Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnitättekö huomion siihen että salille ihmiset tekee väärin liikkeitä?

Vierailija
21.11.2024 |

Tai aivan olemattomilla painoilla, jolloin treeni yhtä tyhjän kanssa?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Odotan koska typerys menee ja loukkaa itsensä xD

Vierailija
2/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piukeet pakarat omaava personaltrainer voisi avustaa hieman. Sais vähä enemmänkin nousemaan penkiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta pidän suuni kiinni.

Vierailija
4/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks en uskalla tulla salille

Vierailija
5/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaile ja arvostele muita, vaikka osaamista olisi koska olen ollut salilla 1980 luvulta lähtien joka päivä, poisluettuna muutama flunssa. 

Monelle pelkkä säännöllinen treenaaminen on riittävän vaikeaa, minusta on tärkeintä että salille mennään usein. Siinä sitä oppii. Muita voi kannustaa omalla käytöksellä tulemaan usein treeneihin, jos oikeasti on kiinnostunut heidän terveydestään, ei pelkästä kiusaamisesta ja pätemisestä. Jos voisin poistaa sinun kaltaiset kyttääjät salilta, niin maailma olisi mukavampi paikka ja lihavilla olisi matalampi kynnys kuntoilla. Kuka v sä olet, ketään neuvomaan, puupää?

Vierailija
6/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn omaan treeniin. Salietikettiin kuuluu olla tirkistelemättä muiden suorituksia, meidän naisten takapuolia ja pidättäytyä neuvomasta jos ei ole PT.

Vierailija
7/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukun kaikki koska minulla huono ittetunto

ap

Vierailija
8/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nöen usein, että liike tehdään väärin. Kyttääminen on kuitenkin tyhmää. Olen itse kerran alkuaikoina kysynyt kokeneen näköiseltä neuvoa, että näyttääkö hänen silmissään liikesarjani puhtaalta.

Siihen on monta syytä, miksi joku tekee "olemattomilla painoilla", joten sitä on turha ihmetellä, että se olisi aina hyödytöntä. Vamma, tulehdus, rasitusvamma, leikkauksen tai sairauden jälkitila, neurologinen sairaus, lihassairaus, selkävaivat... Mikä vaan, voi olla syynä kevyihin painoihin. Jopa erilainen laite. Mulla selkä kestää jalkaprässin 150kg suoraan eteen työntäen, mutta "selinmakuulla" vain 30kg ja kelkka. Makuuasennossa paine osuu väkisinkin lannerankaan, eikä asennon muutokset auta mitään.

Vierailija
9/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin kerran takaa yhtä salihäiskää joka iski nyrkkeilysäkkiä aika erikoisella tekniikalla. Massaa oli niin että säkki heilui näyttävästi. Hän kuitenkin lyömisen sijaan työnti säkkiä ja kyynärpäät taipuivat ulospäin ja voima karkasi.

Yskäisin ja 40kg kevyempänä halusin näyttää miten se nyt tehdään ja että säkkitreenissä pitää liikkua kokoajan, koska muuten tulee osumaa. Aluksi vähän ihmetteli ja ilme oli sellainen että painu sivuun siitä siimakäsi.

Vähän kiilasin ilman lupaa ja aloin mätkimään. Kävi niin että säkin nahka alkoi palaa osumakohdasta. Paloi pienesti puhki.

Neuvoin että lisäimpaktia saa kun osumahetkellä kääntää rannetta ja nyrkkeilyssä alettiin kääntää nyrkkiä pystynyrkistä sivulle aiheuttaakseen silmäkulmien repeämisiä.

Loppuhetken väännöllä saa säkin pinnankin rikki. Miettikää mitä se tekee iholle.

Ukko sai nähdä että lyönti lähtee jaloista ja lantiosta. Lopuksi voi runtata lihaksilla läpi jos haluaa, mutta se ei ole säkkitreenin idea. Piti vähän asiantuntijana opastaa väärää tekniikkaa. Eihän se oppinut, mutta tajusi pointin.

Vierailija
10/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tosi kiva kun eräs mies tuli neuvomaan minua, kun tein yhden liikkeen väärin ja olisin jopa voinut satuttaa itseni. Mutta olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen kun olen mennyt johonkin laitteeseen ja siinä ollut aivan minimipainot (usein on näin) että kuka treenaa tuollaisilla painoilla. T. Ap

Vierailija
11/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kytätään kaikkia.

Vierailija
12/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki saa salilla jumpata kuten haluavat.

Vierailija
13/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minipainot, koska en jaksa enempää. Nyt muistinkin, miksi en viihdy enää salilla. Meillä heikommillakin pitäisi olla mahdollisuus käydä salilla ilman muiden kyyläämistä ja silmien pyörittelyä. 

Vierailija
14/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minipainot, koska en jaksa enempää. Nyt muistinkin, miksi en viihdy enää salilla. Meillä heikommillakin pitäisi olla mahdollisuus käydä salilla ilman muiden kyyläämistä ja silmien pyörittelyä. 

Oletko jotenkin sairas?

Vierailija
15/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän treenin saa aikaan kun pistää Tuiskun soimaan taustalle. Huvittaa miten tosissaan jotkut ottavat treenamisen. Meinaan kun menee jo överiksi. Kananmuna raakana kupoliin ja sitä rataa. No hyvä että purkavat paineensa jossain muualla kuin grillijonossa. Viimeisestä nakista käydään karhunpainia. No pojat on poikii.

Vierailija
16/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nöen usein, että liike tehdään väärin. Kyttääminen on kuitenkin tyhmää. Olen itse kerran alkuaikoina kysynyt kokeneen näköiseltä neuvoa, että näyttääkö hänen silmissään liikesarjani puhtaalta.

Siihen on monta syytä, miksi joku tekee "olemattomilla painoilla", joten sitä on turha ihmetellä, että se olisi aina hyödytöntä. Vamma, tulehdus, rasitusvamma, leikkauksen tai sairauden jälkitila, neurologinen sairaus, lihassairaus, selkävaivat... Mikä vaan, voi olla syynä kevyihin painoihin. Jopa erilainen laite. Mulla selkä kestää jalkaprässin 150kg suoraan eteen työntäen, mutta "selinmakuulla" vain 30kg ja kelkka. Makuuasennossa paine osuu väkisinkin lannerankaan, eikä asennon muutokset auta mitään.

Aivan näin, ja tuo pienet painot valitus alkoi 20 v sitten kun yleisesti alettiin vouhottaa isoista lihaksista, ja tajuttiin että ne saa isoilla painoilla ja lyhyillä toistoilla. Nykyään treenaajia on niin moneen lähtöön... yhdellä vammoja, toinen haluaa aloittaa helpolla, kolmannella MS tauti ja neljäs liikkuu vain kaloreiden tai liikkumisen ilosta. 

Vierailija
17/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin kerran takaa yhtä salihäiskää joka iski nyrkkeilysäkkiä aika erikoisella tekniikalla. Massaa oli niin että säkki heilui näyttävästi. Hän kuitenkin lyömisen sijaan työnti säkkiä ja kyynärpäät taipuivat ulospäin ja voima karkasi.

Yskäisin ja 40kg kevyempänä halusin näyttää miten se nyt tehdään ja että säkkitreenissä pitää liikkua kokoajan, koska muuten tulee osumaa. Aluksi vähän ihmetteli ja ilme oli sellainen että painu sivuun siitä siimakäsi.

Vähän kiilasin ilman lupaa ja aloin mätkimään. Kävi niin että säkin nahka alkoi palaa osumakohdasta. Paloi pienesti puhki.

Neuvoin että lisäimpaktia saa kun osumahetkellä kääntää rannetta ja nyrkkeilyssä alettiin kääntää nyrkkiä pystynyrkistä sivulle aiheuttaakseen silmäkulmien repeämisiä.

Loppuhetken väännöllä saa säkin pinnankin rikki. Miettikää mitä se tekee iholle.

Ukko sai nähdä että lyönti lähtee jaloista

Tällainen neuvominen on ärsyttävää ja varpisti mukavampaa neuvojalle kuin neuvonnankohteelle, joka odottaa vain että selostuksesi loppuu. Lopettakaa tällainen spontaani neuvominen, se häiritsee vaikka sanoja olisi oikeassakin. Jokainen terve ihminen osaa mennä yksityistunneille KUN HALUAA, jos tekniikan hiominen kiinnostaa!!

Vierailija
18/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pieniä painoja, koska olen palautumassa leikkauksesta. Et voi tietää, mikä syy kenelläkin on taustalla, eikä sun kuulukaan tietää. Keskity vaan siihen omaan treeniisi, niin olet onnellisempi. 

Vierailija
19/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli tosi kiva kun eräs mies tuli neuvomaan minua, kun tein yhden liikkeen väärin ja olisin jopa voinut satuttaa itseni. Mutta olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen kun olen mennyt johonkin laitteeseen ja siinä ollut aivan minimipainot (usein on näin) että kuka treenaa tuollaisilla painoilla. T. Ap

Olen pari kertaa sanonut jotain silloin, kun tekniikassa on ollut sellainen virhe, että loukkaantumisen riski on ilmeinen. Muuten kukin saa puolestani treenata niin kuin haluaa. Joillakin on hyvin päteviä syitä käyttää pieniä painoja, esim. jonkin kehon osan kuntouttaminen vamman jälkeen. Myös uuden liikkeen tekniikan oppii varmemmin oikein, kun painot ovat aluksi alakanttiin. Joku voi myös haluta kehittää ensisijaisesti lihaskestävyyttä ja aerobista kuntoa tekemällä hyvin pitkiä sarjoja pienillä painoilla.

Vierailija
20/62 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen musiikkia ja teen omaa treeniä. Ja mieluummin puhtaasti pienemmällä painolla kuin sinnepäin isoilla. Vähintään yhtä moni ottaa liian isot painot ja päräyttää reeninsä parille vahvalle lihasryhmälle samalla kun ne heikot vaan (vammaan saakka) heikkenee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi