Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa

Vierailija
07.11.2024 |

Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.

Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…

Kommentit (726)

Vierailija
181/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelle ok, jos hän itse jäisi työttömäksi ja mies ottaisi eron sen takia? Vai kuvitteleeko olevansa jotenkin muita parempi työntekijä ja ihminen, joka ei voisi saada potkuja? Ainakaan hän ei ymmärrä, kuinka vaikeaa nykypäivänä on saada vakityöpaikkaa.

No tämäpä. Kultalusikka perseessä syntynyt typykkä, joka kuvittelee olevansa muita parempi, kun päässyt jopa puhelinaspan hommiin ja ollut sen suhteen onnekas ettei ole ilmeisesti työttömyyttä ikinä kokenyt. Täysin vieraantunut todellisuudesta, kun vakityö on hänelle joku menestyksen mittari. Opettajilla aika harvoin on vakitöitä. Puhumattakaan, jos Jyrki olisi vaikkapa ammattijalkapalloilija tai näyttelijä. Heillä vasta onkin pätkätöitä. 

Vierailija
182/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni voisi yrittää iskeä tuon aiemman kauden sulhasen.

Ensitreffeiltä tutuksi tullut Waltteri Hiljanen tienasi asuntosijoittamisella

Ensitreffit alttarilla -televisiosarjassa tunnetuksi tullut Waltteri Hiljanen, 29, on nuorten keskisuomalaisten viime vuoden tulokärkeä.

Hiljanen kokosi viihttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-waltteri-ja-julia-palja… vuonna yli 71000 euron pääomatulot, ansiotuloja hänellä oli reilut 26000 euroa.

https://www.ksml.fi/paikalliset/8045957

Ensitreffit-Waltteri ja Julia kertovat nyt totuuden kulissien takaa: "Ero oli pettymys meni ihan metsään koko juttu"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-waltteri-ja-julia-palja…

Jennille raha olennainen osa miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisko jenninkin kannattanut opiskella kunnon hyvätuloinen ammatti eikä uhriutua aviomiehestään

Eikös Jenni ole menestynyt taloudellisesti ihan kivasti ja esimerkillisesti, kun vasta 30v. On oma rivitalo-kolmio, oma auto, säästötili ja ulkomaan matka vähintäin kerran vuodessa. 

Näistä mitään ei ole Jyrkillä, vaikka sama tulotaso ja 10v vanhempi. 

Mihin Jyrki tuhlaa rahansa, kun ei varaa edes omaan autoon, vaan sitäkin lainaa Jenniltä. 

Oletko varma, että Jenni on maksanut tuon kaiken ihan itse? Isänsä kuitenkin hyvin varakas ja menestynyt, joten on hyvinkin voinut avustaa tytärtää esim. asunnon ja auton ostamisessa. 

Ei jumaliste sentään. Suomi on täynnä ihmisiä jo

Kysyin Jennistä, en kaikista suomalaisista. Et voi sanoa varmuudella, että Jennillä on oma asunto, oma auto jne. kun et tiedä, kun ne todellisuudessa on maksanut. Ja kuten itsekin totesit, oma asunto ja auto eivät ole mikään ihmeellinen saavutus elämässä. Ihan peruskauraa, jos sellaiset haluaa ostaa. Kaikki eivät halua. 

Vierailija
184/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisko jenninkin kannattanut opiskella kunnon hyvätuloinen ammatti eikä uhriutua aviomiehestään

Eikös Jenni ole menestynyt taloudellisesti ihan kivasti ja esimerkillisesti, kun vasta 30v. On oma rivitalo-kolmio, oma auto, säästötili ja ulkomaan matka vähintäin kerran vuodessa. 

Näistä mitään ei ole Jyrkillä, vaikka sama tulotaso ja 10v vanhempi. 

Mihin Jyrki tuhlaa rahansa, kun ei varaa edes omaan autoon, vaan sitäkin lainaa Jenniltä. 

Oletko varma, että Jenni on maksanut tuon kaiken ihan itse? Isänsä kuitenkin hyvin varakas ja menestynyt, joten on hyvinkin voinut avustaa tytärtää esim. asunnon ja auton ostamisessa. 

E

tosin nyky-suomessa velaton asunto ja auto on kyllä melkoinen saavutus

Vierailija
185/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste sentään. Suomi on täynnä ihmisiä jotka tienaa about saman verran kuin tämä Jenni ja ihan itse hankkivat asunnot ja autot. Vai meinaatko sinä että kaikilla on varakas isä? 

Ei tuo Jyrkikään millään työmarkkinatuen suuruisella summalla elä, joko taloudenhallinnassa on ongelmia tai taustalla on jotain velkoja. 

---

Ei jumaliste sentään. Pankkilaina ei ole mikään menestyksen mittari. Vai meinaatko, että kaikilla suomalaisilla on velaton asunto? :D

Vierailija
186/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut Albert Ajetin, 43, törkeästä raiskauksesta, törkeästä seksuaalisesta kajoamisesta ja seksuaalisesta ahdistelusta 5 vuoden ja 7 kuukauden mittaiseen vankeusrangaistukseen.

Rikokset tapahtuivat Helsingissä 6. ja 9. marraskuuta 2023. Rikoksilla on kolme uhria. He ovat kaikki kehitysvammaisia, täysi-ikäisiä naisia, joita Ajeti kyyditsi invataksilla.

Kaikki rikokset tapahtuivat invataksissa siten, että uhrit olivat Ajetin kanssa kaksin.

Vierailija
187/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.

Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.

Miksi Jenni ei tienaa haluamiaan rahoja itse?

Vierailija
188/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaiken ja nainen vain siivoilee ja kokkailee. 

Vierailija
189/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynäpistoolilla uhkaillut mies tuomittiin hovioikeudessa vuosien vankeuteen muun muassa tapon yrityksestä

Hovioikeus tuomitsi Markus Ossi Pekka Salomäen, 39, neljän ja puolen vuoden vankeuteen muun muassa tapon yrityksestä, neljästä laittomasta uhkauksesta, pahoinpitelystä ja törkeästä ampuma-aserikoksesta.

Vierailija
190/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse lienee siitä, että miehellä ei ole ollut vakituista työtä ja on aina kesän työttömänä. Tämä on tyypillistä kouluissa, jos henkilöllä ei pätevyyttä. Pitäisi siis kouluttautua lisää, jotta tulisi vakautta töihin ja palkkakin kasvaisi. Ymmärrän kyllä naisenkin näkökulman, jos rahat on aina loppu ja työn jatkuvuus on epäselvä.

Julkisuudessakin opettajat ovat valittaneet siitä, ettei vakinaisteta ja joutuvat siksi olemaan kesät työttöminä (tai tekemään muita töitä, jos onnistuvat saamaan). Siis ihan pätevät opettajat. Se on säästökeino. Koulutus ei tänä päivänä takaa hyvää palkkaa, tai välttämättä edes työpaikkaa.

Vierailija
191/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin ja useimpien täällä kirjoittavien mielestä esim. Teemu Pukki on epäonnistunut elämässä, koska hänellä ei ole vakutuista työtä. Pelaajasopimuksethan eivät koskaan ole toistaiseksivoimassaolevia. 

Vierailija
192/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimä olen koulutukseltani maisteri, olen ollut nyt vuoden työttömänä. Saan työmarkkinatukea asumistukea, ne ovat yhteensä 900e. Vuokraan tuosta menee yli puolet. Loput laskuihin ja ruokaan. Olen ajatellut, että jos saisin 1500e, eläisin huolettomasti ja voisin tehdä kaikkea ylimääräistä. 2000e kuussa olisi jo huikea summa, siitä voisi säästää useamman satasen asuntoa varten.

Ilmeisesti kaikilla on eri käsitys rahasta. 

Onneksi itselle onnea on aina tuonut kaikki muu kuin raha. Kai olen sitten vähään tyytyväinen. Eikä haittaa se, että mies ei ole korkeasti koulutettu. 

Vierailija
193/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos tapahtui pisimmän, 7 vuoden vankeustuomion saaneen Osamah Ibrahim Habeeb AI Yasarin, 31, asunnolla. Hän oli myös ennen joukkoraiskausta ja sen jälkeen lukuisia kertoja sukupuoliyhteydessä tytön kanssa.

Osa teoista oli kovakouraisia, ja niistä aiheutui tytölle kipua.

Abdulrahman Bash, 26, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 6,5 vuoden vankeustuomion.

Othman Ghadif Khalaf, 25, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 5,5 vuoden vankeustuomion.

Vierailija
194/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimä olen koulutukseltani maisteri, olen ollut nyt vuoden työttömänä. Saan työmarkkinatukea asumistukea, ne ovat yhteensä 900e. Vuokraan tuosta menee yli puolet. Loput laskuihin ja ruokaan. Olen ajatellut, että jos saisin 1500e, eläisin huolettomasti ja voisin tehdä kaikkea ylimääräistä. 2000e kuussa olisi jo huikea summa, siitä voisi säästää useamman satasen asuntoa varten.

Onneksi itselle onnea on aina tuonut kaikki muu kuin raha. Kai olen sitten vähään tyytyväinen. Eikä haittaa se, että mies ei ole korkeasti koulutettu. 

Tai sitten kaikki vain eivät asu jossain peräkylällä, jossa vuokra on 450€/kk. Tuolla hinnalla ei esim. täältä Jyväskylästä saa edes yksiötä. Jos saisin 900€/kk, asumiskulujen jälkeen käyttöön jäisi 250€. 1500€/kk ei todellakaan takaisi huoletonta elämää, jossa voi käyttää rahaa miten sattuu. 

Vierailija
195/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikos tapahtui pisimmän, 7 vuoden vankeustuomion saaneen Osamah Ibrahim Habeeb AI Yasarin, 31, asunnolla. Hän oli myös ennen joukkoraiskausta ja sen jälkeen lukuisia kertoja sukupuoliyhteydessä tytön kanssa.

Osa teoista oli kovakouraisia, ja niistä aiheutui tytölle kipua.

Abdulrahman Bash, 26, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 6,5 vuoden vankeustuomion.

Othman Ghadif Khalaf, 25, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 5,5 vuoden vankeustuomion.

ihana pelihetki tytölle

Vierailija
196/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisteriksi olet yllättävän pihalla realiteeteista. 2000€/kk ei todellakaan ole huikea summa. Aikuisilla kun yleensä on muitakin kuluja kuin vuokra. 

Vierailija
197/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotutkinto kestää aika monta vuotta. Itsellä kesti 7. Moni yliopistosta valmistunut on 30 tai yli, joten ei se ole ihme, jos 40v. ei vielä ole omistusasuntoa varsinkin jos on ollut pätkätöitä jne. ja asunut sinkkuna. Hankala siinä silloin säästellä hirveästi.

Vierailija
198/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkinto kestää aika monta vuotta. Itsellä kesti 7. Moni yliopistosta valmistunut on 30 tai yli, joten ei se ole ihme, jos 40v. ei vielä ole omistusasuntoa varsinkin jos on ollut pätkätöitä jne. ja asunut sinkkuna. Hankala siinä silloin säästellä hirveästi.

Jyrkillä ei ole yliopistotutkintoa. Mutta noin muuten: et sinä asuntolainaa saa pätkätöillä. Ja opettajan työt ovat erittäin suurelta osin pätkätöitä. 

Vierailija
199/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaiken ja nainen vain siivoilee ja kokkailee. 

Eikös ne tuota tarkoitakin? Palstalta olen lukenut, että miehet usein haluavat perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin ja lapset.

Vierailija
200/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne tuota tarkoitakin? Palstalta olen lukenut, että miehet usein haluavat perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin ja lapset.

Joo, tarkoittivat silloin, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta mennä töihin. Nykyisin tuollainen asetelma ei ole perinteinen, vaan auttamatta vanhanaikainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi