Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!
Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.
Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.
Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.
Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeita, rohkeita naisia! Onko Jimi nyt istumassa vai vapaalla jalalla jo? Varokaa, naiset!
Jimi sai neljän vuoden vankeustuomion, josta ensikertalaisena pyyhkäistään puolet pois. Alle kahden vuoden vankeustuomiot ovat normaalisti ehdollisia ja koska Jimi istui jo tutkintavankeudessakin, niin hän on aivan varmasti ehdonalaisella, eli vapaalla jalalla.
Tärkeää pitää tätä keskustelua yllä täällä, jotta naiset osaavat varoa. Vaikea uskoa, että olisi parantanut tapansa...
Jantterin naama pitäisi olla täällä varoituksena. Sen löytäisi sitten Googlen kuvahaun avulla.
Omalla järjelläkin pärjäisi, jos sitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nuoria naisia sumutettu rikkaudella tosiaan. Säälittää heidän puolestaan, nuoria kun ovat ja nopea rikastuminen houkuttaa kuin nähtiin liiaallisuuksiin asti.
Tässähän kusetus perustuu siihen, että naiset ihastuvat ja rakastuvat huomaavaiseen herrasmieheen ensin. Sitten pääsee sarjakusettajan persoonallisuus kunnolla esiin.
Rikolliset ovat muutenkin kekseliäitä keksimään keinoja. Jos pankkitilillenne tulee sentti tuntemattomalta, kannattaa ottaa pankkiin yhteys ja blokata kokonaan tuollainen, joka pohjustaa huijausta. Tuossa testataan pankkitilien aktiivisuutta. Auta armias jos hyvää hyvyyttään lähettää sen sentin takaisin niin sitten muka poliisi soittaa lähipäivinä ja neuvoo siirtämään pankkitilivarat poliisin neuvomalle turvatilille.
Vierailija kirjoitti:
"MUISTAAKSENI hän reagoi siihen niin, että heitti mun puhelimen seinään ja puhelin meni rikki" -Roza
Siis öööö, miten voi olla mahdollista, että ei ole varma, onko joku heittänyt sun puhelimen seinään ja se on mennyt rikki, vai ei? Koska "muistaakseni". Tosi outoja noi Rozan jutut.
Kuulostaa Annelin Auerilta, muistikuvani mukaan, mielikuvani mukaan.😂
Vierailija kirjoitti:
Inhottava tapaus! Varottakaa mammat tyttäriänne.
Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori ja minut kasvatettiin siihen, että raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä ja rahaa lainataan tasan niin paljon millä on valmis takapuolensa pyyhkimään, eikä tämä kasvatus ollut sukupuolisidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, mikä katsojilta saattaa unohtua on se, että uhrit olivat todella nuoria. Keski-ikäisenä ja kokeneena kun saattaa ihmetellä, miten joku saattaa haksahtaa.
Tosin, tuli mieleen että joku vuosi sitten Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä ilmestyi juttu, jossa suomalainen toimittaja kertoi oman uhritarinansa: Oli muuttanut New Yorkiin, oli kaikenlaista huolta ja murhetta. Yhtenä päivänä tuntemattoman nainen pysäytti toimittajan kadulla ja sanoi: "Minä näen, että sinä et voi hyvin." Lopputulema: Toimittaja menetti kaiken ja jäi hirveisiin velkoihin ammattilaisliigalle.
Myös tekijä oli todella nuori.
Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vaikuttavaan julkinarsistiin.
Lukekaa foot-into-door teoriasta. Muistakaa, että näillä huijareilla on sosiopaatin mieli. Ei tavallinen ihminen voi kuvitellakaan, että mihin kaikkeen sellainen taipuu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne mitään rehellisesti tulleet kertomaan, kun ovat näyttelijöitä kaikki.
Jännä, miten naiset aina vaan takertuvat prinsessaunelmiinsa ja innostuvat miehistä, joilla näyttää olevan rahaa. No tässä tuli näpeille sitten.
Kyllä ainskin Roza oli ihan itse puhumassa ja ilmeisesti myöskin viimeinen uhri. Ja sen yhden uhrin ystävä. Jimiä esitti näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin tyhmiä naisia voi olla olemassa? Antaa esim. puolituntemattomalle 12 000 asuntosäästötililtä. Täytyy olla tosi rikas nainen, kun on varaa antaa rahaa noin vaan pois. Ei köyhällä olis varaa elättää huijareita. Rikkaiden muijien pelehtimistä.
Se yksi oli tuntenut kaverin kaksi päivää ja menetti jo 700e ja oli lähdössä kylpylään, jne . . .
Kysykää ChatGPT:ltä, mikä yhdistää rakkaus-ja pyramidihuijareita. Saatte perusteellisen vastauksen. Apin lataaminen ja käyttö tiettyyn rajaan saakka on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin tyhmiä naisia voi olla olemassa? Antaa esim. puolituntemattomalle 12 000 asuntosäästötililtä. Täytyy olla tosi rikas nainen, kun on varaa antaa rahaa noin vaan pois. Ei köyhällä olis varaa elättää huijareita. Rikkaiden muijien pelehtimistä.
Se yksi oli tuntenut kaverin kaksi päivää ja menetti jo 700e ja oli lähdössä kylpylään, jne . . .
Tuolla lailla kokeillaan kepillä jäätä. Suomessa naiset pääsevät kylpylään ilman herraseuraa. Tuolla hinnalla saisi hieronnat jne siihen lisäksi.
Täysi-ikäisyyden rajana oli Suomessa vuosisatojen ajan 21 vuotta. Pitäisikö se nostaa takaisin samalle tasolle? On ihan tyypillistä nuorten keskuudessa, esim ne luottotiedot poltetaan muutamassa kuukaudessa, ensin omat sitten seurustelukumppanin, kavereiden, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä vähän naiivi, mutta silti kuvittelen ettei lastani hurmata uima-altaalla tai Porschella. Hän on aika jalat maassa oleva tyyppi, joka ei tavoittele tuollaista elämää.
"Ei uskallettu mun isovanhempien kanssa puhua, koska pelättiin, että Jimi näkee jotenkin mitä siellä tapahtuu. Siksi kirjoiteltiin toisillemme lappuja."
Niitähän se ei sitten varmasti olisi nähnyt. Missä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kommnetoijat unohtavat tässä sen, että ohjelmassa asiat esitetään hyvin lyhyessä aassa ja jää pois se aika jolloin mies, käyttäytyi hyvin ja petasi luottamuksen petoksille yms. Samoin se, kuinka uhrin mielenterveys kärsii jo pelkästään lyhyessä ajassa tuossa jatkovasta liikkeellä olosta ja valvomisesta. Kokeilkaa valvoa vaikka 48h ensin ja sitten puhua järkeviä tai nukkua 4h yössä esimerkiksi kuukauden ajan. Huomaatte kuinka paljon unen puutteella on vaikutusta ihmisen toimintaan ja siihen, kuinka väsynyttä ihmistä pystyy manipuloimaan yms. Tämä levon estäminen on yksi iso toimintamalli näille ihmisille. Itse he nukkuvat kun Rozat yms ovat töissä.
Haloo, Roza oli koko "suhteessa" kaksi (2) kuukautta. Ei normaalit ihmiset tuossa ajassa lainaile säästöjään saati lähde mukaan petoksiin. Eikä kuvitte/puhu meidän talosta, kun olematon miehen talo. Kuka tuommoisia satuja
Kyllä Rozalla oli varmaan rahan ja luksuselämän himo. Sen takia kesti tuota touhua ja osaltaan oli hämäräpuuhissa mukana. Surullista, että tuli hyväksikäytetyksi, mutta itselläkin oli myös osaltaan näppinsä pelissä.
Muistaakseni heti ensimmäinen tai toinen uhri olisi voinut välttää "asuntoa varten" maksettujen rahojen menetyksen sanomalla "OK. Tulen mukanasi pankkiin niin siirretään ne rahat siellä pankin tapaamisessa". Huijari olisi kärähtänyt heti, koska mitään tapaamistahan ei ollut olemassakaan... eikun hetkinen... olisi tietysti vähän ajan kuluttua keksinyt että "tapaaminen onkin peruttu" ja keksinyt taas uuden valheen. Tässä vaiheessa uhrin olisi tietysti pitänyt sanoa että "Sori vaan mutta minun täytyy tarkistaa ettet ole vain vedättämässä minulta rahaa, eli annapa sen pankkihenkilön nimi ja puhelinnumero jota olit menossa tapaamaan." Mutta harvalla on pokkaa sanoa noin kaksi viikkoa suunnilleen äästeriä nuolleelle ja takkinsakin kuralätäkön päälle omallarakkaale murulleen levittävälle niljakkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kysykää ChatGPT:ltä, mikä yhdistää rakkaus-ja pyramidihuijareita. Saatte perusteellisen vastauksen. Apin lataaminen ja käyttö tiettyyn rajaan saakka on ilmaista.
Itse olen niin jalat maassa tyyppi, etten ole koskaan ostanut arpoja tai tehnyt lottoriviä. Haaveilla ja epärealistisilla unelmilla minua ei hurmata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä vähän naiivi, mutta silti kuvittelen ettei lastani hurmata uima-altaalla tai Porschella. Hän on aika jalat maassa oleva tyyppi, joka ei tavoittele tuollaista elämää.
No kieltämättä aika naiivia, jos mielestäsi huijari tässäkään hurmasi uhrinsa rahalla. Kyllä se oli ihan manipuloivan herrasmiehen käytös, millä sai koukkuunsa. Varakkaan esittäminen vain auttoi uskottelemaan, että uhri saisi rahansa takaisin. Ei selkeän persaukiselle uudelle tuttavuudelle satasia lainailla.
Suuresti ihmettelen myös Rozan isoäidin innostusta Jimistä ja hänen talostaan.
Voisi odottaa että isoäidillä olisi ollut elämän kokemukseen perustuvaa järkeä hillitä Rozaa tästä niin varakkaasta Jimistä. Mutta hän menikin täysin rinnoin mukaan, oletuksena varakas vävy uima-altaineen. Miten Jimi onnistui puhumaan avaimet isovanhempien kotiinkin niin nopeasti.
Jantterin naama pitäisi olla täällä varoituksena. Sen löytäisi sitten Googlen kuvahaun avulla.