Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Naisethan sahaavat omaa oksaansa puolustelemalla suu vaahdossa, miksi miehen EI tarvitse sen kummemmin panostaa. En voi ymmärtää.
Kaulatatskatut jänniksetkin varmaan tarjoavat kaiken ja tuovat kukkia?
Minä lopetan panostamisen naiseen heti kun käy selväksi etten ole ainoa jota "tapailee". En ole kyllä löytänyt vielä yhtäkään naista joka näkisi vain minua. En ole tullut kilpailemaan naisista jotka eivät tuo mitään elämääni. Enkä voisi luottaa naiseen joka ei kunnioita minua.
Yleensä kyllä kertovat tapailevansa muita todella alussa, mikä helpottaa minua päättämään tutustumisen nopeasti.
Miksi suomalaiset naiset kokevat ettei heidän tarvitse miellyttää kumppania mitenkään vaan kumppanin pitää miellyttää pelkästään heitä? Miksi kasvatamme tyttäremme tällaisiksi? Suhteenhan pitäisi olla vastavuoroista.
Eikös sinne deiteille mennä tapaamaan henkilöä eikä hakemaan mitään lahjuksia? Jos henkilön kiinnostavuus riippuu siitä miten hienon ja kalliin kukkapuskan hän tuo tai miten hienot tarjoilut maksaa ravintolassa, niin kyllä ollaan pahasti harhateillä. Tämä on juuri sitä suomalaisten naisten teennäistä tasa arvoa, huudetaan suu vaihdossa, että halutaan olla tasa arvoisia, mutta kuitenkin vaaditaan koko ajan erityis kohtelua ja että heitä paapotaan ja lahjotaan koko ajan.
Minulla on ulkomaalaistaustainen mies ja muistanpa hyvin meidän ensitreffien jälkimainingit. Mies tuli tapaamaan minua kotikaupunkiini ja luonnollisesti olin miettinyt meille tekemistä ja valinnut ravintolan. Lasku maksettiin toki puoliksi.
Kun mies oli kertonut tästä äidilleen, tämä oli kauhistunut sydänjuuriaan myöten. Hän oli yrittänyt kalastella yhteystietojani soittaakseen minulle ja pyytääkseen anteeksi sekä vakuuttaakseen ettei ole kasvattanut poikaansa noin huonosti. Hänen mielestään miehen olisi kuulunut suunnitella treffit, valita ravintola, maksaa kaikki ja tuoda minulle vielä lahja :D
Ravintola tapaamisen tärkein tehtävä on selvittää minkälainen ruokahalu naisella on.
Vierailija kirjoitti:
99% ravintoloissa istuvista on naisten omia pöytäjuoruseurueita, ei heteromiehet käy miesten kanssa treffeillä.
Naiset eivät ole 10 vuoteen enää lähteneet treffeille kun tinderissä voi nykyään lähettää tykkäyksiä.
Kyllä jotkut treffailevat ja eivät ole tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Luuleeko jengi oikeasti että se kaulatatuoitu jännä-Santtu jolla on Tinderissä 2000 mätsiä ja eri nainen joka viikonloppuna, oikeasti suunnittelee jotain v*tun treffejä, tarjoilee kynttiläillallisia tai vie kukkia yhtään kenellekään 😂?
Ne miehet joita kohtaan naiset tuntevat aitoa, primitiivistä seksuaalista himoa, eivät tee mitään noita asioita, siitä yksinkertaisesta syystä että heidän ei tarvitse. Pillua tulee joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin.
Treffit ovat esimakua tulevasta.
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos naiset kerrankin panostaisivat ja tarjoisivat kahvit ja toisivat vaikka suklaata, ajaisivat kotiin ja ehdottaisivat uutta tapaamista!
Jos joku mies suostuu tuollaiseen niin se on aivan varmasti perässävedettävää mallia.
Sellainen vaatisi kaiken laittamista uusiksi. Suomalaisille keski-ikäisille parisuhteen täyttymys on alennusjauhelihan ostaminen Prisman pakastealtaasta. Hölkkääminen ja sumpinkittaus ovat ensimakua siitä auvvosta, mitä on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin.
Treffit ovat esimakua tulevasta.
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
sE On BiOLoGiAa!! Vähän niin kuin täällä aina selitetään biologialla naisen materianhimo. "Se vaan turvaa lasten tulevaisuutta alitajuisesti, ei se oo rahan perässä"
Eipä tulisi mieleenkään viedä treffinaista mihinkään ravintolaan syömään. Pullakahvit ABC:n baarissa riittää, olen ne kyllä maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset naiset kokevat ettei heidän tarvitse miellyttää kumppania mitenkään vaan kumppanin pitää miellyttää pelkästään heitä? Miksi kasvatamme tyttäremme tällaisiksi? Suhteenhan pitäisi olla vastavuoroista.
Luitko sä aloitusta ollenkaan? Siinähän nimenomaa naiset olivat noita hämmästelyitä kommentoineen sillä, että täällä on tasa-arvo eli treffit ovat yhteinen asia, ei toisen sirkustemppunumero.
Oma poikani oli 11 v. kun vei ensimmäisen kerran tytön ravintolaan, eikä ollut mikään mäkkäri. Kertoi tästä erittäin tohkeissaan ja ylpeänä. En usko että hänellä tulee olemaan ongelmia tyttöjen kanssa.
Oli aikoinaan tapana pitää ovea auki naiselle mutta tapa katkesi siihen, kun nainen äänekkäästi tasa-arvon nimissä vastaavasti piti väliovea auki minulle. Nainen ei tosin näyttänyt perinteiseltä naiselta ja vastaavasti minäkin lopetin siihen ne perinteiset tavat.
Ei pidä koskaan haksahtaa siihen, että treffit on esimakua tulevasta. Liian monta tarinaa eroon päättyneestä suhteesta, miten aluksi kumppani oli täydellisin ja huomaavaisin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Luuleeko jengi oikeasti että se kaulatatuoitu jännä-Santtu jolla on Tinderissä 2000 mätsiä ja eri nainen joka viikonloppuna, oikeasti suunnittelee jotain v*tun treffejä, tarjoilee kynttiläillallisia tai vie kukkia yhtään kenellekään 😂?
Ne miehet joita kohtaan naiset tuntevat aitoa, primitiivistä seksuaalista himoa, eivät tee mitään noita asioita, siitä yksinkertaisesta syystä että heidän ei tarvitse. Pillua tulee joka tapauksessa.
Niin, ehkä joltain jännä-jennoilta. Samoin tuo pullakahvi abc:lla, jos sellainen onnistuu niin on varmasti aika "tietyn tyyppinen" nainen
Naisethan haluavat olla itsenäisiä ja voimautuneita ja jo vuosia on hoettu, että herrasmiesmäisyys on patriarkaattiin perustuvaa alistamista...
Ja onhan hyvä miehenkin tietää, ettei mahdollinen vaimoehdokas ole mikään lompakkoloinen.