkea muutakin kuin lähteä nuoren naisen mukaan. Esim. rajoittaa taloudellisesti, olla hoitamatta lapsia jotta äiti pääsisi edes esim. jumppaan, arvostella kaikesta..
En ottaisi tuota riskiä ikinä. Omassa suvussa näitä näki ja heistä tuli katkeria mummoja.
Ei ole missään sanottu, että nainen ei voisi saada rahaa kotiäitinä. Kyllähän pariskunnilla on Suomessa oikeus sopia, että naisella on käyttörahaa, ja naisella on oikeus valita mies joka suostuu tähän. Kannattaa valita sen oman suvun ulkopuolelta toki.
Et voi tietää naimisiin mennessä, millainen avioliitto muodostuu. Jos tietäisit, ei olisi eroja. Jos miehellä alkaa mennä huonommin taloudellisesti, todennäköisesti hän säästää juuri vaimon menoista. Itselle voi tietysti hankkia mitä vain, käyhän hän töissä. Kyllähän miesten lupaukset tiedetään.
Ja tuo käyttöraha mieheltä on jo niin alentavaa, että vaikka sitä saisikin, niin ei olisi aikuinen itsenäinen ihminen.
Koko kotiäitiys on niin suuri riski kokonaisuudessaan ja lisäksi "tyhmentää" naista, anteeksi vain. Ihminen kehittyy läpi elämän ja tämä kehitys tyssää kotiäideillä. Mutta ymmärrän ettei ihmisillä oikein ome malliesimerkkejä tästä, koska vuosikymmeniä kotona olleet ovat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän se oli mahdollista, perheitä verotettiin eri tavalla. Monilla oli myös kotiapulaisia ja piikoja.
Niin, eli oikeasti ennen vanhaankin huomattava osa naisista kävi palkkatöissä. Kotiapulainen ja piika eivät ole kotiäitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla miehellä on varaa maksaa 4700 €/kk palkkaa ja eläkemaksut siihen päälle.
Mihin tarvitsee noin paljon käyttörahaa jos mies maksaa kulut? Tonni kuussa on esimerkiksi mielestäni jo todella etuoikeutettu hyvinvointiraha mieheltä, ja monella aikuisella on paljon tuota vähemmän omaa rahaa budjetissa kuukausittain. Minusta paras mittari on siinä, jos perheellä on keskenään samanlainen elintaso.
Jee, ja sitten on täysin miehestä riippuvainen hautaan asti, koska itse ei pysty kerryttämään säästöjä ja saa pienenpientä eläkettä. Eli jos mies päättää erota, ex-vaimo on köyhä ja mies on rikas, koska vaimon raataminen tuolla tonni kuussa -palkalla on mahdollistanut miehelle palkkatyöhön keskittymisen ja rahan tienaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko itse vastaa työn, josta ei saa palkkaa, lomia, lomarahoja, työterveyshuoltoa, eläkettä, lisiä esim. arkipyhinä tehdystä työstä eikä edes sairauslomia? Tuskin. Älä siis odota että naiset suostuisivat moiseen.
Miesten on pakko ottaa 6-12kk tai jos ei ota niin joutuu vankilaan.
Siinä on paljon ilta- ja viikonloppuvapaita ja lähes jokainen yö saa nukkua rauhassa. Niitä ei kotiäideillä ole.
Et selvästikään ole koskaan nukkunut armeijan tuvassa, jossa useampi nukkuu siinä samassa huoneessa. Yritäpä siinä saada unta, kun joku tai kenties jotkut tupakaveri(t) kuorsaa(vat) niin että seinät raikaa.
Tuntuuhan ne tupakaverit nukkuvan, kun kerran kuorsaavat. Miten herkkäuninen sinä olet? Minua ei haittaa miehen kuorsaaminen ollenkaan vaikka se nukkuu vieressä.
Tällaista yhteiskuntaa tuskin muut kuin äärikonservatiivit haluaa.