Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Pojat saa tuplasti enemmän tukea koulussa kuin tytöt

Vierailija
18.11.2024 |

Miten tämä tällaiseksi on mennyt?

. Turussa ala- ja yläkoulujen pojista melkein 40 prosenttia sai viime vuonna tehostettua tai erityistä tukea. Tyttöjen kohdalla sama lukema oli noin 23 prosenttia.

Helsingissä ja Vantaalla ala- ja yläkoulujen pojista noin kolmannes sai vuonna 2023 tehostettua tai erityistä tukea. Tyttöjen osalta osuus oli noin 18 %. 

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010810573.html

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurologiset poikkeavuudet (mm. Adhd ja autismikirjo) ovat yleisempiä pojilla. Kehitysvammaisuus myös pojilla yleisempää. Nykyään diagnosoidaan enemmän.

Ja nämä esiintyvät pojilla usein häiritsevänä käytöksenä, josta jää helposti "kiinni". Erityiset tytöt saattavat istua vaan hiljaa paikoillaan ihan muissa maailmoissa.

Vierailija
22/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan ei nyt selviä, että mitä väliä sillä on. Tärkeää on, että kaikki tukea tarvitsevat sitä saavat; olivat he sitten tyttöjä tai poikia. 

Hyvä, että pojat saavat tasa-arvoisesti tukea tuolloin lapsina, koska aikuisena heidän asemansa on vielä paljon huonompi:

-poikien lapsuuden haaste: saanko hellyyttä ja välittämistä vai kohdellaanko minua kuin perunasäkkiä, jos en ole söpö?

-toinen haaste: saanko pitää kokonaisen sukuelimeni vai leikataanko nahasta puolet pois jumalan kunniaksi?

Aikuisena:

-onko minulla oikeus itselliseen lisääntymiseen kohdunvuokrauksen kautta kuten naisella? ei

-saanko sanoa mitään syntymättömän lapseni kohtalosta? et

-mitä jos lasteni äiti surmaa lapsen syntymän jälkeen, saako hän siitä täyden tuomion? ei, hän voi hakea alennettua lapsensurmatuomiota

-saanko omantasoistani seuraa netistä ja seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä? tuu

Nyt kyllä uhriuduit oikein urakalla. Olisipa miehiä, joita oikeasti kiinnostaa poikien asiat, eivätkä käyttäisi poikien ongelmia omaan uhriutumiseensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä huolimatta pärjäävät huonommin. Heheheheeeeeheeeeeeeee

Miksi se naurattaa? Toivotko pojille pahaa?

Miehenä vastaan, että kyllä

Naisena toivoisin, että pojille ei kävisi pahasti. Me nyt kuitenkin joudutaan elämään tässä samassa yhteiskunnassa myös niiden kanssa, jotka esim. syrjäytyvät tai ajautuvat rikoksen tielle. Ja se ei paranna kokonaistilannetta kenellekään meistä, ei myöskään sinulle, vaikka olisitkin itse onnistunut pärjäämään hyvin yksilönä.

Lisäksi, no, pahan toivominen ihmisille on vähän p-maista, mutta kaipa sinä et välitä siitä.

Vierailija
24/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neurologiset poikkeavuudet (mm. Adhd ja autismikirjo) ovat yleisempiä pojilla. Kehitysvammaisuus myös pojilla yleisempää. Nykyään diagnosoidaan enemmän.

Ja nämä esiintyvät pojilla usein häiritsevänä käytöksenä, josta jää helposti "kiinni". Erityiset tytöt saattavat istua vaan hiljaa paikoillaan ihan muissa maailmoissa.

Muistan hyvin kuinka kilttinä poikana sain aikanaan pistää useammankin tälläisen riehujan maahan. Eipä tienneet, että olin kamppailulajien harrastaja jo nuoresta lähtien

Vierailija
25/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena toivoisin, että pojille ei kävisi pahasti. Me nyt kuitenkin joudutaan elämään tässä samassa yhteiskunnassa myös niiden kanssa, jotka esim. syrjäytyvät tai ajautuvat rikoksen tielle. Ja se ei paranna kokonaistilannetta kenellekään meistä, ei myöskään sinulle, vaikka olisitkin itse onnistunut pärjäämään hyvin yksilönä.

Lisäksi, no, pahan toivominen ihmisille on vähän p-maista, mutta kaipa sinä et välitä siitä.

Itse olen menestyvä mies, ja todennäköisesti aikanaan yritän iskeä myös tuon ikäluokan tyttöjä kunhan täysi-ikäistyvät. Ymmärräthän, että nämä pojat olisivat silloin kilpailijoita, joten miten enemmän niistä syrjäytyy sitä ennen sen parempi mulle

Vierailija
26/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka pojat pärjää huonommin? Juurihan oli lehdessä juttu 11 ällää kirjoittaneesta pojasta?

Eniten älliä kirjoittanut on välillä poika ja välillä tyttö. Mutta vuodesta toiseen tyttöjen kokonaistulos on reilusti parempi kuin poikien. 

Vierailija
27/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menestyvä mies, ja todennäköisesti aikanaan yritän iskeä myös tuon ik

Ei, syrjäytyneet eivät ole hyvä asia kenellekään meistä.

Vierailija
28/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat tietysti mielelläsi myös veroja syrjäytymisen aiheuttamien kustannusten takia, eikä sinua haittaa, että asuinalueesi muuttuu turvattomammaksi myös sinun lapsillesi. Vai luulitko, että huonosti menestyvät oppilaat vain häviävät jonnekin aikuistuessaan?

Vierailija
29/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehet alkaisivat kantaa vastuunsa lasten kasvatuksesta ja perheestä eikä dumppaisi niitä jonkun sirkussoikion vuoksi heti kun ensimmäinen vauvan sormi on näkyvissä. Ensin halutaan lapsia niin vtukseen ja sitten lähdetään lätkimään heti. Ensikokemus: hylkääminen. Sen jälkeen ei tietysti kelpaa maksaa elareita eikä mitään, kokemukset: hylkääminen, ei kelpaa, pelkkää paskaa, omaan isäänsä ei voi luottaa. Siksi pojat kasvaa niin stn kieroon nykyään.

Mikä sua vaivaa? Mistä moinen viha? Oletko niin agressiivinen, että mies läksi ja menetit huoltajuuden? Saat tavata lasta vain valvotussa tilassa?

Vai oletko fyysisesti niin epämiellyttävä, että et kelpaa kenellekään? 

Vierailija
30/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa ravaavat taas suomalaiset naiset, jotka ovat täysin yliedustettuina siellä suhteessa miehiin, ja silti eivät parane!

He jatkavat silti töissä, miehet eivät mene terapiaan vaan tarttuvat pulloon ja tippuvat yhteiskunnan laitamille. Kumpi on parempi? 

Suojatyöpaikka julkisella sektorilla ei ole kunnon työ. Nämä suojatyöpaikat tulevat veronmaksajille todella kalliiksi.

Julkisella sektorilla suurin työntekijäryhmä on eri alojen hoitajat. Aika kiireisiltä ja tarpeellisilta ne kyllä vaikuttaa. 

Vierailija
31/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit kun nuoret naiset edelleen valitsevat oman ikäluokkansa poikia, vaikka nämä olisivatkin menestyneet heikosti koulussa ja menneet duunariammattiin, eivätkä jotain "menestyvää" setämiestä, niin tehtailet lisää ulina-aloituksia siitä, miten naiset valitsevat väärin. :D

Vierailija
32/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa ravaavat taas suomalaiset naiset, jotka ovat täysin yliedustettuina siellä suhteessa miehiin, ja silti eivät parane!

He jatkavat silti töissä, miehet eivät mene terapiaan vaan tarttuvat pulloon ja tippuvat yhteiskunnan laitamille. Kumpi on parempi? 

Suojatyöpaikka julkisella sektorilla ei ole kunnon työ. Nämä suojatyöpaikat tulevat veronmaksajille todella kalliiksi.

Julkisella sektorilla suurin työntekijäryhmä on eri alojen hoitajat. Aika kiireisiltä ja tarpeellisilta ne kyllä vaikuttaa. 

Lainaamasi viestin kirjoittanut henkilö haluaisi ilmeisesti itse hoitaa itsensä sairaalassa ja samantien siivota sairaalahuoneenkin.

Vierailija
33/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nuoria tyttöjähön tunnetusti kiinnostaa rupsahtanut pillukiimainen setämies. Ei. Kelpaat.siellä nuorisodiscossa tarjoamaan ne yhdet drinkit, sitten ne tytöt nauraa sedälle selän takana, ja jättää setämiehen yksin kännäämään. 

Vierailija
34/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sit kun nuoret naiset edelleen valitsevat oman ikäluokkansa poikia, vaikka nämä olisivatkin menestyneet heikosti koulussa ja menneet duunariammattiin, eivätkä jotain "menestyvää" setämiestä, niin tehtailet lisää ulina-aloituksia siitä, miten naiset valitsevat väärin. :D"

Nooh, enpä ole vielä nähnyt ihmistä joka pystyisi vastustamaan tarpeeksi suurta rahasummaa. Pikemminkin on niitä samanikäisiä harmittanut, kun on näiden naiset lähteny mun matkaan

Vierailija
35/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksat tietysti mielelläsi myös veroja syrjäytymisen aiheuttamien kustannusten takia, eikä sinua haittaa, että asuinalueesi muuttuu turvattomammaksi myös sinun lapsillesi. Vai luulitko, että huonosti menestyvät oppilaat vain häviävät jonnekin aikuistuessaan?"

Pitkänä ja treenattuna en ole myöskään kohdannut nistiä josta mulle olisi vastusta, mutta aina saa yrittää. Veroista en valita, koska valittaminen on luuseria

Vierailija
36/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menestyvä mies, ja tod

Tytär (19 v) aloitti juuri yliopistossa ja valitti miten jotkut graduvaiheen opiskelijat, kaksvitoset, yrittää iskeä. Liian vanhoja kuulemma 😅

Vierailija
37/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertooko se enemmän pojista vai tukiopetuksen laadusta onkin sitten toinen kysymys. 

Vierailija
38/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehet alkaisivat kantaa vastuunsa lasten kasvatuksesta ja perheestä eikä dumppaisi niitä jonkun sirkussoikion vuoksi heti kun ensimmäinen vauvan sormi on näkyvissä. Ensin halutaan lapsia niin vtukseen ja sitten lähdetään lätkimään heti. Ensikokemus: hylkääminen. Sen jälkeen ei tietysti kelpaa maksaa elareita eikä mitään, kokemukset: hylkääminen, ei kelpaa, pelkkää paskaa, omaan isäänsä ei voi luottaa. Siksi pojat kasvaa niin stn kieroon nykyään.

Jos sulla on käynyt noin pska flaxi miesten kanssa, niin kattele peiliin. Tuollainen apukoulun käynyt, seinää päin kävellyt lättänaama, jolla älykkyysosamäärä on jotain törmäystestinuken ja hamsterin välimaastossa, ei voi saada niitä juristeja, lääkäreitä, yritysverosuunnittelun konsultteja tai lääkeyhtiön yhteiskuntasuhdejohtajaa. Ei. Sä saat niitä kiinteistöhuoltajia, jakeluautonkuljettajia, rakennusmiehiä ja trukkikuskeja. Se sun kategoria on sitä sarjaa missä miehet kittaa viikonloput kaljaa ja joilla pippeli jöpöttää heti jos vain näkee b-kokoa isommat rinnat tai täyteaineita huulissa. Ne miehet ei ole tuuliviirejä vain sun kanssa, vaan tuuliviirejä tässä koko elämässä. Harmi ettei sulla kapa riitä parempiin, sillä oikeassa olet: sun pojista kasvaa ihan samanlaisia vitosia matikan kokeesta saavia adhd tai mitälie erityisherkkiä puiston lampun potkijoita.

Vierailija
39/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka pojat pärjää huonommin? Juurihan oli lehdessä juttu 11 ällää kirjoittaneesta pojasta?

Huiput ovat poikia. Mutta sitä ei tällä palstalla saa sanoa sattuneista syistä. Koska huiput ovat poikia, niin on täysin loogista, että 97 % tieteen Nobeleista on mennyt miehille. Tänä vuonna miehet voitti 10 tieteen Nobelia ja naiset eivät voittaneet yhtään. Normaali vuosi siis. Joskus pitää säälistä palkita joku nainen, ettei feministejä itkettäisi niin paljon.

Vierailija
40/40 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten älliä kirjoittanut on välillä poika ja välillä tyttö. Mutta vuodesta toiseen tyttöjen kokonaistulos on reilusti parempi kuin poikien. 

Pyh! Ennätykset ovat pojilla, jotka vuodesta toiseen kirjoittavat parhaat tulokset. Mitä luulet, kuinka monta tyttöä on kirjoittanut täydet pisteet pitkästä matematiikasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi