Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?

Vierailija
03.11.2024 |

Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi. 

Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+

Kommentit (225)

Vierailija
181/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt mitään auroja ihmisten ympärillä, enkä haluaisi nähdäkään.

Joidenkin ihmisten lähellä on todella hyvä olla. Kerran Lontoon metrossa menin samaan hissiin jonkun aasialaisen papin kanssa. Hänellä oli kaksi henkivartijaa. Minun tuli valtavan hyvä olo hänen lähellään.

Miksi noin hyvä ihminen tarvitsee kaksi henkivartijaa?

No just siksi.

Vierailija
182/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin aistii ja toisista ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkistä kopioitua:

"Saitko loistavan idean? Sen takana on mitä todennäköisimmin sekä loogista päättelyä että intuitiivista ajattelua."

Miten tämä liittyy edes loogiseen ajatteluun? Jos päähäsi pälkähtää ajatus, miten sinä olisit sen voinut ajatella itsellesi?

Okei, ymmärrän tämän jos pohdit asioita ja saat tässä yhteydessä hyvän ajatuksen. Tähän tätä voi soveltaa halutessaan, se käy minunkin järkeeni mutta ottaisin silti huomioon sen onko se ajatus pälkähtänyt päähäsi vai onko se loogisen päättelysi tulos johon olet päätynyt?

Kertokaa ajatuksianne.

Vierailija
184/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua, olen kirjoittanut monta hyvää kommenttia, olisi kiva jos joku osallistuisi keskustelemaan ketjussa.

Vierailija
185/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi työpaikalla (ulkomaalainen, en ymmärrä puoliakaan hänen jutuistaan) aina suunsa avattuaan saa sanotuksi jotain negatiivista milloin mistäkin. Lyhyen juttutuokiomme aikana hän ehti haukkua monia ihmisiä. En sinänsä asiaa tuomitse, en ole itsekään mikään ihmisrakas todellakaan, mutta miettisin itse muutaman kerran ennen kuin haukkuisin ääneen kaikki mahdolliset ja mahdottomat. Yritän lähinnä antaa itsestäni hyvän kuvan ihmisille, mutta ymmärrän toki että joku haluaa avautua. Asiakkaista lähinnä avautui... itse käytän ehkä hieman pehmeämpiä ilmaisuja ja sanon rivien välistä negatiiviset asiat esim. asiakkaista.

Vierailija
186/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen ihmisen kanssa en tutustuisi syvällisemmin. Ei sillä että työpaikalta muutenkaan haluaisin mitään sydänystäviä. Tarkoitan että ylipäätään kierrän kaukaa kaikki haukkuvat ihmiset. Rivien välistä hieman hienotunteisemmin sanottuna monet asiat ovat ok. Ei minun kanssani tarvitse olla olevinaan mitään mitä ei ole.

Vierailija
187/225 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ketjua vielä huomenna, jos tulisi vielä hyviä kommentteja.

Vierailija
188/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.

Voi kyynel 😢. Heitettiinkö penaalisi roskikseen ala-asteella?

Tässä elävä todiste siitä, että kiusaaja ei välttämättä muutu miksikää aikuistuttuaan. Kerran kiusaaja, aina kiusaaja. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. 

Juurikin tämä. Työpaikkakiusaajat ovat yleensä entisiä koulukiusaajia. Mutta uskon siihen, että karma is a bitch. Mutta ihan oikeasti, kuka nuori tai aikuinen kiusaaja tietoisesti haluaa olla muiden silmissä täysin pas-ka ja halveksuttava ihminen? Pienet lapset (kiusaajat) eivät tätä ehkä tajua, mutta eihän kukaan tervejärkinen halua olla kiusaajan kaveri. Loppujen lopuksi nämä ilkeät ihmiset jäävät yksin.

Vierailija
189/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monin tavoin kiusattu ja huonosti kohdeltu. Se on tehnyt minusta herkemmän. Ilkeitä ihmisiä on paljon. Mun pitäisi kasvattaa kuorta hiukan. 

Olen todella herkkä ihmisille. Saatan menettää yöunet ja tulla levottomaksi. Jos tapaamisesta jää huono fiilis. Se voi olla ilkeä sana tai ilkeä äänenpaino. Jos en mieti tapaamista sen enempää ja on kevyt olo, se tarkoittaa hyvää. 

Joskus tunnen kehossa ikäviä tuntemuksi toisen ihmisen lähellä. Niska jännittyy, tai mahassa tuntuu pelko. Joskus tunnen limanvihreää väriä, mätää ihmisen ympärillä. 

Ihmisen ympärillä on aura. Siinä näkyy tunnetilat ja sairaudet. Joistain ihmisistä tulee vain mieleen, että on pieni masennus tai taipumusta alkoholinkäyttöön. Olen käynyt Tinder-treffeillä ja vaikeaa on ollut. Löytyisi ihminen

Kiinalainen lääketiede on lähellä. Siellä esimerkiksi lääkäri tutkii pulssia ja määrittää sisäelimien toimintaa. Ja mitä kaikkea muuta.

Koira pystyy haistamaan syövän ihmiskehosta, koiralla on 1000 kertaa parempi hajuaisti. 

Meinaatko, että lääkäriasemalle pitäisi tulla aurannäkijä? On varmaan aika harvinainen taito. Ei oikein saada lääkäreitään paikalle. Kyllä sen muutenkin pystyy saamaan selville, jos ihminen kärsii vaikkapa mt-ongelmista. Aurassa on reikä tai sumentumia. 

Ja yleensä ihmisellä on oireita jos on vakava sairaus, joten sitäkin kautta apua saa. 

Vierailija
190/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt mitään auroja ihmisten ympärillä, enkä haluaisi nähdäkään.

Joidenkin ihmisten lähellä on todella hyvä olla. Kerran Lontoon metrossa menin samaan hissiin jonkun aasialaisen papin kanssa. Hänellä oli kaksi henkivartijaa. Minun tuli valtavan hyvä olo hänen lähellään.

Miksi noin hyvä ihminen tarvitsee kaksi henkivartijaa?

No just siksi.

Se oli korkea-arvoinen hindu. Maailmassa vihataan uskontoja myöskin. 

Vierailija
191/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistin paljon asioita ihmisistä. Joskus en välitä, ihminen voi olla muuten hauska, vaikka sillä on ongelmia. 

Ei kukaan ole täydellinen. Voimme auttaa toinen toisiamme. Omien rajojen puitteissa. 

Minusta on myös hauska tarkkailla ihmisiä. Mietin, että miksiköhän tuo on tuollainen? 

Vierailija
192/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ihmisiä on ongelmia ja se on ok. Jos pitää ongelmat ominaan ja omien rajojen sisällä. 

Sitten on sairaita ihmisiä, jotka haluavat hyötyä toisista voimakkaasti, huijareita, manipuloijia, eri tavoin hyväksikäyttäviä. Jo puheet on yleensä epäloogisia ja hiukan omituisia. 

Ja vielä sairaammat, jotka voisivat fyysisesti vahingoittaa muita. Niistä koitan pysyä monen metrin päässä. Jo hymy paljastaa yleensä omituisuuden. Rajattomuuden. 

On niitä kaikenlaisia maailmassa. 

Vierailija
193/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelen ketjua, olen kirjoittanut monta hyvää kommenttia, olisi kiva jos joku osallistuisi keskustelemaan ketjussa.

Kirjoitinkin tuossa, että minulla tulee jotain ihme välähdyksiä ihmisistä materiaalisin tuntein. 

Joistain tulee sellaiset limanvihreät ällöt vipat. (Aktiivisesti pahoinvoiva, voi tehdä muille kiusaa). Sitten on reikäinen ja huokoinen, kuin vanha juusto. Yleensä ovat itseensä käpertyneitä, jotenkin pettyneitä ja katkeria. Kykenemättömiä vastaanottamaan. Aika vaarattomia. 

Jotkut ovat vihaisia. Pysyn muutaman metrin päässä. 

Päihteidenkäyttäjät ovat omaa luokkaansa. Niiden seurassa tuntuu, että mattoa vedetään jalkojen alta. Aurassa on reikiä. Ei ole rajoja. 

Ja sitten on vastapainoksi ihania ihmisiä. Paljon rakkautta ja myötätuntoa. On myös itserakkaita ihmisiä. Yleensä vaarattomia, kunhan muistaa välillä ruokkia omahyväisyyttä. Usein ovat niin keskittyneitä itseensä, ja toivovat myös muille hyvää. 

Jotkut ihmiset ovat kuin lasia. Niin hauraita. Pitää kohdella silkkihansikkain. 

Ja sitten on hauskoja ihmisiä. Vatsanpohjassa tuntuu nauru ja hyvä olo. 

Varmaan kaikki ihmiset ovat jollakin tavalla sekoitus näitä kaikkia, ainakin pieneltä osin. 

Vierailija
194/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitinkin tuossa, että minulla tulee jotain ihme välähdyksiä ihmisistä materiaalisin tuntein. 

Joistain tulee sellaiset limanvihreät ällöt vipat. (Aktiivisesti pahoinvoiva, voi tehdä muille kiusaa). Sitten on reikäinen ja huokoinen, kuin vanha juusto. Yleensä ovat itseensä käpertyneitä, jotenkin pettyneitä ja katkeria. Kykenemättömiä vastaanottamaan. Aika vaarattomia. 

Päihteidenkäyttäjät ovat omaa luokkaansa. Niiden seurassa tuntuu, että mattoa vedetään jalkojen alta. Aurassa on reikiä. Ei ole rajoja. 

Ja sitten on vastapainoksi ihania ihmisiä. Paljon rakkautta ja myötätuntoa. On myös itserakkaita ihmisiä. Yleensä vaarattomia, kunhan muistaa vä

Ymmärrän sinua tässä tulkinnassasi. Meillä jokaisella on oma aistimaailmamme. Olisi hauska kuulla joskus itsestäänkin tulkintoja, niistä on mukava keskustella ja saada aikaan lisää keskustelua. Niistä myös oppii. 

Vierailija
195/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä väitettiin vastaan, ainakin yhden ihmisen tiedän joka oli mukana rikoksessa, ei ehkä ymmärtänyt oikeaa ja väärää, ei vaan silti ollut semmoinen josta sanottaisiin pahis.  Taas yhden joka toi selkeästi julki pahansuopuutensa, silti oli pohjimmiltaan hyvis, uskoin näin.

Vierailija
196/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys, kun luulin kaikkien vaistoavan nuo. Mutta tarkemmin ajatellen ei se ole niin tai sitten vaistoa ei uskota; muutenhan pahat olisivat aina yksin.

Vierailija
197/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on vastapainoksi ihania ihmisiä. Paljon rakkautta ja myötätuntoa. On myös itserakkait

Jep. Voin järjestää ilmaisen tulkinnan. Mutta älä sitten loukkaannu. Olen puheissani erittäin suora. Nyt jo tuli sellainen sumuverhofiilis sinusta. Jotain on takana, mutta et halua päästää sinne. Vaikutat äärimmäisen rauhalliselta, mutta olet laskelmoiva, Pelaat pokeria? 

Tosi vaikea tilanne sinulla. Et ole kosketuksissasi tunne-elämääsi. 

Turta? Kyllä. Haluaisit olla onnellinen. Voi että. 

Vierailija
198/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys, kun luulin kaikkien vaistoavan nuo. Mutta tarkemmin ajatellen ei se ole niin tai sitten vaistoa ei uskota; muutenhan pahat olisivat aina yksin.

Eivät olisi sillä on myös meitä jotka tykkäämme pahoistakin ihmisistä.

Vierailija
199/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et taida edes kaivata myötätuntoa ihmisiltä. Sinua paskat kiinnostaa. 

Vierailija
200/225 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on vastapainoksi ihania ihmisiä. Pal

Kenelle tämä tulkinta siis tässä oli? En ota viestiketjusta selvää. Kiinnostaisi oliko tämä minulle joka kirjoitin että olisi mukava kuulla itsestänikin tulkintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi