Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
olisko jenninkin kannattanut opiskella kunnon hyvätuloinen ammatti eikä uhriutua aviomiehestään
Edelleen Jennin rahathan riittävät hyvin hänen elämäänsä. Kotimieheen eivät riitä eikä ole sellaista itselleen toivonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisuhteessa ja vakiintuneessa parisuhteessa pätee yleensä vähän eri säännöt. Kukaan normaali ei ala tuoreelta kumppanilta vippailemaan rahaa ja yleensä uuteen ihmiseen halutaan myös tehdä vaikutus ja esim tarjota ravintola-ateria. Ja huom nyt kyse ei ollut mistään michelin tason ruokailusta, kyllä aikuisella täytyy olla tuon verran rahaa.
Nuo ovat AVIOPARI. Kyllä avioliitossa voi jakaa kulut tasan, vaikka olisikin tuore liitto kyseessä. Normaalit ihmsiset tosin puhuvat asiat läpi ennen sinne ravintolaan menoa eivätkä vain oleta, että kyllä mies maksaa kaiken, koska minä olen nainen.
No ei noita voi tavalliseen aviopariin verrata kun ovat vielä tutustumisvaiheessa kuitenkin.
Totta kai voi. Vaikka olisi ensitreffit kyseessä, ei enää 2020-luvulla voi mitenkään itsestäänselvyyt
Tässä Jyrkin ja Jennin tapauksessa mies ei ole tarjonnut yhtään mitään, päinvastoin, hän on pumminut naiselta rahaa.
Heti kättelyssä ilmoitti, että häneltä ei sitten mitään taloja ja autoja tipu. Jennin autolla kuitenkin ajeli mielellään ja olisi myös mielellään muuttanut Jennin omistuskämppään valmiiseen pöytään.
No onhan nuo Jyrkin vuositulot aika huonot, kuten myös Jennin.
Mun lähihoitaja mieskin tienaa yli 50k vuodessa ja ei tee ylitöitä. Mulla ei ole itselläni ongelmaa tienata paremmin kuin mieheni, ei se minun oloani epänaiselliseksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisko jenninkin kannattanut opiskella kunnon hyvätuloinen ammatti eikä uhriutua aviomiehestään
Edelleen Jennin rahathan riittävät hyvin hänen elämäänsä. Kotimieheen eivät riitä eikä ole sellaista itselleen toivonutkaan.
miksi sitten meni naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Jennihän pärjää ihan hyvin, elämän perusasiat on kunnossa. On työpaikka, omistusasunto, auto ja säästöjäkin.
Jyrki on 10 vuotta vanhempi ja hänellä ei ole edellä mainituista yhtäkään, ja heti alkoi lainaamaan rahaa Jenniltä. Ei jatkoon.
itse jenni halusi ja meni naimisiin
turha syyttää aviomiestään nyt mistään
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Oli käsittääkseni huolissaan siitä, ettei miehellä ole vakituista työpaikkaa. Nimittäin oli tulot miten isot tahansa, ilman vakituista työtä ei oteta asuntolainaa, eikä noista tuloista kovin äkkiä säästä omarahoitusosuutta.
Vttu te ootte surkeita otuksia, ette osaa lukea ettekä todellakaan ole naisen arvoisia.
Mikä on naisen arvo ja kuinka se mitataan? Itse määrittelisin, että arvokas nainen mm. hillitsee reaktiivisuutensa, kunnioittaa muita ihmisiä, kommunikoi sivistyneesti, pukeutuu siististi ja tyylikkäästi. Naisen arvo (palkkiona?) miehelle ei voi pelkistyä pelkästään siihen, että on nainen. Toki jos nainen on hyvä, hän haluaa hyvän miehen. Omaa hyvyyttä ja arvoa ei oikein voi määritellä itse. (Olisi kyllä hyvä, jos itsearvostusta olisi, sukupuolesta riippumatta, sen verran että miettisi kenen kanssa parisuhteen haluaa rakentaa.)
Asiaan liittyen olen kyllä samoilla linjoilla. Kun molemmat haluavat perinteisen parisuhteen, se tarkoittaa sitä, että MIES kantaa SUUREMMAN taloudellisen vastuun perheensä hyväksi, silloin kun NAINEN kantaa suuremman vastuun kodista ja lapsista, HOITAEN KOTIA JA LAPSIA.
Ei vakuuta mies, joka haluaa perinteitä, on peeaa ja pummii naiseltaan rahaa kutsuttuaan hänet ravintolaan. Perinteinen parisuhde ei tarkoita naisen (tai miehen) hyväksikäyttöä. Se tarkoittaa vain sitä, että molemmat hoitavat perinteisen tavan mukaan osuutensa ja velvollisuutensa yhdessä, toistensa ja perheensä edun mukaisesti. Siihen liittyy muutakin kuin elatus.
Olen nelikymppinen ja tienaan tuon verran (eli vähän alle 2800e/kk, eikä 3000e kuten joku tuossa väitti) ja se on kyllä vähän. Ehkä nuoresta tuntuu hyvältä palkalta mutta tämän ikäisellä se on paska palkka.
Onhan 34000 €/v ihan surkea palkka ja olisi syytä mennä parempipalkkaiseen työhön jos mielii perhettä elättää.
tuon ikäisellä naisella kuuluisi olla jo lapsia
mihinköhän on oikein tuhlannut elämänsä
ei ainakaan uraan kun palkka noin paska
Mulle kyllä Jyrki kelpais. Onko empaattisempaa miestä olemassa. Sydämellinen ja tunteellinen mies ja varmasti huolehtisi lapsistakin tunnetasolla erityisen hyvin. Ei raha tuo onnea. Jenni joutuu opettelemaan sen asian kantapään kautta. Nyt olisi tarjottimella kunnollinen lempeä mies. Olisi eri ääni kellossa jos Jyrki olisi toimari ja tienaisi satojatuhansia ja ranteessa killuisi Rolex. Mutta ne sellaisen miehet ovat usein voimakkaan narsistisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen vanhaan naiset sai olla kotiäitinä omakotitalossa lasten kanssa
sitten tuli feministi...
Ja naiset sai alkaa tekemään mitä haluavat.
Ei, vaan saivat alkaa tekemään sitä eliitti haluaa. Eli hylkäämään kotinsa ja lapsensa sekä alkaa palvelemaan eliitin tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siitä palkasta ole kiinni, vaan elämänhallinnasta ja taloustaidoista. Jos meinataan perhettä perustaa ja mies vielä mainostaa haluavansa perinteisiä rooleja, niin pitäisi olla elämänhallinta siinä kuosissa että pystyy sinä peruskalliona ja perheenpäänä toimimaan.
Rakkaudesta viis.
Rakkaus ja järkevä taloudenpito eivät pois sulje toisiaan. Tuossa ei ole ongelmana se, etteikö äijä tienaisi ihan tarpeeksi vaan se, että ei ole senttiäkään rahaa tilillä, vaan jouttuu pummaamaan rahaa pari viikoa tuntemaltaan vaimolta.
Noilla tuloilla ja sillä, ettei omista mitään vaikka on 40v ei kyllä oikein hyvää kuvaa taloustilanteestaan anna. Rahat loppu ja käy vaimon kukkarolla, vaikka tienaa itsekin ihan hyvin. Nyt ei kyllä vika ole naisessa tai hänen rahan
Kotkasta omistuskämpän saa todella edullisesti, on erikoista että nelikymppinen asuu siellä vuokralla.
Mua jotenkin surettaa toi Jyrki. Ei kaikille ihmisille raha ole tärkein asia maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen vanhaan naiset sai olla kotiäitinä omakotitalossa lasten kanssa
sitten tuli feministi...
Ja naiset sai alkaa tekemään mitä haluavat.
Ei, vaan saivat alkaa tekemään sitä eliitti haluaa. Eli hylkäämään kotinsa ja lapsensa sekä alkaa palvelemaan eliitin tarpeita.
totta turiset
omakotitalon sai ennen vanhaan miehen palkalla
nyt siihen ei riitä kahdenkaan palkka
Mulla soi päässä Jyrki Jyrki älä tyrki, Jyrki tee joskus miehen työ.
Tuo parisuhde ei tule kestämään, sillä parin rahan käyttö on ihan eri maailmasta.
Millainen aikuinen mies lähtee ravintolaan syömään, kun tulee nälkä, eikä ole rahaa tilillä kuin yhteen pihviin ja silti korostaa puheissaan, kuinka loistava kokki, mutta ei viitsi kokata, kun vaimo töissä ja pyytää hänetkin ravintolaan syömään.
Ja haluaa olla vielä perinteinen mies ja perheenpää, vaikka rahaa ei ole, ei edes vaimon yhteen pihviin ravintolassa, vaikka vaimon vastuulla kotona on ruokahuonto. Missä vastavuoroisuus?
Vierailija kirjoitti:
itse jenni halusi ja meni naimisiin
turha syyttää aviomiestään nyt mistään
Hohhoijaa. Eikö näiden hakijoiden taustoja selvitetä mitenkään? Kuka h elvetti oikesti haluaa kumppanin saatikka aviopuolison, joka heti kättelyssä alkaa pumminaan rahaa? Kuka edes kehtaa alkaa vieraalta ihmiseltä vippaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noillahan on tosi pienet tulot. Ei ihme että on huoli pärjäämisestä!
Jenni kun opettelisi ostamaan kohtuudella, jäisi enemmän rahaa käyttöön. Kukaan ei tarvitse jättikokoista kaapillista esim. hammastahnaa, kauramaitoa jne. Siinä kaapillisessa oli useampi tonni rahaa kiinni.
Miksi ihmeessä? Jennillä on oma asunto, auto, säästötili, vararahasto, ulkomaan lomamatkat ja kaapinsa, jonka hän on maksanut ja hankkinut omalla palkallaan, vaikka hän on 10v Jyrkiå nuorempi.
Samalla palkkatasolla ja 10v vanhempana, Jyrkillä ei mitään, ei omaa autoa, asuu vuokra-asunnossa, ei säästötiliä ja palkkapäivänä rahat menevät vippien maksamiseen.
Ja silti haluaa olla asenteeltaan perinteinen mies ja perheenpää, millä resursseilla, kysyn?
<
Mistä tiedät, että tuo kaikki on hankittu omalla palkalla eikä isin rahoilla?
Mutta ne olivat vuoden 23 tulot. Ongelma vaŕmaan on se, ettei henkilöllä ole vakaata tulevaisuutta tiedossa. Jos vielä henkilö aikoo jatkaa entisellä tyylillä hankkimatta lisävalmiuksia, niin tilanteeseen ei ole tulossa muutosta.