Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten ihmiset pärjää talvella vain yhdellä takilla?

Vierailija
20.11.2024 |

Ihmettelen, kun jotkut sanoo että ei heillä ole kuin yksi talvitakki, mitä käyttävät talvisin. Entäs erilaiset säät, lämpötilat ja tilanteet? Ei kai esimerkiksi lumipyryssä, kovalla pakkasella tai lauhalla, tihkusateisella suojasäällä pärjää sillä yhdellä ja samalla takilla? Vai minkälaisia ihmetakkeja nämä on mitkä sopii joka säähän?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosia ollut käytössä vain kevytuntuvatakki, siinä on aina hyvä olla, ei liian kuuma eikä kylmä. Villakangastakkikin on, mutten ole käyttänyt oikein koskaan.

Vierailija
82/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain yksi takki ja vetoketju hajoaa tai jos vaikka takki likaantuu ja se menee pesuun, niin mistä silloin varatakki? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vain yksi takki ja vetoketju hajoaa tai jos vaikka takki likaantuu ja se menee pesuun, niin mistä silloin varatakki? 

Vetoketjun voi ommella ja mitä väliä jos vähä likaantuu. Pahimmat liat pyyhkii pois.

Vierailija
84/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis - lukematta roskakoriin tämäkin.

Vierailija
85/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketjun voi ommella ja mitä väliä jos vähä likaantuu. Pahimmat liat pyyhkii pois.

Voi ommella juu jos on kone ja vetoketju valmiina kotona! Kaikilla ei ole konetta ja voi olla, että joutuu viemään takin ompelijalle! 

Vierailija
86/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ompelet vetoketjun vaikka aamulla kun töihin pitäisi lähteä? Vetoketjun vaihto ei käy muutamassa minuutissa.

Vierailija
87/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kerrospukeutuisi, niin olisihan se hyvä olla yksi siisti villakangastakki ja yksi ulkoiluun sopiva takki. Itse kyllä olen hankkinut useamman takin, koska en harrasta kerrospukeutumista, kylmillä keleillä kunnon untuvatakki on ihana. Tosin yksi takeista ehkä kävisi yleistakkina syksystä talveen, mutta haluaisin silti edustavan villakangastakin, paremmin pukeutuneena kokonaisuus näyttää se näyttää paremmalta. 

Vierailija
88/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa, kun itsellä on takkeja noin kahdeksan, mitä käytän talvisin. Villakangastakkeja on neljä, toppa- tai parkatakkeja kaksi sellaista pitkää, sitten kaksi muuta takkia ulkoiluun ja esimerkiksi lasketteluun.

Noin kahdeksan? 

Vierailija
89/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ollaan saatanan tärkeän asian äärellä. 

Vierailija
90/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ompelet vetoketjun vaikka aamulla kun töihin pitäisi lähteä? Vetoketjun vaihto ei käy muutamassa minuutissa.

No jää etätöihin niinko kaikkina muinaki aamuina? 

Menee töihin takki auki kuten menis muutenkin koska autossa tulee aina lämmin?

Vierailija
91/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole talvisin ulkona muuten kuin liikkuessaan paikasta toiseen, yhdellä takilla pärjää hyvin. Avainsana on kerrospukeutuminen. 

Käyn itse leipäjonossa kovillakin pakkasilla eikä siitä tulisi mitään ilman paksua untuvatakkia. En voi millään ymmärtää, miten jotkut pärjää siellä kevyissä vaatteissa niin että kengätkin on jotkut kesälenkkarit. 

Vierailija
92/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nää jotka ei pese ikinä ulkovaatteitaan on kyllä todella kuvottavia. Ei ne itse ilmeisesti haista mitään, mutta me muut kyllä joudutaan kärsimään siitä lemusta esim. joukkoliikennevälineissä. 

Vierailija
93/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tärkiää kun on trendipelle että kaikki muutki on kiinnostuneita vaatteista.

Vierailija
94/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhdellä takilla meinaa pärjätä se on käytännössä kuori jonka alle sitten laitetaan sään mukaan kerroksia. Mukavampi toki on jos on koville pakkasille lisäksi kunnon parka, mutta pärjäsin varmaan pari vuosikymmentä ilman varsinaista "talvitakkia".

Itse en jaksaisi riisua ja pukea eri kerroksia jatkuvasti vain siksi ettei vain olisi kahta, kolmea takkia. Menee kauppaan kävellen 30 astetta pakkasta, takin alla 6 kerrosta tavaraa. Sitten aivan hiessä kaupassa kun niitä kerroksia ei pysty riisumaan. Paljon helpompaa kun on eri tilanteisiin eri takit.

Vierailija
95/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin täällä muuten ratkottaisiin vaan ydinfysiikan ongelmia.

Vierailija
96/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on erikseen ulkoilu-/vapaa-ajantakki ja sit pari "hienompaa" takkia, toinen villakangastakki ja toinen ns. makuupussitakki. Tuskin kukaa villakangastakilla lähtee laavulle?

Vierailija
97/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nää jotka ei pese ikinä ulkovaatteitaan on kyllä todella kuvottavia. Ei ne itse ilmeisesti haista mitään, mutta me muut kyllä joudutaan kärsimään siitä lemusta esim. joukkoliikennevälineissä. 

Kuka käyttää jotain joukkoliikennevälineitä? Ne jotka sellaseen alentuu joutaaki pestä vaatteitaan kun siellä tsadissa on niin paskasta.

Vierailija
98/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset jotka ei oikeastaan mitään teekään, menee sillä yhdellä ja samalla takilla vuodet tai vuosikymmenet.

Vierailija
99/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta hommasin 5 vuotta sitten pari takkia, 10 ja 5 euroa kustanti

Vierailija
100/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi vanha untuvatakki ja yksi kesätakki, jota käytän myös talvisin villapaidan kanssa. Eihän näillä mukavaa ole, mutta päivittäin tulee kyllä oltua säästä riippumatta ulkona vähintään pari tuntia, kun kuljen pyörällä tai kävellen kaikki matkat. Villapaidan ja tuulenpitävän kesätakin yhdistelmä on kyllä pyöräillessä tosi toimiva, mutta pitäisi päivittää tuulitakki vähän hengittävämpään. Untuvatakin taas haluaisin vaihtaa parkatakiksi, niin olisi monikäyttöisempi, kun pitäisi vähän räntää ja tuiskettakin. Kolmantena takkina voisi olla joku lämpimämmän talvikelin (+5 - -5) tuulitakkia vähän siistimpi takki, joka myös kestäisi pientä sadetta (ei siis kevytuntuvaa).

Kiva haaveilla mutta tuskinpa tulee ostettua mitään tänäkään talvena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän