Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?

Vierailija
09.11.2024 |

Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee. 

Kommentit (1193)

Vierailija
61/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?

Vierailija
62/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia. Palkkojen eläkemaksut menevät nyt eläkkeellä oleville ja työssäkäyvillä jää käyttörahaa palkasta vähemmän.

Miten eläkerahastot, mihin niitten tuotot katoaa.

Tuotot katoavat eläkerahastoista maksettaviin eläkkeisiin. Eikö olekin ihmeellistä?

Miksi silti aina sanotaan että työssäkäyvät maksaa eläkeläisten eläkkeet.

Niin maksaakin, mitä osaa siitä et ymmärrä. 80% maksaa palkansaajat suoraan ja 20% maksetaan rahastoista. Jos kaikki maksettaisiin rahastoista, ne olisi tyhjiä seitsemän vuoden kuluttua. Silti ahneet eläkeläiset haluaisivat nämäkin kupata itselleen.

Hienoa, että meillä on solidaarinen sukupolvi siirtymässä aikanaan omakustanteiselle eläkkeelle, eivätkä edes ano työeläkettään vaan ajattelevat töissäkäyvien parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä laittaa rahansa Lidlin saksalaiseen ruokaan ja olueen, tupakkaan ja kiinalaiseen temuun. Miten se hyödyttää Suomen taloutta?

No itsellä ei mene kyllä senttiäkään rahaa noihin. Ruuat ostan K-Supermarketista tai S-marketista, lääkkeet apteekista. Joudun kyllä suosimaan kauppojen omia merkkejä, jotka ei ole aina kotimaisia, vaikka kotimaista olen ennen pyrkinyt suosimaan. Alkoholia tai tupakkaa en käytä, edes kahvia en juo. Vaatteita en osta, ellei vanhat mene rikki niin pahasti, ettei niitä voi korjata. Lisäksi vuokra, sähkö, vesi, hyvinvointialueen laskut ja halvin netti- ja puhelinliittymä (4G), siihenpä se työkyvyttömyyseläke menee. Minulla ei ole edes televisioita eikä älypuhelinta.

Uliuliulivalivalivali... niin on monella työssäkäyvälläkin että turhaan uliset.

Vierailija
64/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:

-En käy itse lainkaan kampaajalla, lasten käyntejä harvennettiin puoleen

-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)

-lopetettiin miehen kanssa kumpikin kuntosalilla käynti

-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )

-vaateostot minimissä

-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse

-ei teetetä enää remontteja ammattilaisilla jos suinkin pystyy tekemään itse

Täällä pk-seudulla ostarit on niin täynnä ihmisiä ettei mahu kauppoihin tai käytäville. Ei täällä huonosti ihmisillä mee ja on varaa kuluttaa.

65/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia. Palkkojen eläkemaksut menevät nyt eläkkeellä oleville ja työssäkäyvillä jää käyttörahaa palkasta vähemmän.

Miten eläkerahastot, mihin niitten tuotot katoaa.

Niihin eläkkeisiin ne katoaa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
66/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska köyhät elää veronmaksajien rahoilla. Yrityksiä joudutaan verottamaan kovemmin ku maissa jossa ei oo asumistukea.

Kohta tulee potkulaki eikä asuntovelkainen lapsiperhe saa toimeentulotukea ruokaan.

Sit pitää varmaan mennä duuniin 

Juu, tulee myös paikallinen sopiminen eli vakituiset saa irtisanoa ja uudet tilalle tessiä alemmalla palkalla.

Sulla on melkosia kuviteltuja uhkakuvia. 

Ei ole kuviteltuja. Potkulaki ja paikallinen sopiminen on käsittelyssä.

Hallitus leikkaa kuntaosuuksia ja ensi vuonna kaupunki maksaa sakkomaksua työttömästä jo 100 päivän ansiosidonnaisen jälkeen, vain ansiotyö kelpaa jatkossa sakkomaksuihin, työkokeilu ja kuntouttava ei enää kelpaa.

Vierailija
67/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mikään ostovoima eikä talouden kasvattaminen kiinnostanut. Kiinnosti oma etu. Varmaan ovat ostamassa nyt ensimmäisenä markkinoille tulvivia halpoja asuntoja. 

Vierailija
68/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:

-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)

-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )

-vaateostot minimissä

-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse

Täällä pk-seudulla ostarit on niin täynnä ihmisiä ettei mahu kauppoihin tai käytäville. Ei täällä huonosti ihmis

Kuntosalitkin ovat tupaten täynnä ja omassakin taloyhtiössä reippautta asuntoaan useampikin. 

Vierailija
69/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei köyhillä ole aiemminkaan ollut mitään ostovoimaa.

Jos köyhällä on ostovoimaa, niin eihän hän silloin olisi köyhä.

Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.

Nyt olet tavattoman hölmö. Kyllä köyhäkin koko ajan kuluttaa ja hyödyttää yrittäjiä. Esim. meillä se lapsikorotuksen poisto on suoraan pois paikallisilta yrittäjiltä. Lapsille pitää joka tapauksessa "shoppailla" vaatetta ym. En myöskään esim. vie lapsia enää paikalliselle kampaajalle hiusten leikkuuseen. 

No tehän ette tuossakaan maksa niille paikallisill

Joka tapauksessa olen enemmän maksanut työttömyysvakuutusmaksuja kuin mitä olen työttömyyskorvauksina saanut. Kummallinen käsitys että työtön olisi aina ollut työtön. Minä olin yli 25 v töissä ennen työttömyyttä. 

Vierailija
70/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä mikään ostovoima eikä talouden kasvattaminen kiinnostanut. Kiinnosti oma etu. Varmaan ovat ostamassa nyt ensimmäisenä markkinoille tulvivia halpoja asuntoja. 

Naiset on Norjan tinderissä. On kannattavempaa ostaa omistusasunto Norjasta.

Tai ehkä jopa muualta naapurimme takia.

Vierailija
71/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on liian kovat, työttömät voisi vuoden työttömyyden jälkeen pakkosiirtää maakuntiin halvempien asumiskustannusten takia.

Vierailija
72/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vaateostot minimissä

Täällä pk-seudulla ostarit on niin täynnä ihmisiä ettei mahu kauppoihin tai käytäville. Ei täällä huonosti ihmis

Ostarit on täynnä laumoissa liikkuvia ihmisiä, jotka eivät osta mitään ja ajavat kiusaamalla ostokykyiset asiakkaat pois. 

Vierailija
73/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vaateostot minimissä

Monet kuluttaa siellä aikaa ostamatta mitään. 

Vierailija
74/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Pohjoismaiden huonoin työttömyysturva ja lisäksi naapuri joiden ansiosta omistusasunnon ostaminen jostain toisesta maasta on kiinnostavampaa.

Vierailija
75/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ajatteli, että samaan aikaan syntyy 100 000 uutta työpaikkaa,ja kaikki hakeutuu töihin. Tällä hetkellä kaikki työpaikat katoaa, ja yrittäjille verot, alvit yms.on niin kallista täällä, että kukaan ei näe yrittämistä edes houkuttelevana, tai toisi yritystä Suomeen. 

Vierailija
76/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vaateostot minimissä

Täällä pk-seudulla ostarit on niin täynnä ihmisiä ettei mahu kaup

Kunnan ainoa kuntosali sulki juuri ovensa. Riippuu varmasti paikkakunnasta miten sujuu. 

Vierailija
77/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska köyhät elää veronmaksajien rahoilla. Yrityksiä joudutaan verottamaan kovemmin ku maissa jossa ei oo asumistukea.

Kohta tulee potkulaki eikä asuntovelkainen lapsiperhe saa toimeentulotukea ruokaan.

Juu, tulee myös paikallinen sopiminen eli vakituiset saa irtisanoa ja uudet tilalle tessiä alemmalla palkalla.

Ei ole kuviteltuja. Potkulaki ja paikallinen sopiminen on käsitte

Pitäisikö yritykset pakkottaa pitämään ihmiset töissä vaikka varaa tai tarvetta ei olisikaan?

Vierailija
78/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuvitel

Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja.

Niin, kuka haluaa maksaa äitiys-ja sairaslomia, kun ei ole pakko.

Vierailija
79/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on liian kovat, työttömät voisi vuoden työttömyyden jälkeen pakkosiirtää maakuntiin halvempien asumiskustannusten takia.

Maakunnissa on jo eniten työttömiä, pelle. 

Vierailija
80/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan! Ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla jos ei ole siihen varaa