Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta
Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.
Kommentit (1478)
Me asumme kerrostalossa ja minä teen yksin kaikki lampun vaihdosta ruuanlaittoon. Tai kyllä.mies kokosi yhden kaapin. Minä kilpailutin muutot ja hoidin ne yksin. Kaikista lapsen asioista vastaan minä. Ehkä muilla ok toisin mutta meillä ei ole mitään minkä mies hoitaisi,, ei ole mökkiä tai autoa.
Niin ja jos toi Prisma olis nyt ollut kiinni tai ei olis kaupat auki jne päiväkodeissa on yleensä hätävara vaatteet. Ei tarvi sitäkään stressata.
Toki tämänkin elämää suuremman katastrofin olisi voinut välttää jos kerran viikossa pitäisi jonkun vaate inventaarion. Tämä on ilmeisesti aika yleistä naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Me asumme kerrostalossa ja minä teen yksin kaikki lampun vaihdosta ruuanlaittoon. Tai kyllä.mies kokosi yhden kaapin. Minä kilpailutin muutot ja hoidin ne yksin. Kaikista lapsen asioista vastaan minä. Ehkä muilla ok toisin mutta meillä ei ole mitään minkä mies hoitaisi,, ei ole mökkiä tai autoa.
Oletko sä uupunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että jos kotona menee ennen kylmiä ilmoja ottamaan puheeksi onko lapsilla toppatakit tulevia pakkasia varten. Alkaa samantien penkominen ja puhelimeen lävähtää 20 eri linkkiä eri kauppoihin erilaisista takeista. Olen oppinut että älä puhu mitään, totea että viimevuotinen on pieni ja lähde lapsen kanssa kauppaan ja osta uusi. Siinä ei tarvitse vatvoa yhtään sen enempää. Vaimolta tämä jää huomaamatta. Naisten tekemä metatyö on sanoinkuvaamattoman raskas operaatio, miten jaksaakin yksi ihminen takertua yksittäiseen asiaan niin suurella energialla. Minun lapselle ostamaa takkia ei huomattu, se oli vain ostos tai tuli kaupasta, mutta vaimon tekemä työ on tottakai sellainen että kaikki voimat taas meni. Iskäx3
Eli sinä vain törsäät sen kummemmin miettimättä? Niin sitä pitää.
Jos sinulla on kolme lasta ja toimit kaikkien kohdalla yhtä päättöm
Joo meillä on tämä juuri. Omat rahat ja mies tienaa nettona 3600 e ja minä 1800 e joten jos ostan jotain sen on oltava edullista. Siksi on vertailtava hintoja. Mies menisi ja ostaisi kalleimman mihin minulla ei taas ole varaa kun maksamme kaiken puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että jos kotona menee ennen kylmiä ilmoja ottamaan puheeksi onko lapsilla toppatakit tulevia pakkasia varten. Alkaa samantien penkominen ja puhelimeen lävähtää 20 eri linkkiä eri kauppoihin erilaisista takeista. Olen oppinut että älä puhu mitään, totea että viimevuotinen on pieni ja lähde lapsen kanssa kauppaan ja osta uusi. Siinä ei tarvitse vatvoa yhtään sen enempää. Vaimolta tämä jää huomaamatta. Naisten tekemä metatyö on sanoinkuvaamattoman raskas operaatio, miten jaksaakin yksi ihminen takertua yksittäiseen asiaan niin suurella energialla. Minun lapselle ostamaa takkia ei huomattu, se oli vain ostos tai tuli kaupasta, mutta vaimon tekemä työ on tottakai sellainen että kaikki voimat taas meni. Iskäx3
Eli sinä vain törsäät sen kummemmin miettimättä? Niin sitä pitää.
Jos sinulla on kolm
Niin eli sä hyödyt itse tosta hommasta mitä haluat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä uupunut?
No ei ole sitä vaihtoehtoa tai muuten jää lapsi ilman ruokaa ja vaatetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyl just sitä mitä mäkin koen. Eka lapsi oli tyttö toi vaatteiden osto metailu oli ihan uskomatonta. Tuntikau
Hyvä jos teillä on rahaa. Meillä ei ole varaa ostaa ensimmäistä pakko vertailla hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyl just sitä mitä mäkin koen. Eka lapsi oli tyttö toi va
Hyvä jos teillä on rahaa. Meillä ei ole varaa ostaa ensimmäistä pakko vertailla hintoja.
Meillä olisi, ja vertaillaan silti. Paljonhan on keskiluokassa niitä joilla ei ole "varaa mihinkään". Kyllä sitä on kun sitä järjestää.
Voisit saada paremman käsityksen asiasta jos sinulla olisi mies.
Tai vaihtoehtoisesti voisit kysyä asiaa vaimoltani niin hän kertoisi miten oikeassa elämässä parisuhde toimii.
Tunnen paljon lapsiperheitä. Missään tuntemassani perheessä mies ei hoida arjen metatöitä. Ehkä ok talossa asujilla on toisin? Me asumme vuokralla kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen paljon lapsiperheitä. Missään tuntemassani perheessä mies ei hoida arjen metatöitä. Ehkä ok talossa asujilla on toisin? Me asumme vuokralla kerrostalossa.
Mä tunnen paljon lapsiperheitä. Missään tuntemassani perheessä nainen ei hoida taloon, lämmitykseen, autoihin, pihaan kuuluvia asioita. Me asumme omakotitalossa
Näitä kirjoituksia luettuani olen saanut mielleyhtymiä. Metatöiden määrä korreloi henkilön pakonomaiseen tarpeeseen pystyä hallitsemaan tilanne aina.
Elämäähän ei pysty hallitsemaan ja jos sä yrität metatyöllä estää elämän tapahtumisen. Asioista tulee tosi raskaita. Hallittavien asioiden määrä on myös ihan älytön lapsiperheissä.
Monet asiat ovat vielä isossa kuvassa täysin merkityksettömiä. Kuten vaikka juuri tämä aiemmin kirjoitettu nyrkin kasvaminen.
Ei vaikuta millään tavalla mihinkään ja vahinko oli korvattavissa yhdellä pienellä kauppa reissulla.
Jokaisen kuka kokee uupuvansa meta töissä olisi ehkä hyvä miettiä omaa ajatusmailaansa ja sitä mikä on oikeasti tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kirjoituksia luettuani olen saanut mielleyhtymiä. Metatöiden määrä korreloi henkilön pakonomaiseen tarpeeseen pystyä hallitsemaan tilanne aina.
Elämäähän ei pysty hallitsemaan ja jos sä yrität metatyöllä estää elämän tapahtumisen. Asioista tulee tosi raskaita. Hallittavien asioiden määrä on myös ihan älytön lapsiperheissä.
Monet asiat ovat vielä isossa kuvassa täysin merkityksettömiä. Kuten vaikka juuri tämä aiemmin kirjoitettu nyrkin kasvaminen.
Ei vaikuta millään tavalla mihinkään ja vahinko oli korvattavissa yhdellä pienellä kauppa reissulla.
Jokaisen kuka kokee uupuvansa meta töissä olisi ehkä hyvä miettiä omaa ajatusmailaansa ja sitä mikä on oikeasti tärkeää.
Minulle tulee sama mielleyhtymä. Kyse on kotrollin tarpeesta. Ja kun on kontrollissa, se tuo turvaa.
Onkohan niin, että perfektionistit tekevät enemmän metatöitä?
Mutta toki jossain elämänvaiheessa on pakko tehdä enemmän metatöitä kuin toisessa vaiheessa. Itse olen 56 v ja vain yksi lapsi asuu enää kotona. Olen voinut päästää irti ja ajatella, että elämä menee just niin kuin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sama mielleyhtymä. Kyse on kotrollin tarpeesta. Ja kun on kontrollissa, se tuo turvaa.Onkohan niin, että perfektioni
Tai ehkä ne joiden puoliso ei PYSTY, syystä tai toisesta ennakoimaan (no, miehet esim ajavat enemmän peräänajojakin, joten ennakoiminen...). Meillä mies ilmoittaa minulle, että tänään on lääkkeet loppu ja minä ravaan apteekkiin 12h työpäivän ohella tuosta vaan, saman tien. Omat ja lasten lääkkeet ennakoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sama mielleyhtymä. Kyse on kotrollin tarpeesta. Ja kun on kontrollissa, se t
Kaatuisiko maailma jos mies ei saisi lääkettä tänään?
Kaatuiko sun maailma nyt tähän että saat omaa aikaa kesken työpäivän apteekki reissun ajaksi? ( Kyllä tää oli vitsi tuli tosta kun sanoivat tolle miehelle et töissä sulla on omaa aikaa).
Oli muuten tuolla joku kirjoittanut tosta matkalle lähtö jutusta. Et nainen tekee listat ja mies unohtaa puolet.
Tästähän on ihan juttuakin ollut matkalaukku teoria. Kertoo susta ihmisenä paljon. Kuinka ennakoiden pakkaat. Unohtuuko mitään. Ym.
Niin esim tossa oli ihan mielettömän iso ero just miesten ja naisten käyttäytymisellä.
Naiset oli luontaisesti tosi paljon tarkempia ja heillä unohdukset sai jopa kohtuuttoman isoja mittasuhteita. Tyyliin reissusta ekat päivät pilalla kun hammastahna unohtui.
Miehet taas oli enemmän hälläväliä. Ei sit pestä hampaita tyylisiä.
Mä luulen että tossa on se ongelma. Naiset yrittää pakottaa miehiä ns muottiin jossa ovat itse. Ja tää voi olla tosi vaikea saada onnistumaan kun sieltä miehen perusluonteesta ei löydy samaa piirrettä.
Vierailija kirjoitti:
No normaalilla kaupungissa asuvalla perheenisällä ei ole mitään tuon jutun mainitsemia tekemisiä.
Meillä minä omistan myös meidän talon, joten minä hoidan itse tai sitten käytän työmiehiä. Mm. saunaremppa, rännit, puunkaadot jne. hoidan minä tilaamalla ammattilaisen ja olemalla paikalla kun he ovat täällä ja maksamalla laskun.
Mies vaihtaa autoni renkaat, kyllä, kahdesti vuodessa tämä urakka.
Ota minut Vihtoriksi!
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten tuolla joku kirjoittanut tosta matkalle lähtö jutusta. Et nainen tekee listat ja mies unohtaa puolet.
Tästähän on ihan juttuakin ollut matkalaukku teoria. Kertoo susta ihmisenä paljon. Kuinka ennakoiden pakkaat. Unohtuuko mitään. Ym.
Niin esim tossa oli ihan mielettömän iso ero just miesten ja naisten käyttäytymisellä.
Naiset oli luontaisesti tosi paljon tarkempia ja heillä unohdukset sai jopa kohtuuttoman isoja mittasuhteita. Tyyliin reissusta ekat päivät pilalla kun hammastahna unohtui.
Miehet taas oli enemmän hälläväliä. Ei sit pestä hampaita tyylisiä.
Mä luulen että tossa on se ongelma. Naiset yrittää pakottaa miehiä ns muottiin jossa ovat itse. Ja tää voi olla tosi vaikea saada onnistumaan kun sieltä miehen perusluonteesta ei löydy samaa piirrettä.
Ja tää muottiin pakottaminen saattaa kuulostaa miehestä ihan naurettavalta. Jos se oma toimintatapa ja persoona on enemmän hälläväliä. Jos vielä ajattelee just näitä arki ongelmia- unohdin ruuan no tilaanpa take away.
Unohdin ostaa hanskat no haetaan Prismasta. Ja tää voi olla tosi triggeröivää naisella ja saada hirveän isot mittasuhteet.. Vaikka ei lopulta aiheuta kun vähän säätöä
Ai se metatyö, kun ryystetään oikein kaksin käsin kaljaa, ja minkä jälkeen piestään vaimo ja lapset?
T: palstafemakko
Ainiin olihan meillä viime talvena vaate katastrofi. En tajunnut syksyllä et jätkän nyrkki on kasvanut ihan hitokseen. Molemmat syksy/ talvi hanskat "iso jäbä ei rukkasia käytä". Oli mennyt pieneksi. Meni kyl käteen mut oli epämukavat . Huomasin tämän kun ensilumi oli tullut yön aikana..
No menikö meidän elämä pilalle, lapsen tulevaisuus isän huolimattomuuden takia Kankkulan kaivoon. Pariterapiaa, avioero, alkoholismi ja ennenaikainen hauta..
Itketttyäni sikiö asennossa muutamia minuutteja tajusin ettei elämä olekkaan ohi. Nappasin lapset kyytiin ja päiväkotiin matkalla käytiin Prismassa. Maailma pelastui ja jannu sai uusia hanskoja.