Jenni jätti Jyrkin ensitreffit alttarilla.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58d89e7f-f062-42d2-996d-0fa0d01…
Ei sitten kelvannut köyhä mies Jennille. 34000 euroa vuodessa tienaava mies ei kelpaa naiselle.
Kommentit (1275)
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut sittenkään olla niin hyvää seksiä.
Jos pätäkkää olisi ollut enemmän, niin olisi ollut niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut että suomessa naiset ovat maailman nirsoimpia ja tuossa se nyt taas nähtiin. E kelpaa jennille tavis mies joka tienaa 34000 euroa vuodessa.
Tavismies joka tuhlaa kaikki rahansa hetkessä johonkin niin ettei ole varaa ostaa edes ruokaa? Eipä ole ihme ettei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes jaksa lukea kaikkia kommentteja. Mutta helppohan Jennin on kommentoida toisen olemattomia säästöjä, kun itse on aivan varmasti saanut isältään rahaa rai takauksen lainoihin. Ja vanhemmat mahdollisesti tehneet jo lapsena säästötilin tms. Monella on aivan erilaiset lähtökohdat lapsesta alkaen niin kuin Jyrkilläkin oli. Kaikilla ei ole mahdollista ollut pyytää takaajaa johonkin asuntolainaan eikä tällöin ole helppoa alkaa säästämään itsekään, kun olet joutunut maksamaan itse kaikki laskut. Ei ole ketään, keneltä voi pyytää muutamaa satasta. Työt voi olla määräaikaisia tai on ollut sairauksia/irtisanomisia. Vaikka Jennillä on nyt vakipaikka, yt:t voi tulla silloin kun sitä itse vähiten odottaa ja on hankala saada mahdollisesti uusia töitä, itsekään ole kuin merkonomi. Aika ihme, jos odottaa valmista pakettia mieheksi, kun osat voi vaihtua milloin vain ja elämässä sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut että suomessa naiset ovat maailman nirsoimpia ja tuossa se nyt taas nähtiin. E kelpaa jennille tavis mies joka tienaa 34000 euroa vuodessa.
Tavismies joka tuhlaa kaikki rahansa hetkessä johonkin niin ettei ole varaa ostaa edes ruokaa? Eipä ole ihme ettei kelpaa.
Turhaan tuolle yrität selittää, kun ei ymmärrä mistä oikeasti kiikasti, niin no can do.
ain't messing wit no broke n****a
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, montako vuotta vielä meinasit jankuttaa tätä asiaa täällä, ja etsiä sen naisen sieltä " Aasiasta" vai oletko itse niin nirso, että pitää ovelle toimittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais kyllä kuulla, että MIHIN ne Jyrkin rahat on mennyt kun vuokralla asunut Kotkass ja töitä kuitenkin omien sanojensa mukaan tehnyt ikänsä tai ainakin "toimeen tullut". Ei vaikuta alkoholistillekaan. Matkusteluun ei mee, tuskin shoppailuunkaan. Olisiko klassinen uhkapelaaminen? Ei ne hienot illallisetkaan tuntuneet kiinnostavan, joten epäilen, että aika vähän käyttää rahaa mihinkään "ylimääräiseen", siis hienot vaatteet, kellot, lahjat, illalliset, kulttuurielämykset, kylpylät/matkustelut jne. Joten luulisi rahaa jäävän paljonkin kuukaudessa säästöön. Itselle tulee mieleen vaan pelaaminen.
Tai maksullisissa käyminen.
Jyrkin kannattaa opetella talouden hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa hyvin huomaa mikä on naisille tärkeintä:raha.
Tässä ketjussa huomaa myös hirvittävän määrän katkeruutta miehiltä.
Miks ihmeessä Jennin olis tarvinnut tinkiä omista arvoista yhtään?
T. Mies.
Ei tietenkään tarvi tinkiä, mutta siinä vaiheessa olisi ollut korrektia kertoa tuotannolle ja asiantuntijoille miten tärkeätä raha ja miehen tulot hänelle ovat.
t. Mies
On taatusti kertonut asian, koska mainitdi usein, miten aikaisemmissa suhteissa samat asiat häirinneet. Joskus tulee tästä sarjasta sellainen olo, että tahallaan jätetään näitä asioita huomioimatta, jotta saadaan sarjaan draamaa.
"No ottamatta kantaa jenniin tai sen säästöihin, niin mulla ei ollut edes parikymppisenä opiskelijana sellaista tilannetta, että mun olisi pitänyt vipata rahaa joltain ennen opintotukia. Kävin toki opiskelujen ohessa töissä, mitä sitä siihen aikaan sai tienata sen n12k/vuosi ja sai silti opintotuet. Eli jos otetaan huomioon, että opiskelijalounaat ja alennukset ja opintotuki asumislisineen tekisi sen verran, että mun tuloksi olisi tullut vajaa 20k/vuosi. Nykyrahassa maksimissaan joku 24-25k, ja silti mun rahatilanne oli silti koko opiskelujen ajan parempi kuin tällä nelikymppisellä kultakimpaleella. Lisäksi kävin opintojen aikana kahdella eri mantereella matkustamassa ja lisäksi muutamia lyhyempiä reissuja.
No ei varmaan tarvitse kertoa, että nyt muutama vuosi jyrkiä nuorempana mulla on käteistä rahaa useita tuhansia (siis sen verran, että pahoja päiviä voi tulla useampiakin) ja lisäksi osakkeita suoraan ja rahastoissa (ei mitään merkittäviä määriä, mutta lisääntyy vuosittain. ikäänkuin eläkesäästönä tai todella pahan päivän varalle). Lisäksi 2 eri asuntoa joista toinen on vuokralla. Molemmista on toki lainaa, mutta silti varallisuus kasvaa vakaasti.
Jos en olisi koskaan suunnitellut rahankäyttöä mitenkään, vaan tyhjäisin tilini joka kuukausi, niin ei mulla olisi mitään muuta kuin ehkä hienompi auto.
Ja näin sivumennen sanoen, olen ottanut lainaa ainoastaan molempiin asuntoihin. Muuten kaikki mitä olen halunnut olen ostanut omalla rahalla ja rahoittanut säästämällä. Esimerkiksi nykyiseen autooni säästin useita vuosia muutaman satasen kuussa.
En minä nyt väitä todellakaan, että tämä mun tapa olisi mitenkään ainoa oikea, kukin tyylillään. Mutta ei todellakaan parisuhdemielessä mikään tilituli-tilimeni-tyyppi olisi itsellänikään ekana listalla. Kertoo minusta myös vähän siitä, että syy-seuraussuhteet ei ole oikein hahmotu pään sisällä."
No toi on tosi hyvä miten olet jaksanut myös olla ahkera opiskeluaikoina. Onhan se niinkin, että itse voi myös vaikuttaa, mutta on myös ns.tähtien oltava kohdillaan kun ei ole ollut mitään sairastumisia jne. Tarkoitan vaan sitä, että ei pidä yleistää jos kaikki ei ole rikkaita 40 v. Ja kyllähän se oma asennekin ratkaisee, ihmettelisin itsekin jos puoliso vippailee jotain ravintolarahoja, jos ei ole mitään oikeaa syytä mihin ne rahat menee.
Minulla ei ole ollut koskaan yli 10000 euroa tilillä ja olen kuitenkin naimisissa ollut 14 vuotta. Nyt on säästötilillä 580 euroa ja toisella tilillä 80 euroa. No toisille on raha tärkeintä että pääsee ravintolaan ja matkustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut koskaan yli 10000 euroa tilillä ja olen kuitenkin naimisissa ollut 14 vuotta. Nyt on säästötilillä 580 euroa ja toisella tilillä 80 euroa. No toisille on raha tärkeintä että pääsee ravintolaan ja matkustelemaan.
Mites sun miehen tili?
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaisi minullekaan suoraan sanottuna. Ihan onnettomat tulot. En tienaa itsekään kuin 53ke vuodessa. Pidän omaakin palkkaa tosi pienenä, enkä tosiaan alkaisi näistä rahoista jotain peeaa-miestä elättämään.
Mä elätin exää 13v. Ei enää ikinä.
Avoliittoon mennessä oli hyvin säästöjä, elämä hymyili. 13v suhteessa ja naisen vastuuttomuus ja törsäys oli syönyt omiakin säästöjä ja estänyt uusien keräämisen.
Turhin ohjelma mitä tvssä tulee.
Jennille se tuki ja turva on talouspuolta enemmän ja itse näen, että tukea ja turvaa voi tuoda muullakin tavalla kuin talouden kautta, Jyrki vastaa. Tässä tämä tuli selvennettynä. Vahva itsenäinen nainen ei tarvitse fyysistä tukea ja turvaa. Vain rahalla on väliä ja se on sitä tosi rakkautta. Kunnes kuolema meidät erottaa. Ei kun heti jos tulee pienikin vastoinkäyminen niin se on heti ero. Ei ihme että avioliitot on menettäneet merkityksensä ja lapsia ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Jennille se tuki ja turva on talouspuolta enemmän ja itse näen, että tukea ja turvaa voi tuoda muullakin tavalla kuin talouden kautta, Jyrki vastaa. Tässä tämä tuli selvennettynä. Vahva itsenäinen nainen ei tarvitse fyysistä tukea ja turvaa. Vain rahalla on väliä ja se on sitä tosi rakkautta. Kunnes kuolema meidät erottaa. Ei kun heti jos tulee pienikin vastoinkäyminen niin se on heti ero. Ei ihme että avioliitot on menettäneet merkityksensä ja lapsia ei synny.
Miksi pitää ehdoin tahdoin ottaa puoliso jonka kanssa tiedät että ongelmia tulee?
Vierailija kirjoitti:
No toi on tosi hyvä miten olet jaksanut myös olla ahkera opiskeluaikoina. Onhan se niinkin, että itse voi myös vaikuttaa, mutta on myös ns.tähtien oltava kohdillaan kun ei ole ollut mitään sairastumisia jne. Tarkoitan vaan sitä, että ei pidä yleistää jos kaikki ei ole rikkaita 40 v. Ja kyllähän se oma asennekin ratkaisee, ihmettelisin itsekin jos puoliso vippailee jotain ravintolarahoja, jos ei ole mitään oikeaa syytä mihin ne rahat menee.
Ei pointti ollut edes se, että miten olen ollut ahkera. Pointti oli se, että huolimatta huomattavasti pienemmistä tuloista, en ole joutunut vippailemaan rahaa.
Ymmärrän täysin, että pitkäaikaistyötön on 40 vuotiaana tilanteessa jossa jyrki on, mutta en sitä, että ilmeisesti itsensä aina työllistänyt ihan ok tuloinen nelikymppinen on rahaton. Se kertoo taitamattomasta rahankäytöstä ja ei ainakaan pitkäjänteisestä luonteesta.
Parien valinnassa pitäisi huomioida myös ihmisten elämän tilanteet ja rahan sekä omaisuuden merkitys parisuhteen osapuolille. Ihminen kuitenkin pääsäntöisesti etsii itsensä oloista kumppania.