Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Kummallakin about samat tulot, mutta silti miehen pitää maksaa laskut. Normimenininki.
Tässä yksi syy, miksi sinkkujen määrä kasvaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pieni palkka ja huolestuttavaa, ettei hän halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa.
Miksi se ei ole huolestuttavaa, ettei samanlaiset tulot omaava Jenni halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa?
Siksi, kun kyseinen mies on itse sanonut, että haluaa perinteisen parisuhteen. Ei pidä väittää tuollaista, jos ei siihen kykene.
Perinteinen parisuhde ei tarkoita sitä, että miehen pitää maksaa kaikki. Tervetuloa 2020-luvulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä Jenniä hyvin. Tässähän on kyse siitä, että _molemmat_ halusi perinteisen suhteen. Eli Jenni hoitaisi enemmän kotia ja olisi ehkä kotiäitinä ja mies perheen päänä ottaisi enemmän elatusvastuuta. Nythän tilanne on se, että Jenni hoitaa ns. naisten hommat ja sen lisäksi elättää Jyrkin, joka lainailee rahaa ja laskee sentilleen ruoatkin. Eli ymmärrän varsin hyvin Jenniä, koska lähtökohta oli mikä oli.
Hän haki perinteistä parisuhdetta jossa hän tekee kotityöt. Uusimmassa jaksossa hän vaihtoi mielipidettään ja haluaakin 50/50 kotityöjaon.
Ihan loogista, kun maksut menee 50/50. Miehille varmaan sopii tuo ja vielä niin, että nainen tekee yksin kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
"Haja-asutusalue tarkotitaa maaseutua. Kaikissa Suomen suurissa kaupungeissa on niin kattava julkinen liikenne, että autottomuus ei ole millään tavalla välttämätöntä. Itse asun Jyväskylässä ja tuosta 200m päästä lähtee 15min välein busseja, joilla pääsisin tarvittaessa esim. terveyskeskukseen. Enkä edes asu keskustassa, vaan keskustaan on täältä matkaa noin 6km. "
Eihän kysymys ole edes siitä, pärjääkö ilman autoa vai ei, vaan Jyrkin jatkuva ja toistuva Jennin auton lainaaminen, joka jäi Jennin maksettavaksi.
Jos sinä pärjäät ilman autoa, mutta ilman autoa Jyrki ei pärjännyt Helsingissä, ei Kotkassa, vaan halusi lainata Jennin autoa. Ja tämä on se pointti.
Onko ok. jatkuvasti lainata Jennin autoa. Miksi Jyrki ei halunnut käyttää julkista liikennettä?
Mikä Jennin auto? Nuohan sai häälahjaksi auton käyttöönsä kuvausten ajaksi. Ja eiköhän siihin diiliin kuulu myös bensat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pieni palkka ja huolestuttavaa, ettei hän halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa.
Miksi se ei ole huolestuttavaa, ettei samanlaiset tulot omaava Jenni halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa?
Siksi, kun kyseinen mies on itse sanonut, että haluaa perinteisen parisuhteen. Ei pidä väittää tuollaista, jos ei siihen kykene.
Perinteinen parisuhde ei tarkoita sitä, että miehen pitää maksaa kaikki. Tervetuloa 2020-luvulle!
Mitä se nykyään tarkoittaa? Sitäkö, että sekä menot että kotityöt jaetaan 50/50?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain miehen täytyy pitää sanansa, kun nainenkaan ei suostu huolehtimaan 100% kotitöistä, vaan vaatii miestäkin osallistumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsuu jonkun ravintolaan, niin pitäisi olla valmis tarjoamaan. Tai sitten kutsuessa tuo selvästi esille, että maksat sitten itse. Luulin tämän olevan itsestäänselvä jokaiselle. Siis jos kyse on tilanteesta jossa kutsutaan ravintolaan henkilö, josta on parisuhdemielessä kiinnostunut.
-M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nykyään tarkoittaa? Sitäkö, että sekä menot että kotityöt jaetaan 50/50?
Itse miellän perinteisen parisuhteen sellaiseksi, jossa mies tekee ns. miesten työt (remppahommat, auton huollot jne.) ja nainen tekee ns. naisten työt (siivoaminen, lastenhoito jne.) Mielestäni perinteinen parisuhde ei liity rahaan, vaan enemmänkin sukupuolirooleihin. Raha-asiat jokainen hoitaa perheen kokonaistilanteeseen sopivalla tavalla. Jos nainen käy töissä, kyllä hänenkin pitää osallistua kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida Jennillä riittää ulkonäkö miljoonamieheen. Saat just sitä minkä näkönenkin oot.
Av-mammoillapa riittää. Ikää 50 vuotta ja pari lasta, rupsahdus alkanut jo kaksikymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
"Jenni haluaa perinteiset rooli, joissa mies elättää perheen ja nainen huolehtii kodista"
Miksi se sitten valittaa siitä, että hänen pitää ottaa "äidin" rooli ja huolehtia niistä kotitöistä?
Siksi kun hänen pitää maksaa puolet menoista tuon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsuu jonkun ravintolaan, niin pitäisi olla valmis tarjoamaan. Tai sitten kutsuessa tuo selvästi esille, että maksat sitten itse. Luulin tämän olevan itsestäänselvä jokaiselle. Siis jos kyse on tilanteesta jossa kutsutaan ravintolaan henkilö, josta on parisuhdemielessä kiinnostunut.
-M42
Itsestäänselvyys on se, että omia aterioita ei maksateta muilla ellei toinen erikseen kerro, että haluaa tarjota. Näin toimitaan 2020-luvulla myös parisuhteissa.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän perinteisen parisuhteen sellaiseksi, jossa mies tekee ns
Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä Jenniä hyvin. Tässähän on kyse siitä, että _molemmat_ halusi perinteisen suhteen. Eli Jenni hoitaisi enemmän kotia ja olisi ehkä kotiäitinä ja mies perheen päänä ottaisi enemmän elatusvastuuta. Nythän tilanne on se, että Jenni hoitaa ns. naisten hommat ja sen lisäksi elättää Jyrkin, joka lainailee rahaa ja laskee sentilleen ruoatkin. Eli ymmärrän varsin hyvin Jenniä, koska lähtökohta oli mikä oli.
Hän haki perinteistä parisuhdetta jossa hän tekee kotityöt. Uusimmassa jaksossa hän vaihtoi mielipidettään ja haluaakin 50/50 kotityöjaon.
Eipäs, kun Jyrki halusi 50/50 raha-asioissa. Kun oli vaatinut jenniä maksamaan puolet ravintolalaskusta, jonne Jyrki ole jennit pyytänyt , niin selitteli sitten, että maksut maksetaan tietenkin 50750. Näin sanoo se perinteisten arvojen mies joka ei halunnut tehdä kotitöitä.
Ottaisi minuakin päähän, jos mies haluaisi minun tekevän suurimman osan kaikista kotihommista, mutta ei kuitenkaan itse olisi valmis antamaan vastineeksi mitään. Kuten nyt vaikka tosiaan maksamaan suurempaa osaa.
Toki en lähtökohtaisesti suostuisi mihinkään "perinteiseen työnjakoon" muutenkaan, joten en myöskään odota miehen maksavan enempää.
Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.
--
Kyllä meillä rivarissa tehdään paljonkin remppaa ja tuossa omalla pihalla on nurmikonleikkuuta, lumitöitä jne. Takkakin löytyy, joten halutessaan voisi tehdä myös puusouvia. Miksi muuten luulet, että vain puulämmitteisessä talossa asuvilla on auton huoltoon liittyviä hommia?
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis palstalaisten mielestä pummaamista, jos sanon mieheleeni: "Maksa sinä ruokaostokset tällä kertaa. Minä maksat sitten palkkapäivänäni (ne ruokaostokset, jotka silloin tehdään)"
Ei se ole pummaamista, mutta 40v taloudellisen tilanteen pitäisi olla sellainen, että ruokakassin voisi ostaa myös palkkapäivää edeltävänä päivänä.
tämähän on sitä naisten haluamaa tasa-arvoa että nainen elättää ja maksaa
en ymmärrä mistä valitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, 2020-luvun perinteinen parisuhde tarkoittaa, että nainen tekee (ainakin lähes) kaikki kotityöt mutta kaikki maksetaan puoliksi (myös esim äitiyslomalla). Jännä, kun parisuhteita ja lapsia ei synny 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis palstalaisten mielestä pummaamista, jos sanon mieheleeni: "Maksa sinä ruokaostokset tällä kertaa. Minä maksat sitten palkkapäivänäni (ne ruokaostokset, jotka silloin tehdään)"
Ei se ole pummaamista, mutta 40v taloudellisen tilanteen pitäisi olla sellainen, että ruokakassin voisi ostaa myös palkkapäivää edeltävänä päivänä.
Pitäisi pitäisi. Pitäisi minunkin olla miljonääri, mutta enpä vaan ole. Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin köyhyys? On aika tavallista myös 40-vuotiaiden keskuudessa tässä taloustilanteessa.
"Haja-asutusalue tarkotitaa maaseutua. Kaikissa Suomen suurissa kaupungeissa on niin kattava julkinen liikenne, että autottomuus ei ole millään tavalla välttämätöntä. Itse asun Jyväskylässä ja tuosta 200m päästä lähtee 15min välein busseja, joilla pääsisin tarvittaessa esim. terveyskeskukseen. Enkä edes asu keskustassa, vaan keskustaan on täältä matkaa noin 6km. "
Eihän kysymys ole edes siitä, pärjääkö ilman autoa vai ei, vaan Jyrkin jatkuva ja toistuva Jennin auton lainaaminen, joka jäi Jennin maksettavaksi.
Jos sinä pärjäät ilman autoa, mutta ilman autoa Jyrki ei pärjännyt Helsingissä, ei Kotkassa, vaan halusi lainata Jennin autoa. Ja tämä on se pointti.
Onko ok. jatkuvasti lainata Jennin autoa. Miksi Jyrki ei halunnut käyttää julkista liikennettä?