Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!

Vierailija
04.11.2024 |

Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.

Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.

Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.

Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.

Kommentit (379)

Vierailija
301/379 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmettelen myös Rozan isoäidin innostusta Jimistä ja hänen talostaan.

Voisi odottaa että isoäidillä olisi ollut elämän kokemukseen perustuvaa järkeä hillitä Rozaa tästä niin varakkaasta Jimistä. Mutta hän menikin täysin rinnoin mukaan, oletuksena varakas vävy uima-altaineen. Miten Jimi onnistui puhumaan avaimet isovanhempien kotiinkin niin nopeasti.

Ylipäätänsä red flageja täynnä koko juttu. En minä pääse puolisoni puhelimeen sisälle, vaikka olemme olleet aviossa kohta 10 vuotta. Jimillä näytti olevan pääsy ja hallinta.

Vierailija
302/379 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi odottaa että isoäidillä olisi ollut elämän kokemukseen perustuvaa järkeä hillitä Rozaa tästä niin varakkaasta Jimistä. Mutta hän menikin täysin rinnoin mukaan, oletuksena varakas vävy uima-altaineen. Miten Jimi onnistui puhumaan avaimet isovanhempien kotiinkin niin nopeasti.

Ylipäätänsä red flageja täynnä koko juttu. En minä pääse puolisoni puhelimeen sisälle, vaikka olemme olleet aviossa kohta 10 vuotta. Jimillä näytti olevan pääsy ja hallinta.

Minulle on tullut järkytyksenä, miten rajattomia jotkut ihmiset ovat. Heti lainataan rahaa tai autoa, annetaan avaimet kotiin ja salasanat puhelimelle ja suoratoistopalveluihin. Olen vilpittömästi luullut itse olevani aivan ylikäveltävä kynnysmatto, jonka pitäisi oppia pitämään puoliaan, mutta en näköjään. Kenelläkään ei todellakaan ole omin päin mitään asiaa minun puhelimelleni. Ei lapsillani tai puolisollani, jonka kanssa olen ollut pian 30 vuotta. Ei sinne mennä selaamaan yhtään mitään keskusteluja tai katsomaan someprofiileja, joihin ei itsellä ole pääsyä. Ja itse mieluummin luottaisin samaan myös muiden toiminnassa. Vilpillisen salailun ja rajattoman avoimuuden väliin jää aivan luonnollinen yksityisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/379 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jimi jo tapettu?

Täh?? Miksi olisi tapettu?

Siksi että jos kusettaa sarjassa, jossain vaiheessa erehtyy kusettamaan väärää henkilöä.

Vierailija
304/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä manipuloinnin mestarit ovat yleensä perusteellisia huijauksissaan. Jimihän osoitti konkreettisia todisteita Rozalle ja muille. Tarkkaan on miettinyt aina seuraavat siirtonsa, ja miten olla uskottava. Ei nuori, ihastunut ihminen välttämättä osaa nostaa suojamuureja, ennen kuin on liian myöhäistä. Manipuloijat osaavat vedellä juuri oikeista naruista emotionaalisesti ja pelon avulla. 

Vierailija
305/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia tyyppejä tässä ketjussa. Miten voitte syyllistää uhria? Ainoa syyllinen on tää psykopaatti, joka täysin suunnitellusti huijasi nuoria uhrejaan.

On selvää että tietynlaisia ihmisiä on helpompi manipuloida kuin tosia, mutta mikään ei tässäkään tapauksessa oikeuta haukkumaan näitä naisia, jotka ovat osoittaneet rohkeutta kertomalla muille varoittavan esimerkkinsä. 

Voimia uhreille! <3 

Vierailija
306/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen Areenassa oli näistä jenkkiupseereina esiintyvistä huijareista dokumentti. Matkustettiin toiselle mantereelle ja siellä nuoret jannut hakkasivat kädet hellinä konetta vuorossa kun ihan ohjeiden mukaan lirkuttelivat lukemattomille naisille ja miehille milloin kenenäkin esiintyen ja kuvakaappausten kuvia postaillen muka ties mistä käsin. 

Toimittaja haastatteli heitä ja heiltä kysyttiin, että eikö heitä hävetä kupata ihmisiä (yksi ruotsalainen yksinhuoltaja antoi kaikkensa niin, että lapsi vietiin laitokseen kun kerran äidillä ja lapsella ei olut edes majapaikkaa), sekä aiheuttaa ihmisille psyykkisiä ja taloudellisia kärsimyksiä? Tyypit vastasivat, että kyllä rahaa laittava osapuoli tajuaa ostavansa fantasiaa ja viihdepaleluita heiltä. Että kyllä koko hereilläoloajan huomioimisesta pitääkin maksaa, koska hekin tekevät hommaa kolmessa vuorossa. No, sen kummempaa vastausta ei heiltä saanut. Uskonpa, että rahankuppauspalvelua eli rakkau

Ai kauhee, mä oon kupannut noilta 3-vuorolaisilta aikaa lurittelemalla niille mitä sattuu takaisin. Kun on ollut kiva harjoittaa enkunkieltä ja flirttailutaitoja. Eihän niitä kauan jaksa tosiaan, kun toiset vetää 3-vuorossa ja itse pitäis vetää 24/7 nukkumatta lainkaan. Mutta mikä on hauskinta, niin sen niiden vuoronvaihdon huomaa aina. Toinen juttelee ihan erilailla, eikä muista yhtään mitä on mukamas puhuttu aiemmin (eivät siis edes lue aikaisempaa keskustelua vaikka siihen menisi pari minsaa). Mutta onhan noi usein hyvin tyhmiä, heikko yleissivistys, ja jutut on niin liirumlaarum-tasoa ja siirappisia, etten oo koskaan jaksanut jallittaa näitä huijareita edes sinne rahankerjäys-vaiheeseen asti. Pahin oli kun yksi yritti houkutella matkustamaan Espanjaan tiettynä päivänä, muttei edes osannut kertoa syytä, miksi sinne pitäisi matkustaa. Mutta siis onhan tää tyhmä harrastus kiusata noita huijareita. Nyt on ollutkin ihmeen hiljaista pitkän aikaa. Oonkohan mä jollain rikollisten mustalla listalla, että sille ei kannata kirjoitella, vai mistä johtuu?

Vierailija
307/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavia tyyppejä tässä ketjussa. Miten voitte syyllistää uhria? Ainoa syyllinen on tää psykopaatti, joka täysin suunnitellusti huijasi nuoria uhrejaan.

On selvää että tietynlaisia ihmisiä on helpompi manipuloida kuin tosia, mutta mikään ei tässäkään tapauksessa oikeuta haukkumaan näitä naisia, jotka ovat osoittaneet rohkeutta kertomalla muille varoittavan esimerkkinsä. 

Voimia uhreille! <3 

Ei se ole mitään syyllistymistä, jos toteaa että jossakin menee raja, missä pitää hyväuskoisenkin ihmisen ymmärtää hälyttää apua. Joko omaisilta tai virkavallalta. Onhan tuo nyt aivan sairasta, että joku säälittävä juippi hallitsee sinun omaa puhelinta ja ottelee velkoja sinun piikkiisi.

Vierailija
308/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen Areenassa oli näistä jenkkiupseereina esiintyvistä huijareista dokumentti. Matkustettiin toiselle mantereelle ja siellä nuoret jannut hakkasivat kädet hellinä konetta vuorossa kun ihan ohjeiden mukaan lirkuttelivat lukemattomille naisille ja miehille milloin kenenäkin esiintyen ja kuvakaappausten kuvia postaillen muka ties mistä käsin. 

Toimittaja haastatteli heitä ja heiltä kysyttiin, että eikö heitä hävetä kupata ihmisiä (yksi ruotsalainen yksinhuoltaja antoi kaikkensa niin, että lapsi vietiin laitokseen kun kerran äidillä ja lapsella ei olut edes majapaikkaa), sekä aiheuttaa ihmisille psyykkisiä ja taloudellisia kärsimyksiä? Tyypit vastasivat, että kyllä rahaa laittava osapuoli tajuaa ostavansa fantasiaa ja viihdepaleluita heiltä. Että kyllä koko hereilläoloajan huomioimisesta pitääkin maksaa, koska hekin tekevät hommaa kolmessa vuorossa. No, sen kummempaa vastausta ei heiltä sa

Ja instassa ja Twitterissä nää iilimadot on tarttuneet kiinni, kun olen viestitellyt muiden ihmisten kanssa, niin nää ilmestyy jostain takavasemmalta, ja lähettää yksityisviestiä. Useimmiten toki blokkaan heti tuntemattomat pois, mutta on mulla ollut ihan hauskojakin keskusteluja erimaalaisten ihmisten kanssa, kun on juteltu kaikesta muusta kuin rakkaudesta. Eli väittäisin, että nää jotka heti rakastuu ja joille rumakin on kaunis, on aina niitä huijareita. Enemmän kuin näitä huijareita, ihmettelen kuitenkin niitä, jotka ovat tavanneet netissä puolisonsa ja ovat sen jälkeen onnellisesti yhdessä. Kuinka he ovat uskaltaneet luottaa toisiinsa?

Vierailija
309/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua noita naisia. Yksikin siirti Jimin tilille 200€ kun olivat tavanneet pari tuntia aiemmin. Heti suunniteltiin kylpyläreissua. Seuraavana päivänä Rovaniemen reissua. Toinen oli lyhyen tuttavuuden jälkeen muuttamassa Jimin kanssa New Yorkiin.

Mä kavahtaisin kauas ja nopeasti tuollaisen miehen kohdalla. Rahoilla, asunnoilla, autoilla yms. rehentely on mulle turn off ja tuollainen pinnallinen rehentelijä saa kenkää.

N45

Sua huijaisikin sitten joku rahaton ressukka, joka saisi säälillä vedätettyä sua.

Vierailija
310/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin ihmettelemään sitä, miten on mahdollista, että se huijarimies tiesi, miten paljon näillä naisilla on tilillä rahaa tai muuta omaisuutta?

Eihän siinä tarvi olla kuin joku tuttu pankissa töissä. Tai sitten vaan jututtaa sitä uhria, missä asut, missä oot töissä, kauanko oot ollut töissä, mitä harrastat, matkustatko ja minne jne.

Vierailija
311/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava tapaus! Varottakaa mammat tyttäriänne.

Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori ja minut kasvatettiin siihen, että raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä ja rahaa lainataan tasan niin paljon millä on valmis takapuolensa pyyhkimään, eikä tämä kasvatus ollut sukupuolisidonnaista. 

Kyllä! Mä tosin synt 1964, mutta kotoa on tullut malli että omista rahoista pidetään kiinni, myös parisuhteessa, ei mitään yhteistilejä. Ja terve epäluulo pitää aina olla, kuten tuossakin ilmi tuli niin jos joku vaikuttaa liian hyvältä niin luultavasti täyttä paskoo sisältä. 

Vierailija
312/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ihmettelette ja haukutte täällä näitä naisia tyhmiksi ette ole ilmeisesti ikinä kokeneet tai nähneet läheltä manipulointia, henkistä väkivaltaa yms... Heti sarjan alussa tuli ilmi miten Jimi vaikutti ihanalta ja kuuntelevalta tyypiltä, varmisteli miten toinen voi. Käytös muuttui vasta pikkuhiljaa myöhemmin. Pelko ja häpeä myös estävät lähtemästä tuollaisesta suhteesta tai ilmoittamasta poliisille. Miten muuten edes ilmoitat jos puhelimesi ja kaikki viedään, eristetään läheisistä ja sinua vahditaan koko ajan?  Jimi myös vakuutteli näyttämällä (väärennettyjä) kuitteja ja dokumentteja että on kyllä maksanut talosta mutta nyt ei ole rahaa, kyllä sitä moni nuori tai vanhempikin siinä kohtaa uskoisi. Vaaleanpunaisten lasien läpi kun katsoo toista niin ei noita merkkejä heti huomaa.

Kuule on koettu ja tuossa tapahtui niin lyhyellä aikajänteellä, että ol

Taitavat manipuloijat heittävät valheiden sekaan myös totuuksia. Silloin ei ole täysi huijari, ja toisella menee enemmän aikaa selvittämään, mikä on totta ja mikä ei. Tosi taitavat osaavat kertoa myös huonoja puolia itsestään, ikäviä asioita luottamuksella, jolloin syntyy uskomus, että toinen pitää sinua luotettavana, ja on vissiin itsekin sellainen. Nää taitavimmat manipuloijat on niin hyviä, ettette itsekään usko, ennen kuin tapaatte.

Vierailija
313/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että jotkut huijarit on niin hyviä, että ne saa huijattua ammattilaisiakin. Sosiaaliviranomaiset, oikeuden tuomarit ja jopa yksittäiset poliisit menee koukkuun. Mun eksän kohdalla ainoastaan ulosottomiehet oli koko ajan hyvin kartalla, millainen mies oli kyseessä: huijari. Oli vaan niin hyvä puhumaan ja sympaattinen kaveri.

Että ei ole mikään ihme, että nuoret kokemattomat ja sinisilmäiset ihmiset tulevat huijatuiksi.

Vierailija
314/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä tietyllä tavalla nostaa hattua Jimille. Aika poikkeuksellisen hyvät ihmissuhdetaidot (osaa olla ihmisille mukava ja hurmaava, saa kaikki puolelleen, saa muut uskomaan tarinoitaan, jne) ja näyttelijäntaidot täytyy hänellä olla. Taitolaji sekin. Mitäköhän hänen päässään pyöri? Ajatteli noita ihmissuhdekuvioita kuin peleinä?

Sehän näissä huijareissa tavista välillä ihmetyttääkin. He saisivat samalla panostuksella ihan rehellisestikin kaiken haluamansa, jos laittaisivat sen aikansa työntekoon, ihmissuhdetaitonsa yhteen parisuhteeseen ja rahanhuijaustaitonsa yrityselämään. Mutta kun vaan pitää saada kaikki helposti ja nopeasti, niin mistään ei tule pysyvää, kaikki hukataan samointein.

Vierailija
315/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta näkee kuinka tietämättömiä ihmiset ovat näiden narsistien, psyko- ja sosiopaattien toiminnasta. Asiat eivät etene kuten sarjassa, vaan suhteessa on aallon harjaa ja pohjaa, kaiken perustana uhrin todellisuuden hämärtäminen jatkuvassa pyörityksessä, eli usein unen puute ja asioilla on 'järkevä' selitys.

Suhteen alku on usein hyvin ihana ja positiivinen, jolloin uhri jää tavallaan odottamaan sen paluuta. PIeninä murusina/ hetkinä se palaakin, jolloin uhrista lypsetään taas lisää, yleensä rahaa. Toiminta on hyvin syklistä, jolloin välillä mennään ylös ja välillä mennään alas, vauhti vaihtelee. Uhri alkaa epäillä omaa todellisuuttaan, mielenterveyttään ja lisäksi ollaan hyvin läheisesti koko ajan, eli melkein 100% koko ajasta, jolloin tekijä suuntaa kaiken energian uhrin analysointiin, ja kerään tietoa, jota käyttää hyväksi myöhemmin. Näistä löytyy hyviä videoita esim. Dr Ramani.

Lisäksi häpeä on niin val

Soitin aikoinani ex-miesystäväni uudelle uhrille. Hän ei halunnut puhua kanssani ja käyttäytyi todella tökerösti. Eli milläs varoitat uusia uhreja, kun he eivät halua kuulla sanaakaan rakkaastaan, jonka luulevat valloittaneensa toiselta naiselta.

Vierailija
316/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaa. Näin naisia halveksuvana jännämiehenä en voi kuin nauraa sille, että naiset ottavat ennemmin narsistisen kusettajan, kuin kilttimiehen ja sitten uhriutuvat omista valinnoistaan.

Tämä ilmiö kertoo enemmän naisista kuin miehistä. Ehkä yksi miljoonasta miehestä on tuollainen kusettaja, mutta 95% naisista on sellaisia, että he lankeavat ennemmin jännään huijariin, kuin turvalliseen ja tylsään mieheen.

Etkö lukenut tuota edellistä viestiä? 1/3 miehistä on epäkelpoja.

Vierailija
317/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auervaarasta lähtien ja varmaan jo kivikaudella, kommunikaatiokanavia lukuunottamatta mikähän on muuttunut? En siis ole katsonut koko sarjaa, kunhan arvailen:

Sliipattu ulkoasu, sujuva ja voideltu kommunikointi, korostetun herrasmiesmäinen käytös, kukkalähetys naisen ovelle, toistuvia vihjauksia varakkuudesta, ykkösasunto kaukana, yleensä ulkomailla, yllättäviä aikataulun muutoksia työkiireineen, yllättävä tilapäinen käteisen  tarve. 

Ei kuule tarvita mitään näistä, kun vaan ottaa naista kädestä kiinni, katsoo silmiin ja juttelee mukavia. Jo pelkkä miehen mukava käytös on meille nykynaisille niin luksusta, että se voi olla menoa. Ja eihän näillä huijareilla mitään työkiireitä ole, kun on aikaa antaa naiselle vaikka kuinka. Kukaan normaali ihminen ei voi tehdä mitään 4 päivän Rovaniemen matkaa ex tempore.

Vierailija
318/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain naisilla on todella suojattu ja helppo elämä. On ollut omaisuutta, hyvät tulot, kiltti mies. Ei siinä kerry mitään katuviisautta. Ovat naiiveja hemmoteltuja hölmöjä, onnekkaita. Mulla esim. asuu naapurissa yksi tällainen rouva. Kun sen juttuja välillä kuuntelee, niin ei hyvää päivää. Tai asuu niitä kaksikin, mutta se toinen ei onneksi juttele paljoa.

Onhan toi Jimi tajunnut heti ne isovanhemmatkin hölmöiksi, kun ovat antaneet asuntonsa avaimet ventovieraalle.

Vierailija
319/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan Rosa voinut sulkea puhelinliittymänsä ja pankkikorttinsa.

Tosin mulle jäi epäselväksi oliko jimi uhkaava tai väkivaltainen. Luuulis ettei tollasen varkaan kanssa ainakaan seurustelisi.

Vierailija
320/379 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia uhreille! <3 

Ei se ole mitään syyllistymistä, jos toteaa että jossakin menee raja, missä pitää hyväuskoisenkin ihmisen ymmärtää hälyttää apua. Joko omaisilta tai virkavallalta. Onhan tuo nyt aivan sairasta, että joku säälittävä juippi hallitsee sinun omaa puhelinta ja ottelee velkoja sinun piikkiisi.

Luultavasti ovat tietyllä tapaa ymmärtäneetkin, mutta ihmismieli on kummallinen. Se suojelee itse itseään monin tavoin. Kun olet jo tuhansia euroja syytänyt huijareille, ei ole helppoa myöntää edes itselleen että on tullut kusetetuksi. Sitten sitä vaan aktiivisesti haluaa ja yrittää uskoa että kaikki kääntyy vielä parhain päin ja saat rahasi takaisin. Kunhan nyt maksat vielä tämän yhden erän talosta/autosta/mökistä/vesijetistä/mistä ikinä. Sitten se toinen saa sen ison perintönsä ja maksaa koko potin korkoineen takaisin. Eikö niin? Niinhän? Pakko sen on mennä niin.