Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työnantajan vastaus työvoimapulaan: etätyökielto

Vierailija
04.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20121340?origin=rss

Elisan henkilöstöjohtaja Ranta-aho kertoo, että työntekijöiden ensireaktiot ovat olleet ymmärrettävästi varsin moninaisia, riippuen kunkin omasta nykykäytännöstä ja joustomahdollisuuksista.

Ja sitten perään vielä kasa jotain HR-tätipaskaa, kuinka toimiston boomerit ovat harmissaan eivätkä tule toimeen, kun eivät voi kertoa Teslojensa latausmahsollisuuksista työpaikan uusille työntekijöille. Täten päätettiin Martan ja Jukan kanssa, että on paras kutsua kaikki lähitöihin.

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli myöskin erittäin tärkeä kommentti siitä miten monet teistä autistisista akoista väitätte olevanne tehokkaampia joka on subjektiivinen asia jossa ei oteta ollenkaan huomioon yrityksen toiminnan laajempaa kehittämistä ja sosiaalista kanssakäymistä. Sekä asiakastyytyväisyyttä.  

Siis mitä? Opettele kirjoittamaan, kommenttisi oli todella epäselvä ja täynnä kirjoitusvirheitä.

Mieluummin olen autistinen akka kuin toisten työntekoa häiritsevä avokonttorikälättäjä.

Vierailija
22/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on kilpailtua osaamista ja voin tehdä hommia etänä, koska jos se ei käy, etsin toisen työnantajan, jolle se on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa on kuulkaa tutkittu hiukan suuremmissa ympyröissä kun jonkun autisti-Annan hikisessä etätyöyksiössä. Maailman menestyneimmät yritykset ovat jo luopuneet etätöistä. 

Vierailija
24/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin itseni irti, kun vaadittiin toimistolle. Olimme muuttaneet kauemmas asumaan ja työmatkat olisivat olleet todella hankalia. 

Vaihdoin samalla alaa kokonaan ja menin kaupan kassalle töihin. Tämä ainakin on naapurissa ja kun lasken kulut, mitä matkoista olisi tullut, en paljon häviä. 

Lopputuloksena ei edes harmita. Nyt voi tehdä ns aivotonta työtä. Kun taas ennen päivät oli pitkiä ja jopa iltaisin joutui vastailemaan viesteihin. Palkka tosin oli hyvä, mutta elämänlaatu parani siinä mielin, että kun panen kaupan oven kiinni, ei tarvitse töitä miettiä

Vierailija
25/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on kilpailtua osaamista ja voin tehdä hommia etänä, koska jos se ei käy, etsin toisen työnantajan, jolle se on ok.

Joo ihan varmaan 🤣

Vierailija
26/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa voi vaihtaa tarpeen vaatiessa. Näin ei tarvitse olla saman esimiehen alaisuudessa ainakaan.

Vierailija
27/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin itseni irti, kun vaadittiin toimistolle. Olimme muuttaneet kauemmas asumaan ja työmatkat olisivat olleet todella hankalia. 

Vaihdoin samalla alaa kokonaan ja menin kaupan kassalle töihin. Tämä ainakin on naapurissa ja kun lasken kulut, mitä matkoista olisi tullut, en paljon häviä. 

Lopputuloksena ei edes harmita. Nyt voi tehdä ns aivotonta työtä. Kun taas ennen päivät oli pitkiä ja jopa iltaisin joutui vastailemaan viesteihin. Palkka tosin oli hyvä, mutta elämänlaatu parani siinä mielin, että kun panen kaupan oven kiinni, ei tarvitse töitä miettiä

Onneksi olkoon elämästäsi rahvaana. 

Vierailija
28/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin valita mihin menen töihin eikä ole siis ole pakko mennä töihin sellaiseen firmaan, jossa pakotetaan lähitöihin. Näennäinen työnteko toimistolla, juoruilu ja hengailu kahvihuoneessa eivät millään tapaa lisää työn tuottavuutta, joten sellainen työnantaja, joka niin kuvittelee, ei ole todennäköisesti muutenkaan paikka, jossa haluaisin työskennellä. 

Mutta onneksi tosiaan itsellä on niin hyvä osaaminen, että voin todellakin valita mihin menen. 

Vierailija
29/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Elisalla toimistotöissä. Helsingissä pysäköintimahdollisuutta ei juurikaan ole, maisemakonttorit ahtaita ja meluisia p..seensilmiä. Sen lisäksi että työtiimit ovat hajautuneet ympäri Suomea.

Ilmeisesti tämä konttorille huutelu alkaa johdon suunnasta aina kun hakijoiden määrä tehtäviin ylittää tietyn kymmenluvun. No suhdanteet, ne vaihtelevat. Osanottoni entisille kollegoille.

Voi kyynel jää sitten työttömäksi jos työnteko on noin kamalaa. 

En ole tällä hetkellä työtön vaan 100% etätöissä :) Ja tulen olemaan jatkossakin. Jos joku tykkää käydä konttorilla niin mulle sopii sekin. Jos esimiehet asiantuntija-alalla ovat jossain niin kyvyttömiä etteivät kykene johtamaan ja seuraamaan projektien etenemistä etätyön osalta, niin paikka ei ole minua varten.

Vierailija
30/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voin valita mihin menen töihin eikä ole siis ole pakko mennä töihin sellaiseen firmaan, jossa pakotetaan lähitöihin. Näennäinen työnteko toimistolla, juoruilu ja hengailu kahvihuoneessa eivät millään tapaa lisää työn tuottavuutta, joten sellainen työnantaja, joka niin kuvittelee, ei ole todennäköisesti muutenkaan paikka, jossa haluaisin työskennellä. 

Mutta onneksi tosiaan itsellä on niin hyvä osaaminen, että voin todellakin valita mihin menen. 

Naurattaa, sinä paska et todellakaan tiedä yhtään mistä on kyse yrityksen toiminnan jatkuvassa kehittämisessä ja yhteisöllisyydessä. 

Vierailija
31/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimies osoittautuu kus pääksi niin olen aina vaihtanut työnantajaa  kokonaan ellei sisäinen siirto  toisen esimiehen alaisuuteen talon sisällä onnistu.

Vierailija
32/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kai nuo etätyötä olisi ulkoistaa ja tuottaa jossain toisessa maassa, tästä seuraisi merkittävää kilpailukykyä parantavaa vaikutusta suomalaisille yrityksille.

Vierailija
33/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Elisalla toimistotöissä. Helsingissä pysäköintimahdollisuutta ei juurikaan ole, maisemakonttorit ahtaita ja meluisia p..seensilmiä. Sen lisäksi että työtiimit ovat hajautuneet ympäri Suomea.

Ilmeisesti tämä konttorille huutelu alkaa johdon suunnasta aina kun hakijoiden määrä tehtäviin ylittää tietyn kymmenluvun. No suhdanteet, ne vaihtelevat. Osanottoni entisille kollegoille.

Voi kyynel jää sitten työttömäksi jos työnteko on noin kamalaa. 

En ole tällä hetkellä työtön vaan 100% etätöissä :) Ja tulen olemaan jatkossakin. Jos joku tykkää käydä konttorilla niin mulle sopii sekin. Jos esimiehet asiantuntija-alalla ovat jossain niin kyvyttömiä etteivät kykene johtamaan ja seuraamaan projektien etenemistä etätyön osalta, niin paikka ei ole minua varten.

Se työelämä on kuule muutakin kuin yksin ruudun tuijottamista. 

Vierailija
34/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaksi menee. Parhaita tekijöitä ei välttämättä saa töihin jos ei jonkinlaista etätyöoptiota ole, mutta tasavertaisuuden vuoksi se pitäisi sitten tarjota muillekin.  Noh, Elisa nyt ei varmaan muutenkaan ole missään tapauksessa firma mihin parhaat tekijät hinkuvat, mutta silti.

Vierailija
35/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oikeastaan ihan sama mitä joku katkera lähitöihin pakotettu av-mamma täällä kirjoittelee ja alapeukuttelee. Omassa työpaikassani etätöitä on tehty jo kauan ja tehdään jatkossakin. Joistain kommenteista näkee heti, että kirjoittajalla ei ole oikeasti minkäänlaista käsitystä siitä miten etätyötä voidaan parhaimmillaan hyödyntää yrityksessä ja monessa paikassa hyödynnetäänkin.

Vierailija
36/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kai nuo etätyötä olisi ulkoistaa ja tuottaa jossain toisessa maassa, tästä seuraisi merkittävää kilpailukykyä parantavaa vaikutusta suomalaisille yrityksille.

se on tulevaisuutta

Vierailija
37/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon elämästäsi rahvaana. 

Kiitos. Elämä on tällä hetkellä hyvää. Nyt vasta tajuaa, kuinka stressaavaa aiempi työ oli. Joten rahvaan elämä on oikein mukavaa

Joskus kun pako edessä joutuu hyppäämään oravanpyörästä pois, tajuaa, että elämää voi elää toisellakin tavalla 

Vierailija
38/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin mielestäni epäreilua, että pikkupomoporras on etänä jatkuvasti. Kulkevat puhelin taskussa ja näppylä korvassa pesutuvassa, lenkillä, viemässä kissan eläinlääkäriin jne. Pitävät keskenään "palaverin", jotta voivat olla "varattuina", että ehtivät ennen ruuhkaa rauhassa tehdä viikonlopun ruokaostokset.

Vierailija
39/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukemattomat kerrat irtisanonut itseni ja kieltäytynyt jatkosta. Ei mitenkään harvinaista. Onneksi ei ole mikään pakko olla millään tietyllä työnantajalla vaan voi valita työpaikkansa ihan itse.

Vierailija
40/254 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai av:llä trollaaminen on kIlPaIlTuA oSaaMiStA?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi