Jenni jätti Jyrkin ensitreffit alttarilla.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58d89e7f-f062-42d2-996d-0fa0d01…
Ei sitten kelvannut köyhä mies Jennille. 34000 euroa vuodessa tienaava mies ei kelpaa naiselle.
Kommentit (1275)
Vierailija kirjoitti:
Nieleekö ja antaakohan kakkostakin?
Mene ja kysy. En takaa toimivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa hyvin huomaa mikä on naisille tärkeintä:raha.
Miksi mielestäsi naisen pitäisi elättää aikuista miestä? Koska sitähän se tuossa suhteessa olisi lopulta ollut, kun toiselta rahat loppuu ennen palkkapäivää.
Tienaavat ihan saman verran, Jenni mitään olisi elättänyt. Jenni vain tarvitsee rikkaan miehen, että voi "tuntea turvallisuutta".
Tajuatko sä että Jykä ei saisi edes asuntolainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki luuli olevansa ns. perinteinen mies. Ei ollut.
Jep, osa miehistä on näennäisesti konservatiivisia. Eli halutaan sellainen perinteisempi nainen, mutta unohdetaan, mitä se vaatii itseltä. Vaahdotaan, miten naiset ovat hirveitä h*oria nykypäivänä yms., mutta sitten kun perinteinen nainen haluaa miehen raha-asioiden olevan kunnossa, niin alkaa haukkuminen, "gold digger" -leimaaminen yms. Vaikka tässäkin Jenni ei ole edes sanonut haluavansa rikasta miestä, vaan kyse taisi pikemminkin olla siitä, että arvot rahankäytön suhteen olisi samanlaiset.
muista kuinka jenny on tuonut esille koko ajan rahaaaaaaaam ,mökkiiiii ja hää tekkee naistentyöt. kun piti tehdä meni hermot. - mee sitten kattoo sitä jalkapallooooos- noin jykälle. koko ajan hermot akalla kireellä kotitöistäkin kun just niin miten hää on wanhan ajan kotinainen, hah haa, nalkuttava jässikkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sama tulotaso Jennil menee enemmän asumiseen, on autoa, matkustelee..
Jyrkil on tonnin fillari siinä kaikki. Ja rahat loppu ennen tilipäivää.
Toi kertoo todella karua kuvaa elämänhallinnasta."
Kylläpä täällä on yksinkertaisia ihmisiä kirjoittamassa. Luulisi kaikille olevan täysin selvää, että Jenni on saanut suurta taloudellista tukea perheeltään, joka on sitten mahdollistanut matkustelun, asunnon ja auton.
Hänen palkallaan ja elämäntyylillään joutuisi vippailemaan muilta vähän enemmänkin joka kuukausi kuin vain jokusen kympin ruokakaupassa.
Tai sit sä olet se yksinkertainen. Jenni tienaa sen 2800€ käteen. Siitä maksaa helposti auton/ asunnon ja matkustelee.
Asunto 1000€/kk. Auto 200€. Jää
Taulukon mukaan käteen jää 2252€. Käy töissä 30km päässä kotoaan. Verovähennykset päälle. Menee yli 2500€. Netto. Lisäksi oli pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielestäsi naisen pitäisi elättää aikuista miestä? Koska sitähän se tuossa suhteessa olisi lopulta ollut, kun toiselta rahat loppuu ennen palkkapäivää.
Tienaavat ihan saman verran, Jenni mitään olisi elättänyt. Jenni vain tarvitsee rikkaan miehen, että voi "tuntea turvallisuutta".
Seuraatko keskustelua? Miehellä rahat loppuu ennen palkkapäivää. Millä elää palkkapäivään, jollei jonkun toisen rahoilla?
Nimenomaan rahankäytöstähän tässä koko asiassa on kyse, ei absoluuttisista ansiotuloista. Samat tulot, mutta Jenni elää tuloillaan palkkapäivään, mies ei. En minäkään alkaisi suhteeseen tuollaisen elätin kanssa, haluan aikuisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Kun luin jutun tuli vaikutelma, että ei sitä tunnetta vaan ollut naisen puolelta. Koska jos oikeasti rakastuu toiseen, ei miehen senhetkisillä tuloilla ole se suurin painoarvo. Toisen yritteliäisyys, vastuullisuus, luotettavuus, yhtenevät tulevaisuuden tavoitteet - näistä voi kyllä jo päätellä, kannattaako tulevaisuutta rakentaa yhdessä. Ja jos nainen koki vielä pelkoakin, silloin on kyllä paras jatkaa erillään.
No nyt kun luin lisää kommentteja, kävi selväksi, että miehen rahankäyttö on holtitonta. Se on kyllä minusta huolestuttavaa varsinkin jos on jo 40-v ja tekee kahta työtä. Se olisi minulle syy olla jatkamatta suhdetta, vaikka en todellakaan sinänsä tuijota miehen varallisuutta. Kyse on toisen luotettavuudesta ja kyvystä pitkäjänteisyyteen.
En edes jaksa lukea kaikkia kommentteja. Mutta helppohan Jennin on kommentoida toisen olemattomia säästöjä, kun itse on aivan varmasti saanut isältään rahaa rai takauksen lainoihin. Ja vanhemmat mahdollisesti tehneet jo lapsena säästötilin tms. Monella on aivan erilaiset lähtökohdat lapsesta alkaen niin kuin Jyrkilläkin oli. Kaikilla ei ole mahdollista ollut pyytää takaajaa johonkin asuntolainaan eikä tällöin ole helppoa alkaa säästämään itsekään, kun olet joutunut maksamaan itse kaikki laskut. Ei ole ketään, keneltä voi pyytää muutamaa satasta. Työt voi olla määräaikaisia tai on ollut sairauksia/irtisanomisia. Vaikka Jennillä on nyt vakipaikka, yt:t voi tulla silloin kun sitä itse vähiten odottaa ja on hankala saada mahdollisesti uusia töitä, itsekään ole kuin merkonomi. Aika ihme, jos odottaa valmista pakettia mieheksi, kun osat voi vaihtua milloin vain ja elämässä sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-44v keskiverto suomalaisen varallisuus on tällä hetkellä n100 000€.
Mä luulen että Jenni olis ollut tyytyväinen jos olisi ollut edes puolet tosta jykäl.
onks toi velatonta kaikki. en laskisi lainaa lainoja luottoja varallisuudeksi. monilla velkaa ja kulissia ja luotolla luottoa maksellaan. näennäistä.. ei edes turvarahaa jos jotain sattuu. ei hääviä
Asuntolainaa ja vastaavaa toki on, mutta karttuuhan siinä toivottavasti myös varallisuuskin. Mulla ekan kämpän arvo oli noussut ajan kuluessa sen 30% + maksettu laina, eli tulihan siitä nyt jo ihan kiva summa, siihen päälle muut säästöt ja osakesijoitukset.
Vierailija kirjoitti:
En edes jaksa lukea kaikkia kommentteja. Mutta helppohan Jennin on kommentoida toisen olemattomia säästöjä, kun itse on aivan varmasti saanut isältään rahaa rai takauksen lainoihin. Ja vanhemmat mahdollisesti tehneet jo lapsena säästötilin tms. Monella on aivan erilaiset lähtökohdat lapsesta alkaen niin kuin Jyrkilläkin oli. Kaikilla ei ole mahdollista ollut pyytää takaajaa johonkin asuntolainaan eikä tällöin ole helppoa alkaa säästämään itsekään, kun olet joutunut maksamaan itse kaikki laskut. Ei ole ketään, keneltä voi pyytää muutamaa satasta. Työt voi olla määräaikaisia tai on ollut sairauksia/irtisanomisia. Vaikka Jennillä on nyt vakipaikka, yt:t voi tulla silloin kun sitä itse vähiten odottaa ja on hankala saada mahdollisesti uusia töitä, itsekään ole kuin merkonomi. Aika ihme, jos odottaa valmista pakettia mieheksi, kun osat voi vaihtua milloin vain ja elämässä sattuu ja tapahtuu.
Jykä asuu Kotkassa. Siel ei tarvi ku 2000€ niin saat kaksioon lainan. Sen lainan maksaa 5v pois keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että Jenni olis ollut tyytyväinen jos olisi ollut edes puolet tosta jykäl.
onks toi velatonta kaikki. en laskisi lainaa lainoja luottoja varallisuudeksi. monilla velkaa ja kulissia ja luotolla luottoa maksellaan. näennäistä.. ei edes turvarahaa jos jotain sattuu. ei hääviä
Onhan siellä osake säästöjä ym. Ja kyllähän ton kämpän arvo on noussut kymmenessä vuodessa.
joillakin eri lähtökohdatkin, monella perheellä ollut varaa sijottaa tai säästää lapsilisät aikuisuvalle. lapsilisät tarkoitettu oikeasti lapsen tämän hetken hyvinvointiin. eli tulorajat sitten jos ei mitäääään käyttöä kk, arjessa jne. myös moni vanhempi antaa noi rahat kämppään, vielä takaa ja muuta ennakkoperintöä, mummonperintöjä tai avustuksia jne... helppo jo yl+ oppilaana lhteä asuntokaupoille. toinen osapuoli on kodista,että kädestä suuhun vaikka työssäkäydään. jos on oikeaa työttömyyttä, niin kela katsoo lapsen vaikka 6,että hänen pitää elättää vanhempansa ja antaa se saamansa lahjaraha mummulta 12e perheelle,kela vähentää sen tuesta. just kun, että jokin hankinta lapselle,itse kertää pikku puroja, säästää johonkin,oppii rahankeruuta jne. köyhillä vaikeaa eikä voi kerryttää opiskelijalle pesämunaa.
mekään ei tiedetä noistapareista,mitkä lähtökohdatkin, että jenny päässyt nuorena asunnon syrjään kiinni tai moni perii yhden sukupolven yli vaikka mummona asunnon, edullinen vastike vanhoissa taloissa, asuu vähän aikaa, remppaa, myy,ostaa vähän isomman paremman. monesta kiinni miten lähtee kulkemaan. toki jos luottotiedot vaan aina ok, ja pärjää, mikäs siinä vuokra-asuminen ok. vapaata liikkua ei lainaa. ne jotka vuokraa 3000e kk, miksi niiltä ei kysytä,miks et maksa ommooooo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa selität? Ei nykyään käytetä asuntolainoissa mitään henkilötakaajia, vaan lainan vakuudeksi riittää se asunto.
Kyllä Jenni löytää vielä massimunan. Turha sitä on tuhlata aikaa köyhiin luusereihin koska menestyjä
Jyrkillä ihan kohtuulliset tulot, mutta ilmeisen huonot (raha)taloustaidot. Oliko niin, että Jennillä oli pari tonnia pienemmän tulot vai toisinpäin... No, kuitenkin: Jenni jossain sanoi työskennelleensä pankissa, joten voisi olettaa, että jos Jyrkin huonot taloustaidot noin paljon närästi, niin olisi opettanut Jyrkiä sitten käyttämää rahojaa niin, että säästöönkin jää.
Jenni myös jossain sanoi, että haluaa olla suhteessa nainen ja miehen pitää olla sellainen, jota hän voi katsella ylöspäin. Jäin myös tunne siitä, että Jenni haluaisi jättäytyä kotivaimoksi, että mies tienaisi jenninkin edestä ja maksaisi Jennin kotoiluelämän. Tuossa mielessä siis tokikaan eivät olleet sopivia toisilleen. Jenni on aikalailla vanhapiika-ainesta, sellaisia merkkejä vähän on. Liikaa joustamattomuutta.
Jyrki jos on nyt viisas, niin tekee kostokehityksen itselleen ja opettelee käyttämään rahaa. Sitten etsii itselleen positiivisemman ja sopivamman naisen, joka kykenee tasavertaiseen suhteeseen. Olkoonkin vaikka sitten niin, että nainen hoitaa kodin ja mies auton ja muut tekniset jutut, mutta kuitenkin.
Onko Jyrki ollut voimakkaan seksuaalinen ja Jenni alkanut epäröimään omaa kestävyyttään tunteja kestävissä päivittäisissä panemissessioissa?
"Mitä kummaa selität? Ei nykyään käytetä asuntolainoissa mitään henkilötakaajia, vaan lainan vakuudeksi riittää se asunto."
No sitä kummaa vaan, että kyllä ennen n.10 vuotta sitten on käytetty, ja myös muissa lainoissa. Jyrki on ollut silloin 30. Tarkoitin sitä, että Jenni on varmasti saanut vanhemmiltaan rahaa myös nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko sä että Jykä ei saisi edes asuntolainaa?
Samat tulot kuin Jenskalla. Ai onko takaaja Jykällä , omaa säästöä eikait ole, sijoitusta, rahastoa, Niistä nyt ei oteta heti tänään ns itseltäni lainaa tuohon laskuun, niistä ei pika-apua arkeen. mutta lainansaantiin on jos realisoi. Onko metsäpalstaa, no sen kun myy tai vakuutena. Mahdollisuus saada ennakkoperintöä tai lahja vanhemmiltaan.
Yksoikoisesti sanot ei lainaa ahkuja, hyvin oli herrasväellä tulot samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä osake säästöjä ym. Ja kyllähän ton kämpän arvo on noussut kymmenessä vuodessa.
joillakin eri lähtökohdatkin, monella perheellä ollut varaa sijottaa tai säästää lapsilisät aikuisuvalle. lapsilisät tarkoitettu oikeasti lapsen tämän hetken hyvinvointiin. eli tulorajat sitten jos ei mitäääään käyttöä kk, arjessa jne. myös moni
No viddu. Sen takia että ne 3000€ vuokraa maksavat ei näe nälkää jos joku ei lainaa rahaa. Niinku tää ohjelman sankari.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohdat ovat varmasti eri, mutta ns. asenne ratkaisee. Jyrki tuntuu olevan ok niinkuin on, eikä ole ajatellut säästöjä tai vaikka ura-asioita. Se on ihan ok. Monella nelikymppisellä nämä asiat vain ovat jo jonkinlaisessa jiirissä, etenkin kun Jyrki on ollut sinkkuna eli noin periaatteessa voisi kuvitella että säästöön pystyisi jotain laittamaan.
On ihan mahdollista että Jenni on saanut jotain perheeltään, mutta hän on tehnyt myös erilaisia peliliikkeitä vaurastuakseen ja varautuakseen. On niitä säästöjä, asuntoa jne. Suunnittelee rahansa niin että pääsee joskus matkallekin. Veikkaan että vertailee mistä kannattaa varautumiskaapin tavarat hankkia, koska on juuri sen oloinen ihminen. Jyrki ei ole näitä tehnyt koska se ei vaan kuulu hänen persoonaansa. Vaikka palkka olisi isompikin, mutta kyllä sen aina menemään saa. Ja taloudellisesti tarkka saa kyllä aina säästettyä pienemmistäkin tuloista.
Minulle rahan vippaaminen silloin tällöin ei yksistään olisi ongelma, jos puhutaan suht pienistä summista. Mutta niin se vaan ikävä kyllä tuppaa menemään että jos ihmisellä ei ole järkeä rahankäytössä, on hänellä usein muitakin ongelmia, ja ne taas tulevat suhteen esteeksi. Itsekin tapaillut miestä jolla oli heikko taloudellinen tilanne, mutta sillä ei ollut suoraan tekemistä sen kanssa että halusin lopettaa suhteen, vaan ongelma oli miehen epärehellisyys.