Ystävä muuttunut todella paljon
Ihan kuin olisi eri henkilö... Ennen olimme tosi hyviä ystäviä ja nyt huomaan, että välillämme on jotain tapahtunut. Ystävän persoona muuttunut.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt oletko voinut käytökselläsi aiheuttaa etääntymisen?
Toki olen tähän koittanut kiinnittää huomiota. Mutta en keksi mitään. Olen koittanut olla läsnä, mutta tuntuu, ettei ystävä enää jaa kanssani mitään.
Ennen pidimme myös ruoanlaitto iltoja ym, nämäkin loppui kuin seinään.
Jos vahtii painoaan, niin yhteiset ruoanlaittoillat eivät ehkä kiinnosta. Eikö niissä ole riski, että kokkaillaan jotain herkkuja, jotka sitten syödään?
Laihuuden ihannointi, eristäytyminen, laihdutuksen käsistä lähteminen, ruokailujen loppuminen... Hyvin voi olla syömishäiriö
Ystävä on muuttunut... Ehkä muuttuja oletkin sinä? Onko jokin arvoissasi tai käytöksessäsi muuttunut?
Olen huomannut omasta tuttavapiiristä, että kun joku panee jonkun kanssa välit poikki tai etääntyy, niin yleensä se "jätetty" osapuoli ei osaa arvata todellista syytä ja luulee syyn olevan ihan muu.
Nämä voivat olla aika kiusallisia tilanteita, kun syy on kerrottu minulle, mutta asianomainen itse ei tiedä sitä, eikä ole minun asiani kertoa sitä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla tuollainen muuttunut ystävä. Iän myötä olen oppinut sanomaan ei, pitämään rajoja, olen itsekkäämpi. Iän myötä on tullut henkistä kasvua, olen pehmentynyt, kaikenlainen juoruilu ja ikävät puheet ei kiinnosta, henkiset arvot, rauha ja ymmärrys ovat tulleet tärkeämmiksi. Jos tuntuu, ettei kaveri kasva samaan tahtiin, niin alkaa vieraantua, koska mielenkiinnon kohteet ja ajatukset eivät enää kohtaa.
Mikä todennäköisesti vaikuttaa ylimieliseltä ja lapselliselta sen kaverisi mielestä.
Sehän on sen kaverin omaa kehittymättömyyttä sitten.
Tai sitten hän on jo ajat sitten pehmentynyt ja löytänyt henkiset arvot. Sinun ylimielinen ylvästelysi aiheen tiimoilta saattaa vaikuttaa ärsyttävältä. Itselläni on kaveri, joka oikeasti innostui Tommy Hellstenistä 50-vuotiaana. Huvittavaa siksi, että minä ja muut saman ikäluokan kaverini ollaan tutustuttu kys. tyyppiin joskus 20 vuotta sitten ja pidämme häntä aika naiivina helppoheikkinä. Yritä siinä sitten vakavalla naamalla kuunnella kun oman elämänsä saat sen mistä luovut-hihhuli selittää näitä teinien juttuja silmät loistaen ja selittää, miten muut ihmiset eivät vaan ole hänen tasollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla tuollainen muuttunut ystävä. Iän myötä olen oppinut sanomaan ei, pitämään rajoja, olen itsekkäämpi. Iän myötä on tullut henkistä kasvua, olen pehmentynyt, kaikenlainen juoruilu ja ikävät puheet ei kiinnosta, henkiset arvot, rauha ja ymmärrys ovat tulleet tärkeämmiksi. Jos tuntuu, ettei kaveri kasva samaan tahtiin, niin alkaa vieraantua, koska mielenkiinnon kohteet ja ajatukset eivät enää kohtaa.
Mikä todennäköisesti vaikuttaa ylimieliseltä ja lapselliselta sen kaverisi mielestä.
Tai sitten hän on jo ajat sitten pehmentynyt ja löytänyt henkiset arvot. Sinun ylimielinen ylvästelysi aiheen tiimoilta saattaa vaikuttaa ärsyttävältä. Itselläni on kaveri
Sinussa se henkinen kehitys ymmärryksineen on vielä kesken, etkö todella näe? Lue kommenttisi uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hän on jo ajat sitten pehmentynyt ja löytänyt henkiset arvot. Sinun ylimielinen ylvästelysi aiheen tiimoilta saat
Eli mielestäsi jos ihminen on ns. kasvanut aikuiseksi, hän ei voi ikinä kyllästyä ylenkatseeseen ja vähättelyyn... Voi myös olla pikkusieluista hämmentyä sellaisesta, kun itse kauneusoperaatioissa käynyt henkilö kehuu täytehuulibimbojen ulkonäköä ja sanoo sitten ylimielisesti, että silti hänen mielestään kaikki ovat kauniita, jopa sinä! Vähän tuntuu, että se henkinen kasvu ei ihan kaikille merkitse samaa asiaa.
Mulla eräs kaveri laihtui runsaasti. Sen jälkeen onkin pyörinyt asiat vain hänen vartalossa
https://www.vauva.fi/keskustelu/5816594/onko-niin-etta-tyytyvainen-mies…
Ovat tainneet lukea vauvan seksipalstaa ennen isänpäivää. Siellä on hyvä ketju.
'Haluaisin hymyn... Haluaisin antaa hymyn
Mun ystävä innostui kauneusleikkauksista. Mua alkoi puistattaa. Ainoa asia mistä juttelimme oli hänen litteä vatsa ja seuraavat operaatiot mitä aikoo
Olisiko jollain vinkkejä, kuinka saisin avattua asiaa ystävän kanssa. Kuinka olen hienotunteinen, mutta rehellinen?
Jos hän on sairastunut jotenkin, eikä halua kertoa asiasta sinulle?
Minkä ikäisiä olette?
Itsellä tuli paha 40v kriisi ja kaikki mitä tiesin siihen asti, jotenkin muuttui.
Ajattelen monesta asiasta hieman tai enemmänkin eri tavalla kuin vielä muutama vuosi sitten.
En vain halua kaikille avautua, koska ymmärrystä ei heruisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on sairastunut jotenkin, eikä halua kertoa asiasta sinulle?
Minkä ikäisiä olette?
Itsellä tuli paha 40v kriisi ja kaikki mitä tiesin siihen asti, jotenkin muuttui.
Ajattelen monesta asiasta hieman tai enemmänkin eri tavalla kuin vielä muutama vuosi sitten.
En vain halua kaikille avautua, koska ymmärrystä ei heruisi.
Olemme vielä aika nuoria. Emme ihan vielä neljässä kymmenissä. En oikein tiedä enää kuinka ottaisin asiaa puheeksi. Mietin, että huomaako hän mitää ...
Tietenkin kehut häntä, että hän on tehnyt upeaa työtä. Sitten koitat kysellä, että onko kaikki varmasti hyvin. Koet, että hän on muuttunut ja asiat pyörivät vain hänen laihuuden ympärillä?
Niinhän se usein on, että ihminen ei välttämättä itse sisäistä muutosta?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollain vinkkejä, kuinka saisin avattua asiaa ystävän kanssa. Kuinka olen hienotunteinen, mutta rehellinen?
Voithan kertoa olevasi huolissasi? Haluat olla tukena? Olet pitänyt hänestä aina sellaisena, kuin hän on ollut.
Joskus henkilö ei itse edes huomaa muuttuvansa. Laiha voi pitää itseään edelleen lihavana. Elämä alkaa pyöriä vain sen ympärillä minkä kokoinen on. Kun "tavoite" on saavutettu, päässä pyörii mitäs nyt? Kun en enää laihduta? Joko se lähtee käsistä tai sitten ei tunneta itseään tärkeäksi
Pidin ystävästäni juuri sellaisena kuin hän ennenkin oli. Harmittaa, jos hän kokee, että kelpaa vain langan laihana
Aikamoisia oletuksia. Ap:n kertoman perusteella pidän tuota syömishäiriötä paljon todennäköisempänä vaihtoehtona. Pakkomielle laihuudesta, ruoanlaittoilloista ja tarjotusta ruoasta kieltäytyminen ja ystävistä etääntyminen sopivat kaikki kuvaan. 15 vuoden ystävyyden kuihtuminen ilman mitään syytä on minusta aika epätodennäköistä.