Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra on laahannut kuukauden perässä pari kk. Nyt vuokranantaja vaatii maksusopimuksen kesäkuun vuokrasta.

Vierailija
03.06.2026 |

Tänään olisi eräpäivä mutta kun sain vasta toukokuun rästin maksettua. Oma tyhmyys tämä, mutta mitä tapahtuu ellen saa kesäkuun vuokraa maksettua heti. On kaupungin vuokra-asunto. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu mitään. Vuokrasopimuksen purkamisen edellytykset eivät täyty, jos sinulla on vain yksi vuokra maksamatta. 

Vierailija
2/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi kun ei irtisanonut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin suoraan kaupungin asuntoyksikköön ja kysyisin sieltä. Jos "vaan" kuukauden maksut rästissä, tuskin heti lähtevät irtisanomaan. 

Vierailija
4/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään. Vuokrasopimuksen purkamisen edellytykset eivät täyty, jos sinulla on vain yksi vuokra maksamatta. 

Ei ei ei. Väärää tietoa. Yksi vuokra nimenomaan riittää siihen. 

Vierailija
5/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen työtön niin minulla on aina ollut vuokrarahat valmiina että voin huoletta ne maksaa. No nyt helmikuussa minulle ilmoitettiin ettn saa tttukea kun minulla on säästöjä jouduin alkaa kääntämään tilannettä nyt minulla ei ole enää harmainta haisuakaan missä jamassa tai ajassa tai mitenpaljon on maksettu kiitos hallituksen, Sen lisäksi aloin ammattimaiseksi toimeentulotuen hakijaksi, ennen olin vain työtön työnhakija. Hullua

Vierailija
6/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä työttömien säästöprojekti hallituksen taholta on pelkästään profiloinut minut tuen saajaksi kun muuten saat rangaistuksen, eikö ole hullua. Nyt keskityn koko ajan siihen että saan tuet ja vähemmän työnhakuun kun pitää varmistaa että saa tuet ja edelliset rahat on kulutettu. Olen siis yleensä alkukuusta täysin rahaton ja loppukuusta tuhlaan kaiken että saan tuen seuraavalle kuulle. Kreisiä

Vierailija
7/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttyy, jos vuokra on myöhästynyt usean kuukauden ajan. 

Vierailija
8/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinne vuokrayksikköön yhteyttä ja sovi maksusuunnitelma jolla saat kurottua rästin umpeen. Ehdota jotain itsellesi realistista maksusuunnitelmaa kuten 20e/kk. Ethän sä tolla summalla saa kuukauden vuokraa kerättyä järjellisessä ajassa mutta se kertoo että yrität. Pysyt suunnibtelmassa etkä lipsu siitä niin saat todennäköisesti olla rauhassa.

Kai muuten haet aktiivisesti töihin tai opiskelemaan?

Vierailija
9/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttyy, jos vuokra on myöhästynyt usean kuukauden ajan. 

Minulla on vuokrat ollut myöhässä jo 5 vuotta putkeen ja 1000€ rästiä, eikä olla irtisanottu.

Vierailija
10/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen työtön niin minulla on aina ollut vuokrarahat valmiina että voin huoletta ne maksaa. No nyt helmikuussa minulle ilmoitettiin ettn saa tttukea kun minulla on säästöjä jouduin alkaa kääntämään tilannettä nyt minulla ei ole enää harmainta haisuakaan missä jamassa tai ajassa tai mitenpaljon on maksettu kiitos hallituksen, Sen lisäksi aloin ammattimaiseksi toimeentulotuen hakijaksi, ennen olin vain työtön työnhakija. Hullua

Mitä v#ttua sä spede lässytät. Jos sulla on jatkuvasti  tonni tilillä niin et tarvitse tt-tukea. Ihmisen tulee elättää itsensä omalla rahalla, tukien nosto on viimeinen keino kun rahaa ei ole eikä mistään tule. Tonnien pyöriminen tilillä tarkoittaa että sulla on jatkuvasti ylimääräistä etkä tarvitse tt-tukea.

Koskaan ei ole ollut tt-tukea hakevan sallittua säästää ylimääräistä tilille. Siitä on seurannut hylkäävä päätös ja tyly käsky käyttää tilillä olevat rahat pois. Tämä ei todellakaan ole mikään uusi asi tai nykyiseen hallitukseen liittyvä.

Vierailija
11/11 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maksanut vuokraa ennakkoon noin 2.5 vuoden ajalta. Voitin kerran suuren summan rahaa ja maksoin sillä vuokraa etukäteen 2,5 vuotta. Tänä vuonna vuokranantaja ilmoitti ettei vuokraa saa maksaa enää ennakkoon ja se halusi palauttaa ennakkovuokrani 24 kuukauden ajalta 11500 euroa. Sitten sain 11500 euroa tililleni. Päätin että rahoilla lähden reissuun polkemaan fillarilla utsjoelta hankoon. Olen nyt ollut 8 päivää reissussa ja olen tällä hetkellä rukalla ja aion olla täällä 4 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi