Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinnallinen ystävällisyys, mutta mustat motiivit

Vierailija
18.11.2024 |

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka keskustelevat näennäisen ystävälliseen sävyyn, mutta sisältö on kuitenkin aina synkkä tai negatiivissävytteinen? Esim. komentaminen tai alistaminen, joka tehdään ystävällisenä pyyntönä. Tai ystävällinen vastailu toisen yhteydenottoihin, mutta puhutaan pahaa selän takana

Omasta mielestä tämä on tosi ongelmallista, sillä jos en ole toivottua tai hyväksyttyä seuraa jollekin, olen mieluummin olematta tekemisissä. Mutta kun henkilö ei ole suora vaan esittää ystävällistä, saattaa mennä vuosiakin ennen kuin tajuan, että eihän tuo edes pidä minusta

Entä sitten, jos henkilö pitää tällaista normaalina, ja aktiivisesti ylläpitää suhdetta näin? Että ollaan näennäisesti hyvissä väleissä, mutta kuitenkin selän takana mustaa käytöstä?

Onko kokemuksia, vinkkejä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menee jonkin aikaa kunnes tajuaa tämän. Joillekin ihmisille tämä on normaalia (kotona opittu tapa tai elämän varrella tullut tapa) ja he eivät tosiaan näe mitään väärää tässä. He kuvittelevat että heillä on oikeus arvostella ja loukata. Jos tästä sanoo, he loukkaantuvat verisesti.

itse olen huomannut että on paras pysyä erossa näistä ja katkaista välit. Elämästä tulee parempaa.

Vierailija
2/2 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein menee jonkin aikaa kunnes tajuaa tämän. Joillekin ihmisille tämä on normaalia (kotona opittu tapa tai elämän varrella tullut tapa) ja he eivät tosiaan näe mitään väärää tässä. He kuvittelevat että heillä on oikeus arvostella ja loukata. Jos tästä sanoo, he loukkaantuvat verisesti.

itse olen huomannut että on paras pysyä erossa näistä ja katkaista välit. Elämästä tulee parempaa.

Musta on ollut aina huvittavaa miten nää loukkaajat aina loukkaantuu ite pahiten:DD Mutta joo, ei tollasista kannata edes välittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla