Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alv nosto tuottamassa vähemmän kuin arvioitiin

Vierailija
17.11.2024 |

Hups mites tässä nyt näin kävi

https://yle.fi/a/74-20124420

Järestään nämä hallituksen neronleimaukset on aiheuttaneet päinvastaista kuin suunnittelivat. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, tämä hallitushan on mielestään parhain talousasioiden osaaja kautta koko maapallon ja muiden pitäisi ottaa heiltä oppia ja nuorille alkaa opettamaan peruskoulussa talousasioiden osaamista, koska he eivät osaa mitään.

42/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just jossain lehdessä kerrottiin, että pankkien rahaliikenneselvitysten mukaan suomalaisten kulutus ei olekaan vähentynyt, vaikka niin luultiin eli alvin korotus ei ole vaikuttanut rahankäyttöön.

Ketä tässä nyt sitten pitäisi uskoa?

Ei ketään. Älä usko ketään. Ole korkeintaan varovaisesti samaa tai eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia.

Minun vanhempani osti just leskeneläkkeellä uusia kalusteita kotiin.

Vierailija
44/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karsinut kaiken joutavan kulutuksen ja nyt kuukaudessa kuluu noin 500 euroa sisältäen asumisen, auton, lääkkeet ruuan jne. En edes temuta, kun en tarvitse mitään. Tulot ovat moninkertaiset, mutta en koe tarvetta ostaa ostamisen ilosta. Toistaiseksi näin.

Vierailija
45/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on varmaan tehnyt töitä sen eläkkeensä eteen toisin kuin sinä.

Itselläni on jo 40 vuotta työelämää takana ja vielä muutama vuosi eläkkeelle.

46/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään jouluna ostamatta lahjat niin kauppiaat joutuvat myymään niitä joulun jälkeen mittavilla alennuksilla.

Mä olen jo muutamana jouluna antanut lähsiuvun lapsille joululahjaksi karkkpussit sekä kirjekuoret, joissa on rahaa.  Eli siitä lähtien, kun menivät eskariin. Just sitä varten, että voivat itse valita haluamansa lahjan joulun jälkeen alennusmyynnistä. Vain pienet lapset kaipaa lahjaröykkiöitä. Ja silloin, kun meillä oli vielä tapana antaa aikuisillekin lahjat, niin omille lapsilleni laitoin kans jonkun suklaarasian ja kirjekuoreen kortin, jonka väliin tulostin verkkopankista kuitin tilisiirrosta. Näin hekin saattoivat ostaa haluamansa asiat vasta joulun jälkeen tai vaikka sästää saamansa rahat johonkin ulkomaanreissuun tms.  

Vierailija
47/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kokokoomus on talouspuolue, ja kyl ne osaa nää asiat byäää😩

Kokoomus on vain oikeistopuolue, eikä mikään talouspuolue. En tiedä millä perusteella ovat saaneet talouspuolue nimen, mitään näyttöä sellaisesta ei ole.

Vierailija
48/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Järestään nämä hallituksen neronleimaukset on aiheuttaneet päinvastaista kuin suunnittelivat. 

häh? 200 millin sijaan tuottikin vain lisää 160 milliä. 

160 milliä on aika paljon enemmän kuin 0 milliä. 

Vierailija
49/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas hieman ristiriitainen kirjoitus

Vierailija
50/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs töitä tehty leskeneläkkeen eteen?

Vierailija
51/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Sipsipussin hinta tuplataan veroilla tulee valtiolle tuplasti verotuloja.

Näin ajattelee Kokoomuksen Talousnerot.

Ihmiset jättää ne Sipsit ostamatta ja verotulot vaan vähenee.

Samalla vähenee terveydenhoidon kulut jos se hinnannousu kerran oikeasti ohjaa ihmisiä olemaan ostamatta kaikkea epäterveellistä ja turhaa.

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joten en nyt tiedä.

Ja heistä on enemmän alle 30v ikäisiä kuin yli 90v ikäisiä. Miksi meillä on todella paljon nuoria eläkeläisiä, joilla on tismalleen samat eläkeläisedut kuin vanhuksillakin, vaikka ei lainkaan työvuosia takana?

Vierailija
52/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yllättyneet parijonoon!

Vierailija
53/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kun hinnat nousevat SIITÄ SEURAA SE, että kulutus laskee. Kun työllisyys-ja taloustilanne on epävarma ja laskusuuntainen, SIITÄ SEURAA SE, että ihmiset eivät kuluta ruotteita ja palveluita, JOSTA SEURAA SE, että valtion kassaan ei kilise euroja, JOSTA SEURAA SE, että talouden syöksykierre pahenee, josta SEURAA vähitellen 1990 luvun tyyppinen talouslama. Got the point? Asioilla on aina jokin SEURAAMUS, aina.

Vierailija
54/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs töitä tehty leskeneläkkeen eteen?

Monen kohdalla huolehdittu kodista ja lapsista, usein esimerkiksi myös maatilan eläimistä. Mahdollistettu se että puoliso voi tehdä ansiotöitä.

Vierailija
55/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä persut tiesivät, että korotus tulee tuhoamaan lähes kaikki pienet ja keskisuuret yritykset Suomessa. 

Purra teki sen puhtaasti idelogisista syistä, koska hän vihaa suomalaisia pieni- ja keskituloisia. 

Vierailija
56/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kulutusta tai siirtynyt tilaamaan ulkomailta vieläkin enemmän. 

Tuskin tämä tulee yllätyksenä hallitukselle, että kulutus tosiaan ei pysy samana , vaan se tulee vähenemään entisestään vielä ensi vuonna. Valitettavasti loppuu sitten liikuntaharrastukset.

Vierailija
57/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loogista; kun hinnat nousee, ihmiset ostavat vähemmän. Vaikka hinnan nousu olisikin vain 1snt-1€ se on silti enemmän kuin aiemmin joten pienikin hinnannousu vähentää kuluttamista näiden einiin välttämättömien tuotteiden kanssa. Ja jos kyseessä on oikeasti välttämättömyys kuten puhdistusaineet, alkaa jengi etsiä halvempia vaihtoehtoja olettaen, että samaiset henkilöt eivät ole koskeneet halpismerkkeihin pitkällä tikullakaan.

Juuri näin. Miten näin yksinkertaista asiaa ei ymmärretä eduskunnassa?

Minä kolmen teinin yh ostan nykyään omat vaatteet kirppareilta, leikkaan itse omat ja lasten hiukset, ei käydä ravintoloissa vaan tehdään ruoka itse, harrastetaan ilmaisia tai lähes ilmaisia asioita, haen ruokaa meille leipäjonosta jne. Siinä ei valtion alv tulot kasva.

TIPUTTAKAA alv 19% vuodeksi niin ihme tapahtuu - kulutus kasvaa ja alv tulot on ennätykselliset. Lisäksi työllisyys lisääntyy. Tämö oli ilmainen neuvo.

Vierailija
58/60 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin juuri mlnitoimikoneen saksasta, kun täältä ennen korotusta katsotun mallin hinta oli noussut 20e. Ja tuolla noin 50 e halvempi. Joten mun alv verot meni  ihan muualle, tulle vastaisuudessa menemäänkin. 

Vierailija
59/60 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Sipsipussin hinta tuplataan veroilla tulee valtiolle tuplasti verotuloja.

Näin ajattelee Kokoomuksen Talousnerot.

Ihmiset jättää ne Sipsit ostamatta ja verotulot vaan vähenee.

Samalla vähenee terveydenhoidon kulut jos se hinnannousu kerran oikeasti ohjaa ihmisiä olemaan ostamatta kaikkea epäterveellistä ja turhaa.

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joten en nyt tiedä.

Ja heistä on enemmän alle 30v ikäisiä kuin yli 90v ikäisiä. Miksi meillä on todella paljon nuoria eläkeläisiä, joilla on tismalleen samat eläkeläisedut kuin vanhuksillakin, vaikka ei lainkaan työvuosia takana?

No itseasiassa kaikki eläkeläisedut ei koske alle 65 vuotiaita eläkeläisiä. Esimerkiksi bussikorttia ei saa halvemmalla, mutta junassa pääsee halvemmalla. Yleensä eläkeläisalennukset ei koske alle 65v työkyvyttömyyseläkeläisiä, poikkeuksena junamatkat.

Vierailija
60/60 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä persut tiesivät, että korotus tulee tuhoamaan lähes kaikki pienet ja keskisuuret yritykset Suomessa. 

Purra teki sen puhtaasti idelogisista syistä, koska hän vihaa suomalaisia pieni- ja keskituloisia. 

Purra vihaa suomalaisia, ei tarvitse eritellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi