Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten ihmiset pärjää talvella vain yhdellä takilla?

Vierailija
20.11.2024 |

Ihmettelen, kun jotkut sanoo että ei heillä ole kuin yksi talvitakki, mitä käyttävät talvisin. Entäs erilaiset säät, lämpötilat ja tilanteet? Ei kai esimerkiksi lumipyryssä, kovalla pakkasella tai lauhalla, tihkusateisella suojasäällä pärjää sillä yhdellä ja samalla takilla? Vai minkälaisia ihmetakkeja nämä on mitkä sopii joka säähän?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talvella keli muuttuu pikkupakkasista plus 10 asteeseen, niin sitten jo jotain kevyempää takkia päälle kuin sitä toppatakkia. 

Vierailija
42/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvitakit vie tilaa kaapeissa. Itsellä vaan yksi nyt kun muutin isosta asunnosta pieneen. Kaupungilla liikkuessa ahdistaa liian kuuma takki kun pistäytyy kaupoissa. Ja ulkoillessa liikun reippaasti. Etelä-Suomessa pärjää aika kevyellä takilla. 

Paitsi jos asuu rannikolla.

Kyllä ne takit vievät tilaa myös rannikolla asuessa, usko pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iha hyvin oon täällä pohjosessa pärjänny yhellä talvitakilla. Burtonin lumilautailutakki jonka sain alle kakskymppisenä lahjaksi. Sillä pärjää kaikissa keleissä, lämpimällä tuuletusaukot auki ja kovalla pakkasella kiinni.

M45

Eikö takki kulu ollenkaan? Käytössä ja pesuissa.

Vierailija
44/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä monipuolisesti tarkenee. Lopettakaa itujen syöminen hipit!

Vierailija
45/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pärjättävä. Minulla on yksi takki, jota käytän koko vuoden! Pakkasella ei ole asiaa lenkille. Tosin eipä ole varaa ostaa talvikenkiäkään. Minulla kun on hankalat jalat eli korkea jalkapöytä, vaivaisenluut ja paksut pohkeet! Kengät pitäisi ostaa erikoisliikkeestä ja maksavat liikaa.

Vierailija
46/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi takki, sellainen ohut, vähän sadetta kestävä syystakki. En tarvitse muuta. En edes viime talvena, kun pakkanen paukkui lähes -30 asteessa. Kutsu sitä vaikka geeneiksi, isäni oli sellainen pohjolan äijä. 

Mulla ei ole asunnossa vielä edes lämmitys päällä, laitan sen varmaan tänään, kun alkaa olla jo pakkasta. En halua, että asunto vaurioituu, muuten ei tarvitsisi.

N48

Vierailija
47/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kuin paksuvuorinen nahkarotsi. Kerro milloin stadissa ollaan yli 10min putkeen ulkona? Kokoajan ollaan joko paikassa A, B tai C sisällä. Kun liikutaan näiden välillä niin jatkuvasti metro, ratikka, lähijuna tai dösä. Koskaan ei tarvi yli 10min odottaa julkista.

Sit jengi istuu niissä kuumotus karvaturri saappaissaan, muotikarva lakeissaan ja canadagooseissaan hiki päällä julkisissa.

- ei perce hiessä, kiitos

Vierailija
48/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iha hyvin oon täällä pohjosessa pärjänny yhellä talvitakilla. Burtonin lumilautailutakki jonka sain alle kakskymppisenä lahjaksi. Sillä pärjää kaikissa keleissä, lämpimällä tuuletusaukot auki ja kovalla pakkasella kiinni.

M45

Eipä tuo näytä kuluneen. Kertaakaan sitä ei oo pesty ettei mene pilalle.

Vierailija
49/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on ihmetelty että miksi minulla on useampia takkeja, noin 10 talvitakiksi luokiteltavaa, mutta kaikkia käytän tilanteesta ja säästä riippuen. Villakangastakkeja on kertynyt eri väreissä ja eri säähän, osa on siskojeni vanhoja. Lisäksi olen hankkinut muutaman ulkoiluun sopivia talvitakkeja, muut paitsi yksi on pitkiä, niissäkin lämpimämpiä pakkassäähän sopivia ja sitten sellaisia mitkä sopii vaikka nollakeliin.

Vierailija
50/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömällä monipuolisesti tarkenee. Lopettakaa itujen syöminen hipit!

Tarkoitat varmaan, että omaamalla kunnon rasvakerroksen tarkenee. Syön monipuolisesti mutta rasvaprosentti on pieni, 55-kiloinen palelee ihan eri tavalla kuin 95-kiloinen. 

Vierailija
51/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pitää olla useampi takki, eihän yhdellä pärjää ellei vietä talvea sisätiloissa ja käy ulkona vain kun itseä huvittaa.

Ok. Itselläni on ulkoilua kaipaava koira enkä omista autoa joten liikun joka paikkaan kävellen. Yhdellä talvitakilla olen pärjännyt vuosikaudet.

Vierailija
52/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Ei kertaakaan pesty ja sait takin vuosituhannen vaihteessa? Ok.

Vierailija
53/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo kuin paksuvuorinen nahkarotsi. Kerro milloin stadissa ollaan yli 10min putkeen ulkona? Kokoajan ollaan joko paikassa A, B tai C sisällä. Kun liikutaan näiden välillä niin jatkuvasti metro, ratikka, lähijuna tai dösä. Koskaan ei tarvi yli 10min odottaa julkista.

Sit jengi istuu niissä kuumotus karvaturri saappaissaan, muotikarva lakeissaan ja canadagooseissaan hiki päällä julkisissa.

En koskaan opi ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa sitä hemmetin takkia pois edes kauppakeskuksessa. Liian vaikeaa ottaa joku kassi mukaan ja tunkea megatakki sinne shoppailun ajaksi? Samoin ihan alkusyksystä toistuu AINA sama: aamulla on aavistuksen viileähköä (eli minun mielestäni täydellinen lämpötila.) Valtaosa ihmisistä pukeutuu kuin olisi jo joku hemmetin talvi (elokuun lopulla-syyskuun alussa.) Sitten päivällä kun aurinko porottaa ja lämpöä piisaa, niin edelleen hengataan niissä naurettavissa talvivaatteissa aivan hiestä märkinä. Yök. Miten vaikeaa voi olla vähentää vaatetta sään mukaisesti?

Vierailija
54/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös ihmiset ovat Suomessa valtavan ylipainoisia, kun ketjun perusteella iso osa kykkii puolet vuodesta sisällä.

Vierailija
55/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä takilla pärjäävät ovat yleensä niitä "nuhruisen" näköisiä ihmisiä, joilla on kahdet kuluneet farkut ja kauhean näköiset nahkakengät.

"Minä en laita rahojani vaatteisiin" - tekisi mieli sanoa että "sille kyllä näytätkin"

Olen mies 39v ja itselläni on ainakin: Paksu musta villakangastakki, ohempi harmaa villakangastakki, laskettelutakki, normaali musta toppatakki, paksu parkatakki, ohuempi kevyttoppatakki ja sitten pilottitakki. 7 takkia keleille nollasta miinus kolmeenkymppiin. 

Villakangastakkeja tarvitsee jos on jotain hieman siistimmän pukeutumisen tarvetta töissä.

Vierailija
56/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan opi ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa sitä hemmetin takkia pois edes kauppakeskuksessa. Liian vaikeaa ottaa joku kassi mukaan ja tunkea megatakki sinne shoppailun ajaksi? Samoin ihan alkusyksystä toistuu AINA sama: aamulla on aavistuksen viileähköä (eli minun mielestäni täydellinen lämpötila.) 

Just tätä ajoin takaa. "Mutku se on muotia, kallis ja niin vidun siisti ku muillaki on". Kattokaa mua!

Vierailija
57/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Niin? En oo ikinä pessy ulkovaatteita. Talvella kun pyörii lumessa niin lähtee isoimmat liat enkä muista välitä.

Paskassako itse pyörit jos joudut pesemään ulkovaatteet?

Vierailija
58/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 in 1 olisi paras.  On näitä useampia itselläkin, yksi tosi lämmin, yksi välikausityylinen, yksi villakangastakki.

Vierailija
59/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä takilla pärjäävät ovat yleensä niitä "nuhruisen" näköisiä ihmisiä, joilla on kahdet kuluneet farkut ja kauhean näköiset nahkakengät.

"Minä en laita rahojani vaatteisiin" - tekisi mieli sanoa että "sille kyllä näytätkin"

Olen mies 39v ja itselläni on ainakin: Paksu musta villakangastakki, ohempi harmaa villakangastakki, laskettelutakki, normaali musta toppatakki, paksu parkatakki, ohuempi kevyttoppatakki ja sitten pilottitakki. 7 takkia keleille nollasta miinus kolmeenkymppiin. 

Villakangastakkeja tarvitsee jos on jotain hieman siistimmän pukeutumisen tarvetta töissä.

Trendipellehomppeli sinä oot

Vierailija
60/105 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Niin? En oo ikinä pessy ulkovaatteita. Talvella kun pyörii lumessa niin lähtee isoimmat liat enkä muista välitä.

Paskassako itse pyörit jos joudut pesemään ulkovaatteet?

Hyi helvetti. Haiset varmaan hyvältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä