Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kollektiivinen vastuu väkivallasta

Vierailija
13.11.2024 |

Olenko ainoa jonka mielestä miesten kollektiivinen vastuu muiden miesten väkivallasta tai käytöksestä ei kuulosta reilulta? 

En ymmärrä sitä ajatuksena eikä se ole minusta käyttökelpoinen suunnitelma. 

Esimerkiksi oma mieheni ei ole eläissään ollut väkivaltainen. Eikä hänen isänsä. Eikä hänen veljensä. Eikä hänen ystävänsä. Eikä meidän aikuiset pojat.

Mitä mieheni nyt käytännössä pitäisi sitten tehdä? Jos hän ei tunne väkivaltaisia miehiä ja hän kohtelee naisia hyvin. 

Yhteiskunnallinen keskustelu on varmasti hyväksi, mutta se ei koske vain miehiä vaan se koskee ihan kaikkia. En minäkään naisena halua ottaa vastuuta kaikkien naisten tekemisistä. 

Kommentit (538)

Vierailija
321/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.

Mitenkäs sitten omaan käytökseeni suhtaudutaan kun itse olen verbaalisesti sekä fyysisesti pysäyttänyt useita naisia ahdistelevia miehiä, mutta omat motiivini ovat olleet itsekkäät, sillä olen tämän jälkeen lähtenyt itse yrittämään näitä naisia

Vierailija
322/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauheita nykynaiset ovat varsinkin miehiä kohtaan että.lähes poikkeuksetta nainen ansaitsee sen väkivalla johtuen omasta käytöksestä, puheista tai suranaisesti naisen itse tekemästä fyysisestä väkivallasta.

Miten voi puheella ansaita väkivaltaa? Oisko joku esimerkki?

Vasemmiston mukaan r*iskatut rasistiset lapset ansaitsevat tulla seksirikoksen uhriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en ainakaan ole syyllistänyt ketään mistään muusta kuin siitä, että te ette näytä välittävän siitä, että nuoriso ihannoi naisten alistamista vuosi vuodelta enemmän. Sillä ei tunnu olevan väliä, koska, kuten itse sanor, naiset on sitä ja tätä. Onneksi et itse sorru yleistämiseen.

En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa."

Vuosi vuodelta naisia alistava demografia tässä maassa kasvaa.

Viivästynyt reaktio jatkuvaan vähättelyyn ja nöyryyttämiseen, kenties. Toivotaan, että ei kiehahda yli.

Vierailija
324/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en ainakaan ole syyllistänyt ketään mistään muusta kuin siitä, että te ette näytä välittävän siitä, että nuoriso ihannoi naisten alistamista vuosi vuodelta enemmän. Sillä ei tunnu olevan väliä, koska, kuten itse sanor, naiset on sitä ja tätä. Onneksi et itse sorru yleistämiseen.

En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa"

Sorrut itse vähättelyyn. Vieläpä heität bensaa liekkeihin. Välittämättä mistään muusta kuin siitä, miten itse voisit tästä hyötyä.

Mitä mä vähättelin? Ja miten mä yritän hyötyä?

Vierailija
325/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse kuin hetken aikaa viettää aikaa tuolla nettipeleissä ja siellä on naisista paskanjauhantaa vähän väliä.

Puhumatta siitä, että tällä palstalla sitä näkee kaikista eniten."

Mikset siis puhu nettipeleistä ja Vauva-palstasta vaan työpaikoista, kapakoista ja pukuhuoneista?

No mä kuulen tätä raksalla. Se on työpaikka. Se on jännä, jos kukaan muu ei niitä juttuja kuule.

Haluatko siis että minä tulen sinne raksalle kesken työpäivän sanomaan niille miehille että heidän pitää vaihtaa puheenaihetta koska vahvana ja itsenäisenä naisena sinusta ei ole siihen?

Puheesi heijastavat yksilökulttuurin haittapuolia ennennäkemättömällä tavalla.

Kukaan tavis ei usko kykenevänsä vaikuttamaan mihink

Kysyin vain että haluatko että tulen sinne raksalle sanomaan miehille että vaihtakaa puheenaihetta koska sinä et vahvana ja itsenäisenä naisena siihen itse kykene.

Riittää vastata kyllä tai ei. En tarvitse parapsykologista analyysiäsi tähän.

Vierailija
326/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa."

Viivästynyt reaktio jatkuvaan vähättelyyn ja nöyryyttämiseen, kenties. Toivotaan, että ei kiehahda yli.

Ei kyllä se demografia on ihan äänestetty tänne rikastuttamaan kulttuuria.

Vierailija
327/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa"

Sorrut itse vähättelyyn. Vieläpä heität bensaa liekkeihin. Välittämättä mistään muusta kuin siitä, miten itse voisit tästä hyötyä.

Mitä mä vähättelin? Ja miten mä yritän hyötyä?

Trolli

Vierailija
328/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse kuin hetken aikaa viettää aikaa tuolla nettipeleissä ja siellä on naisista paskanjauhantaa vähän väliä.

Puhumatta siitä, että tällä palstalla sitä näkee kaikista eniten."

Mikset siis puhu nettipeleistä ja Vauva-palstasta vaan työpaikoista, kapakoista ja pukuhuoneista?

No mä kuulen tätä raksalla. Se on työpaikka. Se on jännä, jos kukaan muu ei niitä juttuja kuule.

Haluatko siis että minä tulen sinne raksalle kesken työpäivän sanomaan niille miehille että heidän pitää vaihtaa puheenaihetta koska vahvana ja itsenäisenä naisena sinusta ei ole siihen?

Puheesi heijastavat yksilökulttuurin haittapuolia ennennäkemättömällä tavalla.

Ku

Mä vastasin jo edellisellä sivulla, että olen kyllä itse sanonut, ei mitään vaikutusta.

Vierailija
329/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.

Ja siis tämä on niin naisen kirjoittama kommentti kuin olla ja voi. Kerron sinulle nyt että miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset. Naiset ovat juuri tuollaisia lampaita joita ohjaillaan, joille voi vaan sanoa että "soo soo, älä tee noin". Miehiä ei samalla tavalla voi ohjailla, mies hakkaa jos hakkaa. Ei siinä mitkään naurettavat "tuomitsemiset" auta pätkän vertaa. Saattaa hakkaava mies ehkä vaan kuolla nauruun sen jälkeen kun on hakannut nuo lässyttävät miehet. Mieti nyt itsekin vähän mitä sanot...

Vierailija
330/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä se demografia on ihan äänestetty tänne rikastuttamaan kulttuuria.

Lähinnä viittasin suomalaisten reaktioon. Ei kaikki ongelmat johdu muualta tulleista, vaikka niin luuletkin.

Vierailija
331/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kollektiivinen tarkoittaa yhteisöä. Miehillä on vastuu auttaa omaa ryhmäänsä samalla tavalla, kuin naiset auttavat omaansa."

Tätä yhteisöllistä avunantoa ei kuitenkaan sovelleta islamiin. Jännä.

Kollektiivista vastuuta ei ole. Itse en miehenä voi olla muiden miesten toilailuista vastuussa. Naurettava ajatuskin.

Vierailija
332/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tämä on niin naisen kirjoittama kommentti kuin olla ja voi. Kerron sinulle nyt että miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset. Naiset ovat juuri tuollaisia lampaita joita ohjaillaan, joille voi vaan sanoa että "soo soo, älä tee noin". Miehiä ei samalla tavalla voi ohjailla, mies hakkaa jos hakkaa. Ei siinä mitkään naurettavat "tuomitsemiset" auta pätkän vertaa. Saattaa hakkaava mies ehkä vaan kuolla nauruun sen jä

Miten sitten selittyy tämä Andrew Taten nuorten fanien kuristusfantasiointi ja naisenh*kkaushekumointi, jos miehet ei kerran ole alttiita vaikutuksille?

Vierailija
333/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muuttaa asioita kun väärintekijälle sanoo että se tekee väärin. Ei siksi ettei se tietäis sitä jo vaan siksi että se tietää tulevansa tuomituksi teoistaan. Ihan siis niiden äijäkaverienki toimesta. Monet rikolliset lisäksi kuvittelee, että kaikkihan näin tekee. Vaikka väärin oliskin. Pitää tehdä selväksi, että todellakaan ei tee.

Vierailija
334/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pelkkää narsististen feministien harhaa että miehet puhuvat naisista väheksyen omissa tiloissaan. Miehet eivät puhu pukuhuoneessa kuin treeneistä. Kapakan pöydässä puhutaan harrastuksista ja perheestä ja työpaikoilla puhutaan työasioista. Naiset luulevat, että koska he juoruavat miehistä, niin miehet juoruavat naisista. Tosiasiassa miehet puhuvat keskenään musiikista, harrastuksista, perheestä, asuntolainoista, korkomarkkinoista ja tietokonepeleistä. En ole eläessäni puhunut naisista millään yleisellä tasolla miesten kesken. Vaikka egoonne kolahtaakin, miehet eivät ajattele teitä koko ajan, tai oikeastaan ollenkaan..

"Koska minä en ole näin tehnyt niin voin puhua kaikkien miesten puolesta" ...narsisti?

"Kollektiivinen vastuu" ei kuitenkaan ole te

Miten se voisi olla mahdollista kun juuri todettiin, että jo puhuminen miehistä yhtenä ryhmänä on narsistista?

Vierailija
335/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kysyin vain että haluatko että tulen sinne raksalle sanomaan miehille että vaihtakaa puheenaihetta koska sinä et vahvana ja itsenäisenä naisena siihen itse kykene.

Riittää vastata kyllä tai ei. En tarvitse parapsykologista analyysiäsi tähän."

Olen eri mutta voi luoja miten typerää jankkaamista, lopeta jo.

Vierailija
336/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 tytärtä, vaimolla 3 siskoa ja mulla vielä 2 siskoa. Ketään ei ole koskaan kukaan mies pahoinpidellyt tai muutenkaan kohdellut huonosti.

Kelle mä nyt paasaisin väkivallattomuudesta kun en tunne ketään väkivaltaista tms.

Kyllä heitä on mies kohdellut huonosti, eivät vain ole kertoneet sinulle asiasta. 

Vierailija
337/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tämä on niin naisen kirjoittama kommentti kuin olla ja voi. Kerron sinulle nyt että miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset. Naiset ovat juuri tuollaisia lampaita joita ohjaillaan, joille voi vaan sanoa että "soo soo, älä tee noin". Miehiä ei samalla tavalla voi ohjailla, mies hakkaa jos hakkaa. Ei siinä mitkään naurettavat "tuomitsemiset" auta pätkän vertaa. Saattaa hakkaava mies ehkä vaan kuolla nauruun sen jä

Jos joku mies hakkaa toisen miehen, ei sitä kyllä soo soo-viesteillä voi mitenkään lopettaa. Miesten välinen väkivalta ei ole koskaan paheksumalla loppunut.

Edes naisten välinen väkivalta ei ole koskaan paheksumalla loppunut.

Tässä keskustelussa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
338/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista kuinka näin tämän ketjun juuri kun olin äsken katsonut videon "Miksi miehet siirtyvät oikealle?"

Miehillä on omiakin asioita, muita kuin kuunnella naisten juttuja siitä kuinka eivät tarvitse heitä, samalla kun itkevät nyt sitten tässäkin kuinka oikeastaan miesten pitäisi täysin tuntemattomat väkivaltajututkin hoitaa maagisella tavalla yms. Hommatkaa naiset se karhu sieltä metsästä, ei uskalla kukaan mies hakata sinua sen jälkeen. :D

Vierailija
339/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 tytärtä, vaimolla 3 siskoa ja mulla vielä 2 siskoa. Ketään ei ole koskaan kukaan mies pahoinpidellyt tai muutenkaan kohdellut huonosti.

Kelle mä nyt paasaisin väkivallattomuudesta kun en tunne ketään väkivaltaista tms.

Kyllä heitä on mies kohdellut huonosti, eivät vain ole kertoneet sinulle asiasta. 

No miksi sitten kohtelit heitä huonosti?

Vierailija
340/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitteet tässä keskustelussa tuntuu olevan hukassa ihan aloituksesta lähtien. Kollektiivinen vastuun: "Yhteisön tai ryhmän jäsenille kuuluva vastuullisuus, jossa jokainen jäsen on vastuussa toistensa teoista ja päätöksistä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi