Siis miten ihmiset pärjää talvella vain yhdellä takilla?
Ihmettelen, kun jotkut sanoo että ei heillä ole kuin yksi talvitakki, mitä käyttävät talvisin. Entäs erilaiset säät, lämpötilat ja tilanteet? Ei kai esimerkiksi lumipyryssä, kovalla pakkasella tai lauhalla, tihkusateisella suojasäällä pärjää sillä yhdellä ja samalla takilla? Vai minkälaisia ihmetakkeja nämä on mitkä sopii joka säähän?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iha hyvin oon täällä pohjosessa pärjänny yhellä talvitakilla. Burtonin lumilautailutakki jonka sain alle kakskymppisenä lahjaksi. Sillä pärjää kaikissa keleissä, lämpimällä tuuletusaukot auki ja kovalla pakkasella kiinni.
M45
Eikö takki kulu ollenkaan? Käytössä ja pesuissa.
Eipä tuo näytä kuluneen. Kertaakaan sitä ei oo pesty ettei mene pilalle.
Ei kertaakaan pesty ja sait takin vuosituhannen vaihteessa? Ok.
Niin? En oo ikinä pessy ulkovaatteita. Talvella kun pyörii lumessa niin lähtee isoimmat liat enkä muista välitä.
Paskassako itse pyörit jos joudut pesemään ulkovaatteet?
Pyörii lumessa?
Itse pesen takit siinä vaiheessa kun niissä on näkyvää likaa tai ovat olleet paljon käytössä, vaikka en paskassa pyörikään. Keväällä on helppo pestä kun takkikin kuivuu nopeasti. Sitten seuraavana kautena on ihana ottaa käyttöön pesty takki.
Pärjää jos ei ulkoile juurinja riittää kerroksia. Itse puoliksi asun ulkona oli keli mitä tahansa eikä minullakaan varsinaisia talvitakkeja ole kuin kaksi erilaista, pakkaseen ja kovaan pakkaseen. Muuten pelaan villalla ja irtovuorilla. Kuoritakki tai fleece on muuten todella hyvä välikerros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iha hyvin oon täällä pohjosessa pärjänny yhellä talvitakilla. Burtonin lumilautailutakki jonka sain alle kakskymppisenä lahjaksi. Sillä pärjää kaikissa keleissä, lämpimällä tuuletusaukot auki ja kovalla pakkasella kiinni.
M45
Eikö takki kulu ollenkaan? Käytössä ja pesuissa.
Eipä tuo näytä kuluneen. Kertaakaan sitä ei oo pesty ettei mene pilalle.
Ei kertaakaan pesty ja sait takin vuosituhannen vaihteessa? Ok.
Niin? En oo ikinä pessy ulkovaatteita. Talvella kun pyörii lumessa niin lähtee isoimmat liat enkä muista välitä.
Paskassako itse pyörit jos joudut pesemään ulkovaatteet?
Pyörii lumessa?
Itse pesen takit siinä vaiheessa kun niissä on näkyvää likaa tai ovat olleet paljon käytössä, vaikka en paskassa pyörikään. Keväällä on helppo pestä kun takkikin kuivuu nopeasti. Sitten seuraavana kautena on ihana ottaa käyttöön pesty takki.
Niin, lumessa. Se on sitä valkoista ainetta jota ulkona on joka paikassa täällä pohjosessa. Taidat olla josta tsadista missä on vain paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä takilla pärjäävät ovat yleensä niitä "nuhruisen" näköisiä ihmisiä, joilla on kahdet kuluneet farkut ja kauhean näköiset nahkakengät.
"Minä en laita rahojani vaatteisiin" - tekisi mieli sanoa että "sille kyllä näytätkin"
Olen mies 39v ja itselläni on ainakin: Paksu musta villakangastakki, ohempi harmaa villakangastakki, laskettelutakki, normaali musta toppatakki, paksu parkatakki, ohuempi kevyttoppatakki ja sitten pilottitakki. 7 takkia keleille nollasta miinus kolmeenkymppiin.
Villakangastakkeja tarvitsee jos on jotain hieman siistimmän pukeutumisen tarvetta töissä.
Trendipellehomppeli sinä oot
Onkohan isänikin trendipellehomppeli kun hänellä on useampi villakangastakki ja toppatakki? Trendiosuudesta tosin en tiedä, osa takeistaan on viime vuosituhannelta, mutta hänellä on varmaan lähemmäs 10 erilaista takkia.
Mulla on yksi parka, jolla menen syksystä talven loppuun asti keväällä. Pipo/korvaläpät, kaulaliina ja hansikkaat ovat se, millä lämpöä lisätään pakkasella. Oikein kylmällä voi laittaa villaneuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä takilla pärjäävät ovat yleensä niitä "nuhruisen" näköisiä ihmisiä, joilla on kahdet kuluneet farkut ja kauhean näköiset nahkakengät.
"Minä en laita rahojani vaatteisiin" - tekisi mieli sanoa että "sille kyllä näytätkin"
Olen mies 39v ja itselläni on ainakin: Paksu musta villakangastakki, ohempi harmaa villakangastakki, laskettelutakki, normaali musta toppatakki, paksu parkatakki, ohuempi kevyttoppatakki ja sitten pilottitakki. 7 takkia keleille nollasta miinus kolmeenkymppiin.
Villakangastakkeja tarvitsee jos on jotain hieman siistimmän pukeutumisen tarvetta töissä.
Onkohan isänikin trendipellehomppeli kun hänellä on useampi villakangastakki ja toppatakki? Trendiosuudesta tosin en tiedä, osa takeistaan on viime vuosituhannelta, mutt
On sekin muttei oo oikea isäs vaan oot naapurin Maken.
Kuka oikeasti vaatteilla koreilee? No ainaki trendipellet
Vierailija kirjoitti:
Talvitakit vie tilaa kaapeissa. Itsellä vaan yksi nyt kun muutin isosta asunnosta pieneen. Kaupungilla liikkuessa ahdistaa liian kuuma takki kun pistäytyy kaupoissa. Ja ulkoillessa liikun reippaasti. Etelä-Suomessa pärjää aika kevyellä takilla.
Rannikolla ei.
t. Helsinki
Mun miehellä on yksi talvitakki eikä melkein käytä sitäkään. Hyppää aina vaan autoon. Tässä ollaan erilaisia. Minulla on siisti villakangastakki kaupungille, paksu untuvatakki kovia pakkasia varten, kevyttoppatakki jota käytän ehkä eniten ja sitten vielä kuoritakki, jonka laitan esim. tänään tuohon räntäsateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan isänikin trendipellehomppeli kun hänellä on useampi villakangastakki ja toppatakki? Trendiosuudesta tosin en t
On sekin muttei oo oikea isäs vaan oot naapurin Maken.
Kuka oikeasti vaatteilla koreilee? No ainaki trendipellet
Ei vaatteilla koreilla vaan niitä käytetääntilanteen mukaan. Itse en ainakaan käytä samaa takkia oman pihan ulkohommissa ja vaikka hautajaisissa
Mulla on 6 talvitakkia ja 3-4 muuta takkia ja silti käytän talvella vaan yhtä joskus kahta ja keväällä ja syksyllä yhtä. Eli ihan turhaan on noin paöjon ja vie vaan tilaa.
Kuinka paljo te käytätte vaatteisiin rahaa? Siis takitha maksaa iha tolkuttomasti niin en kyllä raski montaa ostaa.
Itellä menny viimisten 10 vuoden aikana yhteensä ehkä 300€ vaatteisiin, lähinnä sukkiin ja aluvaatteisiin.
Pärjäisihän sitä tavallaan yhdellä, mutta olisi se vähän hankalaa. Eniten käytän paksua untuvatakkia, joka menee nollakeleiltä paukkupakkasille välikerroksia säätämällä (olen vilukissa ja siksi monesti nollakelilläkin untsikka päällä ja ehdottomasti villapaita tai fleece alla). Mutta en nyt pitkää ja paksua untuvatakkia laita hiihtolenkille päälle, enkä silloin kun sataa vettä tai räntää. Pyöräilen myös läpi talven, ja siinä hommassa untsikka menee päälle ehkä vasta kun pakkasta on viisi-kymmenen astetta. Itselleni siis vähintäänkin tarpeen on yksi kunnolla lämmin takki ja toinen mitä käyttää urheillessa. Todellisuudessa takkeja on viisi, joista kaksi myös syyskäytössä ja yksi kuoritakki myös viileillä kesäsateilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljo te käytätte vaatteisiin rahaa? Siis takitha maksaa iha tolkuttomasti niin en kyllä raski montaa ostaa.
Itellä menny viimisten 10 vuoden aikana yhteensä ehkä 300€ vaatteisiin, lähinnä sukkiin ja aluvaatteisiin.
Ennakoimalla säästää, talvitakit kannattaa ostaa keväällä tai kesällä aleista eikä silloin, kun sitä jo tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakoimalla säästää, talvitakit kannattaa ostaa keväällä tai kesällä aleista eikä silloin, kun sitä jo tarvitsee.
No mä ennakoin kun ostin kirppikseltä hyvän takin 15 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut takkeja lähes aina alennusmyynneistä, joskus olen ostanut käytettynä ja joitain takkeja olen saanut ilmaiseksi esimerkiksi sisaruksilta. En ole laskenut summaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne niin kauheesti maksa kun ostaa esim talvitakin alennusmyynnistä.
Joo, nyt kannattaisi hommata ensi kesän tennareita ja bikineitä. Huhtikuussa ne merkkitalvitakitkin lähtee halvemmalla tilaa viemästä. Eikä ennen joulua kannata muutenkaan mitään sesongin tuotetta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne niin kauheesti maksa kun ostaa esim talvitakin alennusmyynnistä.
No just katoin että halvin takki (black week alessa -60%) minkä kelpuuttaisin oli yhä melkein 500€
Minulla on talveksi vain yksi vettähylkivä nilkkapituinen kevytuntuvatakki jonka alle mahtuu tarvittaessa pitkä villatakki (villatakkeja minulla on kaksi, ohut ja paksu). Riittää minun tarpeisiini, kiitos.
Niin haisenkin. Mun ulkovaatteet ei haise miltään.