Kiinnitättekö huomion siihen että salille ihmiset tekee väärin liikkeitä?
Tai aivan olemattomilla painoilla, jolloin treeni yhtä tyhjän kanssa?
Kommentit (62)
Jos joku tekee itselleen vaarallisesti väärin jotain penkkiä, kyykkyä, mavea, prässiä yms. niin käyn vinkkaamassa.
Ne on ne tissi, huuli, perse muijat jotka treenailee olemattomilla painoilla ja päin helvettiä mitä nyt veden latkimiselta ja puhelimen räpläämiseltä ehtii.
Minulla on jalkaproteesi ja tietyt liikkeet näyttävät siksi vääriltä. Olen harjoitellut treenaamista fyssarin kanssa, joten liikkeet eivät ole haitallisia vaikka näyttävät vääriltä. Tästä johtuen aina riitti porukkaa, joka halusi päästä neuvomaan liikeissä. Vedin usein jalan esiin, jolloin hiljeni mutta lopulta sijoitin kotisaliin, koska se jatkuva hei kuules, hei huomasin alko vaan ottaa pataan niin rankasti. Vaikka halutaan hyvää, tällaiselle neuvonnan vakikohteelle se alkoi olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen kun olen mennyt johonkin laitteeseen ja siinä ollut aivan minimipainot (usein on näin) että kuka treenaa tuollaisilla painoilla. T. Ap
Itse asetan yleensä laitteen pienimmän painon kun lopetan treenin. Se on ärsyttäävää jos se painopakka on jätetty johonkin alas ja joutuu sitten onkimaan asettimen sieltä.
Ja tosiaan syitä pieniin painoihin on monia. Esim. kuntoutus, vammat.
On hyvä tehdä erilaisia sarjoja. Joskus voi tehdä paljon toistoja pienemmällä vastuksella ja sitten myös lyhyitä sarjoja isolla painolla.
Jouduin jättämään olkapäätreenit useammaksi kuukaudeksi. Kun taas uskalsin treenata olkapäitä, aloitin ihan minimistä ja sillä meninkin jonkun aikaa, kunnes olin varma että olkapää taas kestää treenin.
Oon yhden kerran opastanut vatsalihaslaitteessa. Siinä joku ulkomaalainen nainen huitoi menemään kovaa vauhtia miten sattuu. Neuvoin siksi, että epäilin laitteen menevän rikki jos tekee tuolla taktiikalla.
Salilla oli usein laitteita rikki ja uskon sen johtuvan niiden väärinkäytöstä. Toki vanhat osat kuuluu, mutta kaikenlainen roikkuminen ja väärään suuntaan vetäminen edesauttaa hajoamista.
En kiinnitä. Keskityn omaan treeniin, en kyylää muita ollenkaan.
No en . Katselen pelkästään tyttöjen kiinteitä pakaroita. Ei siinä kiinnosta miten joku liike tehdään . Kuhan pyllyt heiluu niin kaikki hyvin .
Vierailija kirjoitti:
En tarkkaile ja arvostele muita, vaikka osaamista olisi koska olen ollut salilla 1980 luvulta lähtien joka päivä, poisluettuna muutama flunssa.
Monelle pelkkä säännöllinen treenaaminen on riittävän vaikeaa, minusta on tärkeintä että salille mennään usein. Siinä sitä oppii. Muita voi kannustaa omalla käytöksellä tulemaan usein treeneihin, jos oikeasti on kiinnostunut heidän terveydestään, ei pelkästä kiusaamisesta ja pätemisestä. Jos voisin poistaa sinun kaltaiset kyttääjät salilta, niin maailma olisi mukavampi paikka ja lihavilla olisi matalampi kynnys kuntoilla. Kuka v sä olet, ketään neuvomaan, puupää?
Ehhh.... Mitä hyötyä harjoittelusta on, jos rikkoo paikkansa?.
Huomaa, että aloittaja ei itse ymmärrä puntin nostosta mitään.
Olen aika skrode mies ja treenaan jalkakyykkyä naurettavan pienillä painoilla. Ajattele mitä ajattelet, ei voisi vähempää kiinnostaa. En ole velvollinen selostamaan sinulle polvivammaani enkä muitakaan treenivalintojani. Vaihdan muutaman sanan jos juttelet ystävällisesti mutta treeniohjeita en kaipaa.
Kyllä kerran katselin kauhuissani, kun joku tyttö teki maastavetoa selkä ihan kippurassa. Harkitsin, että menen väliin, ennen kuin käy vahinko, mutta lopulta päätin antaa olla, kun painoa ei kuitenkaan ollut kovin paljon. Mutta esimerkiksi tuo liike on sellainen, jossa voi todellakin satuttaa itsensä, jos tekniikka on väärä.
Katson, että joku tekee liikkeitä eritavalla mutta se voi olla myös jotain lajitreenausta kun tekevät vajaita liikeratoja.
Monet pyrkii tekemään mahdollisimman nopeasti liikkeet, vaikka hitaamalla tahdilla saisi paremman hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen neuvominen on ärsyttävää ja varpisti mukavampaa neuvojalle kuin neuvonnankohteelle, joka odottaa vain että selostuksesi loppuu. Lopettakaa tällainen spontaani neuvominen, se häiritsee vaikka sanoja olisi oikeassakin. Jokainen terve ihminen osaa mennä yksityistunneille KUN HALUAA, jos tekniikan hiominen kiinnostaa!!
Herkkähipiäisiä on nuoriso nykyään. Ei kestä yhtään sanomista, niin maailma muuttuu mustaksi, kun vähänkin oikaisee asioita.
Se on sitä wokea, kun ei kestetä kuulla totuutta miehen suusta.
Jätän usein painopakan kevyimmälle kun lopettanu sarjat. Ettei tuu seuraavalle mitää vahinkoja vahingossakaan.
Jos kävit aina samalla salilla eivätkö ihmiset oppineet lopulta että tuo on se proteesikaveri? Että ei tarvitsisi enää kysellä
Kyllähän niitä tulee katsottua ja tekisi joskus mieli puuttua... kyllä, olen PT-koulutuksen käynyt ja täydentänyt sitä academicPT -koulutuksella. Mutta kuten aikaisemmista kommenteista näkee, tietyt tyypit uskovat/luulevat tietävänsä kaiken paremmin, joten en puutu asiaan. Siinäpähän karjuvat ja reuhtovat itsensä kipeiksi. Hätätilassa tietysti on vielä ensiapukoulutus ;)
Joskus reväytin käden, ja se oli pari viikkoa kipeän tuntuinen. Tuntuu hassulta ajatella, että olen saattanut hermostuttaa ap:n pikkupainoillani kun treenaaminen isoilla teki kipeää, mutta lääkäri suositteli kevyttä liikuntaa. Pitää kysyä ap:lta lupa ensi kerralla.