Mies joka ottaa tyytyväisenä palvelun vastaan, mutta ei koskaan itse tee/järjestä mitään?
Mieheni on tällainen, että kaiken hemmottelun ym ottaa tyytyväisenä vastaan, laitan ruokaa hänelle, hän syö kyllä tyytyväisenä tai jos ostan jotain, järjestän matkoja ym. Mutta itse ei tee mitään, ei ole edes ravintolaan vienyt, vaikka olen pyytänyt. En ymmärrä? Kuulemma hän on niin huono tällaisissa, joten jättää kaiken tekemättä.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit siis miehen koska se oli komea mutta aivoja sillä ei ole että voisi naista huomioida välillä. Ei naisen paikka ole keittiössä tekemässä ruokaa ainakaan minun parisuhteessa. Tuollaisia suhteita on 90% suhteista että nainen palvelee miestä ja mies tuskin koskaan kiittää naista edes.
Miksi on näin? Miksi niin monet miehet on tuollaisia?
Monestako miehestä teillä oikein on kokemusta, kun noin mahtavia yleistyksiä esitetään? Suurin osa miehistä kyllä nykyisin tekee ruokaa ja on usein ihan ruokavastaava perheessä. Ennen naiset olivat kotirouvia ja oli
Heh, olen ict-alalla ja olen töissä yksityisellä ja mulla on pekkaset.
Pro:n työehtosopimuksessa ei ole pekkasia. Miksi valehtelet? MItä saat siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies mihinkään vaivautuisi kun palvelut pelaa mitään tekemättäkin.
Kiva siisti koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja sitä seksiä. Miksi kukaan ponnistelisi enemmän? Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai käytöksen mahdollistava?
Meillä ei ole seksiä miehen moelestä tarpeeksi. Olen yrittänyt neuvoa että haluni heräisi varmasti aika helposti jos hän vähän joskus hemmottelisi. Mutta silti hän ei tee mitään?
Sitä miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään muu kuin oma napansa. Ihan turha tuollaiseen on hukata aikaansa. Mies ei tuosta mihinkään muutu.
Miksi miehen pitäisi muuttua? Naisilla on oikeus ottaa tai jättää. Jos ottaa, ei kannata lähteä siitä ajatuksesta että nainen saa muokattua rikkaasta, menestyvästä uraohjuksesta lempeän koti-isän joka ei edes tee täyttä viikkoa vaan tienaa jotenkin edelleen sen saman mutta viettää aikansa naista ja sen kupeiden hedelmää (ei isyystutkimuksia!) palvoen.
Miksi sitten nainen on ottanut tällaisen miehen mikäli kaipaa toisentyyppistä ihmistä rinnalleen? Mies on ilmeisen tyytyväinen mutta nainen vain valittaa.
Yksi yleinen syy on se että harva mies aloittaa olemalla noin passiivinen. Aluksihan kaikki yrittävät näyttää parhaimmat puolensa ja moni esittää olevansa jotain mitä ei ole, kuten aloitekykyinen, reipas, aikaansaava. Ja aluksihan sitä haluaakin viettää aikaa sen ihastuksensa kanssa. Mutta vasta kun suhde normalisoituu, selviää oliko kyseessä oikeasti luonteeltaan aloitekykyinen henkilö vai johtuiko se käytös siitä että suhde oli vasta alkutekijöissään eikä tullut annettua realistista kuvaa itsestään.
On hankala löytää sellainen "toisentyyppinen" mies kun ei sitä oikeaa luonnetta näe kun vasta sitten kun oikeasti ollaan tunnettu pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos häntä ei kiinnosta niin paljon käydä matkoilla, että järjestäisi niitä itse. Sinä haluat matkalle joten hän lähtee mukaan koska olette pariskunta.
Hän ei pidä ruoanlaitosta ja söisi yksin ollessaan mahdollisimman helppoja ruokia. Sinä haluat tehdä ruokaa joten hän syö koska sitä on tarjolla.
Ihmettelen ainoastaan sitä, ettei hän vie sinua ravintolaan edes joskus vaikka olet pyytänyt. Ehkäpä hän ei halua syödä ravintoloissa tai pelkää mokaavansa siellä jotenkin.
Melko tyypillinen esimerkki miehestä, tai ylipäätään ihmisestä, jonka ihan vaan kannattaisi pysyä sinkkuna. Tai ainakin etsiä joku samanlainen tyyppi joka ei oikein halua tehdä mitään tai mennä minnekään. Mutta yleensä tällaiset ihmiset eivät hirveästi tunnu välittävän muiden seurasta vaan haluavat elää tehden mitä itse hu
Miksi sitten nainen on ottanut tällaisen miehen mikäli kaipaa toisentyyppistä ihmistä rinnalleen? Mies on ilmeisen tyytyväinen mutta nainen vain valittaa.
Vaaleanpunaiset lasit on vihdoin pudonnu naisen silmiltä. Naisen tarpeet on myös muuttuneet ja nyt nainen vinkuu kun mies ole ole muuttunut naisen tarpeiden mukana.
Naiseltahan ei tuollaista odoteta, kuka SIKA kehtaisi edes ehdottaa että naisen pitää sopeutua miehen vaatimuksiin.
Juota sille viinaa ja hauku niin voisi muuttaa tapojansa. Mutta älä sitten valita jos saat nyrkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies mihinkään vaivautuisi kun palvelut pelaa mitään tekemättäkin.
Kiva siisti koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja sitä seksiä. Miksi kukaan ponnistelisi enemmän? Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai käytöksen mahdollistava?
Naiset opetetaan empaattisiksi joten naisten on hyvin vaikea ymmärtää miesten itsekkyyttä ja oman edun tavoittelua. Ei sitä vain tahdo ymmärtää että todellakin se mies on valmis ottamaan vastaan kaiken mitä nainen vain antaa antamatta takaisin mitään ihan omasta tahdostaan. Mies antaa takaisin jotain vasta kun vaikuttaa että muuten palvelu loppuu.
Nainen vain omasta näkökulmastaan tietenkin olettaa ettei kukaan vain ota ja ota antamatta mitään, kunnes on saanut tarpeeksi monta esimerkkiä siitä että kyllä se mies vain tekee juuri niin. Ja
Naiset näyttelevät empaattisia sen sijaan että he oikeasti olisivat empaattisia. Empatia on toisen pään sisään menemistä, eikä sitä että otetaan joku lemmikkimarsuksi ja paapotaan tätä toisena päivätyönään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa puhut vissiin meidän isännästä. Täydeksi miesvauvaksi muuttui, kun yhteen muutettiin. Laiskuuden lisäksi valehtelee sujuvasti niin pienessä kuin isossakin asiassa. Ero edessä häämöttää.
Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn siksi että roimasti ylipainoisen naisen mies tuntee usein lamauttavaa häpeää eikä sen vuoksi kykene kotitöihin.
Viekö se häpeä myös kyvyn hakea avioeroa?
Moni mies on liian laiska tekemään sitä työtä että hakisi eroa. Sen sijaan käyttävät vaikka kuukausia ilkeilyyn ja hirveään käytökseen jotta nainen kyllästyisi ja tajuaisi hakea eroa. Näin voivat myös kerjätä sympatiapisteitä kaikilta kun "paha nainen vain yhtäkkiä jätti vaikka mikään ei ollut pielessä".
Eihän se tässäkään aloituksen tapuksessa ole mies joka on tyytymätön siiheen suhteeseen vaan nainen eli kumpi on liian laiska hakemaan sitä eroa?
Mulla on kyllä ihan sama tilanne, alkuun kärsin kovastikin tästä ja salaa toivoin että veisi edes sushi-buffaan kun on mun synttärit (en sanonut tosin mitään) mutta sittemmin olen hyväksynyt asian. Hän on muuten ihmisenä sellanen todella lämmin, luotettava, todella hyväkäytöksinen ja huomioiva, aina sanojensa mittainen. Pieniä juttuja tekee kuten ostaa mun lempiviiniä (ei itse näistä niin tiedä mutta pyytää myyjää avuksi että löytyy) ja muutenkin jotenkin söpösti aina ajattelee mua ja on todella sitoutunut niin en välitä vaikka ei mua minnekään ulos ikinä vie tai matkoja/lahjoja koskaan järjestä. En ole häneltä esim synttäri- tai joululahjaa ikinä saanut edes 😅 Halit ja onnittelut kyllä.
Mulla on ainakin toistaiseksi todella hyvä olla tässä suhteessa niin valitsen olla tästä asiasta välittämättä ja järkkään itse kun se on sellaista mitä haluan tehdä. Niimpä hän saa upeita yllätysmatkoja ja illallisia aina välillä ja kaikilla on kivaa. Meillä on myös tuloerot aika isot ja niinpäin että minä ansaitsen huomattavasti enemmän ja on varallisuutta niin se vaikuttaa toki myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit siis miehen koska se oli komea mutta aivoja sillä ei ole että voisi naista huomioida välillä. Ei naisen paikka ole keittiössä tekemässä ruokaa ainakaan minun parisuhteessa. Tuollaisia suhteita on 90% suhteista että nainen palvelee miestä ja mies tuskin koskaan kiittää naista edes.
Monestako miehestä teillä oikein on kokemusta, kun noin mahtavia yleistyksiä esitetään? Suurin osa miehistä kyllä nykyisin tekee ruokaa ja on usein ihan ruokavastaa
Taas yksi duunari, joka ei ole oppinut kilpailuttamaan omaa aikaansa.
Eihän se tässäkään aloituksen tapuksessa ole mies joka on tyytymätön siiheen suhteeseen vaan nainen eli kumpi on liian laiska hakemaan sitä eroa?
Kyllä naiset sitten hakevat eroa kun ovat todenneet etteivät asiat enää paremmaksi muutu. Yleensä ennen sitä he kyllä yrittävät eri korjauskeinoja kun eivät ole heti valmiita luovuttamaan. Miehet taas eivät yleensä yritä korjauskeinoja ainakaan kovin pitkään vaan katkeroituvat huonoon suhteeseen ja rupeavat vain passiivisesti vihaamaan kumppaniaan, mutta eivät kuitenkaan hae eroa vaikka selvästi ovat tyytymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestako miehestä teillä oikein on kokemusta, kun noin mahtavia yleistyksiä esitetään? Suurin osa miehistä kyllä nykyisin tekee ruokaa ja on usein ihan ruokavastaa
Maailma on mustavalkoinen vain kun yrittää julistaa oman pään pyhää totuutta, kuin jotain evankeliumia. Oletko koskaan kuullut esim sellaisia sanoja kuin työuralla eteneminen? Esim tuotantotyöntekijästä toimihenkilöksi?
Naiset näyttelevät empaattisia sen sijaan että he oikeasti olisivat empaattisia. Empatia on toisen pään sisään menemistä, eikä sitä että otetaan joku lemmikkimarsuksi ja paapotaan tätä toisena päivätyönään.
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole mitään pyytänyt, itse olet halunnut näitä juttuja järkätä, voidaan olla ilmankin", mutta empatiaa tässäkään reaktiossa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset sitten hakevat eroa kun ovat todenneet etteivät asiat enää paremmaksi muutu. Yleensä ennen sitä he kyllä yrittävät eri korjauskeinoja kun eivät ole heti valmiita luovuttamaan. Miehet taas eivät yleensä yritä korjauskeinoja ainakaan kovin pitkään vaan katkeroituvat huonoon suhteeseen ja rupeavat vain passiivisesti vihaamaan kumppaniaan, mutta eivät kuitenkaan hae eroa vaikka selvästi ovat tyytymättömiä.
En mäkään olisi suhteessa joka muistuttaa lähinnä toista päivätyötä. Yhden asian kun saat korjattua, odottaa jo seuraava. Toisesta ihmisestä ei koskaan tule = sinä
Olen yrittänyt miehelleni puhua samaa, että olisi ihanaa jos hän jollain tapaa osoittaisi arvostusta, järjestäisi joskus jotain kivaa, antaisi lahjan (mielellään sellaisen jota oikeasti on miettinyt minua varten), veisi syömään, elokuviin, hotelliin, ihan mitä vaan. Joku ulkoretkikin olisi ihana. Vähän näkisi vaivaa ja miettisi.
Nyt oli juuri viikon työmatkalla ulkomailla. Meillä kolme lasta ja hoidin kaiken tietenkin sillä aikaa, kuten aina jos mies on pois. Oman työni lisäksi, tämä tietysti täysin itsestäänselvyys myös miehelle. Kun hän tuli takaisin hän toi minulle tuliaiseksi teepaketin. Eikä siinä vielä mitään, mutta hän teki siitä ison numeron kuinka hän osti minulle tuliaisen. Olenko jotenkin vaativa, kun tästä tuli vaan outo olo, että eikö mitään muuta oikeasti keksinyt? Itse kun olen jossain reissussa ollut, niin olen vähintään jonkun pullon tuonut ja lisäksi vielä jotain muuta, jotain sellaista jota olen miettinyt varta vasten häntä varten, enkä ikinä ole ollut noin pitkällä reissulla ja olettanut että hän hoitaa yksin kaiken kotona sillä aikaa. Mutta että sellainen pieni teepaketti oli se hänen eforttinsa, joka oli ilmeisesti hänen mielestään suuri ele, koska teki siitä vielä numeron. Tuli vaan tosi tyhmä olo.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole mitään pyytänyt, itse olet halunnut näitä juttuja järkätä, voidaan olla ilmankin", mutta empatiaa tässäkään reaktiossa ei ole.
Marttyyrius on yksi narsismin piirre. Kun tekee auliisti kaiken toisen eteen, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen rakkautta ja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään marttyyriutta sanoa tosiasiat ääneen. Minä hoidan 90% kotitöistä ja lasten asioista samalla kun teen enemmän töitä kodin ulkopuolella. Lisäksi jos jotain parisuhdeasioita miettii, niin mies ei laita tikkua ristiin niidenkään eteen. Olisinko vähemmän marttyyri jos en sanoisi näitä asioita ääneen? Juu, ero on varmasti tulossa ennen pitkään, todennäköisesti hyvinkin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole mitään pyytänyt, itse olet halunnut näitä juttuja järkätä, voidaan olla ilmankin", mutta empatiaa
Ei se ole mitään marttyyriutta sanoa tosiasiat ääneen. Minä hoidan 90% kotitöistä ja lasten asioista samalla kun teen enemmän töitä kodin ulkopuolella. Lisäksi jos jotain parisuhdeasioita miettii, niin mies ei laita tikkua ristiin niidenkään eteen. Olisinko vähemmän marttyyri jos en sanoisi näitä asioita ääneen? Juu, ero on varmasti tulossa ennen pitkään, todennäköisesti hyvinkin pian.
Olisit vähemmän marttyyri, jos olisit suhteessa jossa asiat tehtäisiin rintarinnan toisiaan kunnioittaen.
Ehkä se mies ajattelee olevansa niin hieno, että naisten kuuluu viihdyttää ja liehitellä häntä, eikä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai monet miehet??? Taas mennään HAUKOTUS..
En arvosta mammoja.