Ostatteko joulupäytään viinit S-marketista vai Alkosta?
Meillä ei ole koskaan ollut mutta nyt vois marketista jotsin ostaa.
Kommentit (120)
Miksi kyselyyn vastaavat ne jotka eivät osta viiniä??? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä viiniä suosittelet Alkosta jouluksi?
Sehän riippuu ihan siitä, mitä syötävää teillä on tarjolla, ja millaisista viineistä pidätte.
Viininjuojat ja sian syöjät ovat sielunvihollisen syntiin suistamia kanaljoja Helvetin tulisissa pätseissä niiden kärventyä kuuluu ! TOTISESTI !
Alkosta ostan. Mulle on tärkeää sellainenkin epätyypillinen viinipiirre kuin säilyvyys avattuna. Nautiskelen viiniä sen verran pitkän ajan kuluessa, että yhdellä ihmisellä pullon tyhjeneminen vie helposti kaksi viikkoa, enemmänkin.
Joulun aikaan menekki on suurempaa, kun on kiva tunnelmoida viinilasillisen ääressä, mutta eilenkin riitti yksi lasillinen joululeffan kanssa.
Aattona suvun kesken nautin tyypillisesti snapsin, lasin valkoviiniä ja oluen aterian aikana, myöhemmin lahjoja avatessa punaviinilasillisen tai terästetyn glögin. Illalla kotona Raskasta joulua, suklaata ja lasillinen punaviiniä. Eli 5 annosta 8-10 tunnin aikana. Kun lapset olivat pieniä, jätin snapsin ja jonkun lasillisen väliin ihan varmuuden varalta, vaikka en näillä nykyisilläkään juomilla ehdi humaltua.
Kukaan muukaan aaton juhlaväestä ei ole humalassa, mukavasti rentoutunut ja hilpeä tunnelma on kaikilla, lapsilla ja niilläkin aikuisilla, jotka eivät nauti mitään alkoholia. Itse pidän etenkin alkoholin mausta ja sen tuomasta lämmön tunteesta, enkä näe yhtään hyvää syytä jättää sitä joulupöydästä.
Prisman viinit ovat huono laatuisia
Jos ostaa s-marketista niin ei ehkä tule piestyksi omaa rakasta vaimoaan.
Kyllä alkoholi kuuluu joulupöytään.
Ei kai kukaan osta s-marketin viinejä, k-ryhmässä on joitain ihan laadukkaita. Muut sitten alkosta.
Kiljuunko rahat, se osaa itsekin tehdä. Oikeat juomat Alkosta kun muualta niitä ei laillisesti saa.
Täällä jo odotella Alkon aukeamista
Vierailija kirjoitti:
Ei osteta koska meillä on viinin juonti kielletty jouluna. Olen miehenä sellaisen kiellon laittanut koska kun minä olin lapsi niin äitini joi viinaa ja kaikkea jouluna aina ja oli aivan lärvät.
Sinä ja miehesi ette osaa ottaa yhtä tai kahta lasia, vaan lärvät tai ei mitään teillä ainoa vaihtoehto?
En omista ruokapöytää. Ryyppään viinat sohvalla maaten.
Meillä ei ole joulupöytää mutta juomme kiljua ja popsimme pameja.
T. Palstavassari
S-marketista. Testattiin ennen Joulua ja punainen ja valkoinen löytyivät, jotka ovat juuri sopivia joulupöytään.
Joulu olutta juomme ja terästettyä glögiä
Illaksi on varattu valkkaria ja miehelle lonkeroa, ruoan kanssa on vichyä ja kotikaljaa.