Mies joka ottaa tyytyväisenä palvelun vastaan, mutta ei koskaan itse tee/järjestä mitään?
Mieheni on tällainen, että kaiken hemmottelun ym ottaa tyytyväisenä vastaan, laitan ruokaa hänelle, hän syö kyllä tyytyväisenä tai jos ostan jotain, järjestän matkoja ym. Mutta itse ei tee mitään, ei ole edes ravintolaan vienyt, vaikka olen pyytänyt. En ymmärrä? Kuulemma hän on niin huono tällaisissa, joten jättää kaiken tekemättä.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näyttelevät empaattisia sen sijaan että he oikeasti olisivat empaattisia. Empatia on toisen pään sisään menemistä, eikä sitä että otetaan joku lemmikkimarsuksi ja paapotaan tätä toisena päivätyönään.
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole mitään pyytänyt, itse olet halunnut näitä juttuj
Mitä vittua oikein selität? Ero on ainoa itseään kunnioittavan ihmisen vaihtoehto, kun paska osuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näyttelevät empaattisia sen sijaan että he oikeasti olisivat empaattisia. Empatia on toisen pään sisään menemistä, eikä sitä että otetaan joku lemmikkimarsuksi ja paapotaan tätä toisena päivätyönään.
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole mitään pyytänyt, itse olet halunnut näitä juttuj
Olisit vähemmän marttyyri, jos olisit suhteessa jossa asiat tehtäisiin rintarinnan toisiaan kunnioittaen.
Tasa-arvoisessa suhteessa ei toisiaan tarvitse pyytää ja vaatia vaan asiat sujuu itsestään. Toki sitä voi uhrata itsensä, mutta ei siitä pidä yksin toista syyttää. Ja surkeimmat valheet kertoo itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pään sisään menemistä, esimerkiksi "hmm, kumppani järkkää aina kaikkea kivaa meille. Pitäsköhän sitä itse joskus järkätä jotain että kumppanikin voisi joskus vaan nauttia kun kaikki on jo valmiiksi suunniteltu". Empatiakyvyttömälle ei tule mieleenkään mikään tuollainen, sitä vain ilmeisesti oletetaan että "minä olen maailmannapa, minä ansaitsen sen että kaikki vain tuodaan minulle, minun ei tarvitse tehdä muiden eteen mitään". Tai vaihtoehtoisesti antagonisesti väitetään että "en minä ole m
Mitä vittua oikein selität? Ero on ainoa itseään kunnioittavan ihmisen vaihtoehto, kun paska osuu kohdalle.
Kenelle sä selität? Opettele lainaus niin tiedetään paremmin ketä sinä yrität nyt loukata.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt miehelleni puhua samaa, että olisi ihanaa jos hän jollain tapaa osoittaisi arvostusta, järjestäisi joskus jotain kivaa, antaisi lahjan (mielellään sellaisen jota oikeasti on miettinyt minua varten), veisi syömään, elokuviin, hotelliin, ihan mitä vaan. Joku ulkoretkikin olisi ihana. Vähän näkisi vaivaa ja miettisi.
Nyt oli juuri viikon työmatkalla ulkomailla. Meillä kolme lasta ja hoidin kaiken tietenkin sillä aikaa, kuten aina jos mies on pois. Oman työni lisäksi, tämä tietysti täysin itsestäänselvyys myös miehelle. Kun hän tuli takaisin hän toi minulle tuliaiseksi teepaketin. Eikä siinä vielä mitään, mutta hän teki siitä ison numeron kuinka hän osti minulle tuliaisen. Olenko jotenkin vaativa, kun tästä tuli vaan outo olo, että eikö mitään muuta oikeasti keksinyt? Itse kun olen jossain reissussa ollut, niin olen vähintään jonkun pullon tuonut ja lisäksi vielä jotain muuta, jotain sellaista jota olen miettinyt var
Tässä hyvä esimerkki siitä että sitten kun mies yrittää niin mikään ei kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me miehet tajuta naisten vihjauksia. Kysy ap mieheltäsi selkeästi kumpana päivänä kahdesta ehdottamastasi hän haluaa viedä sinut ulos syömään. Jos ei ala tapahtua niin sitten hän ei halua.
Miksi et neuvo ap:ta järjestämään ihan itse nuo treffit. Mikä estää naisia viemästä miestä ulos syömään ja järkkäämään hyviä treffejä?
Kuka tietää, ehkä mies jopa panee teitä illan päätteeksi, jos suoriuduitte hyvin.
Miltä kuulostaa kun asian kääntää näin?
Jos aloitusta oikein luen niin ymmärtäisin, että nainen nimenomaan järjestää ja on järjetänyt itse kaikkia treffejäkin mutta mies ei koskaan halua järjestää mitään "kun on siinä huono".
Meillä on sama juttu, minä keksin aina mitä lomalla tai viikonloppuna tehdään ja varaan
Täällä sama juttu, eli vastavuoroisuus puuttuu kokonaan.
Annat, huomioit, hemmottelet, rakastat, ja takaisin saat ehkä joskus jonkun murusen.
Ehkä miehet kommunikoivat keskenään eri tavalla. Vai miten ihmeessä heillä ystävyyssuhteet sujuvat kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me miehet tajuta naisten vihjauksia. Kysy ap mieheltäsi selkeästi kumpana päivänä kahdesta ehdottamastasi hän haluaa viedä sinut ulos syömään. Jos ei ala tapahtua niin sitten hän ei halua.
Miksi et neuvo ap:ta järjestämään ihan itse nuo treffit. Mikä estää naisia viemästä miestä ulos syömään ja järkkäämään hyviä treffejä?
Kuka tietää, ehkä mies jopa panee teitä illan päätteeksi, jos suoriuduitte hyvin.
Jos aloitusta oikein luen niin ymmärtäisin, että nainen nimenomaan järjestää ja on järjetänyt itse kaikkia treffejäkin mutta mies ei koskaan halua järjestää mitään "kun on siinä huono".
Meillä on sama juttu, minä keksin aina
Se on se kun sitä frendiä arvostaa enemmän. Kun se on MIES. Nainen on monille miehille pelkkä palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama juttu, minä keksin ainaEhkä miehet kommunikoivat keskenään eri tavalla. Vai miten ihmeessä heillä ystävyyssuhteet sujuvat kuitenkin?
No, maailmassa on bruttokansatuotteita, bemarin korimalleja, Stigin tuontoa, sotahistoriaa, jne. joista voi keskustella. Sen sijaan, että joku pakottaisi minut kuvailemaan, miltä tämä elämäksi kutsuttu vitsi minusta tuntuu. Moni nainen on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama juttu, minä keksin aina
Ehkä miehet kommunikoivat keskenään eri tavalla.
Kun miesten ilkeyttään keksimä evoluutiobiologia kertoo, että aivan kuten kaikilla muillakin eläimillä myös ihmisen sukupuolilla on eroja, kuin karkkivarkaista kiinni jääneet lapset valdellaan, että eipäs ole.
Mies! Älä edes luule, että kelpaat tuollaisena. Sinä olet vain vajavainen nainen. Jos opettelisit käyttäytymään kuin nainen, voisit viimein nousta tuosta selkärangattomasta surkeudestasi.
Jotkut miehet eivät edes suostu lähtemään seuraksi konsertteihin, teatteriin, matkoille. Korkeintaan mökille ähkimään ruohonleikkuuta ja puidenkaatoa!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet eivät edes suostu lähtemään seuraksi konsertteihin, teatteriin, matkoille. Korkeintaan mökille ähkimään ruohonleikkuuta ja puidenkaatoa!
Miksi heidän edes pitäisi? Miellyttääkseen naistaan? Itse ainakin koeajoin itselleni miehen jonka kanssa suuret linjat menee yhteen, mutta hänellä myös jotain omaa, eikä hän hae kaikkea sisältöä elämäänsä minun kautta.
Käytetään nyt näitä sinun tuomia esimerkkejä. Tykkään touhuta miehen kanssa mökillä. Ja teatterissa käyn kavereiden kanssa. Ihmisellä on erilaisia tarpeita, eikä niitä pysty yksi ihminen millään tyydyttämään.
Joskus nainen on koulutetumpi, menestyvämpi, nuorempi, kauniimpi, rikkaampi, kykeneväisempi jne ja mies tahalleen yrittää pistää naista alaspäin, koska ei vaan kestä sitä että nainen on parempi.
Ota yksi viikonloppu ja sano äijällesi. "Nyt eletään sun mallin mukaan". Jos mies ei laita ruokaa, et säkään laita. (piilota itsellesi jotain snackseja) Jos mies istuu ja katsoo telkkaria niin samaa teet sinä. Jos mies ei korjaa jälkiään ja vie roskia, niin et korjaa sinäkään. "Nyt kokeilen sun tyyliä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän edes pitäisi? Miellyttääkseen naistaan? Itse ainakin koeajoin itselleni miehen jonka kanssa suuret linjat menee yhteen, mutta hänellä myös jotain omaa, eikä hän hae kaikkea sisältöä elämäänsä minun kautta.
Käytetään nyt näitä sinun tuomia esimerkkejä. Tykkään touhuta miehen kanssa mökillä. Ja teatterissa käyn kavereiden kanssa. Ihmisellä on erilaisia tarpeita, eikä niitä pysty yksi ihminen millään tyydyttämään.
Mä en tykkää mökkeilystä, en mene mökille. Mies ei tykkää teatterista, hän ei mene teatteriin. Halusin miehen, joka jakaa mun kanssa sen arjen ja me tehdään toisillemme niitä arjen pieniä asioita. Elämme on ehkä tylsää ja tavanomaista jonkun muu mielestä, mutta entä sitten? Tätä tahtoo kumpikin.
Aika kysyä itseltään yksi tiukka kysymys. Millaista elämää sinä haluat elää?
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö sinä oikeasti noista asioista vai teetkö niitä vain siksi, että saat niistä hienoja somekuvia?
Tylsästä parisuhdeillallisesta saa hienon, kun kuvaa someen jokaisen ylihintaisen piperrysannoksen ylihintaisessa ravintolassa. Tietenkään se ei kiinnostaa juuri ketään seuraajista, mutta mitäs sitten. Kuvan lähettäjälle tulee hyvä mieli.Kun parisuhde-dinner päätyy liian humaltumisen jälkeen kuitenkin tappeluun siitä ettet sä koskaan järjestä mitään, sitä ei näytetä some-seuraajille.
Eikä kukaan jaksaisi matkustaa Lontooseen tai Berliiniin, jos sitä ei saisi jakaa muutenkin. Samanlaisia ostoskatuja siellä on kuin ihan missä tahansa muualla.
Ei kai kukaan jaksaisi siivota työviikon jälkeen, jos sitä ei kuvaisi someen.
Menen nyt ihan vaan mökin pihalle ähkimään ja antamaan miehelleni pusun ilman, että otan edes puhelinta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amisjonne bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt miehelleni puhua samaa, että olisi ihanaa jos hän jollain tapaa osoittaisi arvostusta, järjestäisi joskus jotain kivaa, antaisi lahjan (mielellään sellaisen jota oikeasti on miettinyt minua varten), veisi syömään, elokuviin, hotelliin, ihan mitä vaan. Joku ulkoretkikin olisi ihana. Vähän näkisi vaivaa ja miettisi.
Nyt oli juuri viikon työmatkalla ulkomailla. Meillä kolme lasta ja hoidin kaiken tietenkin sillä aikaa, kuten aina jos mies on pois. Oman työni lisäksi, tämä tietysti täysin itsestäänselvyys myös miehelle. Kun hän tuli takaisin hän toi minulle tuliaiseksi teepaketin. Eikä siinä vielä mitään, mutta hän teki siitä ison numeron kuinka hän osti minulle tuliaisen. Olenko jotenkin vaativa, kun tästä tuli vaan outo olo, että eikö mitään muuta oikeasti keksinyt? Itse kun olen jossain reissussa ollut, niin olen vähintään jonkun pullon tuonut ja lisäksi vielä jo
Miksi pitää tehdä numero ei mistään? Kaverin mies osti kaverille auton eikä varmasti tehnyt siitä mitään isoa numeroa tai hän odottanut siitä ylistystä (jos tarkoitus on päinvastoin toista muistaa, osoittaa arvostusta tai vaikkapa hemmotella, niin miksi yhtäkkiä se antaja onkin se jota pitäisi olla ylistämässä ja huomion pitäisi kääntyä häneen?) koska halusi ostaa sen hänelle, tienaa paljon paremmin kuin lastenhoitaja kaverini ja kaverini hoitanut kaikki perheen asiat todella hyvin kun mies ollut työmatkoilla ja ajeli aiemmin huonolla autolla, mutta nyt mies halusi ostaa hänelle paremman, kun hänellä oli siihen varaa. Muutenkin kaverini on ihana ja ajattelevainen ihminen, joka aina laittaa perheensä kaiken edelle ja hän jos joku on ansainnut tällaisen lahjan. Ihanaa että mieskin ymmärtää ja arvostaa vaimonsa panosta ja osoittaa sen tuolla tavalla, sen sijaan että laiskana vaan toteaisi että olen niin huono tällaisissa.
Kyllä itse kyselisin että mikä miehen mielestä on tässä taustalla kun ajattelee olevansa "huono tällaisissa" ja mitä hän suhtautuu siihen ajatukseen että hän voisi opetella olemaan "parempi" kun se kerran on toiselle osapuolelle tärkeää. Vastaukset kertoo paljon asenteesta että onko valmis opetteleen toisen mieliksi asioita. Kodin ulkopuolisten asioiden ja aktiviteettien järjestäminen edes silloin tällöin ei ole liikaa odotettu ja pyydetty.
No miksi annat miehen vapaamatkustaa? Vaihda parempaan.
"Eihän se tässäkään aloituksen tapuksessa ole mies joka on tyytymätön siiheen suhteeseen vaan nainen eli kumpi on liian laiska hakemaan sitä eroa? "
Tässä oli siitä, kun mies tuntee niin kovaa häpeää vaimon roimasta ylipainosta ettei kykene sen vuoksi tekemään kotitöitä. Viekö siis häpeä kyvyn hakea avioeroa?
Eli olet pahin marttyyri sitten jeesuksen ja tiedät sen itsekin. Kunnioitusta ei saavuteta nillittämällä ja itsensä uhraamisella.