Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde mielestäsi enemmän kuormittava vai voimaa antava?

Vierailija
18.11.2024 |

Itselleni näin keski-ikäisenä miehenä tuore parisuhde antaa valtavasti energiaa ja jaksamista arkeen. Mutta naisystäväni kipuilee sen kanssa, että miten hän jaksaa suhteessa kun on tottunut pyörittämään arkea ja elämäänsä ilman miestä. 

Mitä mieltä itse olet?

Parisuhde antaa paljon enemmän kuin ottaa.

Vaihtoehdot

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittava ja harkitsen siksi eroa.

T. Keski-ikäinen nainen

Vierailija
2/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittava ja harkitsen siksi eroa.

T. Keski-ikäinen nainen

Ikävä kuulla. Mikä teillä mättää?

Niin tosin oli itselläkin edellinen pitkä alkoholisnin, mielenterveysongelmien ja sairaalloisen mustasukkaisuuden värittämä parisuhde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan siitä saa voimaa, mutta kyllä se usein kuormittaakin.

Vierailija
4/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittava, mutta pidän sitä myös hyvänä puolena mm siinä että suhteen takia pidän itsestä, kodista ja ulkonäöstä ym huolta paljon enemmän kuin sinkkuna. 

Mies taas ei tunnu tällaiseen hirveästi kiinnittävän huomiota? Ehkä jopa vähemmän kuin ennen seurustelua? 

Vierailija
5/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota kivirekeä vetäessä tulee mieleen että ajan saisi kulumaan mukavammin ilman draamaa ja vittuilua. 

Vierailija
6/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuormittavaa oli, ja siksi nyt sinkku.

Omalla kohdalla kyllä otti niin paljon enemmän kuin antoi (antoi mitä?)   ettei kyllä ollut mitään järkeä jatkaa.

Nyt kun se on kokeiltu tietää senkin eikä samaan ansaan enää astu.

Olen nainen.

Vierailija
7/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteeni jatkuvasti kuormittaisi minua enemmän kuin antaisi niin en tiedä miksi olisin sellaisessa suhteessa.

Onneksi olen läytänyt suhteen jossa 99% ajasta hyvät puolet voittavat huonot selkeästi. Ja tätä on jatkunut jo kohta 25 vuotta. 

Vierailija
8/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kun se on kokeiltu tietää senkin eikä samaan ansaan enää astu."

Johtopäätös mallia "kävin kerran ravintolassa enkä tykännyt ruoasta joten en enää koskaan mene mihinkään ravintolaan".

Vierailija
9/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa antoi paljon, mutta vuosien varrella muuttui kuormittavaksi. Eron jälkeen päätin, että pysyn jatkossa sinkkuna. Rakkauden huuma kestää aina vain ne pari ensimmäistä vuotta, sen jälkeen suhde arkipäiväistyy ja muuttuu työleiriksi ja kämppäkaveruudeksi.

Vierailija
10/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa antava. Yhdessä 20 vuotta, naimisissa ollaan. 

vm-71

Vierailija
11/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt kun se on kokeiltu tietää senkin eikä samaan ansaan enää astu."

Johtopäätös mallia "kävin kerran ravintolassa enkä tykännyt ruoasta joten en enää koskaan mene mihinkään ravintolaan".

Ei kai se parisuhde ollut päivän pituinen?

Vierailija
12/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa antoi paljon, mutta vuosien varrella muuttui kuormittavaksi. Eron jälkeen päätin, että pysyn jatkossa sinkkuna. Rakkauden huuma kestää aina vain ne pari ensimmäistä vuotta, sen jälkeen suhde arkipäiväistyy ja muuttuu työleiriksi ja kämppäkaveruudeksi.

Minä pyrin ehkäisemään tätä sillä, että kumpikin meistä asuu omassa kodissaan. Emmekä välttämättä tapaa tai vietä aikaa kuin kerran-pari viikossa.

M51

Vierailija
13/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota kivirekeä vetäessä tulee mieleen että ajan saisi kulumaan mukavammin ilman draamaa ja vittuilua. 

Vierailija
14/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu millainen mies.

Mun mies tykkää kokata ja meille ei tule riitaa mistään. Rakastetaan vaan.

Ap:n suhteen en löisi vetoa. Jos nainen jo nyt väsähtää.

Vierailija
15/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono suhde kuormittaa esim avioliittoni exän kanssa. Olin surullinen, yksinäinen, nukuin paljon päiväunia. 

Nykyisin minulla on hyvä miesystävä ja olen hyväntuulinen ja energinen. En muista milloin olisin nukkunut päiväunet aamuvuoron jälkeen. En varmaan seitsemään vuoteen. 

Vierailija
16/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kumppanista..

Vierailija
17/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittava, mutta pidän sitä myös hyvänä puolena mm siinä että suhteen takia pidän itsestä, kodista ja ulkonäöstä ym huolta paljon enemmän kuin sinkkuna. 

Mies taas ei tunnu tällaiseen hirveästi kiinnittävän huomiota? Ehkä jopa vähemmän kuin ennen seurustelua? 

Minä taas sinkkuna, kuten nyt olen ollut, pidän ulkonäöstäni paljon parempaa huolta kuin parisuhteessa ollessani.

Vierailija
18/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ilman naista, on kuin hevonen ilman kivirekeä.

Vierailija
19/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kuormittaa enemmän. Olisin sinänsä kyllä parisuhdeihminen, mutta en jaksa sitä kivirekeä vetää perässä. Enkä jaksa sitä jatkuvaa varuillaan oloa, draamaa, mykkäkouluja enkä mitään muutakaan. 

N42

Vierailija
20/94 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikean ihmisen kanssa suhteessa, se antaa eikä ota. Jos suhteesi on kuormittava, on syytä miettiä eroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan