Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?
Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi.
Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on joskus vahva intuitio vieraasta ihmisestä. Menin esim kerran työhaastatteluun ja haastattelija mies tuntui ensin ihan mukavalta. Mutta puolessa välissä tuli vahva fiilis, että tämä kaveri tulee huijaamaan mua jos otan tämän työn. Koska olin ollut pitkään työttömänä ja tarvitsin epätoivoisesti työtä, en välittänyt fiiliksestä ja otin työn vastaan. No, kuinka ollakaan alle kuukauden työnteon jälkeen hän huijasi minua ja lähdin työstä pois. Että joo, intuitiota/fiilistä kannattaa kuunnella jos se on tosi vahva.
Minulle kävi melkein samoin. Kyseinen henkilö osoittautui työpaikkakiusaajaksi.
Ihminen voi olla ystävällinen JA paha. Mulla aika hyvä intuitio, mutta tietynlaisille idiooteille valitettavasti sokea piste
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla ystävällinen JA paha. Mulla aika hyvä intuitio, mutta tietynlaisille idiooteille valitettavasti sokea piste
Voi olla mutta voi olla myös ystävällinen ja HYVÄ. Jos yksi on paha niin hän ei ole kaikki ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mutta voi olla myös ystävällinen ja HYVÄ. Jos yksi on paha niin hän ei ole kaikki ihmiset.
Ei toki.
Ei tietenkään ole pakko ymmärtää asioita. Elä missä uskossa haluat, eihän se minulta pois ole.