Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Jennille ei riitä mikään. Vaikka Jyrkillä olisi miljoonatulot, Jenni keksisi jotain nipottamista. Väärin viikatut bokserit kaapissa, väärin täytetty astianpesukone, väärin grillattu pihvi, väärin leikattu nurmikko jne. jne. Ja kaiken päälle Jenni ei saa edes nukuttua, kun toinen kuorsaa eikä Jenni millään voi siirtyä toiseen huoneeseen nukkumaan. Hoh.hoi.jaa. Kunnon prinsessa tämä Jenni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku mikään ei riitä lehmälle.
Jyrki pummii Jenniltä rahaa ja sinä nimittelet Jenniä lehmäksi???
Ei se ole pummimista, jos olettaa naisen maksavan osan kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.
Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.
Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.
Miksi Jenni ei tienaa haluamiaan rahoja itse?
Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaiken ja nainen vain siivoilee ja kokkailee.
Eikös ne tuota tarkoitakin? Palstalta olen lukenut, että miehet usein haluavat perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin ja lapset.
S-tana. Opiskelin -90 luvulla oikiksessa ja olin baarissa töissä. Elätin tuolloin(kin) miesystävän. Se pää
ja nyt syytät lapsettomuudestasi kaikkia maailman miehiä
Lapset katselleet hieman liikaa jenkkisarjoja, kun miehisyyden mittariksi on tullut se, onko miehellä autoa :D
Onko miehellä luokanopettajan koulutus? Vai tekeekö töitä ylioppilaan statuksella?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 34k on tuon ikäiselle koulutetulle? ihmiselle vähän. Mä tienaan melkein tuplat, enkä silti pidä itseäni erityisen hyvätuloisena. En kyllä pienituloisenakaan, mutta kyllä vähältä kuulostaa 34 tonnia. Toki verottaja tasaa nettotuloja aika paljon, eli käteen jäävä osuus on mulla kaukana tuplasta vaikka brutto sen melkein onkin.
Opettajan koulutus ja työ. Onhan se surkeaa että on näin.
"Et selkeästi tiedä, kun et ymmärrä, että ihan koulutukset käyneitäkin opettajia on määräaikaisuuskierteessä, koska kunnat säästävät. Jos oikeasti olisit opetusalalla, tietäisti tämänkin. Kouluttautuminen ei millään alalla takaa vakituista työpaikkaa nyky-Suomessa."
No sovitaan sitten niin ettei kenenkään kannata edes yrittää. Mukavaa iltaa. Minä päätän tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistotutkinto kestää aika monta vuotta. Itsellä kesti 7. Moni yliopistosta valmistunut on 30 tai yli, joten ei se ole ihme, jos 40v. ei vielä ole omistusasuntoa varsinkin jos on ollut pätkätöitä jne. ja asunut sinkkuna. Hankala siinä silloin säästellä hirveästi.
Jyrkillä ei ole yliopistotutkintoa. Mutta noin muuten: et sinä asuntolainaa saa pätkätöillä. Ja opettajan työt ovat erittäin suurelta osin pätkätöitä.
"Peruskoulun opettajan koulutus- ja kelpoisuusvaatimuksena on maisterintutkinto. Luokanopettajien pääaineena on kasvatustiede tai kasvatuspsykologia, kun taas aineenopettajien pääaineena on opetettava aine. Perusopetuksen opettajien tulee suorittaa myös pedagogiset opinnot."
Ja maisterin tutkinnon saat mistä?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä luokanopettajan koulutus? Vai tekeekö töitä ylioppilaan statuksella?
No ei ole. Kerrottu varmaan 5000 kertaa jo. Eikä Jyrki edes työskentele luokanopettajana, vaan on valmistavan luokan opettaja. Kaksi eri asiaa.
Minusta on vähän tökeröä ehdottaa syömään lähtöä ja vasta laskun tullessa ottaa puheeksi, että lasku ilman muuta puolitetaan. Mielestäni sitten kumpikin maksaa omansa, jos kumpikaan ei tarjoa. Ei mitään sentin tarkkuudella puolittamisia, koska siinäkin jompi kumpi päätyy maksamaan enemmän kuin oma annos olisi maksanut.
Toisekseen mies kovasti painotti, ettei suostu naisen elätettäväksi ja uhrautuu, että ei tunne itseään naisen veroiseksi rahatilanteen vuoksi. Mutta kuitenkin taitaa hoitaa rahojaan vähän huolettomasti jos ei ole lainkaan säästöjä ja ilmeisesti pyytää erinäisissä tilanteissa, että voisi maksaa myöhemmin naiselle takaisin. Ristiriitaista.
Kuinka noin vaativa ja tarkka akka menee tuntemattoman kanssa naimisiin ja alkaa heti hää yöstä muhinoimaan.
Jotenkin ristiriitaista tai onko ollut jo niin epätoivoinen luullen sieltä lottovoiton saavansa. Kamala pätemisen tarve ja loukkaava käytös. Ei taastusti löydy ketään joka tuollaisen tyrannin kanssa pystyisi elää. Eikö se mies jo tajua lähteä.
Olen nainen ja alkoi kyllä sääliksi käymään sitä miestä, kaikki hänen elämäntavat haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän tökeröä ehdottaa syömään lähtöä ja vasta laskun tullessa ottaa puheeksi, että lasku ilman muuta puolitetaan. Mielestäni sitten kumpikin maksaa omansa, jos kumpikaan ei tarjoa. Ei mitään sentin tarkkuudella puolittamisia, koska siinäkin jompi kumpi päätyy maksamaan enemmän kuin oma annos olisi maksanut.
Toisekseen mies kovasti painotti, ettei suostu naisen elätettäväksi ja uhrautuu, että ei tunne itseään naisen veroiseksi rahatilanteen vuoksi. Mutta kuitenkin taitaa hoitaa rahojaan vähän huolettomasti jos ei ole lainkaan säästöjä ja ilmeisesti pyytää erinäisissä tilanteissa, että voisi maksaa myöhemmin naiselle takaisin. Ristiriitaista.
Lisättäköön vielä että Jennin käytös on todella vastenmielistä monin tavoin ja olen samaa mieltä siitä, että ei taitaisi kyseinen mies kelvata, vaikka tulot olisi mitä. Kuitenkin tuossa Jyrkin touhussa on alkanut myös ilmetä vähän erikoisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.
Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaiken ja nainen vain siivoilee ja kokkailee.
Eikös ne tuota tarkoitakin? Palstalta olen lukenut, että miehet usein haluavat perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin ja lapset.
S-tana. Opiskelin -90 luvulla oikiksessa ja olin baarissa töissä. Elätin tuolloin(kin) miesystävän. Se päättyi siihen, kun alkoi nyppimään, että tukia saadessaan tuli kilisevän pussin kanssa minun (!), tosin vanhempieni omistamaan asuntoon. Toi toki kaljat mullekin. Mutta ei ikinä ruokaa, sähköjä, jne.
Valmistuin -97. Kummasti vaan, kun työuraan pääsin kiinni, niin joka pirun mies on minun rahoilla elelllyt.
Päätin 10 v sitten, että enää en elätä miehiä. Siitäpä lähtien sitten sinkku, kun ei ole löytynyt miestä, joka ei minusta yrittäisi hyötyä. Joten sinkkuna parempi.
Se, vaan jotenkin kääntyy aina niin, että minä olen varakkaampi ja mies yrittää siivellä lusmuilla. EI kiitos enää.
asianajaja
Kyllähän sinä niitä miehiä löysit, niin mikä siinä meni pieleen sinun mielestäsi?
Tarkennan hieman, että mitkä "halusi" ohjasivat sinut olemaan niiden miesten seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se edelleen menee, mies on naiselle ensisijaisesti lompakko jota lypsää.
Ja ilman tuohon alistumista ei naiselta saa rakkautta. Sairas maailma
Ja nainen miehelle ilmainen piika. Jos nainen ei alistu ilmaiseksi työmyyräksi kotona ja suostu seksiin vaikka ei itse yhtään halua niin ei saa mieheltä rakkautta. Niin sairas on maailma.
Tässä tää tilanne on vain se, että mies on käynyt naisen lompakolla eikä nainen miehen loppakolla, mutta itkekää vaan.
Tässä mies vaatii naista yksin tekemään kaikki kotityöt ja silti vaatii, että nainen kustantaa kaikesta 50% niin en kyllä ymmärrä miten se nainen täsätä tilanteesta hyötyy.
Kerro sinä, kun näytät ymmärtävän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistotutkinto kestää aika monta vuotta. Itsellä kesti 7. Moni yliopistosta valmistunut on 30 tai yli, joten ei se ole ihme, jos 40v. ei vielä ole omistusasuntoa varsinkin jos on ollut pätkätöitä jne. ja asunut sinkkuna. Hankala siinä silloin säästellä hirveästi.
Jyrkillä ei ole yliopistotutkintoa. Mutta noin muuten: et sinä asuntolainaa saa pätkätöillä. Ja opettajan työt ovat erittäin suurelta osin pätkätöitä.
"Peruskoulun opettajan koulutus- ja kelpoisuusvaatimuksena on maisterintutkinto. Luokanopettajien pääaineena on kasvatustiede tai kasvatuspsykologia, kun taas aineenopettajien pääaineena on opetettava aine. Perusopetuksen opettajien tulee suorittaa myös pedagogiset opinnot."
Jyrki ei ole peruskoulun opettaja ja peruskouluissakin työskentelee aikas paljon opettajia, joilla ei ole maisterin tutkintoa. Oliko sulla muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki työskentelee valmistavan luokan opettajana. Se on eri asia kuin peruskoulu. Ota nyt edes perusasioiden verran selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaikenu
ja nainen vain siivoilee ja kokkailee.
Eikös tämä ollut myös Jyrkin unelma ja vaatimus vaimomtaan. Jyrki haluaa olla perheenpää ja toivoo vaimoksi perinteistä naisen mallia eli on kotiäitit, ekee kotityöt, hoitaa lapset ja kun mies tulee kotiin, ruoka on valmiina. Ja kyllä siinä rouvalle puuhaa riittää, jos ha
"En ole missään kuullut Jyrkin haaveilevan elämästä, jossa mies maksaa kaiken ja nainen loisii miehen lompakolla. "
Nythän se on toisin päin, Jyrki loisii naisen kukkarolla. Tuntuu olevan niin taloudenhallinta kuin elämänhallinta hakusessa, jos jos yhtenään on vippailemassa rahaa. Ja mitä se miehenä oleminen tarkoittaa. Se ei tarkoita sitä, että ryystetään kaljaa sohvalla, kun vaimo hoitaa kotia ja lapsia. Yhtälailla minäkin huolehdin kodista ja sen siisteydestä ja viihtyisyydestä; se on minunkin kotini. Yhtälailla minäkin huolehdin lapsista ja kasvatan heitä; ovathan ne minunkin lapsia. Sitä se miehenä oleminen on, vastuunottoa itsestään ja perheestään. Mitä olen vaimoa seuraillut, niin naisena oleminenkin tuntuu olevan enimmäkseen samankaltaista.
-M42
Vierailija kirjoitti:
Kuinka noin vaativa ja tarkka akka menee tuntemattoman kanssa naimisiin ja alkaa heti hää yöstä muhinoimaan.
Jotenkin ristiriitaista tai onko ollut jo niin epätoivoinen luullen sieltä lottovoiton saavansa. Kamala pätemisen tarve ja loukkaava käytös. Ei taastusti löydy ketään joka tuollaisen tyrannin kanssa pystyisi elää. Eikö se mies jo tajua lähteä.
Olen nainen ja alkoi kyllä sääliksi käymään sitä miestä, kaikki hänen elämäntavat haukutaan.
Minun eksäni oli tuollainen, tein hänen mielestään kaiken väärin. Ei ole ollut eron jälkeen mitään mielenkiintoa tutustua naisiin, tai olla heidän kanssaan missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."
Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.
En minä ainakaan perheen perustamiseen autoa tarvinut. Ihan sperma riitti. Pystyin myös elättämään perheeni ilman autoa. Ajattelepa sitä.
M55
Varmaan tuo jossain keskikaupungilla helsingissä onnistuu, mutta ei juuri muualla. Haja-asutusalueilla on vaikea viedä sairas lapsi tk:n julkisilla ja liikkuminen harrastuksiin ym voi olla vaikeata, isojen harrasteväline kassien kanssa. Ruokien raahaaminenkin voi olla avikeata , jos vaikka perheessä on 5 jäsentä, niin sitä ruokaa ym muuta saa kyllä raahata julkisilla niska limassa jne. Aika monelle perheelliselle se auto on ihan ehdoton.
Ja jos mies luulee, että pelkkä sperma riittää perheen huoltoon niin jo on ihme. Vaikka kyllähän meilläkin mies oikeasti tuli kädet tyhjinä heiluen kotiin ja minä raahasin ne kymmenet ruokakassit kotiin. Ehkä meilläkin mies luuli, että pelkkä sperma riitti perheen huoltamiseen. No ei riittänyt, se vaatii aika paljon muutakin työtä ja jopa sitä autoa usein.
Jyrki pummii Jenniltä rahaa ja sinä nimittelet Jenniä lehmäksi???