Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyötyä on 1000 e älypuhelimesta? Eikö 300e riitä?

Vierailija
21.11.2024 |

Miksi pulittaa 1000 euroa älypuhelimeen?

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hienoa, että moni on tyytyväinen 300€ puhelimeen tai jopa edullisempaan., mutta on urpoa väittää, että kaikkien pitäisi toimia samoin, koska kirjoittaja kokee tietävänsä toisten tarpeet paremmin kuin he itse. Tämä on sellaista tulipunaista neuvostoajattelua, jossa pieni ryhmä aina tietää mikä on kaikille muille parhaaksi, eikä heiltä siis tarvitse edes kysyä.

Tehköön jokainen niin kuin tahtoo, kunhan tekee sen omilla rahoillaan.

Kyllä nyt kuulosti, että itse tuhahdat liian helposti toisten kysymyksille. On olemassa kyllä typeriä kysymyksiäkin, mutta puhelinkysymystä en pidä sellaisena.  En ihmettele jos joku ihmettelee tuollaista. Tosiasia on että peruskäytössä ei niin hyötyä saa 1000€ puhelimesta verrattuna parinsadan puhelimeen. Riippuu tietenkin miten ja mihin käyttää. Yleensä tietyt ominaisuudet, kuten kamera on huonompi halvemmissa malleissa.

Teen puhelimen hankintaa suunnitellessa listan vaatimuksista ja se määrittelee myös hinnan. IP-luokitus, akun kesto, piirisarja, käytettävyys yms. tykkään myös käyttää esim. lentokoneessa ihan langallisia kuulokkeita, ihan joka luurissa tämä ei ole enää mahdollista. Inhoan jos puhelin on täynnä valmistajan omaa hevonpaska softaa kuten vaikka Samsungin puhelimet hinnasta riippumatta.

Vierailija
102/180 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen todellinen tarkoitus? 

Sun syntymän todellinen tarkoitus?,,kerroppa se.

Hyödyttää isänmaata ja ihmiskuntaa. 

Eli olla hyödyllinen lammas.

Miten sen ottaa, riippuu lampaan määritelmästä. Jos tekee esim. töitä riittää, niin sitten kyllä olen juuri se hyödyllinen lammas. Oma työni liittyy sanotaanko vaikka koulutukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin sitä tarvitsee ja kuinka paljon. Jos käyttää monipuolisia appeja ym puhelimella niin tarvitsee paremman. Halvimmassa puhelimessa ei ole esim hotspottia, screen recordia ja muuta hyödyllistä ja lagii paljon. Tonnin puhelinta mulla ei ole koskaan ollut mutta jo ~350 puhelimeni on paljon parempi kuin päälle satasen maksanut. Esimerkiksi kuvan ja videon laatu on halvemmassa aivan paska.

Nuo löytyy myös halvimmista puhelimista.

Vierailija
104/180 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tarvitaan älypuhelinta? meille riittää, että puhelimella voi soittaa. akku pitää virtaa noin neljä viikkoa lataamatta. näppäinluurit on ihania. älylaitteeksi riittää läppäri. 

Vierailija
105/180 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin vuonna 2008 69 euroa maksaneen älypuhelimen ja se on riittänyt minulle. En tarvitse puhelinta kuin puhumiseen ja netin selailuun. Sovelluksia en harrasta.

Vau, oot ollut ensimmäisten joukossa hankkimassa älypuhelinta. Toki omasi on lähinnä tieturvariski, kun päivityksiä tai muuta ei saa. 

Vierailija
106/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän vajaan 600€ laite ja kelpaa peruskäyttöön erinomaisesti. En ottaisi mitään alle 500€ hidastelevaa kapulaa.

Vierailija
107/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina pelkästään pesukonetta pidettiin mittavana investointina mikä tuotiin esille ja tänä päivänä enään mikään ongelma nykyisten älypuhelimien hinnalla?

Vierailija
108/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa puhelimessa ip67 suoja 120hz näyttö 24bit väri toistolla. 9 ydintä hyrrää (ei hidastele). Muisti on lpddr5x mallista ja mitäs muuta. Optisesti vakautettu 64+13 kamera. Edessä ja takana 4k kuvaus. 

Erinomaisen hyvä näyttö ja värin toisto. 

Käytän puhelinta netin selaamiseen valokuvaamiseen ja sen sellaiseen en pelaa.

Vierailija
109/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan puhelimessa seuraavia ominaisuuksia: muisti ei lopu kesken eli sovellukset eivät tahmaa, tallennustila ei ole tukossa jatkuvasti, näyttö reagoi kosketukseen välittömästi ja puhelimella saa jopa minun taitotasollani kohtuullisen hyviä kuvia.

Tämmönen on mun 300e luuri. Ei mitää tarvetta tonnin luurille.

Vierailija
110/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnin puhelimissa on yleensä parhaat kamerat. Sellaiset, joilla saa hyviä kuvia hämärässä ja zoomin kanssa.

Jos oikeasti haluaa ottaa hyviä kuvia ostaa sitten jonkun Nikonin, Canonin tai jotain vielä ammattimaisempaa. Mikään puhelin ei tarjoa jotain 300 mm nikkorin linssiä.

Minulla on aina ollut alle 300euron puhelin, jolla olen ottanut oikein hyviä kuvia. Akku kestää useita päiviä, eikä minusta sovellukset jumita koskaan. Arvostan FM radiota ja ravistelemalla päälle menevää taskulamppua. 

Mitä tämä käytettävyys oikein käytännössä tarkoittaa edes, mitä halvoissa puhelimissa ei muka ole?

Vierailija
111/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vähän vajaan 600€ laite ja kelpaa peruskäyttöön erinomaisesti. En ottaisi mitään alle 500€ hidastelevaa kapulaa.

Niin missä se hidastelee? En oikein ymmärrä tätä hidastelua, koska minulla ei koskaan ole ollut minkään puhelimen kanssa tunnetta, että onpa hidas. Mitä tuo muu kuin peruskäyttö oikein on?

Mitä ne 1300 euron puhelimen ostavat siis käytännössä sillä tekevät? Pelaavat jotain pelejä? Eikö tietokone ole siihen taas paljon tarkoituksenmukainen? Jos kuvaa ihan oikeasti ja tosissaan, niin jokainen kuvaaja ostaa kyllä ihan oikean kameran, ei puhelinta. Ja jos kuuntelee musiikkia tosissaan, niin luulisi, että nämä ostavat kunnon kaiuttimet eivätkä mieti jonkun puhelimen kaiutinta edes? Samoin joku äänittäminen, kai nyt jokainen joka oikeasti haluaa äänittää laadukkaasti miettii kunnon vehkeitä, eikä puhelimen mikrofonia? 

Minulla on kunnon pelikone, kaiuttimet, järjestelmäkamera, irtomikrofoni ja jopa gopro, jos haluan videoita. Niin ja tietysti iPad sovelluksille ja nettisurfailuun. Mitä soittamiseen tulee niin ihan hyvin kuuluu myös puhe noissa alle 300€ puhelimissa. Rehellisesti sanottuna olen miettinyt pikemmin jonkun toisen vielä halvemman ostamista kun käyn jossain suurkaupungeissa shoppailemassa. Ei stressaa taskuvarkaat samalla tavalla.

Vierailija
112/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhelimissa on hyvät kamerat. Kokeilkaapa pixeleitä. Samsungin s sarjaa tai Sonyn 5 vii malleja.

Ja turha sanoa että 200-300€ puhelimella pääsee samaan. Ei pääse. Ei voi edes verrata kun tuetaan ottamaan täysin pimeässä kuvia.

Vierailija
113/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä useimmille olekaan mitään hyötyä. Tulisivat ihan hyvin toimeen halvemmalla, mutta se iPhone Max Pro 16 tai missä sitten mennäänkään on vaan saatava, kun kaikilla somettajilla, kuuluisuuksilla jne. on sellainen!! 

Vierailija
114/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut ikinä maksamaan yhdestäkään älypuhelimesta. Aina saanut jonkun käytetyn, ja nytkin toimii jo neljättä vuotta täysin moitteetta sellainen, joka oli silloin liian vanha edelliselle käyttäjälle.

Vierailija
115/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin vuonna 2008 69 euroa maksaneen älypuhelimen ja se on riittänyt minulle. En tarvitse puhelinta kuin puhumiseen ja netin selailuun. Sovelluksia en harrasta.

Tuskin selaat edes nettiä enää 2008 vuoden puhelimella mitenkään jouhevasti.

Vierailija
116/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelimissa on hyvät kamerat. Kokeilkaapa pixeleitä. Samsungin s sarjaa tai Sonyn 5 vii malleja.

Ja turha sanoa että 200-300€ puhelimella pääsee samaan. Ei pääse. Ei voi edes verrata kun tuetaan ottamaan täysin pimeässä kuvia.

Täysin pimeässä kuvia? Oletko tirkistelijä-kuvaaja?

Vierailija
117/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa

T. Ahmed

sama mulla

T: Sebu

Vierailija
118/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi ostaa 2024 Lexus kun voi ostaa 90 luvun corolla tonnilla? Ihan samalla lailla sillä ajaa. Jos et tiedä mitä eroa Lexuksella ja 30v vanhalla corollalla niin silloin et tiedä mitään autoista eikä mielipiteelläsi juurikaan ole arvoa. Sama pätee aloitukseen. 

Vierailija
119/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Pöytäkone. Järjestelmäkamera ja 80e Puhelin. Eli parasta mitä rahalla saa.

Vierailija
120/180 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa vain tonnin Puhelin. On paljon kalliimpiakin.

Niissä on paljon parempi käytettävyyskin...