Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön riskit konkretisoituvat vauhdilla

Vierailija
20.11.2024 |

https://www.martela.com/fi/tietoa-meista/martela-yrityksena/uutiset/eta…

"johtoryhmien ja päättäjien huoli on selvä: organisaatiokulttuurin, työhyvinvoinnin ja työn tehokkuuden vuoksi työntekijöiden on laajamittaisesti palattava toimistolle"

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen TOIMISTOKALUSTEYRITYS kannattaa TOIMISTOLLE palaamista.

Vierailija
2/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä oletuksena että kaikki tiimin jäsenet ovat samalla paikkakunnalla. Monesti tiimit ovat ympäri suomen tai jopa maailman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se koko yhteiskunnan kannalta oleellista, että väki osaa olla toistensa kanssa arjessaan tekemisissä. Ei ole hyväsuuntaus, että ihmiset poteroituvat koteihinsa.

Vierailija
4/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa nykymaailmassa, missä työ ei välttämättä ole sidottu paikkaan, mutta sen tekijöiden vaaditaan tulevan toimistolle, jossa on etätöiden ansiosta tilaa enää 70%:lle henkilöstöstä. Siinä työteho kasvaa ja ergonomia paranee, kun työt tehdään kahvihuoneen sohvalla istuen läppäri polvilla ja vieressä on kolme samanlaisessa tilanteessa olevaa työkaveria eri palavereissa.

Kyllä, tulen takaisin toimistolle riemumielellä ihan heti kun saan oman työhuoneen ja työrauhan!

Vierailija
5/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä oletuksena että kaikki tiimin jäsenet ovat samalla paikkakunnalla. Monesti tiimit ovat ympäri suomen tai jopa maailman

Jep, mulla on esimieskin eri paikkakunnalla kuin minä itse. Tiimiä ei ole (teen ainoana omaa työtäni koko yrityksessä), mutta ne, "joille" teen töitä, ovat myös eri paikkakunnalla. Kannattaa siis istua nimenomaan toimistolla Teamseissa ja sähköpostin päässä.

Vierailija
6/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihnettelen, että kuinka järkyttävän huonosti Suomessa johdetaan jos jatkuvasti pitää kaikkien spesiaaliasiantuntijoiden (kuten täällä kaikki vaikuttaa olevan jotain vaativan alan asiantuntijoita) istua palaverissa tai lätistä puheluissa. Mikä ajaa siihen? Mä olen vain perus dippa, finanssialalla, senior engineerinä ja ei mulla edes ole joka päivä palaverejä tai kollegat soittele jatkuvasti. Eikä kyllä mun kollegoillakaan tai edes esimiehellä. Ihan hyvin voidaan istua avokonttorilla ja jos on jotain niin kysäistään siinä.

Vierailija
7/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhyvinvointi ja tehokkuus - just joo. Kumpikin laskee kun tullaan toimistolle avokonttoriin sähläämään. Ei siinä, muutama päivä toimistolla on ihan OK lösväillä rennosti, leikkiä tekevänsä töitä ja puhua niitä näitä kollegoiden kanssa. Duunit tehdään sitten oikeasti etäpäivinä.

Vierailija
8/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin uutisen täällä pari pv sitten. Eli suuntaus on kansainvälinen: etätyöläiset halutaan takaisin toimistolle myös täällä.

T. Keski-Euroopasta

Vierailija
9/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mulla on täällä kotikonttorissa satulatuoli ja toimistotyöpöytä. Mites tää nyt näin? Enkä ole työpaikan toimistolla.

Vierailija
10/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa nykymaailmassa, missä työ ei välttämättä ole sidottu paikkaan, mutta sen tekijöiden vaaditaan tulevan toimistolle, jossa on etätöiden ansiosta tilaa enää 70%:lle henkilöstöstä. Siinä työteho kasvaa ja ergonomia paranee, kun työt tehdään kahvihuoneen sohvalla istuen läppäri polvilla ja vieressä on kolme samanlaisessa tilanteessa olevaa työkaveria eri palavereissa.

Kyllä, tulen takaisin toimistolle riemumielellä ihan heti kun saan oman työhuoneen ja työrauhan!

Kai sä pääset takaisin siihen aiempaan?

Vierailija
11/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mulla on täällä kotikonttorissa satulatuoli ja toimistotyöpöytä. Mites tää nyt näin? Enkä ole työpaikan toimistolla.

Mutta sulla on kotikonttorissa yksi satulatuoli ja yksi toimistopöytä. Toimistoihin noita yleensä hankitaan useampia kerralla.

Vierailija
12/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotikonttorissa sähkötyöpöytä Jyskistä ja toimistotuoli Ikeasta ja näissä on ihan yhtä hyvä tehdä töitä kuin Martelan tuotteiden kanssa. Martelan kalusteet menee oman budjetin yli.

Vierailija
13/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta sellaisessa tiimissä, jossa tekijät oli Utsjoelta Hankoon. Esimiehet muistaakseni Helsingissä ja Oulussa. Mun alueella ei ollut edes tilaa toimistolla, mutta kerran kuussa piti 1 päivä siellä tehdä. Jollain alueilla piti olla 100% toimistoilla, aivan älytöntä. Työ oli täysin etänä tehtävää puhelimessa oloa ja jatkuvaa puhumista mikä häiritsi hiljaisen työn tekijöitä. Kaikki mitä teimme ( puheluiden määrät, kestot ja kirjauksiin tarvittava aika rekisteröityi) joten ei pystynyt sekuntiakaan tekemään mitään muuta. Mikä tarve lähityölle joillain paikkakunnilla oli?

Vierailija
14/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martela = myydään surkeita kalusteita kalliilla. 

Vierailija
15/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä esimerkki lähdekritiikin puutteesta. Tämän voisi näyttää lapsille, jotta he oppivat ettei kaikki mitä netissä lukee, ole totta.

Mutta Porvoossa kaikki kirjoitukset tulkitaan faktaksi...

Vierailija
16/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martellan kalusteet?

Vierailija
17/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies ja kolleegat olivat edellisessä työpaikassa ulkomailla. Aika pitkä matka toimistolle.

Vierailija
18/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että aloituksessa on kalustefirma kyseessä. Mikä muu intressi heillä voisi olla kuin kalusteiden myynti. 

Vierailija
19/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se koko yhteiskunnan kannalta oleellista, että väki osaa olla toistensa kanssa arjessaan tekemisissä. Ei ole hyväsuuntaus, että ihmiset poteroituvat koteihinsa.

Ai, mä luulin, että siellä töissä ollaan töitä tekemässä eikä sosialisoimassa. Kumpaankin ei riitä energia. Valitse. 

Vierailija
20/117 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä. Olen nyt tehnyt yli vuoden täysin etätyötä ja onhan tämä ihanan helppoa. Ei tarvitse ajaa mihinnkään ja tosiaan voi aamutakissa istua koko päivän. Mutta ei tämä organisaatiolle ja työn tkehittymioselle hyvää tee. Meilläkin on aika paljon tiimityötä eli kaivataan toisen apua ja yhteisiä toimintamalleja. Siinä sitten odottaa teamsissa vuorokauden jonkun vastausta, kun ei muka kiireeltä ehdi. En täysin toimistolle halua palata mutta päivä viikossa voisi olla ok. No, eihän me sitä edes voida tehdä, kun tiimin jäsenet istuvat pitkin poikin Suomea ja Eurooppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme