Ystävä muuttunut todella paljon
Ihan kuin olisi eri henkilö... Ennen olimme tosi hyviä ystäviä ja nyt huomaan, että välillämme on jotain tapahtunut. Ystävän persoona muuttunut.
Kommentit (121)
Mitä hänelle on tapahtunut? Joskus jatkuvat vastoinkäymiset satuttavat niin syvästi, että persoona muuttuu.
Ei hän kerro minulle enää mitään. Selvä muutos alkoi 2-3 vuotta sitten. Olimme todella läheisiä ja yhteistä matkaa ollut 15 vuotta. Hurahti myös laihuuteen. Kaikki pyörii vain laihuuden ympärillä.
Ennen jaoimme ilot, surut ja murheet. Nyt ei enää mitään. Selvä muutos myös näkemisten kanssa. Olimme ennen tiiviisti yhdessä. Tuntuu kuin hän pitäisi sisällään jotain suurta salaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Ei hän kerro minulle enää mitään. Selvä muutos alkoi 2-3 vuotta sitten. Olimme todella läheisiä ja yhteistä matkaa ollut 15 vuotta. Hurahti myös laihuuteen. Kaikki pyörii vain laihuuden ympärillä.
Ennen jaoimme ilot, surut ja murheet. Nyt ei enää mitään. Selvä muutos myös näkemisten kanssa. Olimme ennen tiiviisti yhdessä. Tuntuu kuin hän pitäisi sisällään jotain suurta salaisuutta
Eli rokotehaitta. Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Ottiko rokotteet?
Mun ystävä muuttui salaliittoteoreetikoksi jonka mielestä rokotteet ovat syypää ihan kaikkeen. Puhui sen kanssa mistä vaan, niin väänsi puheenaiheen rokotteisiin. Tätä jaksoin pari vuotta kunnes katkaisin välit lopullisesti
Vaikea nyt näillä tiedoin sanoa mistä kyse tässä tapauksessa, mutta itse pidän muutosta aikalailla itsestäänselvyytenä. Ainakin itse olen nyt paljon rauhallisempi, avarakatseisempi ja sovittelevampi ym., kuin 30 vuotta sitten. Välillä tuntuu, että hyvä ystäväni ei välttämättä ole muuttunut juurikaan ja mietinkin, että noinkohan pitää jo minua tylsänä jne. Itse arvostan omia muutoksiani suuresti, elämä paljon mukavampaa ja seesteisempää näin.
Mun eräs tuttava jo nuoruudesta asti saattaisi olla tämän ketjun aloittaja ja kirjoittaa minusta. Minä olen muuttunut kyllä. Olen oppinut löytämään rajani ja pitämään niistä kiinni. Niihin kuuluu mm. omasta hyvinvoinnista ja erityisesti palautumisesta huolehtiminen. Kyllähän tämä tympäisee toista, kun ei voi enää pompotella ja en ole harvasen päivä kahvittelemassa ja seuraa pitämässä.
Lisäksi - kaikki ihmiset muuttuu. Ei me olla niitä samoja mitä ehkä silloin 15-vuotiaina kun tutustuttiin. Tulee lapsia, työpaikkoja, parisuhteita ja eroja. Elämän tapahtumat kasvattavat meitä ihmisinä aina johonkin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Hurahti laihuuteen? Eli laihtui hurjasti?
Vierailija kirjoitti:
Outoahan se olisi, jos ei elämänsä aikana mihinkään muuttuisi
No ei kenekään persoonaallisuus muutu ihan eriksi noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottiko rokotteet?
Mun ystävä muuttui salaliittoteoreetikoksi jonka mielestä rokotteet ovat syypää ihan kaikkeen. Puhui sen kanssa mistä vaan, niin väänsi puheenaiheen rokotteisiin. Tätä jaksoin pari vuotta kunnes katkaisin välit lopullisesti
Mulla vähän sama ystävän kanssa, alkoi sanomaan kaikkea kritiikkiä salaliittoteoriaksi, ennen ihan fiksu ihminen.
Miksi muutos muka kertoisi "vaikeasta ajasta elämässä"? Se voi kertoa myös hyvistä asioista, joka on johtanut kasvuun ja aikuisuuteen, jota kuuluisikin tapahtua vuosien saatossa. On nimittäin paljon niitä, jotka eivät vaikuta koskaan kasvavan siitä, mitä olivat pari-kolmekymppisinä. Ja keski-ikäinen, joka on kuin parikymppinen edelleen, on kyllä todella raskasta seuraa ikätovereittensa parissa.
Vierailija kirjoitti:
No hän ei enää halua olla sinun kanssa ystävä, mutta ei ole saanut rohkeutta sanoa asiaa suoraan.
Minunkin ystäväni muuttui, kun hän alkoi opiskella ja nousi parempaan virkaan. Mutta pohjimmiltaan hän on silti sama ihminen kuin ennenkin. Vain kypsempi nyt. Ja vähän virallisempi jossain asioissa.
Minulla eräs tuttava, joka myös muuttui. Harmillista vain kun se oli veljeni puoliso joka oli ollut mulle todella tärkeä sieltä teini-iästä 14 vee saakka... En vieläkään ymmärrä mitä tapahtui. Luulen, että hän ei pysynyt itsekään mukana muutoksessa ja välejä ei voi poikkikaan ilmeisesti laittaa perhesuhteen vuoksi...
Olen todella harmissani