Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne deiteille mennä tapaamaan henkilöä eikä hakemaan mitään lahjuksia? Jos henkilön kiinnostavuus riippuu siitä miten hienon ja kalliin kukkapuskan hän tuo tai miten hienot tarjoilut maksaa ravintolassa, niin kyllä ollaan pahasti harhateillä. Tämä on juuri sitä suomalaisten naisten teennäistä tasa arvoa, huudetaan suu vaihdossa, että halutaan olla tasa arvoisia, mutta kuitenkin vaaditaan koko ajan erityis kohtelua ja että heitä paapotaan ja lahjotaan koko ajan.
Se nyt vaan on aika hirveää jos mies on elatuskyvytön ja nainen joutuu synnyttämään jonnekin toimistopöydän tai kassan alle, sekä naiselle että lapselle
Yh:ita ei päästetä sairaalaan synnyttämään?
Joo ok.
Ja kuinka nainen näyttää sen tekoina?
Unohdin, naisille riittää että he ilmaantuvat paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan panostamisen naiseen heti kun käy selväksi etten ole ainoa jota "tapailee". En ole kyllä löytänyt vielä yhtäkään naista joka näkisi vain minua. En ole tullut kilpailemaan naisista jotka eivät tuo mitään elämääni. Enkä voisi luottaa naiseen joka ei kunnioita minua.
Yleensä kyllä kertovat tapailevansa muita todella alussa, mikä helpottaa minua päättämään tutustumisen nopeasti.
Voit miettiä miksi et ole tarpeeksi kiinnostava ja haluttava naisten silmissä, että samaan aikaan pitää tapailla muita. Jos tulee se oikea kohdalle niin sitten muut jää kuin nallit kalliolle.
Eli minun pitäisi maagisesti osata lukea tuntematonta naista että hän tapailee muita miehiä?
Esim. Olen ensitreffeillä naisen kanssa ja hän niiden yhteydessä kertoo minulle tapailevansa jotain t
Kyllä sinä saat näin tehdä. On meitä naisiakin, jotka tapailevat vain yhtä, vaativat samaa kumppanilta, ja vaatimuksia on paljon muitakin. Itse en esim. hyväksy kilpailua miehen vanhempien kanssa, vaan miehen tulee raamatullisesti jättää äitinsä kun saa puolison. Mies ei myöskään imetä vaan keskittyy vaan taloudesta huolehtimiseen pikkulapsiajan. Niin ja mitään "seksiä" ei ole olemassakaan, on vain parittelua, ja sitä ei tarvita muulloin kun silloin jos tehdään lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan panostamisen naiseen heti kun käy selväksi etten ole ainoa jota "tapailee". En ole kyllä löytänyt vielä yhtäkään naista joka näkisi vain minua. En ole tullut kilpailemaan naisista jotka eivät tuo mitään elämääni. Enkä voisi luottaa naiseen joka ei kunnioita minua.
Yleensä kyllä kertovat tapailevansa muita todella alussa, mikä helpottaa minua päättämään tutustumisen nopeasti.
Voit miettiä miksi et ole tarpeeksi kiinnostava ja haluttava naisten silmissä, että samaan aikaan pitää tapailla muita. Jos tulee se oikea kohdalle niin sitten muut jää kuin nallit kalliolle.
Eli minun pitäisi maagisesti osata lukea tuntematonta naista että hän tapailee muita miehiä?
Esim. Olen ensitreffeillä naisen kanssa ja hän niiden yhteydessä kertoo minulle tapailevansa jotain t
Huh, pahat kontrolloija-vibat, jos vaatii sitoutumista jo ensitreffeistä alkaen.
Voiko joku, joka harrastaa useampien ihmisten tapailua, selittää mikä logiikka siinä on takana? Siis miksi???
Eikö Tinderissä ole jotain ruksia, minkä voi laittaa, että haluaa keskittyä vain yhteen ihmiseen kerrallaan? Ja miten joku kehtaa lähteä treffeille kertomatta, että hänellä on muitakin miehiä kierroksessa samaan aikaan? Ihan ajanhaaskausta puolin ja toisin, kun arvot ei kohtaa.
Onhan tämä totta, enkä itsekään naisena tykkää tästä. Itselleni naisena tykkäisin enemmän perinteisistä rooleista. Olisi voinut olla kiva olla vain kotiäiti ja kotirouva jollekin kivalle miehelle. Mutta tajusin sen ihan liian myöhään, kun on kasvatettu tähän suomalaiseen sukupuolettomaan "tasa-arvoon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Olen ensitreffeillä naisen kanssa ja hän nii
Ymmärrän tuon kyllä ihan täysin. Olen nähnyt tapauksia, missä nainen tai mies lähinnä kierrättää tapailukumppanien energiaa ja juttuja toisillen, ja on itse kuin sellainen välittäjäkappale vain. Jos tällaiselt sarjadeittailijalta poistuu mahdollisuus tapailla useita, hän "ehtyy", eikä hänellä ole enää mitään annettavaa suhteeseen. Jos keskittyy yhteen tapailukumppaniin kerrallaan, tulee esille, mitä henkilöllä itsellään on suhteeseen annettavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne deiteille mennä tapaamaan henkilöä eikä hakemaan mitään lahjuksia? Jos henkilön kiinnostavuus riippuu siitä miten hienon ja kalliin kukkapuskan hän tuo tai miten hienot tarjoilut maksaa ravintolassa, niin kyllä ollaan pahasti harhateillä. Tämä on juuri sitä suomalaisten naisten teennäistä tasa arvoa, huudetaan suu vaihdossa, että halutaan olla tasa arvoisia, mutta kuitenkin vaaditaan koko ajan erityis kohtelua ja että heitä paapotaan ja lahjotaan koko ajan.
Se nyt vaan on aika hirveää jos mies on elatuskyvytön ja nainen joutuu synnyttämään jonnekin toimistopöydän tai kassan alle, sekä naiselle että lapselle
Ei kai sitä heti ensi treffeillä aleta lasten synnyttämistä suunnitella. Jos naiselle on miehen rahat ja omaisuus kaikkein tärkein asia, niin eikö kannattaisi vaatia heti alkuun todistuksia miehen varallisuudesta ettei turhaan vaivaudu treffeille persaukisen kanssa. Miksi muuten miehen pitäisi ottaa elätettäväksi joku sossun tuilla tai olemattomalla palkalla työskentelevä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku, joka harrastaa useampien ihmisten tapailua, selittää mikä logiikka siinä on takana? Siis miksi???
Eikö Tinderissä ole jotain ruksia, minkä voi laittaa, että haluaa keskittyä vain yhteen ihmiseen kerrallaan? Ja miten joku kehtaa lähteä treffeille kertomatta, että hänellä on muitakin miehiä kierroksessa samaan aikaan? Ihan ajanhaaskausta puolin ja toisin, kun arvot ei kohtaa.
Mitä ihme ruksia? Älä matchaa kuin yhden kerrallaan jos haluat keskitttyä vain yhteen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä heti ensi treffeillä aleta lasten synnyttämistä suunnitella. Jos naiselle on miehen rahat ja omaisuus kaikkein tärkein asia, niin eikö kannattaisi vaatia heti alkuun to
Mitä muita syitä on tapailla miehiä? Paritteluun ja lisääntymisvaistoonhan tuo kaikki perustuu. Jos sitä ei olisi, tuskin kiinnostaisi käydä treffeillä senkään vertaa
Japanissahan tuo onkin noin, valtion deittiapplikaatiossa on verotiedot esillä
Kenenkään ei "pidä" ottaa elätettäväksi yhtään mitään tai ketään, ei naista tai lasta sen enempää kuin koiraa tai kissaakaan. Hyvä vaan, jos pärjää ilman, varsinkin jos ei näe siinä mitään arvokasta
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä myös todella tyhmää naisilta suostua näennäistasa-arvoon. Käytännössä se tasa-arvo ei tuossa tilanteessa koskaan toteudu, sillä mies saa Suomessa aina parempaa palkkaa ja samaan aikaan naisten odotetaan panostavan ulkonäköönsä enemmän, mikä maksaa helvetin paljon.
Ei ole ihme, että naiset vinkuu ettei hyviä miehiä löydy, jos taso alkaa siitä, että miehen pitää pystyä vaikuttamaan tuollaisiin asioihin. Sellaisia miehiä ei kauheasti Suomesta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin.
Jos haluat parisuhteen, panostat treffeihin!
Itse olen ulkomailla asuva suomalainen nainen, 30 vuotta täällä asunut, ja kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä näissä asioissa.
Ollaan oltu naimisissa yli 20 vuotta, ja mies tuo edelleen kukkia ja viinipullon. Vietetään iltaa kahden kesken, ihan vain keskitytään yhdessäoloon.
Muistaa merkkipäivät ja juhlapäivät. Pidetään huoli parisuhteesta huomioimalla pienillä tavoilla toisiamme, se on luonnollista eikä minkään vaivan takana.
Sanotaan kiitos, huomenta, ulos lähteissä suukko poskelle. Ruokapöydässä huomioidaan toinen toisemme, myös lapsilta se sujuu täysin luontevasti. Perha on tärkein yksikkö ja siitä pidetään huolta. Perheeseen kuuluvat myös isovanhemmat ja kenellä kukakin. Yksin ei jätetä ja tuetaan kun joku tukea tarvitsee.
Tiedän itse suomalaisena että me olemme hyvin kylmää ja vetäytyvää kansaa. Siitä kuitenkin on mahdollista oppia pois kuten itselleni tapahtui. Tunnen etttä olen paljon onnellisempi näin kuin vetäytyvänä kylmänä kivipatsaana. Olen luonteltani hyvin paljon introvertti ja hakeudun luontoon yksin lataamaan akkujani. En jaksa kovin remuisia juhlia kauaa. Saan olla minä, ja olen minä. Kuitenkin osoitan kiintymystä ja välittämistä ja haluan huomioida lähimmäisiäni monin pieninkin tavoin.
Parasta on se että ei tule hyvlätyksi. Aina saa apua ja tukea jos tarvitsee. Auttavat kädet on lähellä tarpeen mukaan.
Tähän mennessä valehdeltua:
kaikki on kaikin päin mutta eipäs olekaan.
miesten syytä joka tapauksessa.
Kutakuinkin joka ikisessä kulttuurissa muualta tulleet ihmiset hämmästelevät paikallisia deittailutapoja. Fëmakkojen kaakatuksia ei kannata sekoittaa keskusteluihin, niitä on lähes kaikkialla maailmassa mutta merkityksetön määrä, eivätkä tule kysymykseen deittailussa, he ovat femcel.
Vierailija kirjoitti:
Joo ok.
Ja kuinka nainen näyttää sen tekoina?
Unohdin, naisille riittää että he ilmaantuvat paikalle.
Laittautumalla, panostamalla ulkonäköönsä, esittämällä että olette kiinnostavaa seuraa, kuuntelemalla typeriä juttujanne, jne.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä totta, enkä itsekään naisena tykkää tästä. Itselleni naisena tykkäisin enemmän perinteisistä rooleista. Olisi voinut olla kiva olla vain kotiäiti ja kotirouva jollekin kivalle miehelle. Mutta tajusin sen ihan liian myöhään, kun on kasvatettu tähän suomalaiseen sukupuolettomaan "tasa-arvoon".
No kun tosiasiassa ne aviomiehet eivät ole "kivoja", sen takia ne erot on otettu ja naiset turvanneet työnantajiin
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin joka ikisessä kulttuurissa muualta tulleet ihmiset hämmästelevät paikallisia deittailutapoja. Fëmakkojen kaakatuksia ei kannata sekoittaa keskusteluihin, niitä on lähes kaikkialla maailmassa mutta merkityksetön määrä, eivätkä tule kysymykseen deittailussa, he ovat femcel.
Niin, yleensä kummastellaan sitä miten erilaisin ja mielikuvituksellisin tavoin toisissa maissa panostetaan. Täällä kummastellaan sitä, miten ei panosteta ollenkaan.
Miehen pitää panostaa ja nainen on "palkinto", niinkö?
Tasa-arvoa ei ole!
Muissa maissa nämä "tasa-arvottomammat" naiset myös arvostavat miehiä jotka ovat "perheen pää".
Valitkaa "tasa-arvo" tai perinteiset miehen ja naisen roolit, ette voi ottaa molemmista vain parhaita puolia.
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani oli 11 v. kun vei ensimmäisen kerran tytön ravintolaan, eikä ollut mikään mäkkäri. Kertoi tästä erittäin tohkeissaan ja ylpeänä. En usko että hänellä tulee olemaan ongelmia tyttöjen kanssa.
Tulee sillä olemaan sellainen ongelma, että monta monta vuotta häntä nyt juoksutetaan ennenkuin ensimmäinen deittikumppani antaa hänelle sitä hänen kaipaamaansa seksiä.
Tai noin itselleni ainakin kävi nuorena kun olin uskonut nuo gentleman-sadut.
Siksipä esim. Meksiko on maailman johtavia tasa-arvomaita. Siellä naista hemmotellaan.