Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä Jenniä hyvin. Tässähän on kyse siitä, että _molemmat_ halusi perinteisen suhteen. Eli Jenni hoitaisi enemmän kotia ja olisi ehkä kotiäitinä ja mies perheen päänä ottaisi enemmän elatusvastuuta. Nythän tilanne on se, että Jenni hoitaa ns. naisten hommat ja sen lisäksi elättää Jyrkin, joka lainailee rahaa ja laskee sentilleen ruoatkin. Eli ymmärrän varsin hyvin Jenniä, koska lähtökohta oli mikä oli.
Hän haki perinteistä parisuhdetta jossa hän tekee kotityöt. Uusimmassa jaksossa hän vaihtoi mielipidettään ja haluaakin 50/50 kotityöjaon.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka noin vaativa ja tarkka akka menee tuntemattoman kanssa naimisiin ja alkaa heti hää yöstä muhinoimaan.
Jotenkin ristiriitaista tai onko ollut jo niin epätoivoinen luullen sieltä lottovoiton saavansa. Kamala pätemisen tarve ja loukkaava käytös. Ei taastusti löydy ketään joka tuollaisen tyrannin kanssa pystyisi elää. Eikö se mies jo tajua lähteä.
Olen nainen ja alkoi kyllä sääliksi käymään sitä miestä, kaikki hänen elämäntavat haukutaan.
Aivan varmasti löytää jonkun ja saa suomalaisella mittarilla "onnellisen parisuhteen",missä riidellään säännöllisesti, rakkautta eikä seksiä ole, riidellään lisää ja sitten erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."
Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.
En minä ainakaan perheen perustamiseen autoa tarvinut. Ihan sperma riitti. Pystyin myös elättämään perheeni ilman autoa. Ajattelepa sitä.
M55
Varmaan tuo jossain keskikaupungilla helsingissä onnistuu, mutta ei juuri muualla. Haja-asutusalueilla on vaikea viedä sairas lapsi tk:n julkisilla ja liikkumine
Haja-asutusalue tarkotitaa maaseutua. Kaikissa Suomen suurissa kaupungeissa on niin kattava julkinen liikenne, että autottomuus ei ole millään tavalla välttämätöntä. Itse asun Jyväskylässä ja tuosta 200m päästä lähtee 15min välein busseja, joilla pääsisin tarvittaessa esim. terveyskeskukseen. Enkä edes asu keskustassa, vaan keskustaan on täältä matkaa noin 6km.
Jenni tahtoo perinteiset sukupuoliroolit, mutta ei tahdo olla äiti, joka huolehtii kaikista kotitöistä. Jokin tässä yhtälössä ei täsmää....
Vierailija kirjoitti:
"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."
Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.
Sairastu sitten epilepsiaan, ei siinä mitään, auton voit kyllä pitää, mutta mites sitten vähintään 12kk ajokielto? T. Vaikeahoitoista epilepsiaa sairastava, se julkisilla kulkeva. Mutta arvaa mitä? Ei mitään mahdollisuutta sinun kanssa sillä aviopuoliso löytyy jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan nuo Jyrkin vuositulot aika huonot, kuten myös Jennin.
Mun lähihoitaja mieskin tienaa yli 50k vuodessa ja ei tee ylitöitä. Mulla ei ole itselläni ongelmaa tienata paremmin kuin mieheni, ei se minun oloani epänaiselliseksi tee.
Onko 50k bruttotulon vai verotettavan ansiotulon määrä? Eivät ole sama asia. Nyt julkaistut tiedot ovat verotettava ansiotulo, joka on pienempi euromäärä kuin bruttotulo.
Ansiotulot 52k ja verotettava ansiotulo 43k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt Jenni munasi itsensä. Eikä ole kummoisen näköinen ja aika tiukkapipon oloinen. Huoliikohan kukaan mies enää kun munannut itsensä telkkarissa.
Siis Jennihän on hyvännäköinen nainen monessakin suhteessa ja Jennillä on vakituinen työpaikka, omistusasunto, pitää huota itsestään, on liikunnallinen , käy salilla jne. Jenni on kyllä todella monelle miehelle ihan hyvä saalis. Pitää huolta raha-asioistaan jne.
Jos tuollainen nainen ei muka kelpaa miehille niin jo on ihme. Minkälaisia kynnysmattoja ja ilmaisia piikoja Marilynin ulkoäöllä varustettuna ne tavalliset miehet kaljamahoineen muka hakee ja huolii??? Kyllä jennillä takuulla ottajia on ja jos ei ole niin turhaan miehet itkee, että kun eivät saa naista. Silloin on kyllä rima liian korkealla, jos jennin ulkonäöllä ja luonteella varustettu nainen ei kelpaa. Kannattaa etsiä sitten joku
Jos kolmekymppinen on vielä sinkku, niin luonteessa täytyy olla jotain vikaa.
"Käsittämätöntä, että ventovieraan asiat ärsyttävät noin paljon. Etkä sinä voi tietää Jyrkin antamista lupauksista yhtään mitään, vai oletko joku selvännäkijä?
Kannattaa varmaan yrittää rauhoittua ja meuhkata vähemmän."
Nyt keskustellaan Maikkarin katsojille tarjoamasta viihdeohjelmasta, josta katsojat voivat keskustella, kuin urheilukilpailusta tai Sohvaperuna-ohjekmasta.
Eikös he ihan itse tulleet antamaan kansalle sirkushuvia ja viidettä, kaikkien arvosteltavaksi.
Tietysti tilanne olisi toinen, jos he olisivat yksityishenkilöitä, mutta nyt keskustellaan viihdeohjelmasta, johon he ovat itse halunneet tulla julkisuudenalttarille esille ja arvosteltavaksi. Siitä lienee jopa maksettu.
"Jenni haluaa perinteiset rooli, joissa mies elättää perheen ja nainen huolehtii kodista"
Miksi se sitten valittaa siitä, että hänen pitää ottaa "äidin" rooli ja huolehtia niistä kotitöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka noin vaativa ja tarkka akka menee tuntemattoman kanssa naimisiin ja alkaa heti hää yöstä muhinoimaan.
Jotenkin ristiriitaista tai onko ollut jo niin epätoivoinen luullen sieltä lottovoiton saavansa. Kamala pätemisen tarve ja loukkaava käytös. Ei taastusti löydy ketään joka tuollaisen tyrannin kanssa pystyisi elää. Eikö se mies jo tajua lähteä.
Olen nainen ja alkoi kyllä sääliksi käymään sitä miestä, kaikki hänen elämäntavat haukutaan.
Minun eksäni oli tuollainen, tein hänen mielestään kaiken väärin. Ei ole ollut eron jälkeen mitään mielenkiintoa tutustua naisiin, tai olla heidän kanssaan missään tekemisissä.
No se on hyvä. Ei siinä ainakaan naiset mitään menettä. Katkera ukko on kamalaa seuraa. Kaikki paha on naisissa, itsessä ei mitään vikaa:D
Onhan tuo pieni palkka ja huolestuttavaa, ettei hän halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan perheen perustamiseen autoa tarvinut. Ihan sperma riitti. Pystyin myös elättämään perheeni ilman autoa. Ajattelepa sitä.
M55
Varmaan tuo jossain keskikaupungilla helsingissä onnistuu, mutta ei juuri muualla. Haja-asutusalueilla on vaikea viedä sairas lapsi tk:n julkisilla ja liikkumine
Elämä autottomana ei ole vaikeaa, kun siitä ei tee vaikeaa. Kaikkeen tottuu. Toki ymmärtän, että maaseudulla auto on aikalailla pakollinen, mutta Jenni asuu Helsingissä ja Jyrki Kotkassa. Kumpikaan ei ole maaseutua edes nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pieni palkka ja huolestuttavaa, ettei hän halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa.
Miksi se ei ole huolestuttavaa, ettei samanlaiset tulot omaava Jenni halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa?
S-tana. Opiskelin -90 luvulla oikiksessa ja olin baarissa töissä. Elätin tuolloin(kin) miesystävän. Se päättyi siihen, kun alkoi nyppimään, että tukia saadessaan tuli kilisevän pussin kanssa minun (!), tosin vanhempieni omistamaan asuntoon. Toi toki kaljat mullekin. Mutta ei ikinä ruokaa, sähköjä, jne.
Valmistuin -97. Kummasti vaan, kun työuraan pääsin kiinni, niin joka pirun mies on minun rahoilla elelllyt.
Päätin 10 v sitten, että enää en elätä miehiä. Siitäpä lähtien sitten sinkku, kun ei ole löytynyt miestä, joka ei minusta yrittäisi hyötyä. Joten sinkkuna parempi.
Se, vaan jotenkin kääntyy aina niin, että minä olen varakkaampi ja mies yrittää siivellä lusmuilla. EI kiitos enää.
asianajaja
Kyllähän sinä niitä miehiä löysit, niin mikä siinä meni pieleen sinun mielestäsi?
Tarkennan hieman, että mitkä "halusi" ohjasivat sinut olemaan niiden miesten seurassa?
Sanon suoraan. Huolimatta ammatistani olin liian pitkään hyväuskoinen miesten suhteen. Kunnes sitten yksi toisensa jälkeen tilanne oli se, että minun varoilla ja minun ostamilla syömisillä. Kun suhteet alkoi toistamaan toisiaan, niin riitti.
Mikä minut ohjasi olemaan noiden miesten kanssa? Juuri liiallinen hyväuskoisuus; puheet, siitä, että velka maksetaan takaisin; ihmetys siitä, että voiko mies käyttäytyä näin. Mutta koska olin aina parempituloisempi, niin olisi tuntunut väärältä vaatia kassalla miestä maksamaan (koska ei ole varaa)...
Niinpä. Tyhmyyttäni tein ja miesten viisautta. Hyväksikäyttöähän se on ollut.
Miten se menikään "suutarin lapsella ei ole omia kenkiä"....
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.
Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.
Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.
Pystyy. Tienaan tuon verran ja reissataan ulkomaillakin paristi vuodessa, asutaan omakotitalossa ja perheessä kaksi autoa. Mitään ei puutu keneltäkään.
Onko se siis palstalaisten mielestä pummaamista, jos sanon mieheleeni: "Maksa sinä ruokaostokset tällä kertaa. Minä maksat sitten palkkapäivänäni (ne ruokaostokset, jotka silloin tehdään)"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.
Pystyy. Tienaan tuon verran ja reissataan ulkomaillakin paristi vuodessa, asutaan omakotitalossa ja perheessä kaksi autoa. Mitään ei puutu keneltäkään.
Onnistuu Pihtiputaalla, ei onnistu Helsingissä. Jenni haluaa asua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuon Jennin tulot oli suunnilleen samat. Tekopyhää ja rahanahneutta
Jennillä taitaa olla myös oma asunto ja säästöjä sekä edellisiä suhteita, joissa on ilmeisesti joutunut maksajaksi ja tuolla palkalla ei ketään elätetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ei ole huolestuttavaa, ettei samanlaiset tulot omaava Jenni halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa?
Siksi, kun kyseinen mies on itse sanonut, että haluaa perinteisen parisuhteen. Ei pidä väittää tuollaista, jos ei siihen kykene.
Sitaattiin kuuluu laittaa linkki, jotta voidaan tarkistaa, onko tietosi pätevästä lähteestä. Tosin ihan lukutaidolla ymmärtää, ettei ole. Opettaja kun on eri asia kuin luokanopettaja. Ihminen voi työskennellä hyvin monessakin paikassa opettajana olematta luokanopettaja tai aineenopettaja.