Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta
Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.
Kommentit (1478)
Vierailija kirjoitti:
^oletkos itse sellainen oikein "kiltti"? Kuulostat kilttimieheltä.
En ole kiltti enkä tyhmä. En myöskään kelpuuta suomalaista naista rinnalleni.
Olette täysin kelvottomia puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pipipää palsta-incel vikisijähän se siinä. Mene töihin! Ja hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet idiootti. Sössötät täysin ohi aiheen ja solvaat.
Sinä aloitit haluatko leikkiä?
Miesvauvan sielunmaisema. Oikein tarhaikäisen keskustelutaidot. Tuo aloitti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pipipää palsta-incel vikisijähän se siinä. Mene töihin! Ja hoitoon.
Keksit satuja itseäsi varten ja kirjoituksesi kirkuu psykologista egonsuojakiukuttelua.
Ei ole varmaan helppoa olla heikkolahjainen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi eeeeei, kaikki kun niin kovasti haluaisi noin positiivisen ja kivan puolison itselleen. Mikä menetys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat ne vaativat päivittäiset miesten tehtävät, joilta ei kotitöitä jouda tekemään? Osaatko nimetä jonkun niistä?
Esimerkiksi kaikki ne kotityöt jotka naiset rajaavat systemaattisesti ulos. Esimerkiksi meillä lasten koulunkäynnin ja harrastusten yms hoitamista ei lasketa. Se että viikosta kuusi tuntia joutuu käytännössä odottamaan lasta paikassa X harrastusten ajan (liian lyhyt aikajakso kerrallaan että ehtisi tekemään mitään mielekästä) lasketaan vapaa-ajaksi.
Samalla tavalla esimerkiksi ruokahuolto ei ole työtä, vaan harrastus.
Ainoat kotityöksi laskettavat asiat ovat ne joita puoliso tekee joskus (pyyhkii pölyjä (myös sen jälkeen kun olen jo tehnyt sen)), laittaa pyykit koneeseen (mutta ei kuivumaan) ja sitten se mystinen kotityö joka ei näy missään millään tavalla, mutta siihen menee käsittämättömän paljon aikaa. Erityisesti sitä tehdään läppärin tai puhelimen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat ne vaativat päivittäiset miesten tehtävät, joilta ei kotitöitä jouda tekemään? Osaatko nimetä jonkun niistä?
Esimerkiksi kaikki ne kotityöt jotka naiset rajaavat systemaattisesti ulos. Esimerkiksi meillä lasten koulunkäynnin ja harrastusten yms hoitamista ei lasketa. Se että viikosta kuusi tuntia joutuu käytännössä odottamaan lasta paikassa X harrastusten ajan (liian lyhyt aikajakso kerrallaan että ehtisi tekemään mitään mielekästä) lasketaan vapaa-ajaksi.
Ainoat kotityöksi laskettavat asiat ovat ne joita puoliso tekee joskus (pyyhkii pölyjä (myös sen jälkeen kun olen jo tehnyt sen)), laittaa pyykit koneeseen (mutta ei kuivumaan) ja sitten se mystinen kotityö joka ei näy missään millään tavalla, mutta siihen menee käsittämättömän paljon aikaa. Erityisest
Ruokahuolto on työtä. En nauti ruuanlaitosta, vaikka teen hyviä ruokia. Haluaisin ulkoistaa sen täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet idiootti. Sössötät täysin ohi aiheen ja solvaat.
Sinä aloitit haluatko leikkiä?
Miesvauvan sielunmaisema. Oikein tarhaikäisen keskustelutaidot. Tuo aloitti!
Kirjoituksesi ovat kovin lyhyitä ja sisällöttömiä, sekä toistelemasi muilta kopioidut termit huokuvat omien ajatusten puutetta.
Kirjoitustaitosi ja älysi ei tule riittämään.
Oletko nyt aivan varma että haluat jatkaa?
Oletteko koskaan katsoneet puolisoiltanne puhelimen ruutuaikaa? Teimme kerran tarkistuksen edeltäneen kahden viikon ajalta kun puoliso valitti että joutuu jatkuvasti tekemään kotitöitä jne eikä aikaa ole mihinkään muuhun.
Hän oli ollut edeltävät kaksi viikkoa keskimäärin 7h puhelimella päivässä, työpäivänsä lisäksi siis. Oma keskiarvoni oli 42 minuttia.
Ei ole ollut sen jälkeen minkäänlaista keskustelua epäsuhtaisesta kotitöiden tekemisestä. Ymmärsi hyvin nopeasti miksi tuntuu siltä ettei koskaan ehdi tehdä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kotityöksi laskettavat asiat ovat ne joita puoliso tekee joskus (pyyhkii pölyjä (myös sen jälkeen kun olen jo tehnyt sen)), laittaa pyykit koneeseen (mutta ei kuivumaan) ja sitten se mystinen kotityö joka ei näy missään millään tavalla, mutta siihen menee käsittämättömän paljon aikaa. Erityisest
sitten se mystinen kotityö joka ei näy missään millään tavalla, mutta siihen menee käsittämättömän paljon aikaa. Erityisesti sitä tehdään läppärin tai puhelimen kanssa.
No sehän on sitä samaa mitä sinä teet sitä harrastavaa lasta odotellessasi, ellei se ole vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokahuolto on työtä. En nauti ruuanlaitosta, vaikka teen hyviä ruokia. Haluaisin ulkoistaa sen täysin.
Ruokahuolto on raskasta työtä jos nainen tekee sen. Jos mies tekee, se on miehen harrastus ja vapaa-aikaa. Sama koskee montaa muutakin kotityötä, sen raskaus ja vaikeus on aina suhteellista, usein jopa työn määritelmä muuttuu tekijästä riippuen (tämän vuoksi esimerkiksi peltilehmästä huolehtiminen ei ole kotityötä vaan harrastus, vaikka sitä käytetään ainoastaan puolison menoihin).
Vierailija kirjoitti:
No sehän on sitä samaa mitä sinä teet sitä harrastavaa lasta odotellessasi, ellei se ole vapaa-aikaa.
Hyvä oletus, mutta onneksi on kirjoja - parempi kuin vain istua puhelin kourassa. Jännä ilmiö, että samaan aikaan toisaalla, puoliso istuu ropeltamassa puhelimella kotona, mutta ei voi viedä lasta harrastuksiin, ja ropeltaa puhelintaan siellä. Itselläni olisi olennaisempaakin tekemistä noina aikoina kuin odottaa.
Ainakaan kotona ei tapahdu yhtään mitään sellaista muutosta joka olisi havaittavissa, muuten kuin valitus siitä kuinka kauheasti hän on sinä aikana siivonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokahuolto on raskasta työtä jos nainen tekee sen. Jos mies tekee, se on miehen harrastus ja vapaa-aikaa. Sama koskee montaa muutakin kotityötä, sen raskaus ja vaikeus on aina suhteellista, usein jopa työn määritelmä muuttuu tekijästä riippuen (tämän vuoksi esimerkiksi peltilehmästä huolehtiminen ei ole kotityötä vaan harrastus, vaikka sitä käytetään ainoastaan puolison menoihin).
Raskasta työtä on mikä tahansa jota ei tee mielellään. Yleensä mies valitsee hänelle mieluisat työt päältä ja loput jää naiselle. Näin se vaan menee meillä ja lähes kaikissa tuntemissani perheissä. Ja auta armias niitä perheitä joissa molemmat vanhemmat tekee vain ne hommat jotka huvittaa tehdä. Niistä lapsilla ei todella ole kovin hyvät oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Aihe on metatyöt.
Ja kyllä minä ainakin lasken ihan vapaa-ajakseni sen, että vien lapsen/lapset harrastamaan ja itse teen rauhassa koirien kanssa lenkin sillä aikaa.
Ja siellä kännykässä on muuten ne harrastusten tiedotteet/whatsapp-ryhmät, Wilma, erilaiset terveydenhuollon buukkaukset, vakuutusyhtiö, lasten kaverien äidit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta työtä on mikä tahansa jota ei tee mielellään. Yleensä mies valitsee hänelle mieluisat työt päältä ja loput jää naiselle. Näin se vaan menee meillä ja lähes kaikissa tuntemissani perheissä. Ja auta armias niitä perheitä joissa molemmat vanhemmat tekee vain ne hommat jotka huvittaa teh
Höpöhöpö!
Mies valitsee yleensä ne työt, joihin nainen ei pysty. Nainen kyllä haluaisi kovasti pystyä ja suojelee haurasta egoaan sanomalla, että mies tekee ne työt, joihin nainen haluaisi pystyä mutta ei kuitenkaan pysty.
Tässäkin ketjussa usea mies on kertonut, kuinka raskasta on auton korjaus, ja kuinka naiset itse keksivät/ovat tekevinään hirveästi kotitöitä.
Ennen töitä: Keitä kahvit, tee puuro, laita lautaselle maidon, voin ja sokerin kanssa, vie puolison nenän eteen. Ruoki elukat, varaa niille päiväksi ruokaa, kerro puolisolle, mitä syödä lounaaksi. Käytä HIRRRveästi aikaa itseesi, eli käy vessassa ja meikkaa viisi minuuttia. Lähde töihin.
Töiden jälkeen: Aja kotiin, tankkaa matkalla. Ruoki elukat, keräile pyykit olohuoneesta ja makkarista, laita kone päälle. Siivoa keittiö puolison lounaan lämmityksen jäljiltä. Tee ruokaa. Oikaise ja tee kahden päivän ruuat, varaudu kuulemaan siitä huomenna palautetta. Syö. Mieti, pitäisikö tsekata anopin vointi. Laita lapselle viesti, onko kaikki hyvin toisessa kaupungissa, missä hän opiskelee ja onko rahan tarvetta. Lajittele ja vie roskat. Etsi puolisolle autotallin vara-avain käteen siitä koukusta, missä se aina on. Ripusta pyykit. Tsekkaa, paljonko on rahaa jäljellä loppukuuksi. Hosu pölynimurin kanssa vähintään eteinen ja keittiö. Mieti, mitä ruokaa viikonloppuna. Puoliso vaihtaa lampun, etsi hänelle ehjä lamppu käteen, keittiötikkaat ja vie vanha lamppu pois. Tee iltapalaksi lämpimiä voileipiä. Laita elukat nukkumaan. Heitä sohvalle pötkölleen ja ota puhelin käteen.
Mies: Aina sä vaan kyttäät sitä puhelinta.
Mun mielestä koko metatyö on naisten vallanhalun ja kontrolloinnintarpeen seurausta. Jos yh mies pukee lapselleen lämpimät vaatteet päiväkotiin,niin lapsi pärjää ihan hyvin, mutta jos perheellinen mies tekee saman, niin eikös emäntä viiletä jostain kauhanvarresta eteiseen moittimaan ja muuttamaan kaiken stressikäyrä katossa. Näin toimimalla kyseinen työtehtävä omitaan itselle ja mies työnnetään siitä pois, sitten kun sitä on parivuotta puettu kiukuttelevaa lasta eteisen lattialla, niin aletaan kirjoittelemaan tänne ja kitisemään.
Meillä 15 vuoden koulutuksen jälkeen mies sentään ei enää nykyään kehtaa väittää että hän osallistuu kotitöihin yhtä lailla, jos on kerran vuoden aikana imuroinut. Hän tekee kotitöitä, ainakin silloin kun itse olen esim viikonlopputöissä. Silti moni asia on yksin minun vastuullani. Esim ruokahuolto (paitsi kun olen pois), lasten vaatteet ja harrastusvälineet, monien laskujen maksu, Wilman seuraaminen, lasten koulu, koira, myös auton pesu ja huolto on jäänyt kokonaan minulle. Renkaat mies vaihtaa ja tekee todella ison numeron tästä ja odottaa minun olevan siitä hirmu kiitollinen ja että osoitan sen. Hän ei kuitenkaan kiitä minua siitä että syö renkaiden vaihdon jälkeen minun laittamaani ruokaa. Ns ylimääräiset ei jokaviikkoiset hommat kuten ikkuinoiden pesu, kaappien järjestely, tavaroiden kiertoon laittaminen, uusien hankkiminen jne kaikki on täysin minun vastuullani. Lomat, vapaa-ajan vietto, lasten lääkärit, neuvolat, hammaslääkärit. Varmasti vielä muitakin mitä ei tule mieleen. Kyllä, mies tekee huom pyydettäessä jotain kunnostushommia, mutta siis ei niistäkään huolehdi itse. Kaikki saa olla aivan rempallaan, pyörät ja kesäkalusteet pilaantua talven ajan ulkona jne, jos en pyydä häntä laittamaan niitä pois ja siitäkin kiukuttelee kun joku siinä on pielessä että minä näistä asioista sanon. Pitäisikö minun hänen mielestä ehkä hoitaa nekin vaan vähin äänin pois, en tiedä?
Välillä tuntuu siltä että joidenkin miesten suurin ongelma on se, että nainen ei vaan alistu samanlaiseen rooliin kuin mitä 50-luvulla. Ja silti samaan aikaan meilläkin minä olen se joka tekee enemmän töitä kodin ulkopuolella ja maksaa suurimman osan kuluista! Tässä yhtälössä ei vaan kaikki täsmää. Eipä ole kannattava diili mitenkään tämä perhe-elämä minulle, kai nyt sen itsekin tajuan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa usea mies on kertonut, kuinka raskasta on auton korjaus, ja kuinka naiset itse keksivät/ovat tekevinään hirveästi kotitöitä.
Ennen töitä: Keitä kahvit, tee puuro, laita lautaselle maidon, voin ja sokerin kanssa, vie puolison nenän eteen. Ruoki elukat, varaa niille päiväksi ruokaa, kerro puolisolle, mitä syödä lounaaksi. Käytä HIRRRveästi aikaa itseesi, eli käy vessassa ja meikkaa viisi minuuttia. Lähde töihin.
Töiden jälkeen: Aja kotiin, tankkaa matkalla. Ruoki elukat, keräile pyykit olohuoneesta ja makkarista, laita kone päälle. Siivoa keittiö puolison lounaan lämmityksen jäljiltä. Tee ruokaa. Oikaise ja tee kahden päivän ruuat, varaudu kuulemaan siitä huomenna palautetta. Syö. Mieti, pitäisikö tsekata anopin vointi. Laita lapselle viesti, onko kaikki hyvin toisessa kaupungissa, missä hän opiskelee ja onko rahan tarvetta. Lajittele ja vie roskat. Etsi puolisolle autotallin vara-avain käteen siitä koukus
Etsi puolisolle autotallin vara-avain käteen siitä koukusta, missä se aina on
😂 niin tuttua!!!
Palstalla ruikutus ja naisten solvaaminen.