Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?
Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi.
Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+
Kommentit (225)
Mutta samasta ihmisestä voi olla montaa eri mieltä. Minustakin osa pitää ihan hirveesti ja osa ei sitten ollenkaan. Oonko mä nyt sitten hyvä vai paha ihminen, vaikee sanoo.
Aina ensimmäinen kerta kun tapaa jonkun ihmisen, ei kerro välttämättä kaikkea. Joku ihminen voi pitempään tuntien osottautua suuntaan tai toiseen erilaiseksi, kun mitä ekaksi luuli. Joissakin ihmisissä huomaa merkkejä selvemmin ja heti.
Joskus, mutta ei aina. Jotkut voi olla herkkiä lukemaan mikroilmeitä ja pieniä asioita jotka ei edes rekisteröidy aivoihin tietoisesti. Toisaalta jotkut ihmiset on hyviä esittämään ja ei voi tietää varmaksi onko joku hyvä ihminen, jollain voi olla vaikka mitä saastaa menneisyydesään mitä kukaan ei tiedä. Ja toisaalta jotkut voi vaikuttaa epämiellyttäviltä muista syistä esim. ahdistuvat sosiaalisissa tilanteissa ja ovat tylyjä, tai ovat autistisia ja eivät osaa kanssakäymistä sillä lailla että se tuntuisi toisista mukavalta. Saattavat osoittautua hyviksi ihmisiksi vasta tutustumisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tunnistan heti jos nainen on 👩🦰huora.
Onhan tuo ihan hyödyllinen taito, jos tuolla yöelämässä liikkuu, jos yhden illan juttujakin josus on, ettei sitten tule yllätyksenä seksiin ryhtyessä, tai jopa sen jälkeen, maksun vaatiminen ;)
... vai takoititko kuitenkin, että nimenomaan monesti etsit juuri sitä maksullista naisten jouoksta. Silloinkin tokin on hyvä taito, sillä on kyllä aika epäkohteliasta ehdotella muille naisille maksullista seksiä...
Vierailija kirjoitti:
Mutta samasta ihmisestä voi olla montaa eri mieltä. Minustakin osa pitää ihan hirveesti ja osa ei sitten ollenkaan. Oonko mä nyt sitten hyvä vai paha ihminen, vaikee sanoo.
Henkiklökemia on ehkä vähän eri asia kuin että vaistoat, että jossain on jotain mätää. En minäkääm pidä kaiksita, koska olemme liian erilaisia, mutta en silti pidä heitä pahoina. Esim. sekopää narsisti vs. huumorintajut ei vaan mätsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt mitään auroja ihmisten ympärillä, enkä haluaisi nähdäkään.
Joidenkin ihmisten lähellä on todella hyvä olla. Kerran Lontoon metrossa menin samaan hissiin jonkun aasialaisen papin kanssa. Hänellä oli kaksi henkivartijaa. Minun tuli valtavan hyvä olo hänen lähellään. Rakkaus täytti minut (oli komea, mutta ei ollut seksuaalista). Pyhillä ihmisillä kuten Jeesuksella tai Äiti Teresalla on ollut monen kilometrin pituinen aura.
En näe, mutta luulen tuntevani herkästi tuon auran.Äiti Teresa ei ollut todellisuudessa mikään pyhä ihminen, ei edes mukava ihminen.
Eli elämänsä köyhien lasten hoitamiselle. Hän oli pyhimys. Eli elämänsä lastenkodissa hoitaen kaikkein kurjimpia.
"less interested in helping the poor than in using them as an indefatigable source of wretchedness on which to fuel the expansion of her fundamentalist Roman Catholic beliefs.
The New York Times
Riikka Purra ja Halla-aho. Matias Marttisesta suorastaan säteilee pahuus.
Jälleen yksi laadukas ketju naisilta 🤣👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että naiset on sitten ennakkoluulottomia ja empaattisia. 🤦🏻
Aah, molopää ymmärsi miksei kukaan lähesty. Ala homoilemaan. Sopii sulle
Hei täti, elämme vuotta 2024 ja homous ei ole negatiivinen tai hävettävä asia. Edes siellä maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.
Voi kyynel 😢. Heitettiinkö penaalisi roskikseen ala-asteella?
Sinusta tulee aika pahat tuntemukset vaikka ei edes nähdä.
Ei vaadi kovin herkkiä aisteja kun tuollainen Audilla ajava kokoomuslainen siellä hiihtoladulla raivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus, mutta ei aina. Jotkut voi olla herkkiä lukemaan mikroilmeitä ja pieniä asioita jotka ei edes rekisteröidy aivoihin tietoisesti. Toisaalta jotkut ihmiset on hyviä esittämään ja ei voi tietää varmaksi onko joku hyvä ihminen, jollain voi olla vaikka mitä saastaa menneisyydesään mitä kukaan ei tiedä. Ja toisaalta jotkut voi vaikuttaa epämiellyttäviltä muista syistä esim. ahdistuvat sosiaalisissa tilanteissa ja ovat tylyjä, tai ovat autistisia ja eivät osaa kanssakäymistä sillä lailla että se tuntuisi toisista mukavalta. Saattavat osoittautua hyviksi ihmisiksi vasta tutustumisen kautta.
Tämä. Joskus intuition ja projisoinnin välinen raja on hiuksenhieno ja valitettavasti joidenkin tulkinnat muista ihmisistä menevät jälkimmäisen puolelle. Monet myös pitävät helposti aitoina vain sellaisia ihmisiä, jotka ovat samanlaisia kuin he itse. Vaatii vahvaa ihmis- ja ennen kaikkea itsetuntemusta sekä kykyä nähdä muut itsestä erillisinä, jotta intuitio toimisi niin kuin pitääkin.
Alkaa ahistaa kun törmään menestyvään persuun. Itse kun olen vihervassari ja köyhä kuin kirkon rotta. Olen kai vihainen vassari.
Taipumus sosiaaliseen juonikkuuteen paljastuu hyvin nopeasti. Näitä juonikkaita kannattaa vältellä, tulee herkästi paha mieli.
Ihmiselle on täysin luonnollista aistia asioita. Miten aikuiset edes kyselevät näin alkukantaisia asioita?
Jos teillä on itsellänne sisäisiä ongelmia niin voipi olla että aistitte täysin väärin.
Tämän huomaa palstallakin alapeukuista rehellisiin viesteihin ja haukkumiskommenteistannekin.
Useasti saa kuulla itsestään mitä kummallisempia tulkintoja, nämä ongelmanne aiheuttavat aika paljon pahaa koko valtion laajuudella.
Vierailija kirjoitti:
Taipumus sosiaaliseen juonikkuuteen paljastuu hyvin nopeasti. Näitä juonikkaita kannattaa vältellä, tulee herkästi paha mieli.
On myös tilanteita joissa heitä ei voi paeta mutta kannattaa opetella tulemaan toimeen heidän kanssaan jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedät itse millainen olet. On ihan normaalia että kaikki eivät pidä kaikista ihmisistä. En usko että kukaan pitää ihan kaikista yhtä paljon ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina ensimmäinen kerta kun tapaa jonkun ihmisen, ei kerro välttämättä kaikkea. Joku ihminen voi pitempään tuntien osottautua suuntaan tai toiseen erilaiseksi, kun mitä ekaksi luuli. Joissakin ihmisissä huomaa merkkejä selvemmin ja heti.
Kyllä mutta kaikista ei tule esiin pahoja asioita vaikka kuinka tuntisi ihmisen läpikotaisin.
Herkät ovat kyllä ikävien kokemustensa jälkeen oppineet olemaan varuillaan ihmisten kanssa. Varsinkin, jos jo lapsena sai pelätä. Kotona on ollut ehkä uhkaava ja turvaton ilmapiiri, ja myöhemminkin on ollut huonoja ihmissuhteita. Pahuuden vaistoaa, ja tällaisen tyypin lähellä on stressaantunut ja epämukava olo.
Aah, molopää ymmärsi miksei kukaan lähesty. Ala homoilemaan. Sopii sulle