Miesten kollektiivinen vastuu väkivallasta
Olenko ainoa jonka mielestä miesten kollektiivinen vastuu muiden miesten väkivallasta tai käytöksestä ei kuulosta reilulta?
En ymmärrä sitä ajatuksena eikä se ole minusta käyttökelpoinen suunnitelma.
Esimerkiksi oma mieheni ei ole eläissään ollut väkivaltainen. Eikä hänen isänsä. Eikä hänen veljensä. Eikä hänen ystävänsä. Eikä meidän aikuiset pojat.
Mitä mieheni nyt käytännössä pitäisi sitten tehdä? Jos hän ei tunne väkivaltaisia miehiä ja hän kohtelee naisia hyvin.
Yhteiskunnallinen keskustelu on varmasti hyväksi, mutta se ei koske vain miehiä vaan se koskee ihan kaikkia. En minäkään naisena halua ottaa vastuuta kaikkien naisten tekemisistä.
Kommentit (538)
Minua on miehet hakanneet 1 v alkaen. Ensin oma isä ja sitten isäpuoli. Parisuhteessa olen ollut 3 kertaa, 2 aikaisempaa puolisoa eivät ole hakanneet mutta se kenen kanssa menin naimisiin, on hakannut ja lastamme myös. Olen valinnut kumppanini turvallisuuden perusteella, tylsiä ja tavallisia insinöörejä kaikki. Ex oli heistä se rauhallisin ja tavallisin. Pahoinpitelyt alkoivat kun olin raskaana. En tietenkään uskaltanut kertoa kenellekään. Nyt hän ei saa tavata lastamme kun on töninyt ja repinyt häntä myös.
Että kyllä, meitä on sellaisia jotka ovat tavanneet monia väkivaltaisia miehiä elämänsä aikana. Tästä syystä en enää ikinä aio ryhtyä suhteeseen ja kehotan tyttäriä pysymään sinkkuina. Lapsen voi hankkia ei siihen kannata ottaa miestä sotkemaan.
Naiset itse ensin kasvattavat poikansa siihen että pojat ja miehet ovat arvottomia orjia ja tykinruokaa. Sitten ihmettelevät poikiensa sikailua. Olisiko aika ottaa naisten vastuu omista miehiin kohdistuvista syrjivistä asenteista? Ei ole yksikään naisministeri nähnyt ongelmaa Suomen miehiä syrjivässä asevelvollisuudessa tai syöpäseulontojen puutteessa.
"Mikä hiton nykyinen miehiä vihaava hallitus? :D Juurihan saitte halpaa kaljaa, halpaa bensaa, nikotiinipusseja, ampumaratoja ja kaikkea mieskivaa."
Mistä lähtien kaikki miehet ovat noita asioita halunneet? Minua nuo eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Musujen väkivalta on ainutlaatuista. Kohdistuu lähes aina suomalaisiin naisiin eli on erityisen syrjivää ja kantaväestöä kohtaan epäkunnioittavaa. Tehkää te äänekkäät naiset jotain tälle, vai onko heillä etuoikeus tehdä näin meille suomalaisille naisille ja lapsille ilman teidän feministien ärähtämistä?
Salekin suosituksineen vois sitoa itsensä Ukrainaan lähetettävään ohjukseen. Päästäisiin eroon sovinnaisesta suosionkalastajasta ja moraaliposeeraajasta. Tervemenoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdittiin eilen mun 18 ja 19 vuotiaiden poikien kanssa tätä juttua. Pojat koki avuttomuutta kun eivät oikein ymmärrä mitä heiltä halutaan ja mitä heidän pitäisi tehdä. Heidän elämässä ei ole väkivaltaisia miehiä, joten koko aihe on heille täysin vieras. Ystäväpiirissäkään ei ole huonoa huumoria tai mitään väkivaltaan viittaavaa puhetta.
Todettiin sitten yhdessä, että meille riittää se, että pojat osaavat itse käyttäytyä. Muiden tuntemattomien ihmisten tekemiset eivät ole meidän poikien vastuulla eikä heidän tule syyllistyä asioista joihin heillä ei ole mitään kosketuspintaa tai mihin eivät voi mitenkään vaikuttaa.
Tässä perheessä tämä asia on siis lopullisesti taputeltu. Meidän pojat jatkakoot normaalia nuoren huoletonta elämää!
Hyväksytkö kuitenkin po
Ai ei ole haittaa siinä että menettää eläkekertymät ja opiskelut myöhästyy. Tee palvelus ja painele v i ttuun miesvihaaja!
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.
Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.
Väkivaltaista ihmistä tuskin kiinnostaa muiden mielipiteet taikka se mitä muut miehet ajattelee hänestä ja hänen tekemisistään
Vierailija kirjoitti:
Miten minä puutun väkivaltaan, jos kuulen ystäväni kohdistavan sitä puolisoonsa? Sanon not cool? Menen pesarin kanssa oven taakse? Konkretiaa kiitos, mitä minä voin tehdä?
Ensin käyt ostamassa Rainerilta .22 cal revolveriksi konvertoidun starttipistoolin, sekä siihen sopivia Rainerin käsin hiomia sekä viilaamia vuodelta 77 peräisin olevia .22 luoteja. Sitten harjoittelet peilin edessä: "aa juu tookin tu mii? Aa juu tookin tu mii?". Menet ystäväsi asunnolle kello 18, ja kolkutat oveen. Loppu hoituukin sitten itsestään.
Jotkut ymmärtävät tämän aloituksen vähän kummallisella tavalla, siis että pitäisi mennä jollekin mamumiehelle tai vaimonhakkaajanistille luennoimaan miten hän tekee väärin.
Naisena olen kyllä törmännyt miesten sekä henkisen että fyysisen väkivallan vähättelyyn omalla kohdallani. Miesten väkivaltaa ymmärretään loputtomiin koska sillä oli ikävä lapsuus :( ja eihän MIES voi mihinkään AKKOJEN mielenterveyspalveluihin hakeutua (ja näin vajota naisten tasolle, sehän olisi täydellinen kasvojen menetys olla kuin HUO RA :D)
Nuoremmissa pojissa taas näkyy selkeästi vanhempien lepsuus ja rajojen puute. Nykyään saa tehdä mitä vaan ilman seurauksia ja sitten meillä onkin käsissämme andrewtate/jordanpeterson-uskovaisia jotka luulevat setien ohjeilla pääsevän hierarkian huipulle.
Heihei, nykynaisoletettujen mukaan ketään ei voi määrittää mieheksi tai naiseksi joten väkivaltakin on vain ihmisoletettujen välistä, siis nyt ei voi enää tarkemmin määritellä kuka löi ketä, se on tasa-arvoa se.
Toisaalta länsimaiden naiset vaativat tänne vieraita elätettäväksi kulttuureista joissa nainen on koiraakin alempana ja se käytös heijastuu koko yhteiskuntaan, ja jos länsimies yrittää puolustaa kulttuuriamme syytellään heti vaikka millä nimityksillä, mutta se hyvä puoli asiassa on, että muutamassa vuosikymmenessä länsidemokratia on tuhottu ja miehet saavat yliotteen näistä punavihreistä akoista.
Vain väkivallan tekijä on vastuussa, sukupuolesta riippumatta. N68
Vierailija kirjoitti:
Kokemus, mies kouri ohi kävellessä väkivaltaisesti takaapäin niin syvälle kurottaen, että klitoris oli seuraavanakin päivänä kipeä. Käännyin raivostuneena mieheen päin ja huusin, että "mitä helvettiä kuvittelet tekeväsi." Miehen kaverit ympärillä nauraa räkätti ja yksi kietoi kätensä kourijan kaulaan ja virnuili mulle. Kysyin uudelleen ja sain vain tyrskähtelyjä koko porukalta ja lähdin pois sydän kurkussa. Yksikään mies ei olisi voinut tehdä mitään hyväkseni tilanteessa? Itse olin yksin. Eivät olleet teinejä vaan kolmissakymmenissä. Tässä on kuvaus kyselyihin vastaavista normimiehistä.
Sanoisin että noiden vanhemmat eivät ole vaivautuneet lapsiaan kasvattamaan. Onko sekin vain miesten syy? Tietääkseni mies ei kykene synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vain väkivallan tekijä on vastuussa, sukupuolesta riippumatta. N68
Tämän kun Orpo, hallitus, vihreät ja feministit ymmärtäisi. Heidän ajatusmaailmassa miesten tekemä väkivalta tuomitaan mutta naiset saa pahoinpidellä miehiä ilman seuraamuksia ja se hyväksytään heidän toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen tuntee ainakin yhden naisen, joka on raiskattu. Miehet ei yleensä tunne yhtäkään raiskaajaa.
Kyllä mielestäni miehillä on vastuu puuttua muiden miesten käytökseen, eikä hiljaa hyväksyä ja sulkea silmiään kaikesta mitä heidän ympärillään tapahtuu. Olet osa ongelmaa, jos et aktiivisesti ole sitä vastaan.
Johtuu varmaan siitä että naiset kertoo naisille herkemmin heille tapahtuneita asioita. Onko sekin nyt miesten vika?
Naiset kertovat myös paljon muuta toisilleen. Myös luottamuksella kerrottuja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän aidosti mahdoton ymmärtää, mitä tarkoittaa asenneilmapiiri? Tai mitä tarkoitetaan sillä, että nuorten miesten asenteet ovat koventuneet?
Nämä kaiken maailman andrewtatet myrkyttää meidän nuorison. Yläkoulujen opettajat kertovat poikien heittävän läppää tyttöjen alistamisesta ja hakkaamisesta. Niin kauan kuin miehet ei sano näille kundeille että hei ei ole cool, heitä viedään kuin pässiä narussa. Ja se on ihan ok? Miten se voi olla teille ok?Te miehet olette osa tätä yhteiskuntaa, jossa puolet asukkaista elää kasvavan pelon vallassa. Miten teille on tärkeämpää korostaa että HEI EN MINÄ KOSKAAN? Te olette ainoat, jotka voi tähän vaikuttaa.
Näinhän se menee. Joka ikinen nainen tietää, että jos mies ei usko sanaa ei, sille kannattaa sanoa "olen varattu". Silloin mies jättää rauhaan, koska nainen on toisen miehen omaisuutta. Toista miestä kunnioitetaan ja hänen "tavaraansa" ei kosketa, mutta naisen omaa EI-sanaa ei uskota millään muotoa.
Nämä samaiset tyypit lohkaisevat vaikka töissä, että onpa siinä Mirkulla herkullinen perä. Mirkku sanoo siihen, että ei ollut hauskaa, johon kommentti on, että "no vitsi, vitsi, kjeh kjeh! Älä nyt leikistä suutu!" Jos samalle lohkaisijalle toinen mies toteaa, että "Ei muuten ollut hauska juttu" tai "Jätäpä ne Mirkun ja muiden perien kommentoinnit, aikuinen mies", menee heti ääni kellossa totiseksi. Todennäköisesti uskoo toista miestä ja jättää sen kommentoinnin, koska se on muiden miesten silmissä noloa, eikä kohotakaan mieshierarkiassa statusta.
Tässä on kyse ns. mieskollektiivista. Jotkut miehet arvostavat vain ja ainoastaan toisten miesten sanomisia, hyväksymistä tai tuomitsemista. Heille on kärpäsen cacan veroinen asia, että naiset tai nainen tuomitsee hänet käytöksestään. Nainenhan on muutenkin hänen alapuolellaan, ihan sama mitä se nainen tuntee, pelkkää vinkumiskitinää tällaisen miehen korville.
Tavallaan ovat pikkupoikia, joille isojen poikien arvostus ja ylpeys on tärkeintä. Näitä tällaisia tapauksia suitsivat ja muuttavat parhaiten toiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Minua on miehet hakanneet 1 v alkaen. Ensin oma isä ja sitten isäpuoli. Parisuhteessa olen ollut 3 kertaa, 2 aikaisempaa puolisoa eivät ole hakanneet mutta se kenen kanssa menin naimisiin, on hakannut ja lastamme myös. Olen valinnut kumppanini turvallisuuden perusteella, tylsiä ja tavallisia insinöörejä kaikki. Ex oli heistä se rauhallisin ja tavallisin. Pahoinpitelyt alkoivat kun olin raskaana. En tietenkään uskaltanut kertoa kenellekään. Nyt hän ei saa tavata lastamme kun on töninyt ja repinyt häntä myös.
Että kyllä, meitä on sellaisia jotka ovat tavanneet monia väkivaltaisia miehiä elämänsä aikana. Tästä syystä en enää ikinä aio ryhtyä suhteeseen ja kehotan tyttäriä pysymään sinkkuina. Lapsen voi hankkia ei siihen kannata ottaa miestä sotkemaan.
Ja sitten se lapsi sattuu olemaan poika. Jota nainen ei kykene kohtelemaan tasa-arvoisena sukupuolensa takia. Upeaa.
Persuille ja Kepulle pisteet että eivät lähteneet tähän miesten joukkosyyllistämiseen mukaan ja ovat myös tuoneet esille sen että miehetkin kokevat väkivaltaa naisten toimesta. Orpon miesvihamielinen pieru saa aikaan sen että omilla aivoilla ajatteleva mies ei cuckoomusta enää äänestä vaan tolkun persuja tai kepua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdittiin eilen mun 18 ja 19 vuotiaiden poikien kanssa tätä juttua. Pojat koki avuttomuutta kun eivät oikein ymmärrä mitä heiltä halutaan ja mitä heidän pitäisi tehdä. Heidän elämässä ei ole väkivaltaisia miehiä, joten koko aihe on heille täysin vieras. Ystäväpiirissäkään ei ole huonoa huumoria tai mitään väkivaltaan viittaavaa puhetta.
Todettiin sitten yhdessä, että meille riittää se, että pojat osaavat itse käyttäytyä. Muiden tuntemattomien ihmisten tekemiset eivät ole meidän poikien vastuulla eikä heidän tule syyllistyä asioista joihin heillä ei ole mitään kosketuspintaa tai mihin eivät voi mitenkään vaikuttaa.
Tässä perheessä tämä asia on siis lopullisesti taputeltu. Meidän pojat jatkakoot normaalia nuoren huoletonta elämää!
Osoitit kommentillasi juuri sen että miehiin kohdistuva syrjintä ja seksismi hyväksytään naisten osalta. Silti kehtaat vaatia miehiltä vastuun ottamista vaikka itse vähättelet Suomen suurinta ihmisoikeusrikkomusta. Naiset ne niitä väkivallan hyväksyjiä ovat kuten jo itse osoitit vähättelyllä ja "pallien kasvattamisella" hyi!
En mä naisia tai edes yhtä naista edustakaan, niin ei se mun puheista muutu mitä naiset hyväksyy tai ei.
Juuri tuohon ylidramaattiseen, feminiiniseen lässytykseen ei miesten olisi koskaan pitänyt lähteä mukaan. Nyt sitten miehet ja naiset keskenään kilpailee siitä kummalla on enemmän rajoittavat hamekankaat ja molempien mielestä maailma on nyt kaiketi jotenkin "parempi ja avoimempi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän aidosti mahdoton ymmärtää, mitä tarkoittaa asenneilmapiiri? Tai mitä tarkoitetaan sillä, että nuorten miesten asenteet ovat koventuneet?
Nämä kaiken maailman andrewtatet myrkyttää meidän nuorison. Yläkoulujen opettajat kertovat poikien heittävän läppää tyttöjen alistamisesta ja hakkaamisesta. Niin kauan kuin miehet ei sano näille kundeille että hei ei ole cool, heitä viedään kuin pässiä narussa. Ja se on ihan ok? Miten se voi olla teille ok?Te miehet olette osa tätä yhteiskuntaa, jossa puolet asukkaista elää kasvavan pelon vallassa. Miten teille on tärkeämpää korostaa että HEI EN MINÄ KOSKAAN? Te olette ainoat, jotka voi tähän vaikuttaa.
Näinhän se menee. Joka ikinen nainen tietää, että jos mies ei usko sanaa ei, sille kannattaa sanoa "olen varattu". Silloin mies jättää rauhaan, koska nainen on toisen miehen omaisuutta. Toi
Miten vastaavasti naisille voi olla ok jos hyväksytte sen että armeija on pakollinen vain miehille, vierannuttamista ei tarvitse kieltää ja perättömistä raiskausilmoituksista ei tule saada tuomiota ja on ok haukkua miehiä luusereiksi jos nämä tienaavat vähemmän kuin nainen esim. Ensitreffit alttarilla ohjelmassa.
Upeaa, kadehdittavaa, todella voimaantunutta (kuten kaikki aiemmin vain naisille sallitut perseilyt).
Tasa-arvo alkaa tapahtua, jee!