Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?

Vierailija
03.11.2024 |

Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi. 

Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+

Kommentit (225)

Vierailija
101/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta samasta ihmisestä voi olla montaa eri mieltä. Minustakin osa pitää ihan hirveesti ja osa ei sitten ollenkaan. Oonko mä nyt sitten hyvä vai paha ihminen, vaikee sanoo.

Henkiklökemia on ehkä vähän eri asia kuin että vaistoat, että jossain on jotain mätää. En minäkääm pidä kaiksita, koska olemme liian erilaisia, mutta en silti pidä heitä pahoina. Esim. sekopää narsisti vs. huumorintajut ei vaan mätsää. 

No tämäkin justiinsa. Jotkut eivät vain periaatteesta viitsi pitää jostakin henkilöstä. 

Vierailija
102/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä, silmät kertovat lähes kaiken tarpeellisen. Lipevyys on myös iso varoitus, kierrän sellaiset ihmiset kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkät ovat kyllä ikävien kokemustensa jälkeen oppineet olemaan varuillaan ihmisten kanssa. Varsinkin, jos jo lapsena sai pelätä. Kotona on ollut ehkä uhkaava ja turvaton ilmapiiri, ja myöhemminkin on ollut huonoja ihmissuhteita.  Pahuuden vaistoaa, ja tällaisen tyypin lähellä on stressaantunut ja epämukava olo. 

Joskus näillä herkillä on itsellään näitä ongelmia ja käyttäytyvät miten sattuu ihan täysin aiheettakin. Se ei tee ihmisestä pahaa jos häntä pelkää vaikka siksi että pitää saada huomiota, testailla, uhriutua tms. On aika pipipäisiä ihmisiä nykyisin.

Vierailija
104/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä intuitio voi ihmisten kohdalla monesti olla täysin oikeassa. Joillakin se on vahvempi kuin toisilla.

Äidilläni se on erityisen vahva. Hänelle tuli yhdestä ihmisestä heti ensitapaamisella todella epämiellyttävä fiilis, vaikka mies oli oikein mielin kielin päällisin puolin ja ystävällinen. Myöhemmin tämä ihminen paljastui täysin narsistiseksi ja luonnevikaiseksi huijariksi, joka yritti kaapata yrityksen työkaveriltaan itselleen. On myös polttanut sillat lähes jokaiseen työpaikkaan jossa ollut. 

Sama, vaistosin, että yhdessä miehessä on jotain karmivaa. Muut pitivät todella hyvänä tyyppinä. No täydelliseksi kuspääksi sitten osoittautui, tuli yllärinä kaikille muille.

Vierailija
105/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkät ovat kyllä ikävien kokemustensa jälkeen oppineet olemaan varuillaan ihmisten kanssa. Varsinkin, jos jo lapsena sai pelätä. Kotona on ollut ehkä uhkaava ja turvaton ilmapiiri, ja myöhemminkin on ollut huonoja ihmissuhteita.  Pahuuden vaistoaa, ja tällaisen tyypin lähellä on stressaantunut ja epämukava olo. 

Ja tämän takia heistä herkkiä tuleekin, usein myös korkea itsesuojeluvaisto.

Vierailija
106/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä, silmät kertovat lähes kaiken tarpeellisen. Lipevyys on myös iso varoitus, kierrän sellaiset ihmiset kaukaa.

On tullut huomattua että ihmiset tuijottavat silmiin ja yrittävät etsiä jotakin. Siitä tulee todellakin vaivaantunut olo itsellekin, se häiritsee sekä loukkaakin välillä. Monet tulevat myös liian lähelle, se on heille itselleen vaarallista sillä jotkut saattavat säikähtää sitä ja silloin saattavat vaikka hutmaistakin. Kannattaa arvostaa ihmisiä enemmän yleisestikin.

Vierailija
107/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taipumus sosiaaliseen juonikkuuteen paljastuu hyvin nopeasti. Näitä juonikkaita kannattaa vältellä, tulee herkästi paha mieli.

Hyvin sanottu. Tällaisia juonikkoja ja vehkeilijöitä on joillakin riittänyt läpi elämän, kun näiden kanssa on epäonnekseen ollut tekemisissä.  

Vierailija
108/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra ja Halla-aho. Matias Marttisesta suorastaan säteilee pahuus.

Halla-aho on analyyttisin ja introvertti poliitikko ja sinä aistit pahuuden, huhhei. Minä aistin pahuuden sellaisista ihmisistä jotka sanovat, että oman kansan ajattelu ensin on väärin! 

Vierailija
109/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tullut huomattua että ihmiset tuijottavat silmiin ja yrittävät etsiä jotakin. Siitä tulee todellakin vaivaantunut olo itsellekin, se häiritsee sekä loukkaakin välillä. Monet tulevat myös liian lähelle, se on heille itselleen vaarallista sillä jotkut saattavat säikähtää sitä ja silloin saattavat vaikka hutmaistakin. Kannattaa arvostaa ihmisiä enemmän yleisestikin.

No en minä mistään tuijottamisesta nyt puhunutkaan, se on todella epämukavaa. Psykot ja narskut tuijottavat, muut katsovat silmiin.

Vierailija
110/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä mistään tuijottamisesta nyt puhunutkaan, se on todella epämukavaa. Psykot ja narskut tuijottavat, muut katsovat silmiin.

Kyllä monet tuijottavat kun yrittävät esimerkiksi etsiä ihmisestä jotakin kun eivät näe. Paskapuheet eivät ole hyväksi. Kukaan ei uskalla kysyä suoraan mitään. Jos ihmisestä ei vain kerta toisensa jälkeen löydy mitään pahuutta eikä mitään sairaita toimintatapoja niin eikö menisi jo perille että ihminen on terve kuin pukki sisäisesti. Kateus aiheuttaa paljon pahaa ihmisten elämille. Olen lopen kyllästynyt siihen että kiellätte kaikki totuudet vaikka ihan silkkaa kiusantekoanne.

Vierailija
111/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistuntemus auttaa. Kannattaa myös olla mahdollisimman suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan, erilaisuus ei tarkoita pahaa vaikka sitä ei ymmärrä itse. Pahuus ja ilkeys on eri asia kuin erilaisuus.

Vierailija
112/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus näillä herkillä on itsellään näitä ongelmia ja käyttäytyvät miten sattuu ihan täysin aiheettakin. Se ei tee ihmisestä pahaa jos häntä pelkää vaikka siksi että pitää saada huomiota, testailla, uhriutua tms. On aika pipipäisiä ihmisiä nykyisin.

No no. Varovaisuus on juuri tervettä, siitä syyllistäminen ennemminkin sairasta.

Vierailija
113/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko siihen, mutta uskon eläimien huomaavan ihmisen, joka pitää eläimistä.

"Eivät huomaa. Kissat tunkevat usein juuri niiden syliin, jotka eivät ehdottomasti halua niitä syliinsä."

Minä en pidä kissoista ja ne tulevat kiehnäämään minua koska en halua niiltä mitään. Tyttäreni haluaisi silittää kissaa ja jahtaa sitä. Kissa tulee taakseni etsimään turvaa. Miehet aivan samanlaisia. Ei ne halua että niitä jahdataan ja paijataan tai menevät karkuun. Sitten ne tulevat suoraa syliini kun en halua niitä, silleen se luontokin toimii.

Vierailija
114/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat joskus vähän ilkeitä ihmisillekin. Luontohan niilläkin on ja sen mukaan hekin toimivat. 

Vierailija
115/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No no. Varovaisuus on juuri tervettä, siitä syyllistäminen ennemminkin sairasta.

Kuule, liiallinen varovaisuus kertoo siitä että tällä henkilöllä on ongelmia itsellään mutta sen takia hänen täytyisi kyllä kertoa että varominen johtuu hänestä itsestänsä eikä siitä henkilöstä jota hän varoo tässä. Opettele enemmän ja lopeta itse tuo sairas syyttelysi. Kyllä saa olla varovainen mutta täytyisi olla myös rehellinen samalla siitä että mistä se johtuu. Tämä oli se pointti tässä kommentissani. Lukekaa tarkemmin näitä kommentteja jatkossa.

Vierailija
116/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin ihmisistä sen aistii, toisten seuraan on vain helpompi hakeutua. Hankala selittää, se jotenkin vain säteilee ulospäin. Olen huomannut että kun olen aidosti hyvällä tuulella, ihmiset hakeutuvat paremmin seuraani. Vaikken olisi perusilmeeltäni tai eleiltäni yhtään erilainen kuin huonommallakaan tuulella. 

Osoittaako tämä nyt sen, että ensivaikutelma voi pettää? Itse kuvittelen, että mulla on käynyt muutaman ihmisen kanssa siten, että ensivaikutelma minusta on ollut heille huono. Myöhemmin meille on kehittynyt oikein hyvät välit, kun ovat tutustuneet minuun paremmin. Itse arvelen, että nämä ihmiset ovat pitäneet minua 'leuhkana' tms., kun olen aikamoinen naureskelija. Sitten ovat ehkä tajunneet, että tuo onkin oikeesti tuollainen harmiton hölmö. Luulen.

Vierailija
117/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joistakin ihmisistä sen aistii, toisten seuraan on vain helpompi hakeutua. Hankala selittää, se jotenkin vain säteilee ulospäin. Olen huomannut että kun olen aidosti hyvällä tuulella, ihmiset hakeutuvat paremmin seuraani. Vaikken olisi perusilmeeltäni tai eleiltäni yhtään erilainen kuin huonommallakaan tuulella. 

Osoittaako tämä nyt sen, että ensivaikutelma voi pettää? Itse kuvittelen, että mulla on käynyt muutaman ihmisen kanssa siten, että ensivaikutelma minusta on ollut heille huono. Myöhemmin meille on kehittynyt oikein hyvät välit, kun ovat tutustuneet minuun paremmin. Itse arvelen, että nämä ihmiset ovat pitäneet minua 'leuhkana' tms., kun olen aikamoinen naureskelija. Sitten ovat ehkä tajunneet, että tuo onkin oikeesti tuollainen harmiton hölmö. Luulen.

Ensivaikutelmaan liittyy aina koko tilanne. Puhdasta tulkintaa ei osata tehdä välttämättä puolin eikä toisin. Tutustuminen on hyvä asia.

Vierailija
118/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kyllä aika huono kyky tunnistaa tuollaisia asioita, ollaanhan me nähty näistä tapahtumista, joissa se psykologi sai vaimon hengiltä tai se Puhakka keissi.

Molemmissa tapauksissa "karismaattisia" miehiä joita kukaan ei kyseenalaistanut ennen tekojaan. 

Vierailija
119/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kyllä aika huono kyky tunnistaa tuollaisia asioita, ollaanhan me nähty näistä tapahtumista, joissa se psykologi sai vaimon hengiltä tai se Puhakka keissi.

Molemmissa tapauksissa "karismaattisia" miehiä joita kukaan ei kyseenalaistanut ennen tekojaan. 

Tästäkin syystä kannattaa olla tarkkana sen suhteen kenen mukaan lähtee, tutustukaa niihin ihmisiin kunnolla ja opiskelkaa elämää.

Vierailija
120/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi miksi et pidä jostakin henkilöstä vaikka hän käyttäytyy sinua kohtaan neutraalisti. Sinulla ei ole oikeutta vihata tätä ihmistä, tunteisiisi sinulla on kuitenkin oikeus. Ole rehellinen kun puhut ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme