Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa

Vierailija
07.11.2024 |

Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.

Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…

Kommentit (726)

Vierailija
261/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai sillä Jyrkillä nyt jotain opintoja on?? Siis jos joku sanoo olevansa opettaja, niin kyllähän sitä olettaa, että on tutkinto, tai ainakin viittä vaille valmis. Eikö muka?

No ei. Jos on edes auttavasti selvillä todellisuudesta, tietää, että ns. epäpäteviä opettajia on Suomen kouluissa pilvin pimein. Ja tarkoitan epäpätevyydellä nyt nimenomaan sitä tutkinnon tai edes alan opintojen puutetta. Opettajan hommat eivät ole ihan niin haluttuja, että niihin olisi varaa pitää joku ehdoton vaatimus suoritetusta tutkinnosta. Minä tein jo lukiolaisena opettajan sijaisuuksia pikkupaikkakunnan alakoulussa. Ihan normaalia jo 25v sitten ja vielä normaalimpaa nykyisin, kun päteviä opettajia saa lähestulkoon rukoilla jäämään töihin tietyissä kouluissa. Eivätkä siltikään jää. 

Tein aikoinaan opettajan sijaisuuksia. En todellakaan väittänyt kenellekään olevani opettaja, vaan kerroin niinkuin asia oli, eli teen opettajan sijaisuuksia ja olen opiskellut asiaa x.  

Vierailija
262/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nainen etsisi itselleen paremman työn, niin ei tarvitse itkeä miehen palkkaa?

Ei pysy, kun ei kapasiteetti riitä. 30-vuotias jo ja tekee jotain puhelinaspaa, jota lähinnä opiskelijat tekevät rahoittaakseen opintonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mikään ei riitä lehmälle.

Vierailija
264/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.

Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.

Miksi Jenni ei tienaa haluamiaan rahoja itse?

Koska Jennille perinteiset sukupuoliroolit tarkoittavat sitä, että mies maksaa kaiken ja nainen vain siivoilee ja kokkailee. 

Eikös ne tuota tarkoitakin? Palstalta olen lukenut, että miehet usein haluavat perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin ja lapset.

S-tana. Opiskelin -90 luvulla oikiksessa ja olin baarissa töissä. Elätin tuolloin(kin) miesystävän. Se päättyi siihen, kun alkoi nyppimään, että tukia saadessaan tuli kilisevän pussin kanssa minun (!), tosin vanhempieni omistamaan asuntoon. Toi toki kaljat mullekin. Mutta ei ikinä ruokaa, sähköjä, jne. 

Valmistuin -97. Kummasti vaan, kun työuraan pääsin kiinni, niin joka pirun mies on minun rahoilla elelllyt. 

Päätin 10 v sitten, että enää en elätä miehiä. Siitäpä lähtien sitten sinkku, kun ei ole löytynyt miestä, joka ei minusta yrittäisi hyötyä. Joten sinkkuna parempi.

Se, vaan jotenkin kääntyy aina niin, että minä olen varakkaampi ja mies yrittää siivellä lusmuilla. EI kiitos enää.

asianajaja

Vierailija
265/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai sillä Jyrkillä nyt jotain opintoja on?? Siis jos joku sanoo olevansa opettaja, niin kyllähän sitä olettaa, että on tutkinto, tai ainakin viittä vaille valmis. Eikö muka?

No ei. Jos on edes auttavasti selvillä todellisuudesta, tietää, että ns. epäpäteviä opettajia on Suomen kouluissa pilvin pimein. Ja tarkoitan epäpätevyydellä nyt nimenomaan sitä tutkinnon tai edes alan opintojen puutetta. Opettajan hommat eivät ole ihan niin haluttuja, että niihin olisi varaa pitää joku ehdoton vaatimus suoritetusta tutkinnosta. Minä tein jo lukiolaisena opettajan sijaisuuksia pikkupaikkakunnan alakoulussa. Ihan normaalia jo 25v sitten ja vielä normaalimpaa nykyisin, kun päteviä opettajia saa lähestulkoon rukoilla jäämään töihin tietyissä kouluissa. Eivätkä siltikään jää. 

Tein aikoinaa

Oletko oikeasti noin tyhmä? Jos sinä työskentelet opettajana, olet silloin opettaja. Riippumatta siitä, oletko sijainen ja mikä sinun koulutuksesi on. Opettaja on ammattinimike, ei oppiarvo. 

Vierailija
266/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."

Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.

Vierailija
267/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 30 000 on pirun pieni molemmilla.... Tuohan on brutto

Vierailija
268/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan 34000 €/v ihan surkea palkka ja olisi syytä mennä parempipalkkaiseen työhön jos mielii perhettä elättää.

Määräaikaisen opettajan työvuosi on 9kk, joten vuosipalkka vastaa 3600€ kuukausiplkkaa. Se on enemmän kuin suomalaisten mediaanipalkka. Eikö akateeminen koulutus enää olekkaan arvossaan tällä palstalla?

Vierailija
269/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä jauha paskaa. Opettaja ei todellakaan kuulu niihin, joille vakituinen työpaikka lankeaa tuosta vaan, jos vain kouluttautuu ja hakee aktiivisesti töitä. Kannattaa tutustua alan työtilateeseen eikä mutuilla omalla tietämättömyydellään. Ihan julkisuudessakin on ollut keskustelua, että päteviä aktiivisia opettajiakaan ei vakinaisteta, vaan kunnat säästävät ketjuttamalla määräaikaisia työsuhteita. Tämä tarkoittaa, että opettaja on kesän työtön, vaikka olisi miten pätevä ja aktiivinen työnhakija. Katsos, kun meillä Suomessa peruskoulut eivät ole toiminnassa kesäisin."

Kyllä minä tämän tiedän. Minä olen itse opetusalalla, joskaan en peruskoulussa. Minulla on myös hyviä tuttuja jotka ovat opettajia. Osa on ollut määräaikaisia toki pitkäänkin uran alussa. Minusta on turha väittää ettei henkilö voi itse tilanteeseen mitenkään vaikuttaa, jos ei esim. ole tarvittavaa koulutusta. Nykyisin voi paljon kouluttautua myös etänä t

Et selkeästi tiedä, kun et ymmärrä, että ihan koulutukset käyneitäkin opettajia on määräaikaisuuskierteessä, koska kunnat säästävät. Jos oikeasti olisit opetusalalla, tietäisti tämänkin. Kouluttautuminen ei millään alalla takaa vakituista työpaikkaa nyky-Suomessa. 

Vierailija
270/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt Jenni munasi itsensä. Eikä ole kummoisen näköinen ja aika tiukkapipon oloinen. Huoliikohan kukaan mies enää kun munannut itsensä telkkarissa.

Siis Jennihän on hyvännäköinen nainen monessakin suhteessa ja Jennillä on vakituinen työpaikka, omistusasunto, pitää huota itsestään, on liikunnallinen , käy salilla jne. Jenni on kyllä todella monelle miehelle ihan hyvä saalis. Pitää huolta raha-asioistaan jne. 

Jos tuollainen nainen ei muka kelpaa miehille niin jo on ihme. Minkälaisia kynnysmattoja ja ilmaisia piikoja Marilynin ulkoäöllä varustettuna ne tavalliset miehet kaljamahoineen muka hakee ja huolii??? Kyllä jennillä takuulla ottajia on ja jos ei ole niin turhaan miehet itkee, että kun eivät saa naista. Silloin on kyllä rima liian korkealla, jos jennin ulkonäöllä ja luonteella varustettu nainen ei kelpaa. Kannattaa etsiä sitten joku enkelistä seuraava siellä toisessa elämässä. 

Kyllä siellä telkkarissa taisi joku muu itsensä munata, kuin  Jenni :D

Vierailija
271/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."

Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.

Niin? Miksi luulet, että 40v perheellinen mies ei voi elää täyttä elämää ilman autoa? Esimerkiksi Helsingissä auto ei ole mikään välttämättömyys, vaan julkisillakin pääsee. Myös 40-vuotiaana perheellisenä miehenä. En ainakaan koskaan ole nähnyt, että kuski olisi kieltäytynyt ottamasta kyytiin miestä, joka on yli 40v ja perheellinen. Elämä on valintoja ja kaikkien elämään ei kuulu yksityisautoilu. Siksi on äärimmäisen naiivia määritellä ihmisen arvo sen perusteella, onko hänellä auto vai ei. 

Vierailija
272/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.

Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.

Jennin omat vuositulottaisivat olla noin 2000 € enemmän kuin Jyrkillä...

viime vuonna jenni tienasi pari tonnia enemmän kuin jyrki ja 2022 10t enemmän.

Vierailija
273/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se edelleen menee, mies on naiselle ensisijaisesti lompakko jota lypsää.

Jykällä on matti kukkarossa ja hän vippaa fyrkkaa vaimolta. 

Vierailija
274/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat toki olla tuota mieltä. Mutta ei se poista sitä faktaa, että ajatusmallisi on lapsellinen ja varsin mustavalkoinen. Ihan kuin olisi olemassa yksi ja ainut oikea tapa elää ja siinä elämässä elämän päätarkoitus on haalia omaisuutta ostamalla autoja, asuntoja jne. jne. Se, että ihminen on 40v ei tarkoita, että hänen pitää hankkia silmät ja suut täyteen velkaa, kuten hyvin monilla tuonikäisillä asunnon ja auton "omistajilla" on. 

Vierailija
275/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein aikoinaa

Aivan!! Juuri näin ajattelin! 

Vierailija
276/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuttu Tasoyhtälö on validi: parisuhteen yksi edellytys on että siihen päästettävä (sanamuoto oikein) mies nostaa naisen elintasoa.

Mieshän kun pärjää lähtökohtaisesti omalla palkallaan hyvin niin naisen kallis maku tekee hänestä köyhän?

Nainen asettaa vaatimuslistan, mies toteuttaa sen tai päätyy vaihtopenkille. Simple as that.

Ja toisaalta, iät ja ajat on ollut monella varakkaalla miehellä suhteellisen huono palkkainen vaimo, mutta asia ei näin päin haittaa ollenkaan?

Vierailija
277/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulee.

Vierailija
278/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkinto kestää aika monta vuotta. Itsellä kesti 7. Moni yliopistosta valmistunut on 30 tai yli, joten ei se ole ihme, jos 40v. ei vielä ole omistusasuntoa varsinkin jos on ollut pätkätöitä jne. ja asunut sinkkuna. Hankala siinä silloin säästellä hirveästi.

Silloin ei kannata lähteä rakentamaan unelmahöttöä, eikä antamaan tyhjiä lupauksia kuten nyt Jyrki on tehnyt. 

Jyrkin on turha haaveilla olevansa perheenpää ja perinteinen mues,  elättävänsä perheensä ja vaatia vaimoa tekemään kotityöt ja hoitamaan lapset ja 2-3 lastakin tuntuu suurelta. 

Normaalitilanteessa, kulut jaettaisiin, samoin kotityöt ja lastenhoito ja nälän iskiessä, mies ei lähde ravintolaan syömään, vaan menee smarkettiin halppis jauhelihahyllylle. 

Käsittämätöntä, että ventovieraan asiat ärsyttävät noin paljon. Etkä sinä voi tietää Jyrkin antamista lupauksista yhtään mitään, vai oletko joku selvännäkijä?

Kannattaa varmaan yrittää rauhoittua ja meuhkata vähemmän.

Vierailija
279/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan perheen perustamiseen autoa tarvinut. Ihan sperma riitti. Pystyin myös elättämään perheeni ilman autoa. Ajattelepa sitä.

M55

Vierailija
280/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt Jenni munasi itsensä. Eikä ole kummoisen näköinen ja aika tiukkapipon oloinen. Huoliikohan kukaan mies enää kun munannut itsensä telkkarissa.

Siis Jennihän on hyvännäköinen nainen monessakin suhteessa ja Jennillä on vakituinen työpaikka, omistusasunto, pitää huota itsestään, on liikunnallinen , käy salilla jne. Jenni on kyllä todella monelle miehelle ihan hyvä saalis. Pitää huolta raha-asioistaan jne. 

Jos tuollainen nainen ei muka kelpaa miehille niin jo on ihme. Minkälaisia kynnysmattoja ja ilmaisia piikoja Marilynin ulkoäöllä varustettuna ne tavalliset miehet kaljamahoineen muka hakee ja huolii??? Kyllä jennillä takuulla ottajia on ja jos ei ole niin turhaan miehet itkee, että kun eivät saa naista. Silloin on kyllä rima liian korkealla, jos jennin ulkonäöllä ja luonteella varustettu nainen ei kelpaa. Kannattaa etsiä sitten joku

No ei kelpaa, koska on ihmisenä sitä mitä on, v i t t u m a i n e n naislapsi