PS:n Mäenpää "lastensuojelussa pitäisi olla vain sellaisia joilla on omia lapsia ", Krista Kiuru veti pultit
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Asian voi myös ajatella niin että omat lapset hämärtävät ajattelun. Lapseton ymmärtää paremmin lapsen ja vanhemman objektiiviset oikeudet. Samoin poliitikot, joilla on omia lapsia todennäköisesti yrittävät vetää kotiin päin etuja juuri omille lapsilleen, kun taas ne, joilla ei ole lapsia näkevät kaikki lapset tasavertaisina.
Tämä Mäkelä mikä lie on oikein malliesimerkki kyvyttömyydestä objektiiviseen ja käsitteelliseen ajatteluun.
Ongelma "lastensuojelussa" on juurikin lasten oikeudet. Ne rutataan ja äidin oikeudet voittaa. Semmonen kuka ymmärtää lasten oikeudet on hyvä.
Monesti se lastensuojelussa toimiminen voi olla yksinkertaisesti rankkaa jos on samanikäisiä lapsia itsellä. Jäisi kyllä moni homma johon lapset liittyy hoitamatta, jos Mäkysen ajattelutapa yleistyisi. Yleensä poliisit joilla on omia lapsia siirretään tietyistä tehtävistä pois, koska tunteet nousee mukaan lapsiin kohdistuneissa rikoksissa. Mäkysen mukaan niitäkään ei sitten voisi hoitaa kuin perheelliset? No tulevaisuudessa niitä varmaan hoitaa tekoäly. Kai senkin pitäisi tehdä pikku tekoälyjä että kykenee esim. seulomaan netistä tiettyjä alaikäsiin kohdistuneita rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään perhe tai perheettömyys määritä mitä työtä voi tehdä. Täyttä sontaa joltakin persupaskeelta.
Toisaalta parhaita lasten kasvattajia on ne joilla ei ole lapsia, sitten kun saavat ei omat neuvot toimikaan. Tuossa on ihan oikeassa, jos ei ole omaa lasta/lapsia tiedätkö mitä se elämä oikeasti on ?
Ei millään voi tietää mitä elämä oikeasti on koska ihminen poksahtaa henkiin vasta sillä hetkellä kun hän saa lapsen. Tietysti osalle ihmisistä on syntyessä suotu nk. aivot, joiden varassa pystyy yllättävän monimutkaisiin ajatuskuvioihin ja jopa empatiaan, mutta ei kerrota persukansalle minkälaista elämä aivojen kera on ettei tule kenellekään paha mieli.
Joku voisi vajakkijanille kertoa, että eduskunassa saisi olla vain ihmisiä, joilla on aivot, mutta valitettavasti vaaleissa saa äänestää vajakkipersutkin ja siksi vajakkijani ja hänen oksettavat tollokaverinsa eduskunnassa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei todellakaan ole se mikä lastensuojelussa on ongelmana! -Sossu
Kyllä on. Lapsia sijoitetaan ilman syytä normaaleilta vanhemmilta, kun ei ymmärretä teinin kapinaa tai itsenäistymishaluja. Olen kokenut sen, kun eroisä vedätti vuosia kokemattomia sossun nuoria likkoja asianajansa kanssa, ja minä työssäkäyvänä yksinhuoltajana kärvistelin kaikkien näiden sadistien käsissä. Kunnalta lähti iso yritys tämän rytäkän seurauksena, että tuli se sillekin kalliiksi.
Miten tuossa olisi auttanut sossun omat lapset, kun olisi varmaan pitänyt olla kokemusta myös samanlaisesta perhedraamasta ja sitten vielä nähdä läpi siitä eroisän vedätyksestä ja saada siellä oikeudessa asia selitettyä riittävän vahvasti. Teinikapinat ja itsenäistymishalut on toki normaaleja, mutta voivat nekin olla sijoituksen syy jos vanhemmat eivät saa teinille kapinasta huolimatta rajoja asetettua ja tilanne lähtee käsistä. Vähän myös kohottelen täällä kulmia tuolle maininnalle yrityksestä, koska yhtäkään sijoituspäätöstä ei voi jättää tekemättä sen vuoksi, että se tuottaa kunnalle jonkun oheisvahinkona syntyvän tappion. Jos tuolla perusteella sijoitus jätettäisiin tekemättä, niin siinähän olisi kyse korruptiosta.
-eri
Ei lastensuojelussa voi toimia kukaan muu kuin päihteitä väärinkäyttävä, väkivaltainen tai mielenterveysongelmainen vanhempi. Vain sellainen voi oikeasti ymmärtää mikä vanhemmille on parasta. AA-men.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka ne nuoret parikymppiset vastavalmistuneet ei saisi tehdä töitä ennen perheen perustamista? Joku saattaa odottaa jopa 20 v ennen kuin saa oman lapsen?
Juu todellakaan kaikkien ihmisten ei pitäisi päästä lähelle perheitä, eikä missään olosuhteissa auktoriteettiasemaan suhteessa perheisiin. Tuo on aivan käsittämättömän sairasta, että lapsettomia kusipäitä laitetaan päättämään toisten perheasioista. Ja varmasti yksi merkittävimmistä syistä, miksi suomessa syntyvyys on hyvin matala. Psykopaatit kidnappailemassa toisten lapsia
Kysyin itse tantalta kerran, onko hänellä omia lapsia ja hän sanoi, että kysymys ei ollut asiallinen. Minun mielestäni se oli varsin asiallinen, kun hän oli viemässä vastasyntynyttä väkivaltaiselle r aiskaajalle tämän pyynnöstä ja valheista
Olen kiltti ja reilu ihminen, enkä pysty edes kuvittelemaan sitä rangai
Maailmassa on paljon hulluja, jotka alkavat häiriköimään työajan ulkopuolella ja voivat alkaa työntekijän perheenjäseniäkin pelottelemaan. Ymmärrät varmaan, miksi henkílölle, joka puhuu heveltin tulesta ja rangaistuksesta on parempi olla kertomatta lapsista ja muista henkilökohtaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jäätävää paskaa taas persulta.
Täyttä asiaa!
Kaikki miespuoliset gynet ja synnytyslääkärit myös pois?
Aivan absolutely, ja ylipäätään kaikki naisen turhanpäiten sörkkiminen, pelottelu, sukuelimiin tunkeutuminen pois. Sekä ylöspäin synnytykset ylipäätään. Tämä kaikki on äärimmäisen rajua ja vakavaa rakenteellista seksuaalista väkivaltaa, joka maalittaa raskaana olevia naisia ja vauvoja, traumatisoiden sukupolven toisensa jälkeen. Jo nyt naiset eivät uskalla synnyttää, koska pelkäävät protokollia ja lääketollinen terrorismi saa heidät pelkäämään kaikkea muutakin
"Isät" myös pois synnytyksestä, miehen energia ei kuulu synnytykseen. Mies on siittäjä, eikä tällä ole mitään tekemist
Olen tismalleen samaa mieltä! Olisin voinut sanoa nuo sanat itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei todellakaan ole se mikä lastensuojelussa on ongelmana! -Sossu
Kyllä on. Lapsia sijoitetaan ilman syytä normaaleilta vanhemmilta, kun ei ymmärretä teinin kapinaa tai itsenäistymishaluja. Olen kokenut sen, kun eroisä vedätti vuosia kokemattomia sossun nuoria likkoja asianajansa kanssa, ja minä työssäkäyvänä yksinhuoltajana kärvistelin kaikkien näiden sadistien käsissä. Kunnalta lähti iso yritys tämän rytäkän seurauksena, että tuli se sillekin kalliiksi.
Jotkut muistavat omat teiniaikansa ja ymmärtävät nuorten ajatus/tunnemaailmaa ihan jo sen perusteella - varsinkin jos siitä ei ole kauhean montaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä voi toimia vain sairaat, tai sairauden sairastaneet ihmiset xD
Silmälääkärinä ainoastaan sokeat, korvalääkärinä kuurot. Puheterapeuttina mykät.
Onhan niitä äitejä ja isiä jotka henkiin herättyään ovat sitten t a p p a n eet omat lapsensa tai käyttäneet itse/antaneet muiden käyttää näitä "hyväkseen". Sellaista aivotoimintaa jota ilman mieluummin itse jäänkin, vaikka sitten lapsettomaksi. Nekö olisi parempia lasussa kuin kunnolliset ja tervepäiset ei-prheelliset?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin pitää olla sairas.. Nuorisotyöntekijän pitää olla nuori, vanhustenhoitajan vanha. Eläinlääkärin pitää olla eläin.
Ainakin nuorisotyöntekijän nuori, jotta on nuorten maailma tuttu. Lääkäreillä oma sairastelu auttaa ymmärtämään potilaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään perhe tai perheettömyys määritä mitä työtä voi tehdä. Täyttä sontaa joltakin persupaskeelta.
Toisaalta parhaita lasten kasvattajia on ne joilla ei ole lapsia, sitten kun saavat ei omat neuvot toimikaan. Tuossa on ihan oikeassa, jos ei ole omaa lasta/lapsia tiedätkö mitä se elämä oikeasti on ?
Ei millään voi tietää mitä elämä oikeasti on koska ihminen poksahtaa henkiin vasta sillä hetkellä kun hän saa lapsen. Tietysti osalle ihmisistä on syntyessä suotu nk. aivot, joiden varassa pystyy yllättävän monimutkaisiin ajatuskuvioihin ja jopa empatiaan, mutta ei kerrota persukansalle minkälaista elämä aivojen kera on ettei tule kenellekään paha mieli.
Olipa nasevaa!
Ei näemmä vauvapalstalla ymmärretä tuota asian ydintä vaan aivan surkeita ja asiattomia vertauksia vain hoetaan, toivottavasti monellakaan teistä EI ole lapsia, eikä tule. Ap.
Aina on ollut ihmisiä, jotka hankkivat lapsia tuosta vaan.
Eivät aina ymmärrä edes omaa parastaan, eivätkä valitettavasti lapsenkaan.
Itsekästä ja surullista...
Sosiaalityöstä, psykologien työstä ja monesta muustakin ajatellaan, että joku hyväsydäminen voisi niitä hommia maalaisjärjellä ja omalla kokemuksella hoitaa. Onneksi ovat suojattuja ammatteja ja Valviran valvomia.
Noloja vertauksia joilla yritetään kaasuvalottaa se tosiasia että lasun kynsiin esim huoltokiistassa joutuneita on kuollut. Oman käden kautta mutta moni myös infarktiin.
Suurimmassa osassa perhesurmassa on lasu ollut mukana maalittamassa nepsyperheitä.
Ja toisaalta taas ammattitaidottomuuttaan on lapsia kuollut turhaan.
Päiväkoteihin pitäisi myös palkata vain sellaisia ihmisiä joilla on omia lapsia.
Tässä voisi olla hyvä idea m-muuttajien työllistämiseksi: tutkinnon voisi korvata kotona suoritetulla lastenhoitokokemuksella. Lasten määrästä saisi lisäpisteitä, esimerkiksi 8 lapsen äiti olisi pätevä hakemaan ylemmän korkeakoulututkinnon vaativaa työtehtävää.