Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla duunarin vaimo?

Vierailija
05.11.2024 |

En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?

Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.

Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.

Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.

Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.

Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.

Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.

Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).

Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.

Osuuko tämä oikeaan?

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarin katsominen on mielestäni isoin ero. Ei lue kirjoja tai nettiä, ei etsi aktiivisesti uutta tietoa tai tartu uusiin kulttuuri-ilmiöihin, vaan katsoo jotain yleensä alatyylistä huumoriohjelmaa, tyyliin simpsonit, trailer park boys (sekin voi olla hieman liian "avartavaa" duunarille)

Alatyyliset jutut ja pyhä yksinkertaisuus, siis oikea älyllinen vajaus. Se on todella raskasta, kuin jakaisi elämää 5-vuotiaan kanssa

Parisuhteen kannalta ongelma myös neuvottelutaitojen ja sopimiskyvyn puute. Neuvotteluun vaaditaan eläimellistä dominanssia tai manipulointia, joka on ihan helvetin kuluttavaa

Onko sinulla monesta duunarimiehestä kokemusta vai vain yhdestä? Tuosta tulee mieleen, että älyllisen vajauksen tunne varmaan kertoo siitä, ettei sovi yhteen ja on eri aaltopituudella. Lisäksi pariskuntien äo on tutkitusti about samaa luokkaa.

Neuvottelutaidoista tulee mieleen, että aika monet ihmiset eivät osaa kuunnella, koska he osaavat ilmaista itseään lähinnä vaatimuksilla ja mielipiteillä eli heitä ei ole koskaan kuunneltu. Siksi he käyttävät voimaa ja ehdottomuutta. Oma kokemuksni on, että kuunteleminen kaikkein tärkein taito ihmissuhteissa ja vuorovaikutuksessa. Jos kuulee ja kuuntelee, niin suurin osa erimielisyyksistä vain katoaa ja päästään samalle aaltopituudelle. No, toki siitä voi seurata sekin, että toista voi manipuloida.

Sori, en halua sinua enkä muitakaan sen kummemmin analysoida, kerron vain mitä tulee mieleen tekstistä, joka on tietty vain pintahipaisua kuten koko aiheeni. Ap

Vierailija
42/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies duunari. Jos hän saisi valita meillä kuunneltaisiin vain klassista musiikkia. Superhyvä kokki ja aivan ihana mies muutenkin. Tosi lempeä. Pitää hyvää huolta hygieniastaan. Itse olen maisteri ja paljon enemmän koukussa nettiin kuin hän. Olen joka päivä niin kiitollinen tästä miehestä. Mutta tää löytyi kylläkin seurakunnasta ja en tiedä millaisia duunarit on sen ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet trolli!

Vierailija
44/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikeastaan yhtään. Jos osuisi niin en olisi mieheni kanssa.

En ihmettele, ettei osu. Koska mielikuvani ovat aika pitkälti tältä palstalta. Ap

Vierailija
45/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle kelpaa duunarimies. Tuo talouteen kuitenkin mukavat 45k€/vuosi eikä tippaakaan ylitöitä eli on kotonakin ja työt jäävät töihin. Ei polta eikä ryyppää. Pukeutuu hyvin ja pitää itsestään huolta joten on ilo silmälle. Fiksumpi kuin monet korkeammin koulutetut koska on kiinnostunut esim. maailman tilanteista ja yhteiskunnasta eikä vain itsestään. Ja ei ole myöskään kädetön tumpelo vaan osaa vaikka ja mitä.

Mut varmaan valehtelen, eihän palstailijat tiedä tällaisista miehistä mitään :D

Vierailija
46/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aloitus. Duunarivanhemmat ja isäni on ollut aina kova lukemaan ja liikkumaan, tehnyt hyvää ruokaa, siivonnut ja ollut mahtava isä.

Korkeakoulutettu miljonääri exäni ei tehnyt kotona mitään, vapaat kulki loppuajasta golfreissuilla ympäri maailmaa, kotona alisti, haukkui ja nöyryytti minua ja lapsiaan.

Nyt mulla on duunari avopuolisona ja on todella perhekeskeinen, siivoaa enemmän kuin minä, on käynyt kokkikoulun, osaa keskustella, seuraa ajankohtaisia asioita. Baareissa ei ole käynyt vuosiin

Ap:n kannattais katella elämää oman kuplan ulkopuolelta

Yleensä ylemmät sosiaaliluokat ovat aika huonoja kotitöissä. Muistanpa kuulleeni sanonnan, että jos osaat laittaa ruokaa, sinusta ei koskaan tule yritysjohtajaa

Tuo että onko mies väkivaltainen vai ei, ei liity sosiaaliluokkaan, vaan on sidoksissa ennemminkin emotionaaliseen tasapainoon, ja siihen vaikuttaa myös paljon vaimon emotionaalinen tasapaino

Vierailija
47/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies duunari. Jos hän saisi valita meillä kuunneltaisiin vain klassista musiikkia. Superhyvä kokki ja aivan ihana mies muutenkin. Tosi lempeä. Pitää hyvää huolta hygieniastaan. Itse olen maisteri ja paljon enemmän koukussa nettiin kuin hän. Olen joka päivä niin kiitollinen tästä miehestä. Mutta tää löytyi kylläkin seurakunnasta ja en tiedä millaisia duunarit on sen ulkopuolella.

Ihanalta kuulostaa, onnittelut ,kun olet löytänyt niin sopivan. En muuten tunne myöskään uskovaisia miehiä yhtään ainoaa kappaletta, heistä ei oikein edes ole minkäänlaisia mielikuviakaan. Ap

Vierailija
48/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän minä juuri luin? Itse olen duunarimies, toki en ole koskaan seurustellut elämäni aikana.

Teen 8h/pv töitä ja harvoin ylitöitä. Palkkaa saan bruttona 3500-4000 euroa kuukaudessa. Sijoitan ja säästän. Minulla on kohta velaton asunto ja velaton kesämökki löytyy jo.

Kotitöitä minä teen, siivoan ja pesen pyykkiä joka viikko. Ruokaa teen lähes päivittäin.

Jos minulla olisi lapsia niin hoitaisin niitä kyllä.

Olen ahkera töissä, olen saannut palkankorotuksia pyytämättä ja työnantaja arvostaa minua.

Kulttuuria en kyllä kovin paljoa kuluta mutta luen kirjoja, matkustelen ja luen paljon tietosanakirjoja. Alkoholia ja tupakkaa en käytä.

Vika kohta meni oikeaan, en siis kannata mitään puoluetta enkä äänestä. Mielipiteeni politiikasta on sellainen etten sitä tässä sano.

Joo ja voisin seurustella akateemisen naisen kanssa, itsetuntoni ei siitä kärsi. 

M34

Vierailija
49/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulle kelpaa duunarimies. Tuo talouteen kuitenkin mukavat 45k€/vuosi eikä tippaakaan ylitöitä eli on kotonakin ja työt jäävät töihin. Ei polta eikä ryyppää. Pukeutuu hyvin ja pitää itsestään huolta joten on ilo silmälle. Fiksumpi kuin monet korkeammin koulutetut koska on kiinnostunut esim. maailman tilanteista ja yhteiskunnasta eikä vain itsestään. Ja ei ole myöskään kädetön tumpelo vaan osaa vaikka ja mitä.

En tajua, miksi jotkut loukkaantuvat aloituksesta. Ihan yhtä lailla voisi kysyä, millaista on seurustella ylempään keskiluokkaan kuuluvan kanssa ja siinäkin on omia erikoispiirteitään, sekä universaaleja toistuvia juttuja, kuten tuo että onko mies lämmin vai väkivaltainen

Vierailija
50/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa aloitus. Duunarivanhemmat ja isäni on ollut aina kova lukemaan ja liikkumaan, tehnyt hyvää ruokaa, siivonnut ja ollut mahtava isä.

Korkeakoulutettu miljonääri exäni ei tehnyt kotona mitään, vapaat kulki loppuajasta golfreissuilla ympäri maailmaa, kotona alisti, haukkui ja nöyryytti minua ja lapsiaan.

Nyt mulla on duunari avopuolisona ja on todella perhekeskeinen, siivoaa enemmän kuin minä, on käynyt kokkikoulun, osaa keskustella, seuraa ajankohtaisia asioita. Baareissa ei ole käynyt vuosiin

Yleensä ylemmät sosiaaliluokat ovat aika huonoja kotitöissä. Muistanpa kuulleeni sanonnan, että jos osaat laittaa ruokaa, sinusta ei koskaan tule yritysjohtajaa

Tuo että onko mies väkivaltainen vai ei, ei liity sosiaaliluokkaan, vaan on sidoksissa ennemminkin emotionaaliseen tasapai

Kummasti se korkea koulutus tällä palstalla kuvitellaan joksikin autuuden tuovaksi asiaksi ja duunareita mollataan

Vierailija
51/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on se käsitys, että duunarit seuraavat paljon maailman tapahtumia reaaliajassa, koska kuuntelevat radiota. Ja tuota ajattelen myös plussana, etteivät työt tule kotiin, sehän voi olla iso plussa parisuhteelle. Ja duunari myös osaa tehdä käytännön hommia kai useimmiten.

En ylipäätään tarkoittanut aloituksellani, että duunarimiehet olisivat jotenkin huonompia kuin akateemiset, vain erilaisia, koska käytännönkin syistä elävät erilaista elämää.  Ap

Vierailija
52/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valitsee miehen lähinnä ulkonäön,koulutustason ja statuksen perusteella. Miehen luonne ja arvomaailma ei merkkaa naisille mitään.

Vierailija
53/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on akateeminen mies, eikä meillä kyllä nautiskella mitään viinejä tai korkeakulttuuria. Mies katsoo sohvalla scifisarjoja ja juo olutta. Osallistuu kotitöihin, mutta minä teen niistä valtaosan. Lisäksi mies ei osaa korjata mitään ja työt eivät todellakaan jää töihin.

Vierailija
54/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän minä juuri luin? Itse olen duunarimies, toki en ole koskaan seurustellut elämäni aikana.

Teen 8h/pv töitä ja harvoin ylitöitä. Palkkaa saan bruttona 3500-4000 euroa kuukaudessa. Sijoitan ja säästän. Minulla on kohta velaton asunto ja velaton kesämökki löytyy jo.

Kotitöitä minä teen, siivoan ja pesen pyykkiä joka viikko. Ruokaa teen lähes päivittäin.

Jos minulla olisi lapsia niin hoitaisin niitä kyllä.

Olen ahkera töissä, olen saannut palkankorotuksia pyytämättä ja työnantaja arvostaa minua.

Kulttuuria en kyllä kovin paljoa kuluta mutta luen kirjoja, matkustelen ja luen paljon tietosanakirjoja. Alkoholia ja tupakkaa en käytä.

Vika kohta meni oikeaan, en siis kannata mitään puoluetta enkä äänestä. Mielipiteeni politiikasta on sellainen etten sitä tässä sano.

Joo ja voisin seurustella akateemisen naisen kanssa, itsetuntoni ei siitä kärsi. 

M34

Kivalta kuulostaa. On selvää, että duunareita on erilaisia, tuo oli vain nopeasti naputeltu mielikuva, joka on pitkälti syntynyt palstan aiheiden perusteella. Ap

Vierailija
55/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimies on oikea kotitalousihme, enemmän se täällä siivoaa ja kokkaa kuin minä. Tienaakin enemmän kuin minä, 8-10 000€/kk käteen vaikka minä olen hyvässä duunissa it-alalla. Puhuu ja pussaa

Vierailija
56/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, kun duunari alkaa yrittäjäksi tai vaihtaa ammattia, tuleeko hänestä noilta osin erilainen ihminen? Meiltä löytyy sellainen tapaus ja voin sanoa, että ainakin vapaa-aika vähenee, se pitää paikkansa, ilmaista "paperityötä" joutuu tekemään enemmän ja illat menee läppärillä. Muut eivät pitäneet minusta paikkaansa silloin kun oli duunari, eivätkä nytkään, kun on yrittäjä. Olen kuullut sellaistakin, että duunarin puoliso pitää olla duunari, yli koulutusrajojen ei hypitä, mikä on naurettava heitto. Meillä ainakin toimii, täsin erilainen koulutustausta ja täysin erilainen ammatti, amislainen ja korkeakoulutettu viihtyvät hyvin yhdessä.

Vierailija
57/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua ap kiinnostaa, millainen on duunarimies ja hänen vaimonsa?

Oletko kenties utelias, teetkö gradua vai kirjoitatko kirjaa aiheesta? Jos ei mikään näistä uppoa, niin taidat olla tirkistelijä.

Vierailija
58/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkarin katsominen on mielestäni isoin ero. Ei lue kirjoja tai nettiä, ei etsi aktiivisesti uutta tietoa tai tartu uusiin kulttuuri-ilmiöihin, vaan katsoo jotain yleensä alatyylistä huumoriohjelmaa, tyyliin simpsonit, trailer park boys (sekin voi olla hieman liian "avartavaa" duunarille)

Alatyyliset jutut ja pyhä yksinkertaisuus, siis oikea älyllinen vajaus. Se on todella raskasta, kuin jakaisi elämää 5-vuotiaan kanssa

Parisuhteen kannalta ongelma myös neuvottelutaitojen ja sopimiskyvyn puute. Neuvotteluun vaaditaan eläimellistä dominanssia tai manipulointia, joka on ihan helvetin kuluttavaa

Onko sinulla monesta duunarimiehestä kokemusta vai vain yhdestä? Tuosta tulee mieleen, että älyllisen vajauksen tunne varmaan kertoo siitä, ettei sovi yhteen ja on eri aaltopituudella. Lisäksi pariskuntien äo on tutkitusti about samaa luokkaa.

Neuvottelutaidoista tulee

Useammasta. Olihan heissä hyviäkin puolia, mutta nämä olivat niitä, jotka nousivat itselle täysin sietämättömiksi kynnyskysymyksiksi

Itselleni se on kuin neuvottelisi simpanssin tai koiran kanssa. Kyllähän se onnistuu, ja teoriassa nämä saa toimimaan tavoilla jotka ovat itselle siedettäviä, mutta helpompaa olisi jos asioista pystyisi sopimaan niin, että se on itsellenikin kevyttä, jne. Nämä ovat kognitiivisia kykyjä, jotka vaativat aktiivisuutta ja treeniä tietyillä aivoalueilla, joita kaikki eivät ole välttämättä treenanneet, ja joita on vaikea kehittää hirveän myöhäisessä ikävaiheessa. Ei sille voi mitään, eikä kaikkien tarvitsekaan tulla toimeen kaikkien kanssa

Vierailija
59/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut ihmisten koulutuksista tai titteleistä. Olen pyörinyt nuoruuden ja lapsuuden lapin mettäperällä, nuori aikuisuus meni yritysjohtajien seassa, paljon tuli tutustuttua mm. ruotsalaisiin ja norjalaisiin johtajiin ja ihan mukavaa sakkia on löytynyt niin sieltä metsästä kuin maailmalta. Onneksi minut on kasvatettu tutustumaan ihmiseen, eikä luomaan ennakkoasenteita vaikkapa työnimikkeen perusteella

Vierailija
60/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että olet löytänyt paremman miehen! Perheväkivaltaa, alkoholismia ja muita ongelmia on ikävä kyllä kaikenlaisissa perheissä. 

Mitä kuplaan tulee, niin vanhemmiten piirit ovat aika pienet. Nuorempana tutustui monenlaisiin ihmisiin bilettäessä, kuplaantuminen tapahtui siinä kohtaa, kun eka lapsi syntyi 26v. iässä. Harrastuksissa voi tavata erilaisten kuplien ihmisiä, mutta kenenkään kanssa en ole ystävystynyt. Ystävyyskiintiö on jo täynnä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi