Riitaa miehen kanssa siitä kun en ole saanut töitä
Olen ekaa kertaa ikinä työttömänä, ollut tosin jo aika pitkään. Pitkä oman alan työkokemus ja paljon koulutusta löytyy eli taustani ei ole mikään lusmu vaan päinvastoin. Jouduin vakipaikasta yt:ssä ulos ja olen hakenut sen jälkeen aktiivisesti töitä niin omalta alalta kuin sen vierestäkin. Silti ei ole tärpännyt, ei lähellekään. Ja mies on ärsyyntynyt, tullut riitaa siitä että miksi en mene töihin. Yritän kyllä kaikkeni, mutta kun en ole saanut töitä niin en ole saanut. Miten tällaisen riidan voi ratkaista?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi työtöntä naista.
Siinä olisi mies, joka osaisi auttaa. Ajattelee ainakin samalla tavalla. Kissako vei kielen? Jatka, kun pääsit alkuun. Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Ei se riita välttämättä ratkeakaan. Voit tietysti istua alas miehesi kanssa ja selittää oman kantasi. Ehkä myös perustella, miksi olet jättänyt hakematta tiettyjä työpaikkoja tai hylännyt tarjouksia. Jos miehesi ei ymmärrä tätä tai hänen näkemyksensä eivät kohtaa sinun kanssasi, voi olla aika vaikea jatkaa yhteiselämää.
Nykyaikana ei tarjota töitä, mitä ei ole itse hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit itsekin sen ongelman olet ennemmin et ole hakenut kuin hyvin rajallisesti töitä hyvin pieneltä alalta ja alueelta ja näin heittäydyt lompakkoloiseksi ja käytännössä huollettavaksi etkä ilmeisesti maksa omaa osuuttasi yhteisistä maksuista.
Kuinka kauan itse katselisit työtöntä miestä joka ei maksa osuuttaan ja muutenki maksattaa sinulla kaiken?
Onkos tässä aapee sanonut että "ei maksa osuuttaan ja maksattaa toisella kaiken?" Muutenkin vääristelet hänen kirjoittamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi työtöntä naista.
Siinä olisi mies, joka osaisi auttaa. Ajattelee ainakin samalla tavalla. Kissako vei kielen? Jatka, kun pääsit alkuun. Mikset?
Ei se saisi minkäänlaista naista, kunhan aukoo päätään.
Onko sinun mahdollista alkaa opiskelemaan uutta alaa, saisitko opintolainaa? Tai tehdä toiminimellä oman alasi, tai jonkun muun alan töitä?
Mieheni oli yhteen aikaan puoli vuotta työttömänä. Kyllähän se elättäminen harmitti, mutta hän kuitenkin osallistui yhteisiin menoihin sillä pienellä rahalla, mitä sai. Ja eniten miehen työttömyydessä parisuhdetta hiersi se, kun mies ei silloin tehnyt kotona mitään, eli oli yleisesti kovin passiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mahdollista alkaa opiskelemaan uutta alaa, saisitko opintolainaa? Tai tehdä toiminimellä oman alasi, tai jonkun muun alan töitä?
Mieheni oli yhteen aikaan puoli vuotta työttömänä. Kyllähän se elättäminen harmitti, mutta hän kuitenkin osallistui yhteisiin menoihin sillä pienellä rahalla, mitä sai. Ja eniten miehen työttömyydessä parisuhdetta hiersi se, kun mies ei silloin tehnyt kotona mitään, eli oli yleisesti kovin passiivinen.
En tiedä saisinko opintolainaa, opintotukea ainakaan en, koska olen ne jo käyttänyt. Enkä tiedä mitä alaa tässä nyt lähtisin sitten jollain lainalla opiskelemaan. Ainakin sen pitäisi olla varma työllistäjä ja lisäksi sen verran hyvä palkka, että lainalla suoritettu opiskelu kannattaisi ja saisi maksettua melko pian palkasta sen lainan pois. Siis samalla kun elättää kahta lasta. Olen 46, niin mihin tahansa ei enää varmaan ole mahdollisuuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alasi sellainen että voisit harkita yrittäjyyttä? Teillä on kuitenkin toisen tulot, niin saisi rauhassa käynnistellä toimintaa ja lapset ei vielä kalliissa iässä.
Aina sama ajatus naisella: kyllähän mies maksaa kaiken niin sinä voit ihan kaikessa rauhassa kokeilla vaikka mitä.
Onko se miesten taloudellinen hyväksikäyttö noin sisäänrakennettu teihin naisiin kun te ette näe mitään ongelmaa tuossa ajatusmallissa?
Näinhän se on aina ollut, satoja vuosia että mies on perheen pää ja tulonhankkija. Nyt yhtäkkiä kelkka on miehillä kääntynyt toisinpäin että nainen on hyväksikäyttäjä ja kelvoton puoliso jos ei tuo yhtä paljon rahaa talouteen. Ihan muutamassa vuosikymmenessä on perinteet ja arvot heitetty huishelvettiin, tienaamisen osalta. Vaikka olisi imetettäviä lapsia parikin jaloissa. Kodinhoito edelleen kuuluu kokoaikatyön ja lastenhoidon ja -kasvatuksen lisäksi äideille. Niin että kuka se tässä yhtälössä on se hyväksikäyttäjä? Ollut vuosisatoja.
Osa miehistä haluaa palata entiseen että vaimo on kotona mutta tuskin sen vuoksi että haluavat elättää yksin koko perheen, vaan alistamisen ilosta. Odottavat varmaan että nainen siltikin tienaa puolet perheen rahoista. Mahdoton yhtälö.
Sano miehelle että soittaa orpolle joka luo työpaikkoja suomeen niin kysyy siltä työpaikkaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saisinko opintolainaa, opintotukea ainakaan en, koska olen ne jo käyttänyt. Enkä tiedä mitä alaa tässä nyt lähtisin sitten jollain lainalla opiskelemaan. Ainakin sen pitäisi olla varma työllistäjä ja lisäksi sen verran hyvä palkka, että lainalla suoritettu opiskelu kannattaisi ja saisi maksettua melko pian palkasta sen lainan pois. Siis samalla kun elättää kahta lasta. Olen 46, niin mihin tahansa ei enää varmaan
Toiminimi pystyyn, tarjoat oman alasi töitä, tai esim. Siivous-, lastenhoito, eläintenhoitopalveluita, tai vaikka juhlissa kahvittajana? Saisit cv:hin täytettä ja näyttäisit ahkeralta. Sitä kautta voisi saada nopeampaa sen oikeankin työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kommentoin, koska minun alalla on mahdollista tehdä töitä toiminimellä tai oy:nä. Silti se ei kannata työttömälle, koska kysyntää ja maksavia asiakkaita ei käytännössä ole. Eli jotta yrittäjäksi ryhtyminen kannattaisi niin alalla pitäisi olla myös kysyntää niin, että oikeasti maksavia asiakkaita on riittävästi.
Oletetaan, että ap on kauppatieteiden maisteri, akateeminen työtön, joka kilpailee ison määrän kaltaisiaan kanssa avoimista työpaikoista. Vain parhaat tulee valituksi tai ne joilla on oikeat suhteet. Miten ap:n työnsaamista hyödyttäisi se, että hänellä on toiminimi, jolla tarjoaa koirien ulkoilutusta ja lastenhoitoa? Ei kyllä mitenkään. Miettikää nyt vähän mitä neuvotte.
Vaihtamalla miestä varmaan, jos hän ei noteeraa ponnistelujasi, tuskin hän niitä huomaa jatkossakaan.
Työtä ei riitä edes kaikille halukkaille. Työtä ei edeso ole mikään pakko tehdä. Typerää ULISTA töiden perään vai lisätulojen perään haikailaanko
Onpa tyhmä ukko. Kun minä jäin työttömäksi niin mies oli mielissään, kun voimme viettää enemmän aikaa yhdessä.
Mies on empatiakyvytön kusipää, joten kannattaa harkita suhteen jatkoa. Ei vaikuta kovinkaan hääppöiseltä yhteinen tulevaisuus teillä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä ukko. Kun minä jäin työttömäksi niin mies oli mielissään, kun voimme viettää enemmän aikaa yhdessä.
Sama meillä, mä tosin jättäydyin omasta halusta pois työelämästä. Mukavaa kun voi vaikka lähteä reissulle kummempia järjestelemättä.
Pitäisihän nyt kaikkien tietää se, että nyt on yt-neuvotteluita ja konkursseja kaikkialla. Nyt jos jää työttömöksi tai on nyt työtön, on tosi vaikeaa löytää uutta työpaikkaa.
Ja eikö yrittäjyys käytännössä katkaise oikeuden tukiin? Ei sitä voi lähteä pikkuisen kokeilemaan työttömänä. Ihan eri asia työpaikan ohella.
En viitsis tuollaisen idiootin kanssa olla, siis mies on idiootti tässä tapauksessa.
Eikä ilmeisesti aidosti välitä kun ei tue toista siinä vastamäessä.