Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?
Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi.
Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.
Sama täällä, olen ollut koulukiusattu ja toinen vanhemmistani oli alkoholisti. Olen oppinut tulkitsemaan toisten tunnetiloja lapsesta saakka.
Miten suhtaudut niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monin tavoin kiusattu ja huonosti kohdeltu. Se on tehnyt minusta herkemmän. Ilkeitä ihmisiä on paljon. Mun pitäisi kasvattaa kuorta hiukan.
Olen todella herkkä ihmisille. Saatan menettää yöunet ja tulla levottomaksi. Jos tapaamisesta jää huono fiilis. Se voi olla ilkeä sana tai ilkeä äänenpaino. Jos en mieti tapaamista sen enempää ja on kevyt olo, se tarkoittaa hyvää.
Joskus tunnen kehossa ikäviä tuntemuksi toisen ihmisen lähellä. Niska jännittyy, tai mahassa tuntuu pelko. Joskus tunnen limanvihreää väriä, mätää ihmisen ympärillä.Olet mielenterveysongelmainen. Amen
Se johtuu niistä omista tunteista, tämä on meille kaikille tuttua jollakin tavalla elämässä koska tälläkin kaikella on tarkoitus mutta nopeasti voi tehdä huomioita siitä miten muut kertovat asioita ja miten he puhuvat itsestään sekä muista ihmisistä. Usein syytetään kaikkia ja kaikkea mutta itse ei oteta minkäänlaista vastuuta itsestä tai omista mahdollisista ongelmista.
Ystävällisyys ja pahuus ovat tekoja.
Juu, mulla on vahva intuitio kenen kanssa on turvallista. Isä oli kusipää ja opin kyllä lukemaan aivan huomaamattoman pieniä eleitä, ilmeitä, äänenpainoja ja muutoksia niissä.
Toisaalta en myöskään helposti usko positiivisia sanoja. Suuntaan tai toiseen, katselen ja "tunnustelen" ennen kuin luotan.
Olen supervarovainen uusien ihmisten kanssa. Tavallaan kyllä uskon kaikista hyvää, mutta en oikeasti luota uusiin tuttavuuksiin kovin helposti. Ehkä se ei olekaan "hyvä intuitio" vaan pelkkä luottamuspula.
Trump vetää puoleensa puolta kansakuntaa USAssa. Paremmin ymmärrän sittakärpäsiä, joiden touhut on ymmärrettävissä. No kun syö sellaista ruokaa kuin USAssa syödään, niin myrkytystila ja elimistön mätäneminen lienee tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monin tavoin kiusattu ja huonosti kohdeltu. Se on tehnyt minusta herkemmän. Ilkeitä ihmisiä on paljon. Mun pitäisi kasvattaa kuorta hiukan.
Olen todella herkkä ihmisille. Saatan menettää yöunet ja tulla levottomaksi. Jos tapaamisesta jää huono fiilis. Se voi olla ilkeä sana tai ilkeä äänenpaino. Jos en mieti tapaamista sen enempää ja on kevyt olo, se tarkoittaa hyvää.
Joskus tunnen kehossa ikäviä tuntemuksi toisen ihmisen lähellä. Niska jännittyy, tai mahassa tuntuu pelko. Joskus tunnen limanvihreää väriä, mätää ihmisen ympärillä.Ihmisen ympärillä on aura. Siinä näkyy tunnetilat ja sairaudet. Joistain ihmisistä tulee vain mieleen, että on pieni masennus tai taipumusta alkoholinkäyttöön. Olen käynyt Tinder-treffeillä ja vaikeaa on ollut. Löytyisi ihminen, josta ei tule negatiivisiä tunteita. Jonka seurasta tulee kevyt ol
Ongelma on sinussa itsessäsi. Sinun tulisi suhtautua ihmisiin neutraalimmin.
Miksi sinä sanot että kaikki ihmiset aiheuttavat sinussa negatiivisia tunteita?
Siis tavallaan ymmärrän tämän itsekin mutta haetko sinä sitä hyvää oloa muiden aiheuttamana? Et voi muuten hyvin? Se vaikeuttaa kummasti.
Rakkaus ja hyvä olo tulee asua sinussa, jos elät elämääsi vaatien sitä itsesi ulkopuolelta, tulet surulliseksi ja pettyneeksi. Sellaiset ihmiset ovat raskaita ja kuormittavat muita. Löydä ensin itse se tasapaino ja rakkaus itseäsikin kohtaan, sitten sinun on helpompi kestää ne muut ihmiset ja koko elämä.
Narsistilla on laaja ystäväpiiri. Se on kai sitten se "intuitio", mikä saa ihmiset liittymään tuollaiseen hoviin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistilla on laaja ystäväpiiri. Se on kai sitten se "intuitio", mikä saa ihmiset liittymään tuollaiseen hoviin.
Ei kaikilla ole. Hoviin liittymiseen on aika paljon syitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mulla on vahva intuitio kenen kanssa on turvallista. Isä oli kusipää ja opin kyllä lukemaan aivan huomaamattoman pieniä eleitä, ilmeitä, äänenpainoja ja muutoksia niissä.
Toisaalta en myöskään helposti usko positiivisia sanoja. Suuntaan tai toiseen, katselen ja "tunnustelen" ennen kuin luotan.
Olen supervarovainen uusien ihmisten kanssa. Tavallaan kyllä uskon kaikista hyvää, mutta en oikeasti luota uusiin tuttavuuksiin kovin helposti. Ehkä se ei olekaan "hyvä intuitio" vaan pelkkä luottamuspula.
Kyllä tuo on tervettä ettei usko sokeasti kaikkiin, luottamuspulassa ei ole mitään pahaa tai väärää. Jos joku loukkaantuu tästä niin kannattaa kysyä miksi? Älä uskokaan ihan sokeasti kaikista pelkkää hyvää, tämä on kokeneen suusta. Luota itseesi ensisijaisesti vaikka joku yrittäisikin kieltää sinun aistimuksiasi. Muista olla itsevarman rohkea ja kyseenalaistaa myös muita. Se ei tee sinusta huonoa tai pahaa ihmistä jos arvostat itseäsi.
Jos näkyisi, ketään ei rais***taisi tai murha**aisi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on se, että kaikissa ihmisissä on negatiivisia tunteita. Välillä tunnen itsekin kateuden piston, jos joku on menestynyt. Tai sitten olen välinpitämätön. En jaksa iloita toisten menestyksestä.
Miten löytäisin ympärilleni ihmisiä, jotka eivät ole sairaita? Valoisia ja tasapainoisia.
Hyvä kommentti. Negatiivisetkin tunteet ovat täysin normaaleja mutta kyse onkin suhtautumisesta. Olen miettinyt samoja asioita. Realismi on hyväksi mutta kaikki eivät halua myöntää niitä negatiivisia tuntemuksia tai eivät kykene käsittelemään niitä. Ne täytyy hyväksyä, siis niiden olemassaolo eikä kannata ruveta kieltämään niitä. On myös tärkeää havaita miten reagoi niihin tuntemuksiin ja miten ajattelee asioista. Tasapainoisimmat järkevimmät ihmiset ovat valoisampia ihmisiä. Kyllä meitä on, älä menetä uskoasi. Näe niitä ihmisiä.
Luulen että jos on riittävän tyhmä ja itseriittoinen, voi kuvitella itselleen jonkin "tutkan"
Mutta oikeasti, moniko rikollinen on saatu kiini "tutkalla"?
Vierailija kirjoitti:
Helppo naureskella, mutta kyllä intuitio monesti pitää paikkaansa.
Se johtuu syystä.
Itse kiusattuna sanoisin, että monet kiusaajat tms. ikävät tyypit vetävät roolia. Osalle ollaan tosi mukavia ja sitten toisille ei. Kiusaaja varmaankin vaistoaa epävarmuuden tai arkuuden ja asettaa sen perusteella toisen itsensä alapuolelle. Ja silloin kiusaajat monesti näyttävät todellisen luonteensa (silloinkin, vaikka eivät alkaisi avoimesti kiusaamaan). Siis esim. äänensävy, ilmeet, eleet. Jos sinä näkisit sen ilmeen, pysyisit itsekin todennäköisesti kaukana.
Tuo voi liittyä turvattomuuden tunteeseen. Kiusaamisesta on voinut jäädä jonkinasteinen pelko ihmisiä ja kiusaamisen mahdollista toistumista kohtaan. Se saa tarkkailemaan enemmän ihmisiä. Silloin tietenkin huomaa helpommin asioita (tosin joskus ne tulkitaan väärin). On vähän sellainen ylivalpas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen kirja on ku Gift of Fear jonka on kirjoittanut FBI psykologinen profiloija. Sen mukaan ihmisen vaisto on AINA oikeassa. Kannattaa lukea. Youtubessa löytää joitakin jätkän koulutuksia, jotka on mielenkiintoisia myös.
On. Ja meidän ympärillä on todistetusti aura. Aurat ovat erivärisiä ja niistä näkyy myös sairaudet. Ehkä jotenkin aistin sen.
Miten ne ihmisten sairaudet vaikuttaisivat sinuun näin? Etkö hyväksy ihmisiä jotka ovat sairaita tai joilla on joitakin ongelmia? Vai mikä yritys sinulla on tässänäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo naureskella, mutta kyllä intuitio monesti pitää paikkaansa.
Ei ole olemassa intuitiota. On kyse eleistä ja äänensävyistä, jotka ihminen huomaa, mutta ei tajua tietoisesti huomanneensa. Siksi puhutaan intuitiosta, vaikka kyse on vain havainnoinnista. Tämän todistavat jo lukuisat haastattelut, joissa jonkin ikävän tapahtuman jälkeen naapurit toteavat, että ei olisi voinut arvata, tekijä oli niin mukava jne. Samoin ihminen kiinnittää huomiota sellaiseen, missä osuu oikeaan, ei erehdyksiinsä. Vaikka yhdeksän kertaa kymmenestä olisi väärässä, ihminen muistaa vain sen yhden kerran, kun sattui ajattelemaan toisesta ihmisestä negatiivisesti ja tämä osoittautuikin epäluotettavaksi.
Kyllä on intuitio olemassa meillä jokaisella mutta varsinkin nykyisin sitä tukahdutetaan kaikella omalla negatiivisuudella ja muilla omilla ongelmilla.
Ne jotka lukevat kirjoituksesi ja ymmärtävät ihmisen luonnollisesta toiminnasta osaavat ehkä ymmärtää asioita eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei intuitiossa ole mitään yliluonnollista. Eläimet vaistoavat asioita herkemmin, eikä kukaan tule urputtamaan, että ovat sekopäitä ja että ei tuollainen ole mahdollista. Ihmisen kyky ajatella ehkä heikentää muita vaistoja, jotka eläimille ovat ihan luonnollisia. Kiusatulla on ehkä pakosta kaikki aistit herkistyneet, koska aina pitää olla valppaana.
Ihminen aistivat kuten eläimetkin. Olet oikeassa siinä että ihmisen psyyke, mieli ja koko sisäinen maailma vaikuttavat kokonaisuudessa.
En puhuisi kuitenkaan yleistäen kaikista kiusatuista samalla tavalla sillä jokainen on yksilö ja osa käsittelee asiansa hyvin mutta on täysin luonnollista että elämässä tulee esimerkiksi pahoinvointia joka vaikuttaa aistimiseemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei intuitiossa ole mitään yliluonnollista. Eläimet vaistoavat asioita herkemmin, eikä kukaan tule urputtamaan, että ovat sekopäitä ja että ei tuollainen ole mahdollista. Ihmisen kyky ajatella ehkä heikentää muita vaistoja, jotka eläimille ovat ihan luonnollisia. Kiusatulla on ehkä pakosta kaikki aistit herkistyneet, koska aina pitää olla valppaana.
Ihminen aistivat kuten eläimetkin. Olet oikeassa siinä että ihmisen psyyke, mieli ja koko sisäinen maailma vaikuttavat kokonaisuudessa.
En puhuisi kuitenkaan yleistäen kaikista kiusatuista samalla tavalla sillä jokainen on yksilö ja osa käsittelee asiansa hyvin mutta on täysin luonnollista että elämässä tulee esimerkiksi pahoinvointia joka vaikuttaa aistimiseemme.
*Ihmiset
Riittää että on normaali herkkä ihminen. Herkistyneisyys voimistaa tunteita sekä aistimuksia ja valitettavan usein se johtaa harhaan, valitettavasti vieläpä negatiiviseen suuntaan.
Narsismi ja ylimielisyys harhauttavat ihmisiä helposti myöskin.