Riitaa miehen kanssa siitä kun en ole saanut töitä
Olen ekaa kertaa ikinä työttömänä, ollut tosin jo aika pitkään. Pitkä oman alan työkokemus ja paljon koulutusta löytyy eli taustani ei ole mikään lusmu vaan päinvastoin. Jouduin vakipaikasta yt:ssä ulos ja olen hakenut sen jälkeen aktiivisesti töitä niin omalta alalta kuin sen vierestäkin. Silti ei ole tärpännyt, ei lähellekään. Ja mies on ärsyyntynyt, tullut riitaa siitä että miksi en mene töihin. Yritän kyllä kaikkeni, mutta kun en ole saanut töitä niin en ole saanut. Miten tällaisen riidan voi ratkaista?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ei se riita välttämättä ratkeakaan. Voit tietysti istua alas miehesi kanssa ja selittää oman kantasi. Ehkä myös perustella, miksi olet jättänyt hakematta tiettyjä työpaikkoja tai hylännyt tarjouksia. Jos miehesi ei ymmärrä tätä tai hänen näkemyksensä eivät kohtaa sinun kanssasi, voi olla aika vaikea jatkaa yhteiselämää.
En ole hylännyt mitään tarjouksia. Ei minulle ole tarjottu töitä. Jos olisi, niin olisin kyllä ottanut vastaan!
Meillä on kaksi lasta, iät 5 ja 7. Ei oikein nappaisi erota pelkän työttömyyden ja siitä johtuvan riidan takia.
Ap
Nykyään voi kuka tahansa joutua työttömäksi.
Ap:lle onnea työnhakuun. Miten itse suhtautuisit jos roolinne olisivat toisinpäin?
Mitenkäs de nyt menikään: "niin myötä- kuin vastamäess".
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle onnea työnhakuun. Miten itse suhtautuisit jos roolinne olisivat toisinpäin?
Jos meidän roolit olisi toisin päin, niin kyllähän minua harmittaisi hänen työttömyys, mutta minusta olisi ihan turhaa suuttua siitä hänelle. Ap
Nyt vastamäessä näet, onko miehelläsi rakkautta. Eihän sitä myötämäessä näekään. Eikä edes tarvita.
Mikä miehen tausta on? Vaikuttaa vähän yksinkertaiselta tyypiltä, jollei asiaa ymmärrä.
Missä asutte? Suostuuko hän muuttamaan työsi perässä, jos saat töitä muualta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehen tausta on? Vaikuttaa vähän yksinkertaiselta tyypiltä, jollei asiaa ymmärrä.
Missä asutte? Suostuuko hän muuttamaan työsi perässä, jos saat töitä muualta?
Asumme Helsingissä. Miehen tausta on se, että hän on ollut kauan sitten itsekin työttömänä, mutta nyt pitkään hyvässä vakityössä. Ei suostuisi muuttamaan, jos saisin töitä muualta, koska hän ei varmaan saisi sieltä itse töitä. Ap
En minäkään haluaisi työtöntä naista.
Onko alasi sellainen että voisit harkita yrittäjyyttä? Teillä on kuitenkin toisen tulot, niin saisi rauhassa käynnistellä toimintaa ja lapset ei vielä kalliissa iässä.
Noita tilanteita ja riitojakin tulee elämässä väistämättä. Ei se ero ole mikään ratkaisu tietenkään. Joillakuilla meistä on paha tapa päästää hätänsä ulos tuolla tavoin syyttämällä.
Omalla kohdallakin on noin käynyt ja helvetin epäreilultahan se tuntuu, kun on muutenkin pohjalla ja vereslihalla siitä järkytyksestä.
En muista miten siinä edettiin, mutta luultavasti riideltiin asiasta ja aikaa myöten löysin uuden uran ja hain koulutukseen ja sain taas töitä vuosikausiksi.
Ei kai sitä sen kummemmin muisteltu.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi työtöntä naista.
Saisihan hän ainakin toimeentulotuen verran rahaa. Jos siis asutte erillänne. Mikä ongelma?
Varmaan taloudellinen tilanne rassaa. Niin minuakin, kun mies on työttömänä ja perheen elatus minun vastuulla.
Samaan aikaan hänen on vaikea ymmärtää, että kaikesta kulutuksesta pitää karsia. Eli ei osteta olutta, sipsiä, maksulliset kanavat pois yms. Kun rahaa ei ole, sitä ei ole.
Pärjäämme kyllä ja laskut hoituu ja ruokaa on pöydässä, mutta mihinkään sitä rahaa ei ole varaa tuhlata.
Sanoit itsekin sen ongelman olet ennemmin et ole hakenut kuin hyvin rajallisesti töitä hyvin pieneltä alalta ja alueelta ja näin heittäydyt lompakkoloiseksi ja käytännössä huollettavaksi etkä ilmeisesti maksa omaa osuuttasi yhteisistä maksuista.
Kuinka kauan itse katselisit työtöntä miestä joka ei maksa osuuttaan ja muutenki maksattaa sinulla kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän roolit olisi toisin päin, niin kyllähän minua harmittaisi hänen työttömyys, mutta minusta olisi ihan turhaa suuttua siitä hänelle. Ap
Hyvä vastaus. Osoittaa kypsyyttä sinun näkökulmastasi.
Uskoisin, että löydät töitä jos asenteesi on samaa linjaa kuin asiallisessa vastauksessasi.
Terveisin kysymyksen esittänyt (työtön) mies.
Vierailija kirjoitti:
Onko alasi sellainen että voisit harkita yrittäjyyttä? Teillä on kuitenkin toisen tulot, niin saisi rauhassa käynnistellä toimintaa ja lapset ei vielä kalliissa iässä.
Aina sama ajatus naisella: kyllähän mies maksaa kaiken niin sinä voit ihan kaikessa rauhassa kokeilla vaikka mitä.
Onko se miesten taloudellinen hyväksikäyttö noin sisäänrakennettu teihin naisiin kun te ette näe mitään ongelmaa tuossa ajatusmallissa?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit itsekin sen ongelman olet ennemmin et ole hakenut kuin hyvin rajallisesti töitä hyvin pieneltä alalta ja alueelta ja näin heittäydyt lompakkoloiseksi ja käytännössä huollettavaksi etkä ilmeisesti maksa omaa osuuttasi yhteisistä maksuista.
Kuinka kauan itse katselisit työtöntä miestä joka ei maksa osuuttaan ja muutenki maksattaa sinulla kaiken?
En minä noin ole sanonut, että olisin hakenut vain rajallisesti ja vain pieneltä alalta. Sen keksit kyllä ihan itse. Päinvastoin kirjoitin aloituksessa, että olen hakenut myös muita töitä kuin oman alan. Eikä se minun ala edes ole kovin kapea. Hakijoita vain on kaikkiin avoimiin paikkoihin todella paljon. Ap
Ei se riita välttämättä ratkeakaan. Voit tietysti istua alas miehesi kanssa ja selittää oman kantasi. Ehkä myös perustella, miksi olet jättänyt hakematta tiettyjä työpaikkoja tai hylännyt tarjouksia. Jos miehesi ei ymmärrä tätä tai hänen näkemyksensä eivät kohtaa sinun kanssasi, voi olla aika vaikea jatkaa yhteiselämää.