Miesten kollektiivinen vastuu väkivallasta
Olenko ainoa jonka mielestä miesten kollektiivinen vastuu muiden miesten väkivallasta tai käytöksestä ei kuulosta reilulta?
En ymmärrä sitä ajatuksena eikä se ole minusta käyttökelpoinen suunnitelma.
Esimerkiksi oma mieheni ei ole eläissään ollut väkivaltainen. Eikä hänen isänsä. Eikä hänen veljensä. Eikä hänen ystävänsä. Eikä meidän aikuiset pojat.
Mitä mieheni nyt käytännössä pitäisi sitten tehdä? Jos hän ei tunne väkivaltaisia miehiä ja hän kohtelee naisia hyvin.
Yhteiskunnallinen keskustelu on varmasti hyväksi, mutta se ei koske vain miehiä vaan se koskee ihan kaikkia. En minäkään naisena halua ottaa vastuuta kaikkien naisten tekemisistä.
Kommentit (538)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tarvitse kuin hetken aikaa viettää aikaa tuolla nettipeleissä ja siellä on naisista paskanjauhantaa vähän väliä.
Puhumatta siitä, että tällä palstalla sitä näkee kaikista eniten."Mikset siis puhu nettipeleistä ja Vauva-palstasta vaan työpaikoista, kapakoista ja pukuhuoneista?
No mä kuulen tätä raksalla. Se on työpaikka. Se on jännä, jos kukaan muu ei niitä juttuja kuule.
Haluatko siis että minä tulen sinne raksalle kesken työpäivän sanomaan niille miehille että heidän pitää vaihtaa puheenaihetta koska vahvana ja itsenäisenä naisena sinusta ei ole siihen?
Jos miehesi ei tunne (tai tiedä tuntevansa) väkivaltaisia miehiä, eikä todista miso gynisiä tilanteita, niin sitten hänen ei varmaan tarvitse tehdä mitään erityistä. Tämä odotus koskee niitä miehiä, jotka naureskelevat porukassa mukana sovinistisille jutuille ja/tai puolustelevat naishakkaaja/ahdistelija kaveriaan. Tai ovat heti lähtökohtaisesti epäilemässä naisen sanaa, jos tämä väittää miehen tehneen jotain väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla ihmisen pitäisi kantaa vastuu toisen ihmisen teoista? Onko tämä jotain sumeaa akkojen logiikkaa, vai mistä oikein on kyse?
Intersektionaalinen feminismi perustuu tuollaiseen ihmisten jakamiseen tiukkoihin ryhmiin ja hierarkioihin. Tällöin yksilöillä ei ole merkitystä, vaan sinä edustat jotain tiettyä ryhmää (halusit tai et), ja olet automaattisesti vastuussa kaikkien tämän ryhmän jäsenten teoista ja sanoista.
Eivät miehet ole vastuussa toisistaan. Mutta miehet voisivat halutessaan muuttaa tämän ilmapiirin, ihan ilman että tarvitsee syyllistyä. Ihan vaan jos haluatte naisille hyvää, te voitte muuttaa tämän maan asenneilmapiirin väkivallan suhteen. Tuntuu aika hirveältä, että teitä ei kiinnosta.
Minulla on satoja miespuolisia kavereita ja tuttuja enkä ole ikinä kuullut yhdenkään heistä kannattaneen minkäänlaista väkivaltakulttuuria yhtään ketään kohtaan sukupuolesta riippumatta.
Haluan kaikille hyvää, ja ainoa keino tähän on kohdella muita kunnioittavasti ja toivoa, että myös he toimivat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauheita nykynaiset ovat varsinkin miehiä kohtaan että.lähes poikkeuksetta nainen ansaitsee sen väkivalla johtuen omasta käytöksestä, puheista tai suranaisesti naisen itse tekemästä fyysisestä väkivallasta.
Miten voi puheella ansaita väkivaltaa? Oisko joku esimerkki?
Sinä nainen et ole valmis laittamaan itseäsi likoon meidän miesten puolesta, miksi vaadit miehiltä jotain johon itse et ole valmis. Kuulostat aika itsekkäältä narsistilta, jatkuvasti vaatimassa etuoikeuksia pelkän sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.
Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.
Onko sulla sellainen käsitys, että normaali esim perheellinen mies kuulee piireissään jotain naisvihamielistä läppää?
Vai pitääkö se tunkea moottoripyöräkerhon kerhotalolle tai moskeijaan ja alkaa siellä puuttumaan vieraiden ukkojen hölinöihin?
Montako kertaa oot itse puuttunut, vaikka laittanut osuuskaupalle palautetta, miehiä väheksyvästä puhe
264: minä olen töissä puunjalostusalalla enkä koskaan ole kuullut naisia väheksyvää puhetta. Ja maakunnassakin ollaan vielä kaiken lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan vie uskon oikeudentajuun jos ajattelee, tarvitaan vain yksi puolustaja, ja harvoin sitäkään löytyy.
Yleensä se yksikin puolustaja on liikaa pyydetty
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan vie uskon oikeudentajuun jos ajattelee, tarvitaan vain yksi puolustaja, ja harvoin sitäkään löytyy.
Jos näen tulijan ahdistelevan tai ryöstävän naista, en puutu tilanteeseen ennen kuin olen tiedustellut uhrin puoluekantaa.
"Mä en ainakaan ole syyllistänyt ketään mistään muusta kuin siitä, että te ette näytä välittävän siitä, että nuoriso ihannoi naisten alistamista vuosi vuodelta enemmän. Sillä ei tunnu olevan väliä, koska, kuten itse sanor, naiset on sitä ja tätä. Onneksi et itse sorru yleistämiseen.
En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa."
Vuosi vuodelta naisia alistava demografia tässä maassa kasvaa.
Minä en tunne yhtään miestä joka hyväksyy väkivallan. Sen sijaan olen joutunut laittamaan välejä poikki naisiin jotka hyysäävät milloin mitäkin rikollisia jopa vankilassa aikaa viettäneitä tapauksia.
Naiset voisi kollektiiviesti painostaa noita rikollisten miesten hyysääjiä että rikollinen ulos kuviosta tai koko ystäväpiiri laittaa kerralla välit poikki. Interventio.
Vierailija kirjoitti:
"Kollektiivinen tarkoittaa yhteisöä. Miehillä on vastuu auttaa omaa ryhmäänsä samalla tavalla, kuin naiset auttavat omaansa."
Tätä yhteisöllistä avunantoa ei kuitenkaan sovelleta islamiin. Jännä.
Niin vaikka he ovat "suomalaismiehiä" huomattavasti homogeenisempi joukko ja heillä on myös yhteiset auktoriteettihahmot. Luulisi heidän olevan helpompaa saada läpi viestiä naisten aseman saattamisesta suomalaissiskojensa tasolle kuin jonkun randomin insinöörimiehen mennä opettamaan jotain huumeissa heiluvaa muusikkoa naisten kohtelusta?
Haluaako joku selittää vähän tätä kaksoisstandardia?
Jos kohtaisin väkivaltaan tai naisvihaan yllyttäviä puheita, tuomitsisin ne tietenkin selväsanaisesti. Toistaiseksi ei ole vielä vastaan tullut tällaista tilannetta. 16-vuotiaana jouduin väkivaltaisen ryöstön uhriksi, mutta siinä ei paljon tuomitseminen auttanut kun ei puhuttu mitään, vaan porukka potki ja hakkasi ja vei lompakon. Aloituksen kysymys ei siis ole minulle mikään ongelma, sillä asia ei kosketa minun elämääni millään lailla. Sama neuvo ap:lle ja miehelleen, nämä puheet miesten kollektiivisesta vastuusta ovat vain todellisuudesta vieraantuneiden femcelien höpinää, jota ei kannata ottaa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nainen et ole valmis laittamaan itseäsi likoon meidän miesten puolesta, miksi vaadit miehiltä jotain johon itse et ole valmis. Kuulostat aika itsekkäältä narsistilta, jatkuvasti vaatimassa etuoikeuksia pelkän sukupuolen perusteella.
En tiedä, kenestä puhut, mutta itse esim. teen vapaaehtoistyötä kodittomien parissa. Heistä merkittävä enemmistö on miehiä.
Mutta ei tässä nyt ole kyse siitä, miten minä saan kruunuani kiillotettua. Pieni vapaaehtoistyö ei ole mikään pyhimykseksi tekevä asia enkä tarvitse tai odota kiitosta. Mutta kyllä meitä naisia ihan aidosti kiinnostaa, miten miehet voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla ihmisen pitäisi kantaa vastuu toisen ihmisen teoista? Onko tämä jotain sumeaa akkojen logiikkaa, vai mistä oikein on kyse?
Intersektionaalinen feminismi perustuu tuollaiseen ihmisten jakamiseen tiukkoihin ryhmiin ja hierarkioihin. Tällöin yksilöillä ei ole merkitystä, vaan sinä edustat jotain tiettyä ryhmää (halusit tai et), ja olet automaattisesti vastuussa kaikkien tämän ryhmän jäsenten teoista ja sanoista.
Eivät miehet ole vastuussa toisistaan. Mutta miehet voisivat halutessaan muuttaa tämän ilmapiirin, ihan ilman että tarvitsee syyllistyä. Ihan vaan jos haluatte naisille hyvää, te voitte muuttaa tämän maan asenneilmapiirin väkivallan suhteen. Tuntuu aika hirveältä, että teitä ei kiinnosta.
Miehet
Mahtaa olla raskasta olla noin yksioikoinen.
"Kaikilla muilla paitsi sinulla on siis vastuu kasvattaa pojastasi ei-väkivaltaista öykkäriä?
Voisit anonyymisti listata poikasi tulevaisuuden jollekin vedonlyöntialustalle niin laitan tuhat euroa samantien vetoa että poikasi on aikuisena istumassa väkivaltarikostuomiota."
Kenellä kaikilla muilla? Onko yksinhuoltajan lapsilla joku kollektiivisen huoltajuus yhteiskunnalla vai ketä kaikkia tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.
Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.
Siis mitä helvettiä edes sanot? Mitkä "muut" miehet? Kuinka monta miestä pitää saada "tuomitsemaan"? Oletko tosiaan niin harhainen ja totalitaarinen että luulet tuon olevan edes millään tavalla lähellekään mahdollista? Monet miehet vihaavat naisia, sinun pitäisi nyt ensin keksiä miten saada heidät vihaamaan sinua vähemmän. Sitten voit alkaa miettimään tuota sinun typerää ideaasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi ei tunne (tai tiedä tuntevansa) väkivaltaisia miehiä, eikä todista miso gynisiä tilanteita, niin sitten hänen ei varmaan tarvitse tehdä mitään erityistä. Tämä odotus koskee niitä miehiä, jotka naureskelevat porukassa mukana sovinistisille jutuille ja/tai puolustelevat naishakkaaja/ahdistelija kaveriaan. Tai ovat heti lähtökohtaisesti epäilemässä naisen sanaa, jos tämä väittää miehen tehneen jotain väärää.
Tuollaisia porukoita ei ole olemassa kuin feministien narsistisissa harhoissa.
Suomessa naistenhakkaajat ja lastenr*skaajat ovat halveksuttuja otuksia. Jos kaipaa yhtään todistetta asialle, voi katsoa miksi valheellisesta r*iskaussyytöksestä syytteen esittäjä on tuomittu törkeästä kunnianloukkauksesta: Koska valhe oli omiaan aiheuttamaan halveksuntaa ja sosiaalista hylkäämistä. Oikeustieteellisessä oli tällainen tapaus, väitteen esittäjä tunnusti väitteensä tekaistuksi ja opiskelija joutui jättämään koulunsa kesken koska hänet uhattiin myös hakata.
Ole hyvä ja näytä yksikin suomalaismiehistä koostuva porukka jossa heitellään yläfemmoja naisten hakkaamiselle. Minä toimitin vastaesimerkin.
"Mä en ainakaan ole syyllistänyt ketään mistään muusta kuin siitä, että te ette näytä välittävän siitä, että nuoriso ihannoi naisten alistamista vuosi vuodelta enemmän. Sillä ei tunnu olevan väliä, koska, kuten itse sanor, naiset on sitä ja tätä. Onneksi et itse sorru yleistämiseen.
En ole syyttänyt yhtään ketään väkivallasta, vaan pyytänyt, että sitä ei vähäteltäisi. Jos te olette niin kovin kunnollisia, älkää pilkatko naisia, jotka ovat vaarassa"
Sorrut itse vähättelyyn. Vieläpä heität bensaa liekkeihin. Välittämättä mistään muusta kuin siitä, miten itse voisit tästä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tarvitse kuin hetken aikaa viettää aikaa tuolla nettipeleissä ja siellä on naisista paskanjauhantaa vähän väliä.
Puhumatta siitä, että tällä palstalla sitä näkee kaikista eniten."Mikset siis puhu nettipeleistä ja Vauva-palstasta vaan työpaikoista, kapakoista ja pukuhuoneista?
No mä kuulen tätä raksalla. Se on työpaikka. Se on jännä, jos kukaan muu ei niitä juttuja kuule.
Haluatko siis että minä tulen sinne raksalle kesken työpäivän sanomaan niille miehille että heidän pitää vaihtaa puheenaihetta koska vahvana ja itsenäisenä naisena sinusta ei ole siihen?
Puheesi heijastavat yksilökulttuurin haittapuolia ennennäkemättömällä tavalla.
Kukaan tavis ei usko kykenevänsä vaikuttamaan mihinkään, koska uskoo joutuvansa suoriutumaan kaikesta yksin. Ja lopputulemana on, että kaikki tulevat jäämään yksin. Joko siksi, etteivät saaneet apua tai siksi, etteivät auttaneet.
Valitsisit siis nauraa mukana? Kiva tietää.